aan het gemiddelde MOETEN komen

19-03-2012 16:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben al zeven jaar samen met mijn man. Alleen is leuk en gezellig, alleen de seks is soms een issue.

En dat komt door mij.....

Ik heb het idee dat ik aan het gemiddelde van 2 a 3 keer per week seks moet komen. Dus soms heb ik (en mijn man) geen ziin, maar dan verleid ik hem toch voor seks. Ik heb het gevoel dat het niet gezond is als je een week (of meer) geen seks met elkaar heb. Wij hebben nog geen kinderen. Toen we net met elkaar kregen hadden we veel seks. Omdat ik seks 'moet' hebben, heb ik ook het gevoel dat ik altijd het initiatief nemen. De seks is goed.

Zijn er meer stelletjes die ook soms gewoon meedere dagen en weken geen seks hebben en wel gewoon een goed huwelijk/relatie hebben. Of zijn er mensen die ook hebben wat ik heb.

Ik ben trouwens 27 jaar
Waarom heb jij het idee dat je seks MOET hebben? Wat gebeurt er als je geen seks hebt 2 á 3 keer per week?
Je moet ademhalen...anders ga je dood.

Je moet eten...anders ga je dood.

Maar seks moet niet, dat mag leuk zijn en de frequentie is dan niet belangrijk.
Ik dacht dat iedereen wel wist dat dat zogenaamde gemiddelde niet klopt.
het gevoel dat er iets niet klopt. De liefde niet groot genoeg is ofzo. Dat we maatjes zijn. Dat gevoel is er natuurlijk niet meteen als ik 1 week geen seks heb gehad, maar wel langere tijd
Misschien ben je bang dat van uitstel, afstel komt?

Zin maken is niks mis mee trouwens (en met minder/ meer dan dat zogenaamde gemiddelde, ook niet )
Volgens de Viva van deze maand (?) is het gemiddelde 1.3 keer per week.
Je Moet eten

Je Moet drinken

Je Moet piesen&poepen

En eens Moet je doodgaan..........................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zucht...Die condoomfabrikanten doen ook een hoop kwaad met hun onderzoekjes. Je moet helemaal niets. Zolang jij en je man allebei tevreden zijn hoeft er ook niets te veranderen. Beter een keer per week echt goede seks dan drie keer per week met tegenzin op elkaar kruipen "omdat het zo hoort." Bovendien, intimiteit is veel meer dan seks alleen. Als je het minder dan drie keer per week doet heb je echt niet ineens een broer-zus relatie. Waarom maak je je eigenlijk zorgen? Is het echt puur de angst niet aan de norm te voldoen, of speelt er meer?

*hoor mij nou, ik klink als Goedele Liekens*
ik denk dat het de angst om aan de norm te voldoen is, wat zou het anderes kunnen zijn
Het is waarschijnlijk een gemiddelde van verschillende stellen, niet een gemiddelde binnen een relatie.

Ik doe het gemiddeld 5 keer per week, dus hoeft een ander stel helemaal geen seks meer te hebben
quote:rosa007 schreef op 19 maart 2012 @ 17:10:

ik denk dat het de angst om aan de norm te voldoen is, wat zou het anderes kunnen zijn Oké, ik vraag het maar, aangezien dit forum vol staat met hij-wil-wel-en-ik-niet topics, en varianten daarop. In dat geval: zie mijn eerdere post. Weet je wel dat dat gemiddelde van 2 of 3 keer per week afkomstig is uit een onderzoek in opdracht van een grote condoomfabrikant, die natuurlijk zoveel mogelijk rubbertjes wil verkopen? Denk je niet dat mensen sowieso sociaal wenselijke antwoorden zouden geven op dat soort vragen? Kortom: die norm is complete onzin.
Ja, je hebt wel gelijk denk ik. Ik ga proberen de dwang uit mijn hoofd te zetten.......
Ik heb soms 2 weken geen seks maar met de relatie is niet mis.
Ik heb een hekel aan het woordje moeten, en vooral als er iets verplicht "moet".

Dan gaat toch alle plezier er vanaf?
Ik kan me je gevoel wel voorstellen, maar ik zou niet willen stellen dat een week of meer geen seks ongezond is. In periodes van stress vind ik dat niet zo gek. Ik zou me meer druk maken over gevoel van intimiteit. In ons geval is dat knuffelen, tegen elkaar aan slapen, echt praten met elkaar.

Misschien moet je eens aan je man vragen hoe hij een goed seksleven definieert en daar voor jezelf ook eens over nadenken. Misschien wil hij wel liever bepaalde experimenten doen en heb jij ook nog wensen en kun je daar je energie en aandacht op richten in plaats van op die aantal keer per week.
Heb je nooit gehoord van de boontjetheorie?

Je pakt een grote weckpot en in het eerste jaar gooi je daar een boontje in als je seks hebt. Vanaf het tweede jaar ga je die er weer uithalen.

Veel stellen krijgen hem niet meer leeg.
7 jaar, dat is de bekende seven year itch. Komt heel bekend voor. Over 2 jaar waarschijnlijk 1 keer per week sex en over 5 jaar geen sex meer. Hier spreekt (helaas) een ervaringsdeskundige.

Wellicht vinden jullie elkaar een stuk minder aantrekkelijk of is de sleur op sex gebied in jullie relatie gekomen of heeft de één een andere libido dan de ander. Remedie is heel goed in de gaten houden en proberen het weer leuk en spontaan te maken. Als sex moet dan is sex geen sex meer in mijn beleving, maar een verplicht nummer.
quote:aikidoka schreef op 19 maart 2012 @ 17:24:

Ik kan me je gevoel wel voorstellen, maar ik zou niet willen stellen dat een week of meer geen seks ongezond is. In periodes van stress vind ik dat niet zo gek. Ik zou me meer druk maken over gevoel van intimiteit. In ons geval is dat knuffelen, tegen elkaar aan slapen, echt praten met elkaar.

Lijkt me niks aan, als je seks hebt omdat het van jezelf moet wegens het gemiddelde. Ik vind het eerder ongezond om jezelf zo te forceren. Bedenk wel dat het gemiddelde ook ontstaan is door onder andere héél erg actieve stellen en heel erg passieve stellen.
quote:7 jaar, dat is de bekende seven year itch. Komt heel bekend voor. Over 2 jaar waarschijnlijk 1 keer per week sex en over 5 jaar geen sex meer. Hier spreekt (helaas) een ervaringsdeskundige.En ook dat is geen wet van Meden en Perzen. Dat het nu bij jullie misschien zo is wil niet zeggen dat dit voor alle stellen geldt natuurlijk.
Hmm, ik herken het heel erg. Na een seksloos weekend word ik al onrustig: we doen het niet meer! mijn vriend is ook minder op seks ingesteld dan ik, ik zou wel vaker willen als hij wil. Maar hij wil helemaal niet meer als hij het idee heeft dat het een 'moetje' is. En eerlijk gezegd vind ik seks op maandagavond voor het slapen gaan, of op de obligate zondagmorgen als we lekker 'uitslapen' ook best wel saai. Maar wanneer moet het dan? Pfff, echt erg lastig. Ik wil best, ik wil ook wel zin maken maar het is gewoon niet.... spannend! En dat gemiddelde cijfer blijft me dan een beetje achtervolgen.
quote:johand schreef op 19 maart 2012 @ 17:38:

7 jaar, dat is de bekende seven year itch. Komt heel bekend voor. Over 2 jaar waarschijnlijk 1 keer per week sex en over 5 jaar geen sex meer. Hier spreekt (helaas) een ervaringsdeskundige.

Nou, dat hoeft echt niet hoor! En ik geloof ook niet dat dat standaard is.
Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.
dwangmatige sex, tsjah het is weer eens wat anders dan dwangmatig eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven