Zwanger van ex

03-04-2019 15:28 263 berichten
Hallo,

Kort maar krachtig: ik ben zwanger van mijn ex. Ik gebruik overigens WEL de pil, maar ik galsteentjes, dus daardoor periodes dat ik veel op het toilet zit. En NEE, spiraaltjes heb ik al gehad, en die stoot ik uit, dus dat is geen optie helaasch.

Situatieschets: wij hadden ongeveer tweeënhalf jaar en relatie, ik heb deze in januari 2018 beëindigd. Officieus zijn we elkaar echter blijven zien. Ik sliep nog vaak bij hem. Dat ging door, ook toen hij zijn huidige vriendin leren kennen zo'n half jaar geleden. M.a.w.: we hebben gewoon doorgeneukt toen hij z'n nieuwe vriendin kreeg, godzijdank weet zij dat niet en ik ga het haar niet zeggen. Tegen mij zei hij altijd dat hij polyamoureus is aangelegd en dat vind ik persoonlijk prima (toen wij samen waren had hij ook een tijdje iemand erbij), dus ik keek niet raar op dat hij mij erbij hield... Onderhand wonen zij een aantal maanden samen in zijn woning. Ik vind haar erg aardig. Een paar keer per maand kom ik daar dan ook, en dan hebben we het ''gezellig'' met zijn drie, om het maar zo uit te drukken. Hint hint.

Hij houdt ook van mij, zo heeft hij dat naar haar gecommuniceerd, maar zij heeft het er wel moeilijk mee dat hij mij ook nog met mij vrijt (lees: huilbuien). Dat vind ik natuurlijk vreselijk en zij mag daar geen verdriet van ondervinden, heb ik de ex ook gezegd. Ik had al meermaals aangegeven dat we moesten stoppen als de vriendin het emotioneel niet meer aankon, maar dat wil ze dan ook weer niet. Met mij kan ze haar lesbische kant exploreren. Ex heeft al een paar keer geopperd dat ik wel bij hen kon komen wonen, maar ik pieker er niet over, ik woon ook ver bij hen uit de buurt en ik voel me thuis waar ik nu woon.

Dus deze reeds complexe driehoeksverhouding is nu ontaard in een nog grotere mess, een k*tsituatie. In een vorige relatie met een andere partner heb ik een miskraam gehad, en ik wil het eigenlijk niet weg laten halen. Ex en z'n vriendin weten nog van niks en ik heb geen idee hoe en OF ik dit moet laten weten. Ik wil haar niet breken en ik wil ook geen bom onder hun relatie leggen. Anderzijds sta ik ook niet te springen mijn eigen kind weg te halen, want ik heb zelf ook een kinderwens. De ''easy way out'' door het contact te verbreken en het kind stiekem alleen te krijgen heb ik overwogen, maar praktisch niet haalbaar, want men komt daar toch achter.

Eerlijk en ongezouten advies welkom.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:42
3.60% gewijzigd
PotjePindakaas schreef:
17-02-2020 23:17
De vriendin en baby zijn nou net degene die helemaal niks aan deze situatie kunnen doen. Wake up and smell the coffee, jij en je ex zijn de probleem veroorzakers.

Het beste is als je ex met zijn vriendin bij jou op visite komen voor de baby. Dan ben jij in control met waar en wanneer en wat er precies gebeurd bij jou thuis. Er is geen kans dat jij en ex het bed in duiken en de baby bouwt een band op met de vader.
De vriendin wil ik niet meer zien, aangezien ze ronduit onbeschoft tegen me doet, heeft gedaan toen ik zwanger was en ook nu in mijn kraamtijd (ja ik heb geen recht van spreken, maar desondanks). Dan kan ik hem beter met kind laten meeten op neutraal terrein.
madamzonderm schreef:
17-02-2020 23:21
Waarom stop je het niet zelf?
Ja, dat zeg ik, niet meer met hem naar bed.
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:21
De vriendin wil ik niet meer zien, aangezien ze ronduit onbeschoft tegen me doet, heeft gedaan toen ik zwanger was en ook nu in mijn kraamtijd (ja ik heb geen recht van spreken, maar desondanks). Dan kan ik hem beter met kind laten meeten op neutraal terrein.
ik hoop dan altijd dat een zwangerschap en geboorte van een kind een vrouw in 1 klap volwassen maken. Maar niets is minder waar, karaktertrekken zoals ongebreideld egoïsme lijken soms alleen maar erger te worden
Alle reacties Link kopieren
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:05
Ik was sowieso niet van plan de situatie te laten voortduren. Maar ik weet het niet te doorbreken.
Ik heb dat geprobeerd, in die zin dat ik het kind daar niet wil hebben, en toen werd ex heel boos. Ik werd
ervan beschuldigd terugtrekkende bewegingen te maken.
Hulp klinkt als een goede optie, zeker als je niet veilig bent. Waarom zoek je geen hulp?
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:13

Het beste wat hij mijns inziens kan doen is zijn relatie beëindigen, wij moeten elkaar verder niet meer zien/seks hebben. Als hij dan een nieuwe
relatie heeft vrij van dit juk, is het een heel ander verhaal.[/u]

Je bent Bezeten door je ex zo erg dat je z’n huidige vriendin als schuldige aanwijst, voor jullie rotzooi, jij en ex hebben dit zelf in stand gehouden.

Een ding wat zeker is, is dat je jezelf zo ontzettend aan het tegenspreken bent. Met klinklare excuses waarom je niet een zelfstandig leven zou kunnen lijden zonder het genot van je ex.

ZOEK HULP!
Doe het voor je kind want die verdiend dit Echt niet.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:22
Goed idee. En hem niet meer zien en zo? Je kan zelf voor je kind zorgen, niet?
madamzonderm schreef:
17-02-2020 23:24
Goed idee. En hem niet meer zien en zo? Je kan zelf voor je kind zorgen, niet?
Ik kan zelf voor mijn kind zorgen. Beter had ik BAM-moederschap gekozen,
als ik dan toch zo graag een kind had gewild. Maar dat wordt ook nog wel eens
bestempeld als egoïstisch, want dan weet het kind niet wie zijn vader is.
Hoewel ik denk dat je het beter niet kan weten als kind, dan in deze situatie geboren te worden.
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:31
Hoewel ik denk dat je het beter niet kan weten als kind, dan in deze situatie geboren te worden.
De reacties lijken nu ook niet mals, terecht of niet.
Kan je nu afstand nemen en toch bammen? Je weet wie de vader is. Als het kind ouder is dan kan je eventueel zeggen wie hij is, hoe hij is en kan het kind vast zelf contact opnemen dan. Dan is het 'egocentrische' deel van bammen (grotendeels) weg, heb jij rust en als ik je zo lees de situatie die je het liefst zou willen en bovenal groeit je kind veilig op.

Je kan het wel, de hulp is er voor je.
madamzonderm schreef:
17-02-2020 23:35
De reacties lijken nu ook niet mals, terecht of niet.
Kan je nu afstand nemen en toch bammen? Je weet wie de vader is. Als het kind ouder is dan kan je eventueel zeggen wie hij is, hoe hij is en kan het kind vast zelf contact opnemen dan. Dan is het 'egocentrische' deel van bammen (grotendeels) weg, heb jij rust en als ik je zo lees de situatie die je het liefst zou willen en bovenal groeit je kind veilig op.

Je kan het wel, de hulp is er voor je.
Ik denk dat de ex me het dan heel moeilijk gaat maken, als ik me terugtrek met kind. Ik vermoed dat hij dan wel de stap naar de rechtbank overwegen gaat om erkenning en gezag aan te vragen. Maar als ik het kon terugdraaien had ik hem niet ingelicht. Hij heeft het nu allemaal, min of meer: een vriendin die in emotionele behoeften voorziet, een kin, waarvoor hij niet hoeft te betalen, en een domme ex-vriendin als moeder van dat kind die hij ook nog even kan naaien. En als hij straks met zijn vriendin een kind heeft, kan mijn kind smoren. Zo zal het waarschijnlijk gaan.

Aan wat voor hulp moet ik denken?
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:47
Ik denk dat de ex me het dan heel moeilijk gaat maken, als ik me terugtrek met kind. Ik vermoed dat hij dan wel de stap naar de rechtbank overwegen gaat om erkenning en gezag aan te vragen. Maar als ik het kon terugdraaien had ik hem niet ingelicht. Hij heeft het nu allemaal, min of meer: een vriendin die in emotionele behoeften voorziet, een kin, waarvoor hij niet hoeft te betalen, en een domme ex-vriendin als moeder van dat kind die hij ook nog even kan naaien. En als hij straks met zijn vriendin een kind heeft, kan mijn kind smoren. Zo zal het waarschijnlijk gaan.

daar ben je zelf bij
Vlinderbril12 schreef:

Voor nu voorzie je dingen die naar kunnen zijn als je voor jezelf opkomt. Eerder noemde je dat hij denkelijk niet de stap naar de rechtbank zou overwegen want dan maak je werk van een maandelijks bedrag voor je baby. Hoezo is dat veranderd? Verder, als hij een kind krijgt met zijn huidige vriendin en jouw kind laat. Prima toch? Of mis ik iets?
Hij heeft niet meer alles wat je noemde toch? Met de ex-vriendin als moeder van dat kind kan hij niet meer naar bed. Toch?
Qua hulp, ik weet het niet exact want het hangt af van de situatie. Een gesprek met de huisarts is een goede stap. Die kent dan je verhaal en je keuzes en kent de sociale kaart beter. Als je met hem breekt maar hij maakt het je lastig kan een huisarts vast ook verwijzen. Voorzie je zijn gang naar de rechtbank als enige manier waarop hij het je moeilijk kan maken?
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:31
Lees het topic eens door, vanaf her begin
Die tip kreeg je niet hoor

Maar goed, het is te laat nu
Goed dat je een update hebt gegeven!
En verder, ik wens je wijsheid en helderheid toe :daisy:
Vlinderbril12 schreef:
[...] Hij heeft het nu allemaal, min of meer: een vriendin die in emotionele behoeften voorziet, een kind, waarvoor hij niet hoeft te betalen, en een domme ex-vriendin als moeder van dat kind die hij ook nog even kan naaien. En als hij straks met zijn vriendin een kind heeft, kan mijn kind smoren. Zo zal het waarschijnlijk gaan.
Je loopt over van zelfmedelijden in een situatie die jij zelf hebt gecreëerd. Vanaf het moment dat jij zwanger bleek, had jij de touwtjes in handen. Dit is wat jij ervan hebt gemaakt. Leef ermee!

Je bent jaloers op jouw ex, terwijl hij in een onvervalste kutsituatie zit. Waar ben jij in vredesnaam jaloers op?

Had je (waarschijnlijk onbewust) gehoopt dat jij weer zijn nummer 1 zou worden als jij zijn kind had gebaard?
Houd eens op om de vriendin van je ex te bashen zeg. En te doen alsof zij ergens schuld aan heeft. Met je juk. Waardeloos gedrag van jou. Jij bent hier de enige die schuld aan deze situatie heeft. Het zijn jouw keuzes geweest. Grow up, open je ogen en kweek wat verantwoordelijkheid.
Ik zou aan de vriendin vertellen dat jij en je ex nog steeds seks hebben. Met hun huidige regels is dat namelijk vreemdgaan. Misschien vindt zijn vriendin dan de kracht om weg te gaan: jij hebt dan een veilige baby en zij is uit deze ongelofelijke kut situatie weg. Een hele grote win win situatie als je het mij vraagt.
En hoe is het met je galsteentjes...
"M.a.w.: we hebben gewoon doorgeneukt toen hij z'n nieuwe vriendin kreeg, godzijdank weet zij dat niet en ik ga het haar niet zeggen."

"Hij houdt ook van mij, zo heeft hij dat naar haar gecommuniceerd, maar zij heeft het er wel moeilijk mee dat hij mij ook nog met mij vrijt (lees: huilbuien).

Wattuh?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
ikBedoelHetGoed schreef:
18-02-2020 05:58
Je loopt over van zelfmedelijden in een situatie die jij zelf hebt gecreëerd. Vanaf het moment dat jij zwanger bleek, had jij de touwtjes in handen. Dit is wat jij ervan hebt gemaakt. Leef ermee!

Je bent jaloers op jouw ex, terwijl hij in een onvervalste kutsituatie zit. Waar ben jij in vredesnaam jaloers op?

Had je (waarschijnlijk onbewust) gehoopt dat jij weer zijn nummer 1 zou worden als jij zijn kind had gebaard?
Nee, want ik heb het namelijk zelf uitgemaakt met ex destijds. Om meerdere redenen. De seks was nu eenmaal
geweldig, dus dat aspect hebben we voortgezet.
MrsDuck schreef:
18-02-2020 09:04
En hoe is het met je galsteentjes...
Daar word ik aan geopereerd na mijn verlof, want dat wordt niet beter
Hou het kind en vind een veilige manier om het aan beiden lovers te vertellen.
Sterkte!
lilalinda schreef:
18-02-2020 05:40
Lees het topic eens door, vanaf her begin
Die tip kreeg je niet hoor

Maar goed, het is te laat nu
Ik zeg toch ook niet dat iemand mij die tip hier destijds heeft gegeven.
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:22

Heb je voor jezelf helder hoe je dat voor elkaar gaat krijgen? Tot nog toe is het je namelijk niet gelukt ondanks dat je het toen ook niet wilde. Wat is er nu anders? Wat ga je anders doen?
S-Groot schreef:
18-02-2020 10:18
Heb je voor jezelf helder hoe je dat voor elkaar gaat krijgen? Tot nog toe is het je namelijk niet gelukt ondanks dat je het toen ook niet wilde. Wat is er nu anders? Wat ga je anders doen?
Nee, dat heb ik voor mezelf niet helder nog, Heb het al wel meermaals op papier gezet hoe ik dat wil aanpakken.
Vlinderbril12 schreef:
En eh, wat voor hulp zou je zelf willen/nodig hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven