Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
Ik ben nog steeds benieuwd naar:
- hoe TO er dan na die negen maanden is achtergekomen dat er wordt gewandeld
- of er nu nog steeds, en in welke frequentie, wordt gewandeld.

Als ik dagelijks zou wandelen met mijn overspannen collega, zou ik daar toch regelmatig verslag van doen thuis. Niet om verantwoording af te leggen maar omdat het normaal vind om te delen wat ik zoal meemaak. Ik vind het gek dat dat hier niet is gebeurd.
Broodjekroket2 schreef:
17-06-2019 14:38
Ik vind het wel apart dat je elke dag met iemand gaat wandelen maar sinds april is er nul app contact meer. Dat klopt in mijn ogen echt niet. Dus waarom zou hij dit verwijderen?

Omdat zijn vrouw al maanden zijn telefoon controleert.
Aureel schreef:
17-06-2019 14:41
Ik ben nog steeds benieuwd naar:
- hoe TO er dan na die negen maanden is achtergekomen dat er wordt gewandeld
- of er nu nog steeds, en in welke frequentie, wordt gewandeld.

Als ik dagelijks zou wandelen met mijn overspannen collega, zou ik daar toch regelmatig verslag van doen thuis. Niet om verantwoording af te leggen maar omdat het normaal vind om te delen wat ik zoal meemaak. Ik vind het gek dat dat hier niet is gebeurd.

En dat is voor iedereen verschillend. Ik vind het niet interessant om te weten met wie mijn vriend heeft geluncht of wat voor prietpraat over werk dan ook.
Murrmurr schreef:
17-06-2019 14:20
Maar hoe weet je nou waar allemaal meldplicht op rust? Wandelen dus blijkbaar. Niet als het met meerdere personen is maar wel met één? En als je ergens koffie of thee gaat drinken in de pauze?
Ik zou het persoonlijk wel raar vinden als mijn man al maandenlang dagelijks een vrouw op gaat halen om te wandelen zonder hier iets van te zeggen. Het is niet zo zeer een meldingsplicht, maar gewoon gek dat het nooit eens tussendoor gemeld wordt.
Pindakaasjes schreef:
17-06-2019 14:15
Nee.. speel liever de ruimdenkende, coulante struisvogel-partner.. 'zo van: alles moet maar kunnen'..
Want anders ben je die paranoia, controle zieke partner..
Tuurlijk!
Het is ruimdenkend als je partner met een ander MAG wandelen?

:rofl:
polydox schreef:
17-06-2019 14:49
Ik zou het persoonlijk wel raar vinden als mijn man al maandenlang dagelijks een vrouw op gaat halen om te wandelen zonder hier iets van te zeggen. Het is niet zo zeer een meldingsplicht, maar gewoon gek dat het nooit eens tussendoor gemeld wordt.
Een keer per week, eerst altijd met anderen erbij.
Star² schreef:
17-06-2019 14:43
En dat is voor iedereen verschillend. Ik vind het niet interessant om te weten met wie mijn vriend heeft geluncht of wat voor prietpraat over werk dan ook.
Misschien hebben sommige mensen niet veel interessants te melden en vertellen ze daarom alles maar?
polydox schreef:
17-06-2019 14:49
Het is niet zo zeer een meldingsplicht, maar gewoon gek dat het nooit eens tussendoor gemeld wordt.
Dus niet verplicht melden maar als hij het niet doet is het gek en verdacht.
Murrmurr schreef:
17-06-2019 15:10
Een keer per week, eerst altijd met anderen erbij.
Ok die post heb ik gemist tussendoor. Dan is het al een stuk minder raar. Zeker als het geen prater is kan het dan gebeuren dat het niet gemeld wordt. Ik heb een man die het wel zou zeggen, tenzij het iets is wat ie niet wil zeggen.
Mijn man heeft een tijdje elke pauze gepraat met een vrouwelijke collega, omdat haar relatie zo slecht was. En hij zo goed kan luisteren
Klopt, dat kan hij.
En ik moet zeggen, dat ik wel even dacht: eeuh, moet dat??
Maar ook besloot om mijn man gewoon te vertrouwen (gelukkig nooit een topic geopend hier, zelfs zijn telefoon niet gecheckt)
Collega is nog eens bij ons thuis geweest zelfs, met haar nieuwe vriend. Want die waar het slecht meeging heeft ze op aanraden van mijn man toch maar gedumpt
Murrmurr schreef:
17-06-2019 15:12
Dus niet verplicht melden maar als hij het niet doet is het gek en verdacht.
Ja wel gek, maar hoeft niet direct verdacht te zijn. Ik neem aan dat zoiets in de loop der tijd gewoon een keer ter tafel komt. Het is geen eenmalig iets.
En als je dan bi bent, moet je het dan alleen bij een man melden, of alleen bij een vrouw of gewoon àltijd?
lilalinda schreef:
17-06-2019 15:17
Mijn man heeft een tijdje elke pauze gepraat met een vrouwelijke collega, omdat haar relatie zo slecht was. En hij zo goed kan luisteren
Klopt, dat kan hij.
En ik moet zeggen, dat ik wel even dacht: eeuh, moet dat??
Maar ook besloot om mijn man gewoon te vertrouwen (gelukkig nooit een topic geopend hier, zelfs zijn telefoon niet gecheckt)
Collega is nog eens bij ons thuis geweest zelfs, met haar nieuwe vriend. Want die waar het slecht meeging heeft ze op aanraden van mijn man toch maar gedumpt
Getver wat een smeerlap
lilalinda schreef:
17-06-2019 14:26
shit man, waren we toch bijna 25 jaar samen
en nu dit
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ze wandelen niet elke dag volgens TO
Star² schreef:
17-06-2019 14:41
Omdat zijn vrouw al maanden zijn telefoon controleert.
Als je niks te verbergen hebt hoef je niks te verwijderen.

Hij doet stiekem, punt uit.
Lifescience schreef:
17-06-2019 14:35
Ik heb verleden jaar iets soortgelijks aan de hand gehad. Heb hier zelfs nog een topic aangemaakt op dit forum. Wel een andere situatie maar ik zat met precies hetzelfde gevoel als jij nu.
Ik reageer nu onder een andere nick omdat ik niet wil dat iemand me hierin gaat loepen.

Ik kreeg dezelfde reacties: ik was achterdochtig, zag spoken, belachelijk dat ik mijn man "controleerde" , foei, en zijn privacy dan!
Hij wiste berichten omdat hij wist dat ik keek, etc etc,
Ondanks dat er verder geen signalen waren, bleek er achteraf wel meer aan de hand.

Ook hij wiste berichten. Ik confronteerde hem er wel mee en hij vertelde mij dat hij berichten wiste omdat hij wist dat ik keek en juist mijn achterdocht voor wilde zijn, want er was echt niks aan de hand.

Puntje bij paaltje: ik kwam er bij toeval achter dat er wel degelijk gevoelens waren bij beide kanten. Er was nog niks fysieks gebeurd, maar er was wel degelijk vuur bij de rooksignalen. We waren er "net op tijd bij".

Degenen hier die het bespottelijk vinden dat velen van ons achterdochtig reageren: ik vind het naïef om te vertrouwen op een goede afloop.
Vriendschap tussen man en vrouw is mogelijk, maar bij verdieping van de vriendschap is er gewoon ALTIJD een groot risico aanwezig op meer. Zeker als er emoties of een gezamenlijke bindende factor aanwezig is.
Terwijl je partner dat niet eens wil, maar er in meegezogen wordt. En zo gaat er meer kapot dan je lief is.

Wij zijn er uit gekomen, sterker dan ooit maar dat heeft heel veel energie en verdriet gekost.

Ik zou zeggen speel open kaart over je gevoelens! Praat open en eerlijk met elkaar.
Probeer verder samen meer verdieping te vinden. Stel vragen. Mist hij iets wat hij in die gesprekken met haar wel vindt? Praat jij met hem over zijn werk? Misschien heeft hij daar behoefte aan? Delen jullie samen genoeg?

Ik hoop oprecht dat er niks aan de hand is. Maar ook ik krijg een zeer naar gevoel hierbij.
Onthou dit gewoon maar goed, TO.
Ik hoop dat het bij jou niet zo zal gaan maar je weet het nooit.
Ik heb er ook een naar gevoel bij.
Ik hoop dat ik dat voor niks heb !!
justagirly schreef:
17-06-2019 16:49
Als je niks te verbergen hebt hoef je niks te verwijderen.

Hij doet stiekem, punt uit.

Als je je vent vertrouwt, hoef je ook niet maanden zijn apps te lezen.
BlijEi2019 schreef:
17-06-2019 12:57
Oké even ter aanvulling/verduidelijking;

Ze wandelden altijd al.
1x per week, niet dagelijks
Eerst met anderen, die zijn afgehaakt.

Los van mijn stalk app lees gedrag en het dus ontdekte wissen absoluut geen reden aan te nemen dat er iets niet zou kloppen behalve "het gevoel".
Zoals sommige hier al schreven: gewoon ontzettend lief dat hij haar niet laat vallen.

Hij is superlief en zorgzaam voor mij en de kinderen en altijd erg betrokken.
Een echte verteller over zijn dag is het niet dus dat het daarin niet ter sprake komt snap ik wel. Het is niet zo dat hij zijn hele dag uit de doeken doet mar de lunch verzwijgt zeg maar.

Voor nu geloof ik hem in zijn verhaal. Hij is er namelijk (in mijn ogen) ook gewoon echt niet de persoon niet naar. Ik geloof oprecht dat mijn onzekerheid dit teweeg heeft gebracht.
Maar wel bedankt voor jullie adviezen en ik blijf alert ;-)
Wat ik vaak frappant vind van zulke topics. Dat vaak bij een tweede posting de man zijn gedrag wordt goed gepraat.
raccoon wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:11
0.51% gewijzigd
Orișa schreef:
17-06-2019 15:06
Het is ruimdenkend als je partner met een ander MAG wandelen?

:rofl:

Stop eens met steeds alleen dat woordje 'wandelen' eruit te pikken.. het is uiteraard het hele totaal plaatje dat niet klopt!
Tjonge, jonge zeg!
justagirly schreef:
17-06-2019 16:48
Ze wandelen niet elke dag volgens TO
soms rusten ze uit... :whistle:
Lorem Ipsum
Pindakaasjes schreef:
17-06-2019 17:09
Stop eens met steeds alleen dat woordje 'wandelen' eruit te pikken.. het is uiteraard het hele totaal plaatje dat niet klopt!
Tjonge, jonge zeg!
Het HELE plaatje?
Orișa schreef:
17-06-2019 17:19
Het HELE plaatje?

Nee, een halve.
kylie_ schreef:
17-06-2019 13:53
Ja klinkt prachtig maar als je dat 5 dagen per week doet, dan raak je als collega zonder burn-out wel het contact kwijt met je collega’s.
Als mijn man dat 1 of 2 dagen per week zou doen, zou ik me er nog wat bij voor kunnen stellen. Tuurlijk is het afhankelijk van het bedrijf maar bij mijn man wordt er elke dag uitgebreid met het hele team gegeten. Dan zou ik dit verhaal echt heel vreemd vinden en hem ook even vragen wat ik daarvan moet denken.
Dat zou ik dan weer niet trekken, dat ene half uurtje vrij moet wel vrij zijn (wordt immers niet doorbetaald) dan zou ik geen zin hebben in die hele groep. Ik ging altijd wandelen of er nu mensen meegingen of niet. Op mijn laatste werk ging het merendeel wel even lopen en dat waren mannen, dus ik wandelde daar altijd wel in mannelijk gezelschap. Ben blij dat daar nooit een jaloerse echtgenoot aan de poort heeft gestaan om te kijken met wie hun man(nen) het bos in gingen.
redbulletje schreef:
17-06-2019 17:33
Op mijn laatste werk ging het merendeel wel even lopen en dat waren mannen, dus ik wandelde daar altijd wel in mannelijk gezelschap.
Slut alert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven