Zuinige man
zaterdag 16 september 2017 om 10:41
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 11:59
Doet me ergens aan denken.
Vriendin vertelde eens dat ze met de vriendengroep eten besteld hadden bij de snackbar.
Er was een stel waarvan de vriend tegen zijn vriendin zei waar iedereen bij zat : ik krijg nog wel ... van jou voor de patat en frikandel!
Ik heb eens gedate met iemand, een dagje Amsterdam. We gingen ergens lunchen dat ik afrekende. Het was een uitgebreide lunch, ca 15 euro pp. Verder op de dag hier en daar ergens wat gedronken, we betaalden om de beurt dus tot zover zo goed.
In de avond ergens een hapje eten. Natuurlijk iets duurder dan de lunch eerder op de dag dus ik was (bewust) al wat bescheiden met bestellen. Eindstand 22 euro pp waarop date zegt: jij betaalt toch wel mee hè....
Ik snap dat dus echt niet. Om 7 euro zo een opmerking te maken. Ik vond het een geweldige afknapper. Ik bedacht me zelfs later nog dat de drankjes die hij overdag nam duurder waren dan mijn drankjes. Alcohol vs water/sapjes.
Heel kinderachtig dit.
Vriendin vertelde eens dat ze met de vriendengroep eten besteld hadden bij de snackbar.
Er was een stel waarvan de vriend tegen zijn vriendin zei waar iedereen bij zat : ik krijg nog wel ... van jou voor de patat en frikandel!
Ik heb eens gedate met iemand, een dagje Amsterdam. We gingen ergens lunchen dat ik afrekende. Het was een uitgebreide lunch, ca 15 euro pp. Verder op de dag hier en daar ergens wat gedronken, we betaalden om de beurt dus tot zover zo goed.
In de avond ergens een hapje eten. Natuurlijk iets duurder dan de lunch eerder op de dag dus ik was (bewust) al wat bescheiden met bestellen. Eindstand 22 euro pp waarop date zegt: jij betaalt toch wel mee hè....
Ik snap dat dus echt niet. Om 7 euro zo een opmerking te maken. Ik vond het een geweldige afknapper. Ik bedacht me zelfs later nog dat de drankjes die hij overdag nam duurder waren dan mijn drankjes. Alcohol vs water/sapjes.
Heel kinderachtig dit.
anoniem_354755 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 12:00
15.95% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 12:00
Als een van beide partners heel veel geld uitgeeft en de ander liever zuinig wil doen dan snap ik dat je bepaalde uitgaven gescheiden houdt, maar hij slaat echt veel te ver door. Je tampons en deodorant moeten terugbetalen, dat is niet gewoon zuinig, dat is gewoon de ander nog geen cent gunnen. Het gaat hier niet eens om luxeartikelen maar om dingen die je nodig hebt en die gewoon bij de boodschappen horen.
Ik snap trouwens ook dat sommige mensen zeggen dat hij haar niet wil onderhouden, maar als dat zo is dan neem ik wel aan dat hij nog gewoon zijn deel in het huishouden op zich neemt en niet haar alles laat doen omdat ze toch thuis is? Het werkt natuurlijk wel twee kanten op als je er niet voor wil betalen dat je vrouw huisvrouw is. Dan blijft het huishouden dus ook netjes verdeeld.
Een lunch van 20 euro vind ik niet per se duur, maar het hangt van de gelegenheid af. Als mijn schoonouders komen lunchen pak ik heel erg uit, zij komen niet vaak en kunnen door de afstand vaak niet blijven avondeten, dus krijgen ze een heel uitgebreide lunch.
Ik snap trouwens ook dat sommige mensen zeggen dat hij haar niet wil onderhouden, maar als dat zo is dan neem ik wel aan dat hij nog gewoon zijn deel in het huishouden op zich neemt en niet haar alles laat doen omdat ze toch thuis is? Het werkt natuurlijk wel twee kanten op als je er niet voor wil betalen dat je vrouw huisvrouw is. Dan blijft het huishouden dus ook netjes verdeeld.
Een lunch van 20 euro vind ik niet per se duur, maar het hangt van de gelegenheid af. Als mijn schoonouders komen lunchen pak ik heel erg uit, zij komen niet vaak en kunnen door de afstand vaak niet blijven avondeten, dus krijgen ze een heel uitgebreide lunch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 16 september 2017 om 12:04
'Ja hoor, als jij mij dan nog even die 15 euro geeft van de lunch van vanmiddag, dan klopt het precies!'.Romy2017 schreef: ↑16-09-2017 11:59Doet me ergens aan denken.
Heel kinderachtig dit.
zaterdag 16 september 2017 om 12:13
Jouw man is inderdaad niet zuinig maar ontzettend gierig. Snap niet dat je met zo'n man wil samen zijn. Echt erg dat hij benzinegeld wil als hij jou naar je familie brengt, ook dat hij het geld van de tampons en deo terugwil. Hoe doe je dat met boodschappen als je een deo voor hem meeneemt?
Betaald hij 2/3e van het huishoudgeld omdat zijn zoon bij jullie woont? Eet hij en zijn zoon wel mee met die lunch? Zou na de lunch even 10 euro met hem afrekenen.
Met een beetje zuinig zijn is niets mis en sparen zeker niet maar hij heeft straks als hij doodgaat waarschijnlijk nog meer geld op de bank en zelf nog nooit geleefd. Dan krijgt zijn zoon het waarschijnlijk, denk dat die het leuker had gevonden om een keertje uit eten te gaan met zijn vader of lekker op vakantie. Hij geeft nu dus ook bijna niks uit aan zijn zoon.
Als hij niet meebetaald aan de kadootjes voor jouw familie moet hij ook geen kado's accepteren van hun.
Wil jij zo de komende 30 a 40 jaar leven? Nooit gezellig een keer samen buiten de deur eten, nooit op vakantie, de rest van je leven op een oude bank zitten. Verdorie, je hebt maar een leven, laat dat leuk zijn als dat kan.
Jouw ww stopt natuurlijk binnen bepaalde tijd. Jij krijgt dan geen bijstand denk ik omdat je man werkt. Moet jij dan honger lijden en kan je niet meer naar de kapper?
Ik denk dat je beter af bent zonder die man. Wat is er wel leuk aan hem, weet je dat nog?
Betaald hij 2/3e van het huishoudgeld omdat zijn zoon bij jullie woont? Eet hij en zijn zoon wel mee met die lunch? Zou na de lunch even 10 euro met hem afrekenen.
Met een beetje zuinig zijn is niets mis en sparen zeker niet maar hij heeft straks als hij doodgaat waarschijnlijk nog meer geld op de bank en zelf nog nooit geleefd. Dan krijgt zijn zoon het waarschijnlijk, denk dat die het leuker had gevonden om een keertje uit eten te gaan met zijn vader of lekker op vakantie. Hij geeft nu dus ook bijna niks uit aan zijn zoon.
Als hij niet meebetaald aan de kadootjes voor jouw familie moet hij ook geen kado's accepteren van hun.
Wil jij zo de komende 30 a 40 jaar leven? Nooit gezellig een keer samen buiten de deur eten, nooit op vakantie, de rest van je leven op een oude bank zitten. Verdorie, je hebt maar een leven, laat dat leuk zijn als dat kan.
Jouw ww stopt natuurlijk binnen bepaalde tijd. Jij krijgt dan geen bijstand denk ik omdat je man werkt. Moet jij dan honger lijden en kan je niet meer naar de kapper?
Ik denk dat je beter af bent zonder die man. Wat is er wel leuk aan hem, weet je dat nog?
zaterdag 16 september 2017 om 12:18
Normaliter word je verondersteld om eerst je spaargeld op te maken en daarna pas krijg je ww. En je krijgt inderdaad sowieso geen ww als je ontslag neemt. Dit doet mij twijfelen of het verhaal wel waar is. Ik zie haar ook niet meer reageren of vergis ik me?
Maar TO is getrouwd met een verschrikkelijke vrek. En ze moet kiezen of ze daarmee verder wil samen leven. Met zo'n vrek was ik zelf denk ik niet parttime gaan werken. Want je kunt je niet permitteren om van zo iemand afhankelijk te zijn.
iones wijzigde dit bericht op 16-09-2017 12:21
50.63% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 12:19
Laatst zag ik op TV een stel wat bezig was hun bruiloft te plannen en hij leek echt een zuinigheidsfreak. Toch bleek naderhand dat de bruiloft toch nog 37.000 dollar had gekost. Dus achteraf denk ik dat hij met recht zo overdreven spaarzaam deed.
Maar zelf denk ik dat het zweet mij ook zou uitbreken als ik naast zo'n big spender moest leven.
Maar zelf denk ik dat het zweet mij ook zou uitbreken als ik naast zo'n big spender moest leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 16 september 2017 om 12:19
Wel lekker makkelijk zo! Sparen over jouw rug heen! Al wat stuk of nodig is kan jij dokken. Zo zit jij over 10 jaar in de schulden en hij is weer 2 ton rijker!
Ik had het wel geweten hoor. Niet meebetalen aan het gebak? Afblijven dan! Niet meebetaald aan het eten? Smeer je eigen brood dan maar!
Ik zou zo écht niet kunnen leven hoor.
weet je wel zeker dat hij dat geld heeft? Wie weet heeft hij drie keer niks en betaald hij daarom nergens aan mee?
Ik had het wel geweten hoor. Niet meebetalen aan het gebak? Afblijven dan! Niet meebetaald aan het eten? Smeer je eigen brood dan maar!
Ik zou zo écht niet kunnen leven hoor.
weet je wel zeker dat hij dat geld heeft? Wie weet heeft hij drie keer niks en betaald hij daarom nergens aan mee?
zaterdag 16 september 2017 om 12:21
Dat is bij bijstand, en volgens mij mag je dan nog wel een bedrag aan spaargeld houden.iones schreef: ↑16-09-2017 12:18Normaliter word je verondersteld om eerst je spaargeld op te maken en daarna pas krijg je ww.
Maar TO is getrouwd met een verschrikkelijke vrek. En ze moet kiezen of ze daarmee verder wil samen leven. Met zo'n vrek was ik zelf denk ik niet parttime gaan werken. Want je kunt je niet permitteren om van zo iemand afhankelijk te zijn.
zaterdag 16 september 2017 om 12:21
Ik lees twee verschillende dingen.
Jij werkt minder/niet en leeft van spaargeld en ww. Je bouwt niet op.
Hij bouwt wel op en vindt het prettig om dit te blijven doen. Ik vind dat je geen aanspraak kunt maken op het geld van de ander, hoe veel het in jouw ogen dan ook is. Uit je post lees ik een beetje dat je zijn geld mede uitgeeft aan jouw plannen. Waarom zou hij daarin moeten meegaan? Ik zou het belangrijk vinden in mijn eigen onderhoud te kunnen (blijven!) voorzien, wat er ook gebeurd. Je stelt je afhankelijk op van zijn financiën. Kan me voorstellen dat hij dit onprettig vindt en zich defensief opstelt.
Aan de andere kant is het van de zotte om het dagelijkse leven zo op de cent af te rekenen. Die ben ik met je eens. Mijn ex had hier ook een handje van, benzinekosten verrekenen in een excelsheet. En bij het uit elkaar gaan, kreeg ik een rekening gepresenteerd, hij had de balans op gemaakt wat ik hem verschuldigd was. Onprettige eigenschap vind ik dat.
Maar ja, ik denk dat je vooral zelf moet kijken wat je wenselijk vindt in je relatie. Als het verschil in behoeften te ver uiteenloopt, ben je misschien niet de juiste match.
Jij werkt minder/niet en leeft van spaargeld en ww. Je bouwt niet op.
Hij bouwt wel op en vindt het prettig om dit te blijven doen. Ik vind dat je geen aanspraak kunt maken op het geld van de ander, hoe veel het in jouw ogen dan ook is. Uit je post lees ik een beetje dat je zijn geld mede uitgeeft aan jouw plannen. Waarom zou hij daarin moeten meegaan? Ik zou het belangrijk vinden in mijn eigen onderhoud te kunnen (blijven!) voorzien, wat er ook gebeurd. Je stelt je afhankelijk op van zijn financiën. Kan me voorstellen dat hij dit onprettig vindt en zich defensief opstelt.
Aan de andere kant is het van de zotte om het dagelijkse leven zo op de cent af te rekenen. Die ben ik met je eens. Mijn ex had hier ook een handje van, benzinekosten verrekenen in een excelsheet. En bij het uit elkaar gaan, kreeg ik een rekening gepresenteerd, hij had de balans op gemaakt wat ik hem verschuldigd was. Onprettige eigenschap vind ik dat.
Maar ja, ik denk dat je vooral zelf moet kijken wat je wenselijk vindt in je relatie. Als het verschil in behoeften te ver uiteenloopt, ben je misschien niet de juiste match.
merl0t wijzigde dit bericht op 16-09-2017 12:36
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.04% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 16 september 2017 om 12:22
Nee, WW is een recht ook al heb je spaargeld. Anders dan met bijstand.iones schreef: ↑16-09-2017 12:18Normaliter word je verondersteld om eerst je spaargeld op te maken en daarna pas krijg je ww.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 16 september 2017 om 12:23
Wat betreft die kapotte bank en dat kapotte bed: eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon een lange adem heeft en wacht tot jij geheel op jouw kosten die dingen vervangt. En dan vertikt hij het mee te betalen want 'jouw keus, voor mij hoefde het niet'. En dan wel prinsheerlijk met zijn gierige hebberige reet op de nieuwe bank zitten.
Het lijkt mij een heel uitgekookte, vervelende man.
Het lijkt mij een heel uitgekookte, vervelende man.
zaterdag 16 september 2017 om 12:25
Ik ook. TO heeft op dit moment alleen een ww-uitkering. Maar die zal binnenkort wel een keer stoppen, daarna zit ze zonder inkomen. Toch wil ze in korte tijd een wasmachine, tv, vakantie, bank en bed kopen. Ik zou in haar situatie juist proberen zo min mogelijk overbodige kosten te maken, zodat ik het zo lang mogelijk zou kunnen uitzingen met die uitkering en m'n spaargeld. Maar TO jast het liefst al haar spaargeld er binnen korte tijd doorheen, geloof ik.
zaterdag 16 september 2017 om 12:26
Als hij haar al die tijd de helft van de vaste lasten heeft laten betalen plus álle extraatjes - dan lukt dat misschien nog wel. Ik vermoed dat hij heel veel onder "extraatjes" schaart die andere mensen als boodschappen zien. Als je tampons en deodorant al een extraatje vindt dan zal dat ook wel gelden voor de frisdrank die zij graag drinkt, het brood dat zij graag eet, enzovoort enzovoort. Alles waar iemand die geen familie van hem is een hap van mee eet. Dan hou je die 1000 euro misschien nog wel over, als je niet zulke heel hoge woonlasten hebt.
zaterdag 16 september 2017 om 12:29
veensteker schreef: ↑16-09-2017 12:13Als hij niet meebetaald aan de kadootjes voor jouw familie moet hij ook geen kado's accepteren van hun.
Wat een onzin. Ik betaal de cadeaus voor mijn familie, mijn man die voor zijn familie. Als je dat toch samen zo afspreekt is dat toch prima?
zaterdag 16 september 2017 om 12:29
Een huis goed verkocht? Hij was al eerder getrouwd en heeft kind(eren).
When they go low, we go high. (M.Obama)
zaterdag 16 september 2017 om 12:33
Dat sowieso!Susan schreef: ↑16-09-2017 12:26Als hij haar al die tijd de helft van de vaste lasten heeft laten betalen plus álle extraatjes - dan lukt dat misschien nog wel. Ik vermoed dat hij heel veel onder "extraatjes" schaart die andere mensen als boodschappen zien. Als je tampons en deodorant al een extraatje vindt dan zal dat ook wel gelden voor de frisdrank die zij graag drinkt, het brood dat zij graag eet, enzovoort enzovoort. Alles waar iemand die geen familie van hem is een hap van mee eet. Dan hou je die 1000 euro misschien nog wel over, als je niet zulke heel hoge woonlasten hebt.
Maar we zijn er toch allemaal bij dat de laatste jaren rondkomen steeds moeilijker wordt voor jan modaal? Als je eens 3 a 400 opzij kunt leggen verdwijnt het gaandeweg wel weer naar de auto, of een nieuw wasmachine. Bedenk het maar, onkosten.
Is hij van pappie en mammie uitbuiten overgestapt op het hangen aan zijn vrouwtje? Koopt hij eens per jaar wat kleding bij de kringloop? Koopt hij op tijd nieuwe schoenen?
Dat je vroeger nog kon sparen a la. Maar ik zie zeker sinds '07 niemand met ca 1500 tot 1900 geen 8 a 900 per maand opzij leggen hoor? Huur, verzekeringen, auto?, eten, onkosten, etc.
Hoe dan ook. Ben het volledig met je eens en daarom ook TO, dit kan toch gewoon niet goed zitten?!
zaterdag 16 september 2017 om 12:37
minnimouse schreef: ↑16-09-2017 12:04'Ja hoor, als jij mij dan nog even die 15 euro geeft van de lunch van vanmiddag, dan klopt het precies!'.
Ik vind dit zo genant dat ik dat dan niet eens durf te zeggen.
Als ik met iemand weg ga dan "let ik globaal op wie wat betaalt". Ik let niet op elke cent maar wel dat rekeningen van etentjes enigszins gelijkwaardig opgaan (anders betaal ik echt wel bij) en om en om drankjes betaalt worden. Ik wil niet profiteren maar ook niet het gevoel hebben dat ik genaaid word.
Ik zou dus ook niet met een man als TO heeft. Er is nogal een verschil tussen zuinig leven en gierig zijn. Maar waar zit die 2 ton in want volgens mij is dat niet helemaal duidelijk toch. Of heb ik er overheen gelezen?
zaterdag 16 september 2017 om 12:38
Dat snap ik wel. Als je elk dubbeltje drie maal omkeert, kan het lekker oplopen.
zaterdag 16 september 2017 om 12:39