Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:qwertu schreef op 11 juli 2008 @ 18:56:

[...]

Nou, dat zou ik dus mooi even niet doen. Zij heeft zijn nummer ook, als ze hem leuk vindt, weet ze hem te vinden. Maar ze vindt hem niet leuk, dat blijkt heel duidelijk uit haar handelen. Als ze hem leuk had gevonden, had ze hem aan haar vriendjes toegevoegd op hyves. Heeft ze niet gedaan. Sterker nog: ze heeft haar hele profiel verwijderd en ze heeft melding van de privémail gemaakt op haar werk. Duidelijker kun je het signaal niet krijgen.

Ik zou ten sterkste afraden om op wat voor wijze dan ook contact met haar te zoeken. Sennheiser heeft slechts één intakegesprek met haar gehad en is nu al door haar geobsedeerd. Ik vind dat echt ziek hoor, dat je van je behandelaar de hyve gaat bekijken, vrienden gaat doorspitten, etc. Dat is d'r privé, daar heeft een patiënt niets, maar dan ook helemaal Niets mee te maken!

Grappig dat je van alles voor me invult. Ik ben niet van haar geobsedeerd, ik vind het jammer dat ik iemand tegenkom die me de moeite waard lijkt in zo'n setting. Ik ga ook niet haar vrienden doorspitten omdat ik die toch niet ken, ben overigens zelden met hyves bezig en heb alleen haar profiel opgezocht omdat ik wilde weten met wie ik te maken heb de komende tijd.

Je komt zeer hypocriet op me over, misschien sla ik hier ook de plank volledig mis.
quote:sneez schreef op 11 juli 2008 @ 18:00:

Overdracht is een bekend fenomeen... Maar los daar van, is het misschien juist wel een heel goede situatie om te bespreken, omdat het nou juist de kern van je probleem raakt. Ik zou niet direct naar een andere club rennen, als ik jou was. Je kunt het juist ook bij hen bespreken en onder ogen zien, om er vanuit therapeutisch oogpunt het optimale uit te halen voor jezelf.

Sorry voor de herhaling.....had ik nog niet gelezen. Net als de vraag naar de klassieke non verbale flirttechnieken. Had Sennheiser al op geantwoord.

Opeens waren er wel 3 bladzijden bij!
Er zijn mannen die niet zo veel van vrouwen begrijpen.

Maar jij begrijpt echt helemaaal niets van vrouwen.

(al vindt jij van wel door je boekjes)

Hoe vaak heb jij in de kroeg al een vrouw versierd?
Sennheiser: het lijkt wel of je alleen de 'positieve signalen' ziet en zo positief mogelijk interpreteert terwijl je de negatieve signalen negeert.

Je hoort nu al 6 pagina's lang van verschillende vrouwen dat je waarschijnlijk te veel leest in die positieve signalen, maar doet nog steeds alsof het een exacte wetenschap is; jij hebt gelezen dat aan je haar frunniken een positief signaal is --> je psycholoog frunnikt aan haar haar --> ze is geïnteresseerd.

Probeer ook eens open te staan voor de andere mogelijke verklaringen die hier worden gegeven. Bad hair day, haarknip vergeten, bruiloft, nerveus, standaard tic...voor mijn part heeft ze luizen.
Dat zeg ik....
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 19:01:

Je komt zeer hypocriet op me over, misschien sla ik hier ook de plank volledig mis.Dat is niet hypocriet maar realistisch en rationeel.
In dit geval denk ik dat je ervan uit mag gaan dat het gevoel zeker niet wederzijds is, Sennheiser: hyves afgeschermd, geen reactie op je mail, oftewel Geen Interesse.

Dat wil niet zeggen dat het niet had gekúnd; ik ken het verhaal ook wel andersom van een vriendin cq collega die ooit in een vrijgezel verleden een Hele Knappe man op intake kreeg, en met het schaamrood op de kaken heeft verteld dat ze hem níet wilde behandelen (niks geworden overigens )

Maar alleen al door het feit dat deze psychologe je behandelaar wilde worden, kun je ervan uit gaan dat ze verder niks van je wil.
Volgens mij is Senheisser er ondertussen van overtuigd dat dit hele forum vol vrouwen zit die wel op geilen, want

a) hij is een knappe man. En natuurlijk spat de welbespraaktheid, intelligentie, en het diepe inzicht in zichzelf en anderen ook uit zijn postings. Dus sowieso is het onmogelijk om hem niet leuk te vinden

b) al deze vrouwen zitten hun vingertjes helemaal blauw te typen, speciaal voor hem. En iedereen weet, als een vrouw aandacht besteed aan een man betekent dat eigenlijk dat die vrouw eigenlijk heel graag wat 'intieme' aandacht aan hem zou besteden. Dat is ook evolutionair gezien gewoon waar.

c) en die vrouwen spreken hem tegen, maken soms zelfs een grapje ten koste van hem. Tsja, uitgaande van het principe "wass sich liebt das neckt sich" kan je daaruit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat de vivaforumvrouwen absoluut zeker zitten te soppen op hun stoel bij iedere letter die hij typt, en juist proberen door hem af te stoten, hem eigenlijk binnen te halen (playing hard to get, laten we die niet vergeten).
Spinster schreef:

Een open houding is noodzakelijk in therapie. Als iemand met armen over elkaar zit voel jij je niet echt uitgenodigd om te praten, dat heeft niks te maken met het showen van vrouwelijk vlees,

LadyX schreef:

Het lijkt mij dat je teveel bezig bent met flirtsignalen, selectieve aandacht noem je dat. Dan zie je dingen die er niet zijn. Puur omdat je er helemaal op gefocused bent. Signalen die het tegenovergestelde laten zien, zoals: hyves verwijderen, niet reageren op je bericht, iemand anders laten toewijzen.. zeer duidelijke signalen naar mijn idee, die negeer je dan maar. Gooi dat boek weg en heb weer aandacht voor iemand in zijn geheel en niet alleen voor het wel of niet hebben van flirterige trekjes..

MEE EENS
Als jij trouwens zo'n knappe vent bent, dan vraag ik me af waarom je die therapie nodig hebt. Dan zouden de vrouwen toch op je af moeten vliegen.

Als ik een woest aantrekkelijke man tegenkom, dan weet ik daar namelijk wel raad mee hoor
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:57:

[...]

Ik zie mezelf niet als zo'n achterlijke bouwvakker in dat specifieke verhaal.

Ik ben niet achterlijk, alhoewel ik nu wel denk dat ik misschien volledig de plank misgeslagen heb (al had ik het bij het rechte einde, zou ze het toegeven aangezien ik ook haar analyseerde?).

Wie zegt dat die man gister een achterlijke bouwvakker was? Het voorbeeld van gister is vrij extreem, maar dat is jouw gedrag ook. Ik kan je ook voorbeelden in geuren en kleuren geven die minder extreem zijn. Waren ook allemaal geen "achterlijke bouwvakkers". Er zijn wel meer mannen die signalen verkeerd oppakken. Alleen: da's even "oh sorry, verkeerd begrepen!" zeggen en dan is het weer over. Bij die man dus.

Zo extreem als jij het beschrijft, heb ik niet vaak meegemaakt in mijn leven. En toevalligerwijs gister dus wel. Als jij iemand die signalen zo verkeerd interpreteert "achterlijke bouwvakkers" noemt, dan denk ik dat je een duidelijke klassificatie van jezelf hebt gegeven.
quote:countessa schreef op 11 juli 2008 @ 19:04:

Tsja, uitgaande van het principe "wass sich liebt das neckt sich" kan je daaruit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat de vivaforumvrouwen absoluut zeker zitten te soppen op hun stoel bij iedere letter die hij typt, en juist proberen door hem af te stoten, hem eigenlijk binnen te halen (playing hard to get, laten we die niet vergeten).Stttttttttt!!!!

Volgens mij is Senheisser er ondertussen van overtuigd dat dit hele forum vol vrouwen zit die wel op geilen, want

a) hij is een knappe man. En natuurlijk spat de welbespraaktheid, intelligentie, en het diepe inzicht in zichzelf en anderen ook uit zijn postings. Dus sowieso is het onmogelijk om hem niet leuk te vinden

b) al deze vrouwen zitten hun vingertjes helemaal blauw te typen, speciaal voor hem. En iedereen weet, als een vrouw aandacht besteed aan een man betekent dat eigenlijk dat die vrouw eigenlijk heel graag wat 'intieme' aandacht aan hem zou besteden. Dat is ook evolutionair gezien gewoon waar.

c) en die vrouwen spreken hem tegen, maken soms zelfs een grapje ten koste van hem. Tsja, uitgaande van het principe "wass sich liebt das neckt sich" kan je daaruit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat de vivaforumvrouwen absoluut zeker zitten te soppen op hun stoel bij iedere letter die hij typt, en juist proberen door hem af te stoten, hem eigenlijk binnen te halen (playing hard to get, laten we die niet vergeten).Daar heb je me
Ja Quertu, ik schreef al eerder dat hij ermee op moest houden maar meneer is erg "stalkerig". Hij ziet haar tekens niet als dat ze niets met hem te maken wil hebben. Dan maar voelen, uit dat oogpunt schreef ik het. Iedereen ziet hier dat hij zich volkomen belachelijk maakt, maar hij zelf wil er niet aan. Tsja, moet hij zelf weten, lopen pochen dat hij een studie volgt voor communicatie signalen en tevens bij een psych lopen omdat je er niet mee om kan gaan, en daarbij de vrouwelijke intakester verkeerd interpreteren, ja dan ga je goed.

En vooral niet de goede adviezen die andere forummers hebben gegeven opvolgen. Zou ik zeker niet doen, Sennstalker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Klassieke flirttechnieken? Grmpf... Het is ook klassiek dat een mannelijke patient zich tot zijn psychologe voelt aangetrokken. Daar zijn ook een paar hele mooie afleveringen van de Soprano's van...

Psychologen willen hun patienten op hun gemak laten voelen, zodat ze wat makkelijker over zichzelf praten. Ik denk dat je die non-verbale signalen als flirten hebt opgepikt...
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 19:06:

[...]

Stttttttttt!!!!

Hij is van mij ja!

Back off

c) en die vrouwen spreken hem tegen, maken soms zelfs een grapje ten koste van hem. Tsja, uitgaande van het principe "wass sich liebt das neckt sich" kan je daaruit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat de vivaforumvrouwen absoluut zeker zitten te soppen op hun stoel bij iedere letter die hij typt, en juist proberen door hem af te stoten, hem eigenlijk binnen te halen (playing hard to get, laten we die niet vergeten).

Geweldig eloquent en op erudiete wijze verwoord, countessa!

Man, wat een opgeblazen kikker, deze meneer... Een waanzinnig vermakelijke contradictie in terminis want: pure plebs in al zijn zelfverklaarde verlichtheid.
Maar we hebben het allemaal mis he?

We zitten hier allemaal onze tijd te verdoen om jou te treiteren...
Kijk, Sennheiser: niemand is erbij geweest, dus bescheidenheid past ons. Maar wat daarna is gebeurd - enfin, ik hoef het hier niet allemaal te herhalen - geeft te denken.

Ook mijn advies: wantrouw je eigen interpretaties van haar lichaamstaal (ook nog eens recentelijk geleerd uit een boekje, herkenning van signalen is je dus niet van nature gegeven) en maak serieus werk van de therapie. Succes, man!
quote:countessa schreef op 11 juli 2008 @ 19:09:

Hij is van mij ja!

Back off Nou vooruit je mag hem hebben!
quote:countessa schreef op 11 juli 2008 @ 19:09:

[...]

Hij is van mij ja!

Back off Dat zullen we nog wel eens zien! *knipper* *frunnik*
Dat zeg ik....
Liefde leer je trouwens niet uit een boekje...

dat is een gevoel van binnen en een dosis ervaring...
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 19:10:

[...]

Nou vooruit je mag hem hebben!
En sennheiser: om te voorkomen dat je gelijk door de mand valt: met pure plebs in al zijn zelfverklaarde verlichtheid bedoel ik te zeggen dat al wie de term 'achterlijke bouwvakker' denkt te moeten roepen om aan te tonen dat hij zelf wel zo slim en verfijnd is, de grootste domme boerenlul juist is die er is.

Zo, heb ik het weer even voor alle bouwvakkers opgenomen bij deze!
Hoi Sennheiser,

ik ben vrijgezel en denk dat we een perfecte match zijn.

De intelligentie druipt uit je teksten. Zelfs over je nickname heb je nagedacht. Sennheiser. Wow, daar komt pas goed geluid uit. Ik ben benieuwd of er ook zulk heerlijk geluid uit jou komt.

Zo graag zou ik voor jou eens een peacocking doen.

En het lijkt me een geil voorspel om samen een iq-test te maken.

Laten we daten. Trek je flanellen ruitjespyama en je herenpantoffels aan en ik zal je eens leren wat vrouwen echt willen.

Naast een peacocking ben ik namelijk ook niet vies van een lapdance op een flanellen pyama.

Zeker als dat bij een man is die compleet in de zeik is gezet door zijn behandelaar.

Ik heb dat ook al zo ontelbaar vaak gehad, maar dan met gymleraren. Het is toch niet normaal dat ze je beetpakken als je een salto doet. Ze wilden duidelijk meer, maar ontkenden dat stuk voor stuk. Echt Sennheiser, wij begrijpen elkaar!
Bouwvakkers verwachten trouwens niet dat je ze op gaat bellen. Die laten alleen hun bilnaad zien en fluiten je vrolijk na.

Ik zou het pas drama vinden als bouwvakkers niet meer naar me fluiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven