Zwanger van ex

03-04-2019 15:28 263 berichten
Hallo,

Kort maar krachtig: ik ben zwanger van mijn ex. Ik gebruik overigens WEL de pil, maar ik galsteentjes, dus daardoor periodes dat ik veel op het toilet zit. En NEE, spiraaltjes heb ik al gehad, en die stoot ik uit, dus dat is geen optie helaasch.

Situatieschets: wij hadden ongeveer tweeënhalf jaar en relatie, ik heb deze in januari 2018 beëindigd. Officieus zijn we elkaar echter blijven zien. Ik sliep nog vaak bij hem. Dat ging door, ook toen hij zijn huidige vriendin leren kennen zo'n half jaar geleden. M.a.w.: we hebben gewoon doorgeneukt toen hij z'n nieuwe vriendin kreeg, godzijdank weet zij dat niet en ik ga het haar niet zeggen. Tegen mij zei hij altijd dat hij polyamoureus is aangelegd en dat vind ik persoonlijk prima (toen wij samen waren had hij ook een tijdje iemand erbij), dus ik keek niet raar op dat hij mij erbij hield... Onderhand wonen zij een aantal maanden samen in zijn woning. Ik vind haar erg aardig. Een paar keer per maand kom ik daar dan ook, en dan hebben we het ''gezellig'' met zijn drie, om het maar zo uit te drukken. Hint hint.

Hij houdt ook van mij, zo heeft hij dat naar haar gecommuniceerd, maar zij heeft het er wel moeilijk mee dat hij mij ook nog met mij vrijt (lees: huilbuien). Dat vind ik natuurlijk vreselijk en zij mag daar geen verdriet van ondervinden, heb ik de ex ook gezegd. Ik had al meermaals aangegeven dat we moesten stoppen als de vriendin het emotioneel niet meer aankon, maar dat wil ze dan ook weer niet. Met mij kan ze haar lesbische kant exploreren. Ex heeft al een paar keer geopperd dat ik wel bij hen kon komen wonen, maar ik pieker er niet over, ik woon ook ver bij hen uit de buurt en ik voel me thuis waar ik nu woon.

Dus deze reeds complexe driehoeksverhouding is nu ontaard in een nog grotere mess, een k*tsituatie. In een vorige relatie met een andere partner heb ik een miskraam gehad, en ik wil het eigenlijk niet weg laten halen. Ex en z'n vriendin weten nog van niks en ik heb geen idee hoe en OF ik dit moet laten weten. Ik wil haar niet breken en ik wil ook geen bom onder hun relatie leggen. Anderzijds sta ik ook niet te springen mijn eigen kind weg te halen, want ik heb zelf ook een kinderwens. De ''easy way out'' door het contact te verbreken en het kind stiekem alleen te krijgen heb ik overwogen, maar praktisch niet haalbaar, want men komt daar toch achter.

Eerlijk en ongezouten advies welkom.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:42
3.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Ik zie dat je, ondanks de situatie, wel heel gelukkig bent met de baby, en dat is het allerbelangrijkst :)

Welnu, de situatie. Moeilijk. Ik begrijp dat je voorzichtig bent met de vriendin van je ex, zou ik ook zijn. Ik denk dat het wel verstandig is om met je ex om tafel te gaan en je observaties te bespreken. Overigens proef ik wel uit wat je hier schrijft dat hij liever zijn vriendin verlaat om met jou een gezin te spelen.

Tevens zou ik ook wel het topic alimentatie op tafel leggen als hij per se in het leven van het kind wil blijven. Bij het hebben van een kind horen immers niet alleen rechten, maar ook plichten. Ik hoop dat je er uit komt!
Omdat er nog meer goede mandarijnenpellers zijn.
Poly amoureus betekent dat je van meerdere mensen houdt. Je ex is niet poly amoureus maar gewoon een vreemdganger. Hij houdt niet van zijn vriendin want gaat vreemd en zegt dat ie impotent van haar wordt. Hij houdt niet van jou want hij behandelt jou ook slecht en door nog met jou te gaan krijg jij geen kans om je aan een ander te binden en jij bent gewoon naar hoe je haar onder haar ogen bedriegt. Ik heb medelijden met haar.. Maar aan de andere kant... ze kan ook gewoon weggaan.

En waarom blijft ex bij zijn vriendin als ze hem impotent maakt en hij liever bij jou wil zijn dan? Wat bindt hem zo erg aan haar dat ie wel moet blij ben.

O en jullie denken dat jullie de enige 2 zijn? Kans lijkt me heel klein.

Arm arm kind. Je zal maar zulke ouders hebben zeg.
abracadabra wijzigde dit bericht op 18-02-2020 11:10
5.67% gewijzigd
Jezus wat een gestoorde situatie.
Waarom ga je niet gewoon weg? Hij heeft het kind niet erkend, hij gaat niet bij zijn vriendin weg, waaróm blijf je hangen?
Zet je kind voorop. Je vind in de toekomst heus wel iemand die wél voor jou en je kind gaat. Maar nu gaat het om je kind.
Wat laat jij je gebruiken zeg. Die kerel speelt met jullie beiden, hij heeft het goed voor elkaar.
Vlinderbril12 schreef:
18-02-2020 10:30
Nee, dat heb ik voor mezelf niet helder nog, Heb het al wel meermaals op papier gezet hoe ik dat wil aanpakken.
ga naar een psycholoog
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:05
Wedden? Ik was sowieso niet van plan de situatie te laten voortduren. Maar ik weet het niet te doorbreken.
Ik heb dat geprobeerd, in die zin dat ik het kind daar niet wil hebben, en toen werd ex heel boos. Ik werd
ervan beschuldigd terugtrekkende bewegingen te maken.
Zorg ervoor dat ex die beweging zelf maakt, zodat er niet nog een onschuldig kind de dupe wordt van jullie puberale gedrag.
Is je spiegel stuk ofzo?

Deal with your own mess. Zorg voor je kind, schei uit met zeuren en maak wat van je leven.
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo moeilijk doet. Hij heeft het kind niet erkend en heeft geen gezag. Blijf gewoon lekker met je kind thuis. Als hij interesse heeft komt hij maar bij jou langs.
Waarom blijf je zo aan hem hangen? En als het antwoord “ik hou nog zo van hem is” dan had je daar al veel eerder duidelijk over moeten zijn. Of je laat je gewoon door hem gebruiken.
Hij zit te zeuren dat hij het kind wil erkennen. Alimentatie ho maar. One way or the other, gewoon weg gaan is er niet bij.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 18-02-2020 18:10
43.86% gewijzigd
Vlinderbril12 schreef:
18-02-2020 18:08
Hij zit te zeuren dat hij het kind wil erkennen. Gewoon weg gaan is er niet bij.
Het is dan ook zíjn kind wat daar bij jou in huis is.
Vlinderbril12 schreef:
18-02-2020 10:04
Nee, want ik heb het namelijk zelf uitgemaakt met ex destijds. Om meerdere redenen. De seks was nu eenmaal
geweldig, dus dat aspect hebben we voortgezet.
Je houdt jezelf voor de gek. Wat je hier schrijft is niet te rijmen met de jaloezie die jij óók voelt getuige jouw eigen woorden hieronder. Zoek hulp!
Vlinderbril12 schreef:
17-02-2020 23:47
Hij heeft het nu allemaal, min of meer: een vriendin die in emotionele behoeften voorziet, een kind, waarvoor hij niet hoeft te betalen, en een domme ex-vriendin als moeder van dat kind die hij ook nog even kan naaien. En als hij straks met zijn vriendin een kind heeft, kan mijn kind smoren. Zo zal het waarschijnlijk gaan.
Doreia* schreef:
18-02-2020 18:10
Het is dan ook zíjn kind wat daar bij jou in huis is.
Hoe dan ook zijn kind waar hij geen cent voor wil betalen. Maar dat is een hele andere discussie.
ikBedoelHetGoed schreef:
18-02-2020 18:11
Je houdt jezelf voor de gek. Wat je hier schrijft is niet te rijmen met de jaloezie die jij óók voelt getuige jouw eigen woorden hieronder. Zoek hulp!
Sorry, ik denk echt, hem kennende, dat hij de interesse in dit kind zal verliezen als hij met de huidige partner eentje krijgt. Daar is niks jaloers aan, dat is alleen maar hoe het mij toeschijnt. En ik ken hem toch in ieder geval enigszins.
Op welke manier heb jij het er met hem over gehad? Over alimentatie betalen? Bij erkenning zitten rechten, maar ook plichten. Er is nu een kind. Het belang van het kind gaat voor je eigen ego en trots. En voor je eigen gedachtengang van 'wat nu als'. Dit is voor altijd zijn kind. Ook als hij bij andere vrouwen kinderen zou krijgen.

Zet op een rij wat goed is voor jullie kind en handel daar als twee volwassen mensen naar.
Doreia* schreef:
18-02-2020 18:18
Op welke manier heb jij het er met hem over gehad? Over alimentatie betalen? Bij erkenning zitten rechten, maar ook plichten. Er is nu een kind. Het belang van het kind gaat voor je eigen ego en trots. En voor je eigen gedachtengang van 'wat nu als'. Dit is voor altijd zijn kind. Ook als hij bij andere vrouwen kinderen zou krijgen.

Zet op een rij wat goed is voor jullie kind en handel daar als twee volwassen mensen naar.
Ik heb al meerdere keren gezegd dat biologisch ouderschap een onderhoudsverplichting met zich mee kan brengen, met of zonder erkenning en dat erkenning sowieso betekent dat er een onderhoudsplicht is. Ik heb hem letterlijk deze website gestuurd: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oudsplicht. Zoals hier ook wordt beschreven https://happysinglemoms.nl/kind-niet-er ... imentatie/ en https://www.kbw-advocaten.nl/betalen-vo ... rkend-heb/

Maar of hij kan niet lezen, of hij ontkent de info die daar te lezen valt. Want die paar keer dat ik er weer over begon, ontkende hij steevast. Hij doet denk ik gewoon alsof hij dom is. En ik heb de energie echt niet om daar er enorm over door te gaan emmeren.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 18-02-2020 18:24
11.19% gewijzigd
Vlinderbril12 schreef:
18-02-2020 18:13
Sorry, ik denk echt, hem kennende, dat hij de interesse in dit kind zal verliezen als hij met de huidige partner eentje krijgt. Daar is niks jaloers aan, dat is alleen maar hoe het mij toeschijnt. En ik ken hem toch in ieder geval enigszins.
Ja en? Wat is daar precies mis mee dan?
Is alleen maar goed voor jouw kindje, misschien kan je je dan daarop richten ipv hem en zijn vriendin.
Ik snap wel dat zijn huidige vriendin jou niet moet.
stellar schreef:
18-02-2020 18:24
Is alleen maar goed voor jouw kindje, misschien kan je je dan daarop richten ipv hem en zijn vriendin.
Snap ik ook, ik moet haar evenmin.
stellar schreef:
18-02-2020 18:24
Niks mis mee als hij zijn interesse verliest, maar als hij het erkent zit ik wel met allemaal juridisch gezeik later on.
Wat een bijzonder eerste topic weer.
Des te meer reden om een vaderschapstest af te dwingen en alimentstie af te dwingen. Je kind heeft er recht op. Hoe wil je later alles alleen betalen? Studie en alles van je kind? Je bent moeder... je kan niet zeuren over energie tekort. Maar ik denk dat je het niet wil omdat je bang bent dat hij je dan niet meer zo leuk vindt.
Vlinderbril12 schreef:
18-02-2020 18:27
Niks mis mee als hij zijn interesse verliest, maar als hij het erkent zit ik wel met allemaal juridisch gezeik later on.
Je vind je kind en de vader van je kind juridisch gezeik?
Ik begrijp dat je per app met linkjes erbij hebt geprobeerd om over alimentatie te praten? Mijn hemel.......
Nodig hem uit bij je thuis of ergens voor een kop koffie en praat goed met elkaar wat alles nu voor impact heeft. En hoe jullie dit voor de komende 21 jaar gaan oplossen samen. Hij wil wel deel van het leven van zijn kind zijn, anders stelt hij erkenning niet voor lijkt me zo.
abracadabra schreef:
18-02-2020 18:30
Des te meer reden om een vaderschapstest af te dwingen en alimentstie af te dwingen. Je kind heeft er recht op. Hoe wil je later alles alleen betalen? Studie en alles van je kind? Je bent moeder... je kan niet zeuren over energie tekort. Maar ik denk dat je het niet wil omdat je bang bent dat hij je dan niet meer zo leuk vindt.
De kans is dan groot dat hij gezin gaat spelen met zijn vriendin en kind en dat wil TO hoe dan ook voorkomen
Ik snap het niet, je wil dat hij alimentatie gaat betalen, hij gaat geen alimentatie betalen, als je hem contact met zijn kind ontzegt dan zal hij wel het kind erkennen en alimentatie betalen, je wil niet dat hij alimentatie gaat betalen want mogelijk juridisch gezeik. Dus.. wat wil je precies wel?

Als zijn relatie met zijn vriendin uitgaat zal dat niks uitmaken voor jullie contact. Je moet je kind op 1 zetten en vanuit dat oogpunt kijken wat het beste is. Lukt je dat niet alleen, niet erg maar menselijk, maar stel je dan op als een moeder die je kind verdient en ga naar een psycholoog. Het draait niet alleen om externe factoren zoals je ex en zijn vriendin, het overkomt je niet en je kan hier zelf een plan in maken.
PotjePindakaas schreef:
18-02-2020 18:32
De kans is dan groot dat hij gezin gaat spelen met zijn vriendin en kind en dat wil TO hoe dan ook voorkomen
Sorry, maar als jij in het ziekenhuis ligt, helemaal dood van je bevalling met complicaties, meer dan twee literbloedverlies, en hij laat zijn vriendin
als eerste langskomen (mijn ouders of wie dan ook was nog geweest, ik was net een uur geleden bevallen), terwijl
ik had gezegd dat ik haar niet in het ziekenhuis wilde hebben, en hij drukt het er gewoon door .... zit zij daar te sniffelen
boven mijn kind, en ik lig halfdood in een ziekenhuisbed. Nee, dan ben ik heel erg gelukkig en blij. Zegt hij doodleuk daar ter plekke: je tweede mama. Jezus, er is maar een mama!

Ik wil niks met hem eigenlijk, maar ben wel kwaad over de gang van zaken, hoe het gaat en hoe ik eigenlijk steeds niks te zeggen lijk te hebben.
maar hij neukt wel geweldig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven