Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
redbulletje schreef:
17-06-2019 11:37
Hij wandelde toch altijd al met haar in zijn lunchbreak, dat is niet veranderd omdat zij nu toevallig thuis zit.
Maar dan vraag je je schat. Hoe was je dag? Hoe was het op werk?
Lijkt mij totaal geen kwaad als die al wandelt. Dat ie gewoon vertelt. Hey jij was het niet met me eens. Maar ik wil blijven wandelen met collega x. En dan nog hoeft hij niet alles te vertellen....
Zal ik haar aan je voorstellen ? Zullen we biertje met haar doen of iets gezelligs?

Lijkt mij fijn dat hij dan wat vertelt over de vriendschap. Af en toe. Ipv zeggen dat hij niet meer gaat wandelen. Maar ondertussen dus wel.....
Ilovefairytales schreef:
17-06-2019 12:04
Maar dan vraag je je schat. Hoe was je dag? Hoe was het op werk?
Lijkt mij totaal geen kwaad als die al wandelt. Dat ie gewoon vertelt. Hey jij was het niet met me eens. Maar ik wil blijven wandelen met collega x. En dan nog hoeft hij niet alles te vertellen....
Zal ik haar aan je voorstellen ? Zullen we biertje met haar doen of iets gezelligs?

Lijkt mij fijn dat hij dan wat vertelt over de vriendschap. Af en toe. Ipv zeggen dat hij niet meer gaat wandelen. Maar ondertussen dus wel.....
Het zou denk ik niet echt in me opkomen om zoiets te vertellen. En al helemaal niet als er hysterie op zal volgen.
Ilovefairytales schreef:
17-06-2019 12:04
Maar dan vraag je je schat. Hoe was je dag? Hoe was het op werk?
Lijkt mij totaal geen kwaad als die al wandelt. Dat ie gewoon vertelt. Hey jij was het niet met me eens. Maar ik wil blijven wandelen met collega x. En dan nog hoeft hij niet alles te vertellen....
Zal ik haar aan je voorstellen ? Zullen we biertje met haar doen of iets gezelligs?

Lijkt mij fijn dat hij dan wat vertelt over de vriendschap. Af en toe. Ipv zeggen dat hij niet meer gaat wandelen. Maar ondertussen dus wel.....
Als collega zou ik er helemaal niet van gediend zijn als partners willen dat je een biertje met ze gaat drinken om gekeurd te worden.
Orișa schreef:
17-06-2019 12:18
Het zou denk ik niet echt in me opkomen om zoiets te vertellen. En al helemaal niet als er hysterie op zal volgen.
Maar als hij denkt dat er hysterie op zal volgen, dan weet hij dus dat hij iets doet wat een grens overgaat bij TO. Het op deze manier achterhouden, zorgt alleen maar voor gezeik. Je kunt ook gewoon rekening houden met elkaar in een relatie. Die hysterie is er nu omdat hij dingen verzwijgt en stiekem aan het doen is.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:28
Maar als hij denkt dat er hysterie op zal volgen, dan weet hij dus dat hij iets doet wat een grens overgaat bij TO. Het op deze manier achterhouden, zorgt alleen maar voor gezeik. Je kunt ook gewoon rekening houden met elkaar in een relatie. Die hysterie is er nu omdat hij dingen verzwijgt en stiekem aan het doen is.

Als ik niks verkeerds doe dan ben ik niet van plan mee te gaan in de onzekerheid van mijn partner. Doe ff normaal, ga dat gedrag toch niet voeden.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:28
Maar als hij denkt dat er hysterie op zal volgen, dan weet hij dus dat hij iets doet wat een grens overgaat bij TO. Het op deze manier achterhouden, zorgt alleen maar voor gezeik. Je kunt ook gewoon rekening houden met elkaar in een relatie. Die hysterie is er nu omdat hij dingen verzwijgt en stiekem aan het doen is.
Een grens over? Als met iemand wandelen een grens over is is diegene aan therapie toe.
De hysterie zit er bij een deel van de vrouwen sowieso al om alles.
Star² schreef:
17-06-2019 12:30
Als ik niks verkeerds doe dan ben ik niet van plan mee te gaan in de onzekerheid van mijn partner. Doe ff normaal, ga dat gedrag toch niet voeden.
Echt hè.
Star² schreef:
17-06-2019 12:30
Als ik niks verkeerds doe dan ben ik niet van plan mee te gaan in de onzekerheid van mijn partner. Doe ff normaal, ga dat gedrag toch niet voeden.
Maar dat jij vindt dat je niets verkeerds doet, betekent niet dat je partner dat ook vindt. Sommige mensen vinden het ook niet verkeerd om af en toe eens een ander te zoenen, of zelfs seks met een ander te hebben. Vaak denkt de partner daar toch anders over.
Mag je tegenwoordig je eigen grenzen niet meer aangeven? Je moet alles maar pikken, anders is het net alsof je je partner iets verbiedt. Misschien is rekening met elkaar houden ook een optie.
Orișa schreef:
17-06-2019 12:31
Een grens over? Als met iemand wandelen een grens over is is diegene aan therapie toe.
De hysterie zit er bij een deel van de vrouwen sowieso al om alles.
Het gaat helemaal niet om het wandelen, maar om het stiekeme gedoe van hem op zijn telefoon.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:34
Maar dat jij vindt dat je niets verkeerds doet, betekent niet dat je partner dat ook vindt. Sommige mensen vinden het ook niet verkeerd om af en toe eens een ander te zoenen, of zelfs seks met een ander te hebben. Vaak denkt de partner daar toch anders over.
Mag je tegenwoordig je eigen grenzen niet meer aangeven? Je moet alles maar pikken, anders is het net alsof je je partner iets verbiedt. Misschien is rekening met elkaar houden ook een optie.

Maar dat is dan dus niet mijn probleem. Paranoia gedrag is niet iets waar ik rekening mee wens te houden.
Star² schreef:
17-06-2019 12:30
Als ik niks verkeerds doe dan ben ik niet van plan mee te gaan in de onzekerheid van mijn partner. Doe ff normaal, ga dat gedrag toch niet voeden.
Dit. Maar ben dan niet zo achterbaks naar je partner toe. Ben gewoon duidelijk, standvastig, open, eerlijk en transparant. Makkelijk zat als je niets te verbergen hebt.
Daar heeft de man van TO niet voor gekozen “om zijn vrouw niet ongerust te maken”. Ik lees in de aanpak van TO geen hysterie. Dus dat kan de reden niet zijn van zijn vaagheid. Wel lees ik dat ze als vanzelfsprekend toegang hebben tot elkaars telefoon. Prima lijkt mij als je je daar allebei lekker bij voelt. Ik lees wel vraagtekens bij TO, ze legt haar vragen zo te lezen op een rustige manier bij haar man weg en plotseling ziet hij daarin aanleiding om de berichten met die ene collega te wissen. Onduidelijke, laffe, achterbakse, niet transparante communicatie. Best een rare actie. Zéker voor iemand die niets te verbergen heeft.

Het lijkt mij daarnaast ook fijn dat je als partners rekening met elkaar houdt en met elkaars kwetsbaarheden. Dat je daar over praat met elkaar en elkaar probeert tegemoet te komen. Ik lees dat TO dat doet, maar doet haar man dat ook ? Of is het : zoek het maar uit met je onzekerheden. Ik ga lekker door met mijn gedrag. Lijkt me ook niet de manier om een leuke relatie te behouden.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 12:42
15.75% gewijzigd
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:34
Maar dat jij vindt dat je niets verkeerds doet, betekent niet dat je partner dat ook vindt. Sommige mensen vinden het ook niet verkeerd om af en toe eens een ander te zoenen, of zelfs seks met een ander te hebben. Vaak denkt de partner daar toch anders over.
Mag je tegenwoordig je eigen grenzen niet meer aangeven? Je moet alles maar pikken, anders is het net alsof je je partner iets verbiedt. Misschien is rekening met elkaar houden ook een optie.
Maar haar partner heeft evengoed grenzen. Als iemand niet alleen zoenen en seks maar ook wandelen bedreigend vindt, mag hij zeggen sorry maar hier wens ik geen rekening mee te houden. Veel mannen willen conflicten en gezeur vermijden dus hij houdt dit voor zichzelf en wist berichten omdat hij weet dat zijn partner hem controleert.
Orișa schreef:
17-06-2019 12:31
Een grens over? Als met iemand wandelen een grens over is is diegene aan therapie toe.
De hysterie zit er bij een deel van de vrouwen sowieso al om alles.
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:34
Het gaat helemaal niet om het wandelen, maar om het stiekeme gedoe van hem op zijn telefoon.
als zij gaat lopen zeiken over appjes, gaat hij ze wissen
actie&reactie
Gun elkaar vertrouwen&privacy
Orișa schreef:
17-06-2019 12:31
Een grens over? Als met iemand wandelen een grens over is is diegene aan therapie toe.
De hysterie zit er bij een deel van de vrouwen sowieso al om alles.
Bij sommige vrouwen misschien, maar naar mijn mening niet bij TO.
Man gedraagt zich anders met zijn telefoon dan ze gewend is van hem. Dat leidt tot vragen bij haar. Mag ze die niet stellen dan ?

Het gaat overigens niet sec om het wandelen/ collega bijstaan.
lilalinda schreef:
17-06-2019 12:46
als zij gaat lopen zeiken over appjes, gaat hij ze wissen
actie&reactie
Gun elkaar vertrouwen&privacy
Een heel volwassen aanpak.
Francien2019 schreef:
17-06-2019 12:47
Bij sommige vrouwen misschien, maar naar mijn mening niet bij TO.
Man gedraagt zich anders met zijn telefoon dan ze gewend is van hem. Dat leidt tot vragen bij haar. Mag ze die niet stellen dan ?
Mag wel maar doet ze niet. Ze controleert hem en durft daar niet over te beginnen. Ze doet dus zelf stiekem. En ze heeft al verschillende keren naar het wandelen gevraagd en hij zegt steeds dat er niks aan de hand is maar ze vertrouwt het nog steeds niet.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 12:34
Het gaat helemaal niet om het wandelen, maar om het stiekeme gedoe van hem op zijn telefoon.
Het is zijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Oké even ter aanvulling/verduidelijking;

Ze wandelden altijd al.
1x per week, niet dagelijks
Eerst met anderen, die zijn afgehaakt.

Los van mijn stalk app lees gedrag en het dus ontdekte wissen absoluut geen reden aan te nemen dat er iets niet zou kloppen behalve "het gevoel".
Zoals sommige hier al schreven: gewoon ontzettend lief dat hij haar niet laat vallen.

Hij is superlief en zorgzaam voor mij en de kinderen en altijd erg betrokken.
Een echte verteller over zijn dag is het niet dus dat het daarin niet ter sprake komt snap ik wel. Het is niet zo dat hij zijn hele dag uit de doeken doet mar de lunch verzwijgt zeg maar.

Voor nu geloof ik hem in zijn verhaal. Hij is er namelijk (in mijn ogen) ook gewoon echt niet de persoon niet naar. Ik geloof oprecht dat mijn onzekerheid dit teweeg heeft gebracht.
Maar wel bedankt voor jullie adviezen en ik blijf alert ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe is hij naar anderen toe? Is dit zijn aard?
Ik vind het alleen maar super hoe hij iemand met een burn out ophaalt om te gaan wandelen en daarna weer terug te brengen.

Ik zou zeggen, een gouden vent.

Houdt hij ook op eenzelfde manier rekening met anderen in zijn omgeving? Is hij naar anderen (buren, vrienden, familie) ook zo helpend? Is hij de go to guy voor een helpende hand? Stelt hij vaker voor om anderen te helpen als het een hele kleine moeite is?

Als het in zijn karakter past, zou ik hier echt niets achter zoeken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Fijn TO, ik lees ook niet veel raars hoor!
Top ! Dan nu aan de slag om te ontdekken waar die onzekerheid vandaan komt bij jou en hoe je kunt voorkomen dat je daarmee niet onnodig een bom onder je huwelijk legt met onterecht wantrouwen. Praat er ook samen over want een huwelijk heb je met z’n tweeën.
Alle reacties Link kopieren
BlijEi2019 schreef:
17-06-2019 12:57
Oké even ter aanvulling/verduidelijking;

Ze wandelden altijd al.
1x per week, niet dagelijks
Eerst met anderen, die zijn afgehaakt.


Los van mijn stalk app lees gedrag en het dus ontdekte wissen absoluut geen reden aan te nemen dat er iets niet zou kloppen behalve "het gevoel".
Zoals sommige hier al schreven: gewoon ontzettend lief dat hij haar niet laat vallen.

Hij is superlief en zorgzaam voor mij en de kinderen en altijd erg betrokken.
Een echte verteller over zijn dag is het niet dus dat het daarin niet ter sprake komt snap ik wel. Het is niet zo dat hij zijn hele dag uit de doeken doet mar de lunch verzwijgt zeg maar.

Voor nu geloof ik hem in zijn verhaal. Hij is er namelijk (in mijn ogen) ook gewoon echt niet de persoon niet naar. Ik geloof oprecht dat mijn onzekerheid dit teweeg heeft gebracht.
Maar wel bedankt voor jullie adviezen en ik blijf alert ;-)
Kijk met deze info erbij leest het alweer als een heel ander verhaal. Nu zou ik me niet te druk maken TO.
Doreia* schreef:
17-06-2019 13:03
Hoe is hij naar anderen toe? Is dit zijn aard?
Ik vind het alleen maar super hoe hij iemand met een burn out ophaalt om te gaan wandelen en daarna weer terug te brengen.

Ik zou zeggen, een gouden vent.

Houdt hij ook op eenzelfde manier rekening met anderen in zijn omgeving? Is hij naar anderen (buren, vrienden, familie) ook zo helpend? Is hij de go to guy voor een helpende hand? Stelt hij vaker voor om anderen te helpen als het een hele kleine moeite is?

Als het in zijn karakter past, zou ik hier echt niets achter zoeken.
Ook al past het in zijn karakter, dan betekent het niet dat er niets aan de hand hoeft te zijn. Daar heb ik zelf al genoeg ervaring mee gehad.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 13:20
Ook al past het in zijn karakter, dan betekent het niet dat er niets aan de hand hoeft te zijn. Daar heb ik zelf al genoeg ervaring mee gehad.
Ik zou er sowieso gewoon gemakshalve van uitgaan dat iedereen op het punt staat om je elk moment te belazeren. Dat leeft wel zo prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven