Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
x
@Summer, ik snap ook HELEMAAL wat jij bedoelt! Dat is de reden dat ik ook twijfel of ik wel een relatie wil. Ik ben ook bang dat ik WEER in dezelfde valkuil stap. Dat ik alleen maar oog heb voor HEM en zijn behoeftes en niet voor die van mij. Dit leven is idd ZO leuk! Ik was echt vergeten hoe leuk het leven is! En eerlijk gezegd was ik ook vergeten hoe leuk mensen kunnen zijn! Er zijn zoveel leuke mensen en die geven mij ook zoveel voldoening. Ik weet dit allemaal wel, maar of ik het in de praktijk ook goed aan zou pakken, weet ik dus niet. Kortom: een klein dilemma!

Ik ben blij te horen dat je het zo naar je zin hebt! You go girl!!!
Dames,

Er zijn ook mannen met hetzelfde verdriet. Het allemaal heel herkenbaar wat ik hier allemaal lees. Het klinkt wrang maar ik heb veel steun aan de dingen die hier neergepend zijn. Ik dacht even dat ik de enige was op de wereld...

T
Haallow meiden!!

Lange tijd weg geweest, ben naar een festival in België geweest, echt ff heerlijk er tussenuit!

Heb niet alles terug gelezen, maar nieuwe meiden allemaal welkom!

Bij mij gaat het weer iets beter, vermaak me met vrienden en vriendinnen, heb een schare fans (lees: 22 jarige jochies achter de bips aan, wat is dat met die jonkies?!)

Verder weinig nieuws, gaat de 26ste nog door?!
Wat een positieve verhalen allemaal!

@ Kitty, welkom op dit forum! Moeilijk om na het verlies van je moeder ook nog eens je vriend/relatie te verliezen. Ik merk dat er nog heel veel gevoel bij je zit. Schrijf dat hier lekker van je af meis, zal je goed doen en wellicht helpen om dingen meer helder te krijgen. Sterkte!

Met mij gaat het zozo. Ben vanmorgen naar de psych geweest en weer lekker gehuild . Daarna de hele dag met een vriendin de stad in geweest een heeeel veel gepraat. Ik voel me nu alleen en eenzaam, kan nog moeilijk avonden/dagen alleen thuis zijn.

Ik heb besloten om m'n ex een brief te schrijven. Het is nu 10 dagen uit en ik heb zo'n behoefte om mijn verhaal aan hem te doen. Ik heb het gevoel dat ik die gelegenheid niet heb gekregen toen hij het uitmaakte. Als ik hem zou bellen, ben ik bang dat dat me te veel pijn doet. En een brief kan hij nalezen en vervolgens goed nadenken over een eventuele reactie. Moet zeggen dat het goed voelt om dit te doen!
@ Debbie....ik weet dat ik me (nog) niet kan wapenen tegen dat "ik doe alles voor mijnlief en schuif de rest naar een tweede plan" verhaal, en dat en elleen DAT is de reden dat ik heel bewust kies voor even single zijn

Ik had werkelijk NOOIT gedacht dat ooit nog eens te zeggen

Maar weet je, als het komt dan komt het, en als de man die ik vorige week heb leren kennen echt de ware is, dan heeft hij ook wel even geduld

Ik moet nu echt voor mezelf gaan, dus vrij weinig dillema hier haha.

Wel grappig, 35 jaar en NU pas een keer voor mezelf gaan kiezen.

Ik snap jouw dillema wel,tis misschien voor jou ook al wel weer iets te ver om al aan de rem te gaan hangen (hmm zou dat echt zo zijn....)

@ Kitty, als je weer meer wilt sporten is de oplossing voor de hang liggend volgens mij....andere sportschool zoeken

Oei hij weet niet dat jij zijn wachtwoorden hebt...hoe heb je die dan ooit ontfutseld??

Ik ben blij dat ik dat gelukkig nooit gehad heb

Zijn mail was van hem en de mijne van mij.

@ Pien, het gaat echt over hoor, dat allesomvattende gevoel van eenzaamheid, het is pas 10 dagen.

Ik weet dat toen ik hier net kwam ik echt oprecht blij was als het elke dag een %tje beter met me ging

En ja soms ging het ook wel eens een dag 4%tjes minder...maar de lijn steeg en dat zal hij bij jou ook doen.

Mag ik vragen waarom je hem die brief schrijft?

Wat wil je uitleggen dan?

Hij zal ongetwijfeld weten dat je van hem houdt, dat je hem niet kwijt wilt...

Ben zo bang dat als je hem schrijft je alleen maar dieper in je dal schiet.

Je gaat zitten wachten op een antwoord wat misschien niet komt

Je krijgt een antwoord wat alleen maar meer vragen oproept, of en das de ergste...je krijgt een antwoord wat je helemaal NIET wilde horen.

Is het een idee om de brief te schrijven maar niet te versturen

Je kan hem altijd over 2 maanden nog versturen

Ik heb bergen brieven hier liggen uit de eerste break up week

En nu...nu denk ik, ach jongen,als jij niet ziet hoe leuk ik ben, dan verdien je ook mijn brieven niet!

@ Tonto, een heer voelt denk ik hetzelfde verdriet als een dame

alleen wij dames (tenminste zo ervaar ik het) zijn er veel opener over, lees lekker mee en als je de behoefte hebt, gooi je verhaal lekker neer hier, het lucht op!

VLINDER!!!!...goed je weer even te lezen

Ik geloof dat ook jij eindelijk op het goeie pad bent

Duurde effetjes maar dan heb je ook wat zeg....hordes jochies!

Fijn dat het zo goed met je gaat meis!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
x
Lieve meiden,

Fijn om te lezen dat het met een aantal van jullie bergopwaarts gaat!

@Pien,

Ben het met Summer eens... Wat denk je te bereiken met die brief? Tuurlijk! Lekker schrijven maar opsturen zou ik echt even mee wachten.

Helaas voel ik die "stijgende lijn" hier niet... Integendeel...

Ben vandaag voor een 2e intake geweest bij een groot psychologisch kantoor (geregeld door werkgever en dus geen wachttijd). Ben erg geschrokken... Diagnose: ernstige depressie.

Ik wist wel dat er meer aan de hand was dan het "normale" liefdesverdriet maar kwam toch als een schok.

De relatiebreuk heeft de depressie getriggered...

Ze hebben een behandelplan van een jaar opgesteld... eerst op de been helpen en dan werken aan de onderliggende oorzaken en een terugval in de toekomst voorkomen.

Probleem is nu dat ze een offerte uit moeten brengen aan het bedrijf. Want de ernst is groter dan ze dachten en dus de behandelduur langer (minimaal een jaar)

Dus ik moet hopen dat het bedrijf wil betalen. En bovendien duurt het uitbrengen/accoderen van de offerte, plannen eerste afspraken nog wel een week of twee.

Intussen sta ik op "survival mode". Wat betekent dat ik alleen dat (kan) doen wat absoluut noodzakelijk is zoals proberen af en toe wat te eten (ben in 2 weken al 6,5 kilo kwijt), huisdier verzorgen en wassen als alles vuil is.

Iets anders lúkt me gewoonweg niet....

Wordt hier zo moe en wanhopig van....

Gvd... wil gewoon een beetje gelukkig zijn! Niks bijzonders... ik verwacht geen leven zonder een dal af en toe. Echt niet!

Liefs,

Lieke
Tuurlijk is het een optie Kitty...

Het kost je alleen geld, maar het is zeker een optie.

Ik had ook bij Doe Maar kunnen zitten vanavond maar ja dan had ik hem moeten mailen bellen of wat dan ook, dan maar geen kaartjes en dus geen Doe Maar.

Weet je meis tis een beetje een kwestie van prioriteiten stellen

Als sport belangrijk is als uitlaatklep moet je dat zeker niet laten afhangen van je ex

Het kan je namelijk gewoon heel erg helpen.

Als hij het vergeten is, dan kan je het toch gewoon zeggen?

Zeker als alles altij open en eerlijk ging tussen jullie?

Ik zou het doen hoor, gewoon het zo gemakkelijk mogelijk maken voor jezelf!
Hey las jullie verhaal (helaas nog niet alles kunnen lezen) en het sprak me zo aan... Mijn vriend en ik zijn nu 2 weken apart van elkaar omdat hij niet weet of hij door wil met onze relatie... hij laat niks meer van zich horen en op mijn smsjes reageert hij niet... ik wil graag weer samen zijn maar als ik hem dan wel spreek gaat het toch niet zo makkelijk omdat het zo moeilijk is om zonder hem te leven... ik sta op met hem in mijn gedachten en ga ermee naar bed... de laatste paar dagen droom ik zelfs over hem en wordt dan plots wakker om vervolgens niet te kunnen slapen om daarna in slaap te vallen om weer met hem in mijn gedachten wakker te worden. Zelfs al ben ik bij andere mensen leuke dingen aan het doen (die op dit moment niet leuk zijn) denk ik nog aan hem. Ik vind het verschrikkelijk alleen naar bed te moeten en hem niet te kunnen spreken. Hij heeft laatst ook zijn spullen al opgehaald onder de mom van voor het geval dat (we woonden al bijna 3 jaar samen).. Ik wil gewoon duidelijkheid dan kan ik verder met mijn leven ook al zal ik me niet vermaken dan...

Ook ik heb het gevoel niet meer in de liefde te geloven en ook ik zag me oud worden met hem en kinderen te krijgen enzo.. we hebben het er ook al over gehad toen en hij zag het ook allemaal zitten. Ik weet dat het over gaat en dat het tijd nodig heeft maar het is zo verschrikkelijk moeilijk en eenzaam in een huis waar je samen zo lang in hebt gewoond...
@ lieke

Dat is voor nu echt kut maar aan de andere kant kun je er nu maar beter grondig aan werken. Psychische hulp wordt trouwens ook gewoon vergoed in het basispakket.

Sterkte en als je iets wilt doen ofzo of ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel (woon in den haag)

kusjes en een knuffel
@ Lobelia, gewoon even een knuffel omdat je een schatje bent!

Dat je er zo voor Lieke wilt zijn...TOP!

Ik duik mijn bedje in, morgen drukke dag...vrijgezellendag van mijn kleine zusje

Ubersexy in een paal hangen hihihi
Sowee, wat een boel neergepend hier opeens!

Heb vandaag mijn ex teruggemaild, mijn vriendinnen vonden het een supermail, lekker zakelijk en toch de onderliggende vraag; wat wil je van me? ik bedoel, die kussenslopen die hij moet hebben daar ligt hij vast niet wakker van ;)

Verder niet veel nieuws.

@vlinder, hai! je klinkt goed joh! Ik herken dat heel erg, héb ik sjans, issie meestal vijf jaar jonger. Ach die groene blaadjes hebben hun voordelen ;)

@summer ik kan me dat heel goed voorstellen, ik zit wel op die sites maar hou de ontmoetingen nog steeds af omdat ik het ook wel lekker even vind zo in mijn uppie.

@tonto, goed dat je ook schrijft, wat is jouw verhaal? sterkte!

@lisette, fijn dat je er weer bent! Logisch dat je ook nog moeilijke momenten hebt, daar heeft die fries vast ook wel begrip voor.

@kitty, bekend probleem, dat had ik dus ook. Ex wist wel dat ik ze kende maar had er gewoon niet aan gedacht en ik maar om de zoveel uur zijn mail checken en overal dubbelzinnigheden aan verbinden, schaam me achteraf erg, gauw vragen of hij ze verandert hoor!

@Pien, sterkte meissie, ik vind de avonden ook nog steeds lastig, niet zoveel hobby's en geld en niet zoveel vrijgezelle vriendinnen dus zit veel achter internet enzo.

Die brief dat herken ik, heb er al 10 geschreven (niet overdreven) maar nog niet een gestuurd. wat wel hielp is net zolang wachten tot hij contact zocht (moeilijk, ik weet het) en daar dan superzakelijk op reageren. Het helpt echt!

@lyc, dat klinkt heftig joh, rustig aan meissie nu goed op jezelf passen en wel eten hé? Als je straks in de molen zit gaat het langzamerhand wel beter, al heb je daar nu natuurlijk niet veel aan.

Heel veel sterkte en doe rustig aan, maak je niet druk om het geregel, dat doen ze wel voor je nu.Fijn he, om nog huisdieren te hebben?

@Idme, het klinkt of je vriend de bibbers heeft gekregen, of het hem wat te snel gaat ofzo. Misschien is het allemaal nog te redden, zou hem even helemaal met rust laten, niks forceren, misschien neemt hij dan zelf wel weer contact op als hij er klaar voor is. Maar dat het moeilijk is dat snappen we hier allemaal hoor! Sterkte!

@Lobelia, how are you? Wanneer gaan we meeten? Stuur me anders maar een privébericht op hyves.

Knuf en veel kusjes op de wonden van Eef
Dat is ook mijn tactiek: wachten totdat hij contact zoekt en dan heel zakelijk reageren. Het is moeilijk, maar het werkt. Ik voel me er beter door. Minder wanhopig en minder gefocust op hem.

Ik voel me wel flink ellendig vandaag. Ik lees hier verschillende keren dat jullie je te veel hebben gegeven in een relatie, maar ik heb dat helemaal niet. Ik had en heb juist heel erg mijn eigen leventje. De relatie was daar echt een aanvulling op. Voor mij is het dan ook geen probleem mijn tijd te vullen, afleiding te zoeken enzo, maar het is/lijkt gewoon minder leuk zonder ex. En juist dit is ZO pijnlijk. Echt.

Als ik denk aan al die plannen en ideeen die we nog hadden samen... trouwen... kinderen (nooit gewild, maar met hem durfde ik het aan)... reizen maken... in verre landen wonen.

Ik weet ook wel dat ik dat gewoon in mijn eentje kan (doe zoveel alleen, heb zelfs helemaal alleen een lange tijd in het buitenland gewoond tijdens onze relatie) maar ik WIL het niet alleen doen. Ik mis hem... **zucht**
En oeps daar zijn opeens ook de tranen weer (en was er zo blij mee dat ik al bijna de hele week niet gehuild had)...
@Lyc, heel heftig wat je te horen hebt gekregen. Het verbaast me eerlijk gezegd niet, ik las het tussen de regels door. Ik snap dat je nu in de survival mode leeft en wacht op het moment dat er iets gedaan kan worden aan de diagnose die je hebt gekregen. Als je bedrijf hoort dat het zo heftig is, zullen ze toch juist wel de behandeling vergoeden? Je krijgt sowiezo een deel vergoed volgens mij. Het wordt als het goed is betaald vanuit de AWBZ en niet de ziektekostenverzekering. Misschien kun je even googelen op: op genezing gerichte GGZ en/of AWBZ. Sterkte meid! Ik denk idd dat het het beste is om rustig aan te doen en te doen wat je aankan. Forceer niets, want dan word je geconfronteerd met wat je allemaal niet meer kan, en dan raak je nog verder in een depressie. Het komt echt allemaal goed, en over een paar jaar kijk je terug op deze periode en zul je je realiseren dat je er veel sterker uit bent gekomen!
Die tactiek van een aantal meiden: wachten tot hij contact zoekt en dan afstandelijk reageren, lijkt mij een waardeloze tactiek (sorry!). Je richt je dan nog veel te veel op hem. Je bent dus aan het wachten op hem............en dat meiden moeten jullie juist niet doen! Je moet niet gaan zitten wachten, want het is de bedoeling dat jullie verder gaan met je leven. Wachten op een vent........das echt niet de bedoeling. Jullie verdienen wel beter! Pas op het moment dat je niet meer wacht en niets van de andere kant verwacht, dan, en ook echt alleen dan, zullen jullie langzaam opkrabbelen! Succes!
@debbie, die waardeloze taktiek heeft voor mij anders prima gewerkt ;)

ik bedoel niet dat je op hem wacht maar dat je gewoon niet eraan toe geeft om zelf een bericht te sturen, hoogstens een zakelijke reactie op een bericht van hém. En bij mij werkt het dus wel, zo zie je maar weer, iedereeen is anders.

Slecht geslapen maar wel een goede dag vandaag, nu het weer nog

eef
@Eef, ik denk dat jij je nu beter voelt, omdat jij een zakelijke mail hebt teruggestuurd en nu t idee hebt dat je hem teruggepakt hebt ofzo.... Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar zo werkt t vaak...
@eefje1980, nee ik denk niet dat hij vindt dat het te snel gaat en daarom even afstand wil nemen. Ik ken hem daarvoor te goed... Alles ging goed tot hij zn oude vrienden opzocht(die getrouwd zijn) en besloot dat hij niet zo zou willen worden. Hij wil zichzelf blijven en doen en laten wat hij wil, wanneer hij wil zonder rekening met iemand te houden. Dat kan niet vond ik hij kan niet zo maar besluiten een nacht weg te blijven zonder te laten weten dat hij niet thuis komt slapen.... Das toch niet zo vreemd of wel? Lijkt me logisch dat je je vriendin met wie je samenwoont laat weten waar je slaapt en dat je niet thuis slaapt...

@Debbie1983; inderdaad moet ik je gelijk geven.. je kan niet gelukkig worden wachtend op een reactie van hem. Ik merk het ook aan mezelf elke avond verwacht ik hem thuis of s ochtends een smsje maar als dat dan niet is gebeurt (zoals elke keer :( ) ben ik weer verdrietig en voel ik de pijn weer. Je blijft dan hopen en probeert niet over hem heen te komen dan. Maar denk ook dat het aan de situatie ligt, is het echt voorbij of niet?
@debbie Ik heb geen wraakgevoelens hoor of het idee dat ik hem terugpak, heb er gewoon niet aan toegegeven om zelf contact te zoeken en de eer aan mezelf gehouden door zuiver te reageren op iets praktisch dat we nog moesten regelen. Dus ja, ik begrijp wat je bedoelt maar zo werkt het niet voor iedereen.
idme, okee, ja dan is het heel serieus ja, dat is wel heel moeilijk zeg. Toch bedoelde ik ongeveer hetzelfde te zeggen, als iemand al die getrouwde mensen ziet en dat voor zichzelf niet ziet zitten noemen ze dat vaak "de bibbers". Ik vind ook niet dat je dat kan doen, zomaar een nacht wegblijven. Mijn ex is een keer eerder weggegaan en bleef doen drie dagen weg zonder bericht, dat was ook vreselijk. Sterkte!

en nog even voor de duidelijkheid: ik wacht niet meer op hem!

zucht.. ik bedoel gewoon dat ik niet meer sms of mail om toch maar even wat te weten te komen of contact te hebben en toen hij dat wel deed ik blij was dat ik het zelf niet had gedaan.

hij mag wat mij betreft in de toekomst ook gewoon mailen maar het zal niet meer van mij uitgaan. Ik merkte ook dat de inhoud en vooral hetgeen wat over hem ging me niet meer interesseerde dus denk gewoon dat ik inmiddels alweer een stuk verder ben en dat het echt voor iedereen anders werkt ;)
@eefje1980, tja ik kan het alleen van hem niet begrijpen hij is degene geweest die eigenlijk nooit weg wilde in het begin en we zijn eigenlijk vanaf de eerste week elke nacht bij elkaar geweest (tenzij hij weg moest voor zijn werk) ja ik weet het het was snel maar toen voelde het goed. Nu ben ik voor het eerst bijna 3 weken elke nacht alleen geweest en das heel vreemd. Het huis is nu zo groot en het bed ook het is leeg en vreemd. Kan niet slapen omdat ik weet dat hij niet terug komt.. Dat hij waarschijnlijk een ander heeft (heeft ie namelijk ook al eerder bij een ex gedaan zo uit gemaakt). Maar dan denk ik ik verdien toch beter dan zon behandeling? Wees gvd eerlijk :(. Maar ja je doet er niks tegen en das zo frustrerend.

Ik begrijp heel goed dat je blij was dat hij uit zichzelf smste en dat je niet zelf eerst hoefde te smsen. Dat voelt toch goed dan denkt hij toch even aan je . Dan ben je niet de enige die aan de ander denkt en wie weet zit hij er ook mee.
Ben het weer een helemaal eens met Debbie...

Wachten op contact betekend je eigen leven in de wacht zetten

Bewust EN onbewust bezig blijven met de ander

hopen op een teken van leven, waarbij je zezelf dus heel erg te kort doet.

Ik heb ook geen contact gezocht en heb alleen de eerste week heel erg gehoopt dat HIJ dat wel zou doen.

Dat eeuwige getuur op mijn mobiel was niet echt lekker voor mijn rust.

LOSLATEN, is en blijft het keyword ladies.

Ben nu zelfs zo ver dat mocht hij ooit nog contact zoeken ik niet eens meer reageer.

IK ben er klaar mee, ik ga verder.

Ik begrijp jou terug mail actie ook wel hoor eef, maar het zou voor mij niets toevoegen, ja 10 stappen terug van het punt waar ik nu ben

Geloof niet in terugpakken, en geloof dat Debbie en ik qua denkwijze wel heel erg op 1 lijn zitten. (al zenuwachtig Deb hihihi..ik heb ook toegegeven ga morgen met de dansmeneer wat leuks doen)
ha summer,

ja voor mij is het inderdaad anders, heb natuurlijk veel te regelen gehad omdat we samenwoonden en ook de financiën gezamelijk hadden geregeld, dus er moest ook wel contact zijn.

ik denk ook in de toekomst wel gewoon af en toe een berichtje te willen horen hoe het met hem gaat, gewoon omdat we zes jaar lief en leed hebben gedeeld, maar zet de boel er niet voor in de wacht hoor.

Je kan beter zeggen; ik heb zelf al drie weken geen contact gezocht, dat bedoelde ik eigenlijk. Enne ja, ik moest ook wel reageren want het gaat om nog wat spullen van hem die hier staan, de crux zit er nou juist in dat hij dieper op zichzelf en hoe het met mij ging inging en ik dus niet niet. Dáár voelde ik me heel goed over

Verder denk ik ook dat ldvd voor ieder een ander tempo heeft, heb geen zin om de happy single uit te hangen (belachelijke term trouwens) als ik nog niet helemaal happy ben. Ik bepaal zelf het tempo wat goed voor me is en zorg goed voor mezelf en dat vind ik eigenlijk al heel positief

Spannend joh, die date!

Knuf eef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven