BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Hij is aangekomen en beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Over workshops gesproken, wij hebben afgesloten zaterdag een workshop waxplay gedaan, op de Showboat.
Onwijs leuk! Hoop geklieder maar erg leuk :)

Na een dik jaar weer een speelfeest gehad, het was geweldig! Ik was jarig en ben enorm verwend :whip:
We hebben gespeeld met toeschouwers, iets waarvan ik had gezegd dat niet te kunnen. Dat viel dus reuze mee, ik had ze niet eens door. Aan t eind van t feest kwamen er mensen naar ons toe, ze hadden ons zien spelen en vonden het zo mooi. Superlief!

Nu begint de gewone week weer voor mij vandaag en sinds gisteravond ben ik al wat neerslachtig. Lief is weer naar huis gegaan gisteren, en dan voelt t allemaal zo meh. Heerlijk weekend gehad, met veel mensen en veel liefde, en dan weer alleen zijn trek ik niet zo best.
Alle reacties Link kopieren
klinkt als een mooi en bijzonder weekend CW. Welk feest waren jullie op de boat?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Onze touwtjes komen uit de doe het zelf zaak maar afgelopen weekend toch ontdekt dat dit touw eigenlijk te dik is voor mooi knoopwerk. Jammer. We hadden een workshop bondage ergens in het midden van het land. Leerzaam. Willen misschien nog wel wat andere workshops gaan doen ook.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-10-2018 07:53
klinkt als een mooi en bijzonder weekend CW. Welk feest waren jullie op de boat?
Samarium lustrum feest. Partner is onder de 35 dus ik mocht mee voor deze keer :yes:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Cloudwalker!

Heel soms heb ik die lichte neerslachtigheid ook. Staat overigens los van spel of bdsm, heeft wél alles te maken met de intensiteit van het samenzijn en het losscheuren van de lichamelijke aanwezigheid. Ik weet waar het door komt, dat maakt het iets makkelijker te dragen.

Mijn lief wil samen met een paar mensen workshops gaan organiseren en faciliteren in het noorden van het land. Zit ik daar weer lekker middenin zeg, ik hou van proefkonijn zijn!
Nu alleen nog een locatie...
...
Alle reacties Link kopieren
HI
S.. is the best
Alle reacties Link kopieren
Rooss, dit : “heeft wél alles te maken met de intensiteit van het samenzijn en het losscheuren van de lichamelijke aanwezigheid“ is wat er dan speelt. Ik heb het daar toch iets moeilijker mee dan lief. Ondanks dat hier mensen in huis lopen voel ik me dan best alleen. It sucks.
Ik heb dat ook sinds het weekend en het is redelijk nieuw voor mij. Ik voel me er niet zo erg fijn onder. Understatement. Ik weet niet of het subdrop is of dat er meer aan de hand is. Iets met muurtjes die afgebroken worden oid. Alsof ik nu pas een soort klik heb gemaakt dat ik me er aan over durf te geven aan gevoelens enzo. Jakkes. Ik mis hem verschrikkelijk, hij zit in het buitenland :(
Dus voel met je mee Cloudwalker
Alle reacties Link kopieren
Niks aan he bluebirdie... :cry:
Gelukkig zie ik m vanaaf weer dus kan ik lekker tegen hem aan kruipen en kroelen en knuffelen :flirting:
Maar die verdomde stofjes die overal vrijkomen die zijn maar knap lastig. En ik ben gewoon superduperverliefd. Dat helpt ook niet mee dan :p
Ik moet nog een weekje langer wachten helaas.
Maar hopelijk ben je je rotgevoel weer helemaal kwijtgeraakt vanavond Cloudwalker

Het is heel gek maar vanmiddag voelde ik bijna letterlijk de knop omgaan terug naar normaal. Dus nu ben ik gewoon weer ok. Ik heb wel vaker gehad dat ik na een intensief samenzijn behoefte had aan contact en me niet happy voelde als dat door de omstandigheden (werk enzo) niet kon. Maar nog nooit zoals nu dat ik bijna letterlijk, poef, het moment voelde dat het begon en dat het weer ophield. Ik weet ook niet zo goed of het alleen door spel kwam of ook echt mijn beschermende muurtje of reserves nu voortaan weg zijn in onze relatie.
lollypopje schreef:
17-10-2018 21:16
@G dus jullie meten de D's ook tijdens het spel?

En jouw theorie is dus dat het fysieke component aanzienlijk groter is dan het psychische.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Of er bijvoorbeeld mensen space ervaren, waarbij de stofjes aanzienlijk minder aanwezig zijn, of mensen die juist amper space ervaren, waar ze wel aanwezig zijn.
Jup, de D hoort er toch ook bij? :P

En dat is niet de theorie, ze kijken ook naar hoe mensen zelf aangeven dat ze zich mentaal voelen. We zijn er vooral op uit te ontkrachten dat BDSM alleen tussen je oren zit. Dat is voor ons misschien een open deur, maar voor de gemiddelde nilla niet :P
KapiteinG schreef:
27-10-2018 11:01
Jup, de D hoort er toch ook bij? :P

En dat is niet de theorie, ze kijken ook naar hoe mensen zelf aangeven dat ze zich mentaal voelen. We zijn er vooral op uit te ontkrachten dat BDSM alleen tussen je oren zit. Dat is voor ons misschien een open deur, maar voor de gemiddelde nilla niet :P

Dat lijkt een beetje in tegenspraak met zichzelf? Kijken naar hoe mensen zich mentaal voelen om aan te tonen dat het niet tussen je oren zit?

Maar als ik het goed begrijp probeer je aan te tonen dat bdsm-aspecten meetbaar zijn en dus bestaan. De vraag is misschien wat dat dan aan toont? Het meten op zichzelf toont aan wat het is en hoeveel, maar niet dat het is (dat is die open deur die al open is).

Verliefdheid is ook meetbaar, maar wordt toch, als het er op aan komt, gezien als iets tussen je oren. Ook al kan je de stofjes herleiden en ook al kan je er meetbare waarden aan hangen. Verliefd worden op een man vinden we normaal maar verliefd worden op een varken vinden we abnormaal (los van de discussie of die verschillen nou eigenlijk wel zo groot zijn :biggrin: ). Uiteindelijk kan je met het meten aantonen dat die verliefdheid hetzelfde is; maar je laat het vormen van een waarde-oordeel aan anderen over.

Het roept in dat opzicht wel een mooie discussie op. Maar ik denk wel dat het noodzakelijk wordt om die koppeling te maken en om de grenzen van je onderzoek goed te bewaken/benoemen.

Mijn liefje zag me tijdens het typen hiervan heel moeilijk kijken en zei, na mijn toelichting waarom ik zou moeilijk keek, oh je wil dus weten wat zijn onderzoeksvraag is. :proud:
shifty schreef:
27-10-2018 11:41


Mijn liefje zag me tijdens het typen hiervan heel moeilijk kijken en zei, na mijn toelichting waarom ik zou moeilijk keek, oh je wil dus weten wat zijn onderzoeksvraag is. :proud:
:mrgreen:
shifty schreef:
27-10-2018 11:41
Dat lijkt een beetje in tegenspraak met zichzelf? Kijken naar hoe mensen zich mentaal voelen om aan te tonen dat het niet tussen je oren zit?

Maar als ik het goed begrijp probeer je aan te tonen dat bdsm-aspecten meetbaar zijn en dus bestaan. De vraag is misschien wat dat dan aan toont? Het meten op zichzelf toont aan wat het is en hoeveel, maar niet dat het is (dat is die open deur die al open is).

Verliefdheid is ook meetbaar, maar wordt toch, als het er op aan komt, gezien als iets tussen je oren. Ook al kan je de stofjes herleiden en ook al kan je er meetbare waarden aan hangen. Verliefd worden op een man vinden we normaal maar verliefd worden op een varken vinden we abnormaal (los van de discussie of die verschillen nou eigenlijk wel zo groot zijn :biggrin: ). Uiteindelijk kan je met het meten aantonen dat die verliefdheid hetzelfde is; maar je laat het vormen van een waarde-oordeel aan anderen over.

Het roept in dat opzicht wel een mooie discussie op. Maar ik denk wel dat het noodzakelijk wordt om die koppeling te maken en om de grenzen van je onderzoek goed te bewaken/benoemen.

Mijn liefje zag me tijdens het typen hiervan heel moeilijk kijken en zei, na mijn toelichting waarom ik zou moeilijk keek, oh je wil dus weten wat zijn onderzoeksvraag is. :proud:
:D

Volgens mij spreekt dat zich niet tegen, wat ik zei was dat het dus niet de bedoeling was om het exclusief iets mentaals of fysieks te maken :P Misschien dat mijn verwoording af en toe een beetje krakkemikkig is haha.

De bedoeling is wel dat we genoeg data krijgen om meerdere onderzoeken te kunnen voorzien. Voor mij (en de club) gaat het in dit geval dus om het aantonen van een lichamelijk "positief" effect. (nee, ik ga niet weer de semantiek induiken :P ) maar de data gaat hopelijk zoveel mogelijk gerecycled worden en/of aanleiding geven tot verder onderzoek. Het is in ieder geval het eerste psychobiologisch onderzoek naar BDSM zover ik weet, dus mooie mijlpaal.

De psychische kant hebben we denk ik al genoeg belicht, maar daar moeten ook nog een aantal papers over uitkomen.
Ik kom hier even mijn hart luchten want ik weet niet waar ik anders naartoe moet met mijn verhaal.

Even een korte situatieschets: toen onze relatie nog heel pril was hebben mijn man en ik al eens geëxperimenteerd met bdsm maar waren we er allebei nog niet klaar voor. Toch is dat altijd op de achtergrond aanwezig gebleven en na een hele tijd zijn we voorzichtig terug gaan experimenteren. Nu waren we er wel klaar voor en we gaan steeds wat verder.

Het is allemaal heel erg spannend en leuk en we genieten ervan. De afspraak is dat mijn man minstens enkele uren op voorhand aangeeft dat we die avond gaan spelen. Het is voor ons dus iets voor erbij en we hebben ook nog ´gewone` seks.
Maar, en dit is mijn probleem, de laatste week merk ik dat mijn onderdanige gevoelens heel gemakkelijk getriggerd worden. Vooral tijdens de seks maar ik betrap me er zelfs op in het dagelijkse leven. Op zich is dit niet echt een probleem, alleen was dit nooit mijn (onze) bedoeling.
Mijn man weet ook niet zo goed wat hij ermee moet. Hij heeft echt een paar uur nodig om zich mentaal voor te bereiden op een spel en hij schrok er wel wat van.

Ik vraag me nu dus af of dit weer voorbij gaat? Is het omdat we nu wat in een stroomversnelling zitten op bdsm gebied? Of is het een teken dat ik vaker spel nodig heb? Zoals jullie misschien merken zit ik een beetje in de knoop met mezelf. Zelfs een beetje bang om mezelf hierin te verliezen.

Zo, nu is het toch nog een hele lap tekst geworden :-$
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tardis, had ik al gezegd dat ik je nick 💖

Er zijn vele manieren om bdsm te beleven. Voor sommigen is het iets om hun seksleven spannender te maken, gewoon leuk voor erbij. Voor anderen is het meer een geaardheid, bij die groep zal de kans ook groter zijn dat het doorloopt in het dagelijks leven.

Het kan best dat je man meer in de eerste groep zit en jij meer in de tweede.

Dit hoeft echter geen probleem te zijn. Doordat je je er nu bewust van bent, kun je er ook bewuster voor kiezen er niet naar te handelen. Voor jou misschien niet altijd fijn, maar voor nu misschien beter zodat je man er aan kan werken.
Daarnaast kan je onderdanigheid ook in kleine dingen zitten, waarin jij je ei kwijt kan, zonder dat het dominantie van zijn kant vereist. Bijvoorbeeld door je te kleden zoals hij mooi vind of altijd voor hem als eerste het eten op te dienen. Daar zou je afspraken over kunnen maken.
En verder kan ik je vertellen dat zelfs bij mensen bij wie bdsm door hun hele relatie doorloopt, de bdsm ook regelmatig naar de achtergrond verdwijnt, gewoon omdat het gewone leven tussendoor komt. Dus het kan best zijn als het jullie wat meer rust hebben in jullie zoektocht, jij er ook minder mee bezig bent.

Ik ben zelf overigens iemand voor wie het een geaardheid is. En ik kan vanuit die ervaring vertellen dat als ik een intense avond heb gehad waarbij mijn onderdanigheid de boventoon voert ook ik tijd nodig heb om er weer van los te komen. Iets waarin ik, als vrijgezel, geen keus heb, want zonder relatie of vaste D is er ook niemand bij wie ik het dagelijks kwijt kan :(
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zo had ik het nog nooit bekeken, dat het een geaardheid kan zijn. Maar zo voelt het inderdaad wel, het is een deel van mij. En nu het eruit is kan ik het niet meer terug weg stoppen. Ik ben erg benieuwd hoe het bij mijn man verder gaat groeien.

Kort geleden heb ik me voor het eerst echt een sub gevoeld, van hem. Zelfs mogen voelen wat subspace is. Wat een ervaring :love:
Sindsdien voel ik me bijna verslaafd. Waarschijnlijk wordt dit inderdaad minder als ik rust vind in onze zoektocht.

Ik hoop voor je dat je snel iemand vindt die je alles kan geven wat je verlangt. Al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is, iemand vinden waarmee het op alle vlakken klikt. Op dat gebied heb ik veel geluk gehad, ik besef het maar al te goed.
Alle reacties Link kopieren
Lollypopje, dat heb je heel mooi beschreven.....


Ik leef al 22 jaar in een relatie waar bdsm ook een thema is.... alleen niet altijd! En dat heeft meer met kinderen en werk te doen.

Bij ons is de regel; als we tijd hebben, en zin merk ik dat doordat mijn partner kleding voor mij klaar legt en een tijd afspreekt...

TardisBlue; bij mij werkt het ook erg verslavend.....moet mijzelf in drukkere tijden ook altijd " beruhigen"....
Alle reacties Link kopieren
Welkom JobEva leuk je hier te zien

@Tardis fijn dat je wat kunt met wat ik schreef :) Begrijpen wat iets is, kan soms al helpen.
Dat verslavende gevoel is ook iets dat veel voorkomt, zeker in het begin. Google eens op subfrenzy (+ Vivaforum, dan vind je in een oud topic wat links)

En ooit ga ik het vinden en tot dan heb ik gelukkig mooie mensen in mijn leven met wie ik er in elk geval delen van kan ervaren :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Als je een uitlaatklep zoekt voor onderdanige gevoelens is 1950's Household Kink misschien wel iets voor je :idee:
Alle reacties Link kopieren
KapiteinG schreef:
01-11-2018 05:00
Als je een uitlaatklep zoekt voor onderdanige gevoelens is 1950's Household Kink misschien wel iets voor je :idee:
en dan bied jij je huis aan? 😝
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
01-11-2018 06:36
en dan bied jij je huis aan? 😝

win-win :biggrin:
Leuke club heb je, KapiteinG. Ik zet een bezoekje alvast bij mijn goede voornemens voor 2019 :hyper:
lollypopje schreef:
01-11-2018 06:36
en dan bied jij je huis aan? 😝
:D Nee, ik vind het serieus wel een toffe kink. En een positief teken wat emancipatie betreft, als zoiets een keuze is geworden in plaats van de norm. We hebben ook een aantal keer een 1950's Household Kink Party georganiseerd, compleet met de outfits en muziek uit die tijd :D Was geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven