Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
EvyBlissy schreef:
22-08-2019 21:00
Ja ik zou vooral gaan manipuleren. Dat helpt jullie vast verder.
Hij manipuleert toch?
Hij maakt afspraken en zodra ze zwanger is, geeft hij duidelijk aan lak te hebben eraan. Die was echt niet van plan ze ooit na te komen als hij nu al geen moeite doet.

Ze heeft groot gelijk niet aan meer kinderen te beginnen met iemand die schijt aan haar heeft.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 18:26
Helemaal gelijk! :-$ maar ja als mijn kind er 3 dagen heengaat kies ik toch een plek die voor mij goed aanvoelt hoe stom dan ook.

Dat is precies de valkuil :) Jij vindt het erg als je kind ergens ongelukkig is. Je partner vermoedelijk ook wel, maar zolang jij het al erg vindt, hoeft hij er geen mening over te hebben. Je kunt de gok nemen en ook geen mening hebben. En soms helpt dat en soms krijgt je kind dan geen verjaardagskadootje. Het is chicken met je kind, de rest van zijn kindertijd. En jij verliest, iedere keer. Want je gaat je kind niet laten lijden onder je partners geestelijke afwezigheid. Catch22.
Dubbel.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 21:18
98.57% gewijzigd
EvyBlissy schreef:
22-08-2019 21:00
Ja ik zou vooral gaan manipuleren. Dat helpt jullie vast verder.

Precies, dat is zó onvrouwelijk. Alleen mannen mogen dat doen. Smatje in de waan laten dat je echt wel meehelpt en zodra dat broodje in de oven zit, hóp je eigen ding doen.
Bij ons zou de titel zijn: bevallen en man komt afspraak niet na.
Hier zouden we allebei 4 dagen gaan werken (uren was dan minder belangrijk) maar man is er al 6(!) jaar niet in gelaagd dat voor elkaar te krijgen. Al drie keer van baan gewisseld en telkens in het eerste jaar moet ie zich bewijzen en in t tweede jaar gaat ie t vragen en vinden ze m niet ambitieus genoeg voor promotie, of past minder dan 5 dagen aanwezig zijn niet bij zijn functie.

Ik heb geruzied gevochten gehuild gedreigd. Dat heeft er alleen toe geleid dat man van baan wisselde maar nog steeds geen 4 dagen werkt.

Hoe veel ik van mn baan houd, ik neig er steeds meer naar om dan maar 3 i.p.v. 4 te gaan werken want ik loop op mn tandvlees. Tot nu toe niet gedaan, ik probeer vol te houden. Begin volgend jaar is man weer uit de proeftijd gaan we kijken of het hem nu we lukt. Ik heb er een hard hoofd in want iedereen boven hem en op hetzelfde niveau werkt 5 dagen (en is man en heeft de zorg voor kinderen uitbesteed aan zn partner).

Geen tips dus :(
Een zebra is geen paard met strepen
Paarsebloem schreef:
22-08-2019 21:09
Hij manipuleert toch?
Hij maakt afspraken en zodra ze zwanger is, geeft hij duidelijk aan lak te hebben eraan. Die was echt niet van plan ze ooit na te komen als hij nu al geen moeite doet.

Ze heeft groot gelijk niet aan meer kinderen te beginnen met iemand die schijt aan haar heeft.
Ik snap heel goed dat Leeuw pisnijdig is over dat hij nu de drol intrekt en ineens wel vijf dagen wil blijven werken. Daar zou ik ook boos en teleurgesteld over zijn.

Maar een kinderwens van een van beider partners is geen ‘troef’, moet geen wapen zijn in de strijd waarvoor ze nu munitie aan het verzamelen is.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
22-08-2019 21:23
Maar een kinderwens van een van beider partners is geen ‘troef’, moet geen wapen zijn in de strijd waarvoor ze nu munitie aan het verzamelen is.

Het is een logisch gevolg van zijn eigen gedrag en ik vind het niet meer dan redelijk dat ze hem nu alvast inseint dat ze het bij één kind houdt als haar partner niet bereid is zijn zorgtaak op zich te nemen.
Jamaarhoe schreef:
22-08-2019 21:22
Bij ons zou de titel zijn: bevallen en man komt afspraak niet na.
Hier zouden we allebei 4 dagen gaan werken (uren was dan minder belangrijk) maar man is er al 6(!) jaar niet in gelaagd dat voor elkaar te krijgen. Al drie keer van baan gewisseld en telkens in het eerste jaar moet ie zich bewijzen en in t tweede jaar gaat ie t vragen en vinden ze m niet ambitieus genoeg voor promotie, of past minder dan 5 dagen aanwezig zijn niet bij zijn functie.

Ik heb geruzied gevochten gehuild gedreigd. Dat heeft er alleen toe geleid dat man van baan wisselde maar nog steeds geen 4 dagen werkt.

Hoe veel ik van mn baan houd, ik neig er steeds meer naar om dan maar 3 i.p.v. 4 te gaan werken want ik loop op mn tandvlees. Tot nu toe niet gedaan, ik probeer vol te houden. Begin volgend jaar is man weer uit de proeftijd gaan we kijken of het hem nu we lukt. Ik heb er een hard hoofd in want iedereen boven hem en op hetzelfde niveau werkt 5 dagen (en is man en heeft de zorg voor kinderen uitbesteed aan zn partner).

Geen tips dus :(
In wat voor gekke branche werkt je man dan? Misschien valt daar winst te behalen. Of wil je man eigenlijk wel 4 dagen werken?
Kan er niet toch naar uren i.p.v. dagen gekeken worden?
Wat kan hij doen dat jij niet op je tandvlees loopt?
Nog geen gesprek gehad, dat doe ik dit weekend als we beiden uitgerust en relaxt zijn. Dat leidt tot betere resultaten dan na een kinderverjaardag die niet al te lekker liep. Er was inderdaad geen cadeau, man heeft zich er aardig uitgered door neefje als cadeau te geven dat hij mee mag naar zijn wedstrijd van favoriete club en dan een shirt mag uitzoeken.

Helaas vond schoonmoeder het nodig om mij daar op aan te spreken, net als een van de zussen van man van zus. Man gaf ruiterlijk toe dat hij zijn schuld was dus verder prima. Maar daarna kwam de discussie over dat ik 4 dagen bleef werken en hoe ik dat ging regelen. Ik heb getracht dat af te kappen door te zeggen dat het onze zaak was en ik geen zin had om dat verder bespreken. Nou ik moest toch nog ruim een half uur aanhoren dat 3 dagen opvang grenst aan kindermishandeling etc. Ik moest blij zijn dat ik de luxe had om 3 dagen of minder te gaan werken, omdat man zo’n goede baan had :roll:, ik bleef toch maar werken voor de opvangkosten :@@: . En dan kon ik beter bij de kinderen bleven, zonde om voor de opvangkosten te gaan werken. Ach de opmerking dat in deze redenatie man voor de opvangkosten zou gaan werken deed het gesprek verstommen, niet handig maar was er zo klaar mee. :bye:.
Pandax schreef:
22-08-2019 21:15
Dat is precies de valkuil :) Jij vindt het erg als je kind ergens ongelukkig is. Je partner vermoedelijk ook wel, maar zolang jij het al erg vindt, hoeft hij er geen mening over te hebben. Je kunt de gok nemen en ook geen mening hebben. En soms helpt dat en soms krijgt je kind dan geen verjaardagskadootje. Het is chicken met je kind, de rest van zijn kindertijd. En jij verliest, iedere keer. Want je gaat je kind niet laten lijden onder je partners geestelijke afwezigheid. Catch22.
Ja en als je dan misschien een heel enkel keertje wel de gok neemt of op de bluf afwacht of man toch in de actiemodus schiet (om bv. dat kadootje te gaan kopen) of nóg erger het zelf vergeet omdat je al 1001 ballen in de lucht moet houden. Nou maak dan maar je borst nat. Want dan heb JIJ gefaald. JIJ hebt de boel verzaakt. Niet je man. JIJ. JIJ had het dan maar beter moeten regelen. En je man, de buurvrouw, de schooljuf, je moeder, iédereen wijst dan naar jou. En niet naar je man. Welnee, die arme schat die werkt al zo hard. En dan past hij ook nog elke week een uurtje op zodat je naar de sportschool kan. Wat wil je nog meer?
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 21:30
In wat voor gekke branche werkt je man dan? Misschien valt daar winst te behalen. Of wil je man eigenlijk wel 4 dagen werken?
Kan er niet toch naar uren i.p.v. dagen gekeken worden?
Wat kan hij doen dat jij niet op je tandvlees loopt?
Hij zou misschien 5 kortere dagen kunnen maken, ze willen dat ie aanwezig is. Management op de vloer zeg maar. Niet specifiek erbij gezegd dat t 5x8 is. Maar ja als hij korter aanwezig is dan moeten zijn “partners” langer aanwezig zijn of zijn er momenten zonder iemand van zijn rang op de vloer, en dat mag dus niet...
Ik hoop dat als 5 kortere dagen mag t makkelijker wordt voor me want minder gestresst met brengen en halen en files en zo. Maar ik zou gewoon zo graag willen dat 4 dagen wordt gezien als normaal....
Een zebra is geen paard met strepen
Marlouse schreef:
22-08-2019 21:36
Ja en als je dan misschien een heel enkel keertje wel de gok neemt of op de bluf afwacht of man toch in de actiemodus schiet (om bv. dat kadootje te gaan kopen) of nóg erger het zelf vergeet omdat je al 1001 ballen in de lucht moet houden. Nou maak dan maar je borst nat. Want dan heb JIJ gefaald. JIJ hebt de boel verzaakt. Niet je man. JIJ. JIJ had het dan maar beter moeten regelen. En je man, de buurvrouw, de schooljuf, je moeder, iédereen wijst dan naar jou. En niet naar je man. Welnee, die arme schat die werkt al zo hard. En dan past hij ook nog elke week een uurtje op zodat je naar de sportschool kan. Wat wil je nog meer?
Nou, dat is ook een beetje overdreven.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 21:34
Nog geen gesprek gehad, dat doe ik dit weekend als we beiden uitgerust en relaxt zijn. Dat leidt tot betere resultaten dan na een kinderverjaardag die niet al te lekker liep. Er was inderdaad geen cadeau, man heeft zich er aardig uitgered door neefje als cadeau te geven dat hij mee mag naar zijn wedstrijd van favoriete club en dan een shirt mag uitzoeken.

Helaas vond schoonmoeder het nodig om mij daar op aan te spreken, net als een van de zussen van man van zus. Man gaf ruiterlijk toe dat hij zijn schuld was dus verder prima. Maar daarna kwam de discussie over dat ik 4 dagen bleef werken en hoe ik dat ging regelen. Ik heb getracht dat af te kappen door te zeggen dat het onze zaak was en ik geen zin had om dat verder bespreken. Nou ik moest toch nog ruim een half uur aanhoren dat 3 dagen opvang grenst aan kindermishandeling etc. Ik moest blij zijn dat ik de luxe had om 3 dagen of minder te gaan werken, omdat man zo’n goede baan had :roll:, ik bleef toch maar werken voor de opvangkosten :@@: . En dan kon ik beter bij de kinderen bleven, zonde om voor de opvangkosten te gaan werken. Ach de opmerking dat in deze redenatie man voor de opvangkosten zou gaan werken deed het gesprek verstommen, niet handig maar was er zo klaar mee. :bye:.
Hij is dus zo opgevoed, en stieken ook zo blijven denken.
Leeuw32 schreef:

Een opmerking als die laatste heeft bij mij ook geholpen een keer. Vanaf toen was er ook een hoop begrip opeens (bij mijn eigen moeder notabene, die zelf een aantal jaar kostwinner is geweest o_o )
Het lijkt me een goed idee om dit te bespreken op een moment dat jullie allebei relaxt zijn ja.

(En... mijn kinderen gaan 3 dgn per week naar de opvang en die hebben het hardstikke naar hun zin.)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Vind de OP gewoon illustratief. Mannen die niet zich aan de afspraken houden, vrouwen die er voor opdraaien voor huishouden en kind, en daarmee financieel benadeeld worden.

Kennelijk zijn vrouwen zo onbelangrijk en onbenullig, dat je je als man niet aan de afspraken hoeft te houden die je maakt met je vrouw.
iones wijzigde dit bericht op 22-08-2019 21:46
28.63% gewijzigd
Leeuw32 schreef:
Nou ik moest toch nog ruim een half uur aanhoren dat 3 dagen opvang grenst aan kindermishandeling etc. Ik moest blij zijn dat ik de luxe had om 3 dagen of minder te gaan werken, omdat man zo’n goede baan had :roll:, ik bleef toch maar werken voor de opvangkosten :@@: . En dan kon ik beter bij de kinderen bleven, zonde om voor de opvangkosten te gaan werken. Ach de opmerking dat in deze redenatie man voor de opvangkosten zou gaan werken deed het gesprek verstommen, niet handig maar was er zo klaar mee. :bye:.
Jeetje, waarom heeft jouw man die discussie van zijn familie niet meteen afgekapt en het voor jou opgenomen? Zeker na zijn blunder met het cadeau had hij wel goed te maken.....
Marlouse schreef:
22-08-2019 21:36

Ja, helemaal dat. En je gaat dat internaliseren. Je gaat het voelen alsof het inderdaad jóuw schuld is, dat je het risico nam op je man te gokken zónder instructie vooraf. Want natuurlijk gaat het dan mis, natuurlijk kan zo’n kerel niet bedenken dat zijn eigen kind op zijn verjaardag misschien een kadootje wil. Natuurlijk kan zo’n kerel niet bedenken dat mails van de bso met zwembroekinstructie ook echt gelezen moeten worden. Natuurlijk kan hij zelf niet bedenken als zijn moeder hem uitnodigend voor haar verjaardag hij misschien ook daadwerkelijk moet verschijnen. Als dat mis gaat is dat jóuw schuld. Jíj had hem beter moeten instrueren, hem helpen herinneren, de primaire verantwoordelijkheid te allen tijde moeten dragen. Het is net Stockholm-syndroom, heel geinig hoe dat werkt.
EvyBlissy schreef:
22-08-2019 21:23
Ik snap heel goed dat Leeuw pisnijdig is over dat hij nu de drol intrekt en ineens wel vijf dagen wil blijven werken. Daar zou ik ook boos en teleurgesteld over zijn.

Troef is het verkeerde woord, om meerde reden zoal genoeg in dit topic heb ik al grote twijfels over een 2e kind. De houding van man versterkt deze twijfels alleen maar. En hij wil echt heel graag 2 of meer kinderen. Ik wil hem alleen duidelijk maken dat zijn gedrag niet helpt om mijn twijfels weg te nemen.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 21:38
Nou, dat is ook een beetje overdreven.

Nee hoor, dat is zo’n beetje de teneur in ieder topic hier.
soerloo schreef:
22-08-2019 21:45
Jeetje, waarom heeft jouw man die discussie van zijn familie niet meteen afgekapt en het voor jou opgenomen? Zeker na zijn blunder met het cadeau had hij wel goed te maken.....
Omdat man dit niet door had, die stond buiten bij de mannen voetbal te kijken. Vind ik weinig aan dus zat bij het meerendeel vrouwen. Meestal voorkom ik dat ik bij het vrouwenclubje zit en dat ik vooral bij mannen sta, maar dat lukt niet helaas altijd. Hij heeft zijn moeder er later op aan gesproken. Waren vooral vrouwen die ik verder niet vaak zie omdat het geen familie van ons is, maar van de aangetrouwde man van zus.
Nounou, man heeft ruiterlijk toegegeven dat het zijn schuld was dat er geen cadeautje was. Als hij dat gewoon blijft doen is er niet veel aan de hand.

Ik was trouwens moeilijk bereikbaar voor kdv en op school zien ze me ook amper, dus daar is man ook aanspreekpunt, dus zijn dingen echt niet automatisch mijn schuld als er iets vergeten is.
Leeuw32 schreef:
Helaas vond schoonmoeder het nodig om mij daar op aan te spreken, net als een van de zussen van man van zus.
Wij vrouwen houden het dus zelf in stand.
Als uitsmijter: aankomende zondag is er schijnbaar een familiedag bij oma van man. Oeps.......dat heeft man niet in de agenda staan. En ik heb met een vriendin afgesproken die aan de andere kant van het land woont. Zus van man kwam niet meer bij toen ze mijn gezicht zag, ze was jaloers: ik hoefde dus niet te gaan. Misschien dat ik het diner nog meepik als ik een goed humeur ben :-D
Lavendel_Madelief schreef:
22-08-2019 21:50
Wij vrouwen houden het dus zelf in stand.
Klopt ik heb nog nooit een man horen klagen dat ik vier dagen blijf werken en 3 dagen opvang teveel is. Zijn bijna altijd vrouwen die elkaar de maat nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven