Zat van vrienden

25-11-2019 14:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?

1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.

Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.

Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
Because schreef:
26-11-2019 11:48
Je spreekt jezelf heel erg tegen.
Ik vind het heel ongezond om samen je vrienden uit te kiezen. Klinkt heel afhankelijk...
Als je individueel je vriendinnen kiest kan je pas goed investeren wat jij belangrijk vindt.
Ik zie hier in de omgeving ook van die stellen vriendschappen (lees: bbq in de zomer, het liefst in de voortuin, lekker bij elkaar hangen: komt altijd ruzie van!). Het is af en toe hilarisch om te volgen van de zijlijn.

Nee hoor, ik heb lekker mijn zelf gekozen waardevolle vriendschappen (2 groepjes en nog wat losse vriendinnen) en mijn man twee beste maatjes waar hij alles kwijt kan en verder is hij graag gezien in de kroeg en bij de voetbal, waar ik niet te vinden ben.

Het gaat al 30 jaar goed.
Wij vinden het niet ongezond. We vinden het al 14 jaar prima zo. Verder heeft mijn man eigen vrienden en ik vriendinnen. Ruzie tijdens bbq’s is nog nooit voorgekomen. We hebben de stellen niet uitgekozen, we kennen elkaar van jongs af aan. Daar komen uiteraard partners bij.

Een man die in de kroeg komt zou weer mijn ding niet zijn. Voetbal al helemaal niet.
beetjegek schreef:
26-11-2019 13:02
Niet gelezen? Onze dochters zochten elkaar weer op, waarop zij mij uitnodigde op de verjaardag van haar dochter, daar kwam dus helemaal niemand en toen vond ik het zielig om niet te gaan, vervolgens was mijn zoon jarigen moest ik ze wel terug uitnodigen.
Ik heb prima gelezen, dank je wel.
Je kiest zelf voor de vriendschappen en voor het maken van afspraken. Dat gaat verder dan het bezoeken van een kinderverjaardag.
En zo'n uitnodiging voor oud en nieuw kun je ook afslaan.
beetjegek schreef:
26-11-2019 11:26
Alleen dit stel zijn losers. We hebben nog veel meer vrienden zei ik al eerder, maar met deze drie stellen gaan we het meest om.
Waar zei je dat dan? Ik kan het namelijk niet vinden....en vanwaar dan de opmerking dat je "zo niemand meer overhoudt"?
beetjegek schreef:
25-11-2019 14:08
Nee dat niet, maar dit zijn degene met wie ik het meest omga.
Hier zeg ik dat.
vivautrecht85 schreef:
26-11-2019 13:21
Waar zei je dat dan? Ik kan het namelijk niet vinden....en vanwaar dan de opmerking dat je "zo niemand meer overhoudt"?
Als ik me aan iedereen ga ergeren blijft er niemand over nee. Maar gelukkig zie ik die andere mensen niet zo vaak. Dus valt er ook niks te ergeren.
Wel weer bijdehante vijandige vrouwtjes op dit topic, maar goed, dat had ik ook wel verwacht. Kom hier al een tijdje.
beetjegek schreef:
26-11-2019 14:08
Hier zeg ik dat.
Dat zeg je hier niet.
Tja, als je anderen bijdehand noemt en bericht van niet of slecht lezen...
Gewoon niet meer afspreken als je geen zit hebt. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Of is dat een te bijdehand antwoord?

Wat levert je, behalve het gevoel dat jullie wél leuk zijn en zij allemaal niet, deze vriendschappen je op?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
beetjegek schreef:
26-11-2019 14:09
Als ik me aan iedereen ga ergeren blijft er niemand over nee. Maar gelukkig zie ik die andere mensen niet zo vaak. Dus valt er ook niks te ergeren.
Er zijn natuurlijk gradaties van ergeren. Iedereen doet wel eens iets dat je niet zult begrijpen of compleet anders zou doen. Dus ja als je al die contacten af zou breken, hou je weinig over.

Iemand die jouw kind vijandig bejegent, is wel van een ander niveau dan bijvoorbeeld iemand die soms een beetje domme dingen doet.
beetjegek schreef:
26-11-2019 13:06
Wij vinden het niet ongezond. We vinden het al 14 jaar prima zo. Verder heeft mijn man eigen vrienden en ik vriendinnen. Ruzie tijdens bbq’s is nog nooit voorgekomen. We hebben de stellen niet uitgekozen, we kennen elkaar van jongs af aan. Daar komen uiteraard partners bij.

Een man die in de kroeg komt zou weer mijn ding niet zijn. Voetbal al helemaal niet.
En daar zit m de kneep. Het gaat er niet om dat het mijn ding is, het is ZIJN ding en het is heel goed je eigen dingen te doen.

Maar goed als jij genoegen neemt met "vrienden" die je toevallig aan komen waaien, die je helemaal niet prettig vindt, jouw ding.

Keuzes keuzes.
beetjegek schreef:
26-11-2019 14:12
Wel weer bijdehante vijandige vrouwtjes op dit topic, maar goed, dat had ik ook wel verwacht. Kom hier al een tijdje.
Je eigen toon is ook niet mals. "Met je wanhopige bende". Waarmee ik het overigens over de vrienden had, niet over jou.
beetjegek schreef:
26-11-2019 13:02
Niet gelezen? Onze dochters zochten elkaar weer op, waarop zij mij uitnodigde op de verjaardag van haar dochter, daar kwam dus helemaal niemand en toen vond ik het zielig om niet te gaan, vervolgens was mijn zoon jarigen moest ik ze wel terug uitnodigen.
Ja hier ga je dus fout
Er moet namelijk helemaal niks
Jij bent veel te veel bezig met sociaal wenselijk gedrag te vertonen.
Als je deze mensen niet leuk meer vindt, dan vraag je ze dus juíst niet terug. Ten eerste niet omdat jij daar geen trek in hebt en er dus niks hoeft, en ten tweede omdat zij er mss zo beledigd van raken dat ze zélf afstand van je gaan nemen
Win win situatie

Ik weet het ....het is moeilijk hoor, want je wilt het liefst niemansd voor het hoofd stoten. Maar het kan toch ook niet zo zijn dat al jouw vriendschappen je alleen maar energie kosten? Ik zou echt wat meer voor mezelf opkomen en ze wat vaker proberen te ontwijken. Al dan niet met slechte smoezen.....
vivautrecht85 schreef:
26-11-2019 14:17
Dat zeg je hier niet.
Tja, als je anderen bijdehand noemt en bericht van niet of slecht lezen...
Dat zei ik wel. Iemand daarboven vroeg of dit mijn enige vrienden waren.
boebezoebe schreef:
26-11-2019 14:18
Gewoon niet meer afspreken als je geen zit hebt. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Of is dat een te bijdehand antwoord?

Wat levert je, behalve het gevoel dat jullie wél leuk zijn en zij allemaal niet, deze vriendschappen je op?
Zolang er niet opgeschept wordt, of drama vind ik het hartstikke leuk met ze.
Because schreef:
26-11-2019 14:21
En daar zit m de kneep. Het gaat er niet om dat het mijn ding is, het is ZIJN ding en het is heel goed je eigen dingen te doen.

Maar goed als jij genoegen neemt met "vrienden" die je toevallig aan komen waaien, die je helemaal niet prettig vindt, jouw ding.

Keuzes keuzes.
Gelukkig is het zijn ding ook niet, anders zou ik geen relatie met hem hebben.
De vrienden waren altijd wel prettig hoor, er zijn alleen dingen veranderd ofzo.
vlokkenopjebrood schreef:
26-11-2019 14:27
Ja hier ga je dus fout
Er moet namelijk helemaal niks
Jij bent veel te veel bezig met sociaal wenselijk gedrag te vertonen.
Als je deze mensen niet leuk meer vindt, dan vraag je ze dus juíst niet terug. Ten eerste niet omdat jij daar geen trek in hebt en er dus niks hoeft, en ten tweede omdat zij er mss zo beledigd van raken dat ze zélf afstand van je gaan nemen
Win win situatie

Ik weet het ....het is moeilijk hoor, want je wilt het liefst niemansd voor het hoofd stoten. Maar het kan toch ook niet zo zijn dat al jouw vriendschappen je alleen maar energie kosten? Ik zou echt wat meer voor mezelf opkomen en ze wat vaker proberen te ontwijken. Al dan niet met slechte smoezen.....
Je hebt helemaal gelijk. Ik zit nu ook te twijfelen of ik het iig tegen de problematische relatie ga zeggen, maar ik denk dat ik haar dan erg kwets, of ze is enorm beledigd. En mijn man is de beste vriend van haar man, dus die zal wel met hem om blijven gaan en hoor ik het gedoe alsnog. Moeilijk hoor
beetjegek schreef:
26-11-2019 14:36
Je hebt helemaal gelijk. Ik zit nu ook te twijfelen of ik het iig tegen de problematische relatie ga zeggen, maar ik denk dat ik haar dan erg kwets, of ze is enorm beledigd. En mijn man is de beste vriend van haar man, dus die zal wel met hem om blijven gaan en hoor ik het gedoe alsnog. Moeilijk hoor
En daarom hier het advies om zelf je vriendinnen te kiezen en individueel te onderhouden, zonder een aanhangsel erbij (van beide kanten).
ja als de ene helft van een stel goede vrienden is met je man dan snap ik wel dat het ingewikkelder ligt. Je wilt ook geen situatie creeren waarbij het ongemakkelijk wordt of waarbij je op een verjaardag niet meer met zn vieren in dezelfde ruimte kunt zijn
Misschien kun je gewoon proberen om wat minder vaak "met zn vieren" af te spreken. Laat je man lekker met zijn goede vriend afspreken, maar hou jezelf wat meer buiten deze vriendschap. Dan kan je best nog af en toe wat met z'n allen doen, maar is het niet meer een soort vanzelfsprekendheid dat jij alrijd overal ook maar bij bent
beetjegek schreef:
26-11-2019 14:36
niet zeggen hoor!
dat is onnodig kwetsend. Het probleem is ook, dat het niet aan haar ligt, maar aan jou
Maar door het te zeggen, zadel je haar met pijn op. Niet zo aardig. En flink beschadigend voor de vriendschap dus jouw man en haar man
lilalinda schreef:
26-11-2019 15:03
niet zeggen hoor!
dat is onnodig kwetsend. Het probleem is ook, dat het niet aan haar ligt, maar aan jou
Maar door het te zeggen, zadel je haar met pijn op. Niet zo aardig. En flink beschadigend voor de vriendschap dus jouw man en haar man
Ligt het aan mij? Zij heeft toch drama waar ik geen zin in heb? En haar man is de grootste klootzak die ik ken dus wat hij ervan vindt boeit me niet. Hij is nl 1 van de grootste redenen waardoor het gezeik komt. Meestal als wij geen contact hadden ( de vrouwen) dan mocht haar vriend mijn man ook niet contacten van haar. En dat deed hij dan ook niet.
beetjegek schreef:
26-11-2019 16:29
Ligt het aan mij? Zij heeft toch drama waar ik geen zin in heb? En haar man is de grootste klootzak die ik ken dus wat hij ervan vindt boeit me niet. Hij is nl 1 van de grootste redenen waardoor het gezeik komt. Meestal als wij geen contact hadden ( de vrouwen) dan mocht haar vriend mijn man ook niet contacten van haar. En dat deed hij dan ook niet.
ja natuurlijk ligt het aan jou
Want het is hun leven, hun keuzes, jij hebt daar een mening over. Maar jij hoeft er helemaal geen mening over te hebben.
Houdt die lekker voor je
vlokkenopjebrood schreef:
26-11-2019 14:53
ja als de ene helft van een stel goede vrienden is met je man dan snap ik wel dat het ingewikkelder ligt. Je wilt ook geen situatie creeren waarbij het ongemakkelijk wordt of waarbij je op een verjaardag niet meer met zn vieren in dezelfde ruimte kunt zijn
Misschien kun je gewoon proberen om wat minder vaak "met zn vieren" af te spreken. Laat je man lekker met zijn goede vriend afspreken, maar hou jezelf wat meer buiten deze vriendschap. Dan kan je best nog af en toe wat met z'n allen doen, maar is het niet meer een soort vanzelfsprekendheid dat jij alrijd overal ook maar bij bent
Ik ben er niet bij als zij afspreken, de mannen hangen erbij als wij afspreken. Ik ga nooit als aanhangsel mee. Geen zin in. En als haar andere bff ineens weer in the picture is negeert ze mij rustig hoor.
lilalinda schreef:
26-11-2019 16:30
ja natuurlijk ligt het aan jou
Want het is hun leven, hun keuzes, jij hebt daar een mening over. Maar jij hoeft er helemaal geen mening over te hebben.
Houdt die lekker voor je
Ze zegt zelf altijd dat we vooral moeten zeggen wat we vinden/ denken. En iedere vriendin zou het haar vriendin vertellen dat ze zich als een hond laat behandelen. Nou ja over hond gesproken, die hebben ze , en er wordt erbarmelijk slecht voor gezorgd, erger ik me ook blauw aan.
beetjegek schreef:
26-11-2019 16:35
Ze zegt zelf altijd dat we vooral moeten zeggen wat we vinden/ denken. En iedere vriendin zou het haar vriendin vertellen dat ze zich als een hond laat behandelen. Nou ja over hond gesproken, die hebben ze , en er wordt erbarmelijk slecht voor gezorgd, erger ik me ook blauw aan.
nou, dolle boel
kom nog even vertellen hier, hoe smerig alles werd, toen de Shit de Fan raakte
Ik zou een vriendschap waar ik geen positieve energie van krijg zo snel mogelijk laten verwateren. De redenen die je noemt om wel contact te houden zijn allemaal non-redenen. Tenzij je graag ergert. Dat is het misschien ook wel een beetje.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven