Haar seks is stuk

07-12-2019 11:41 308 berichten
Heeft iemand de docu van Liza Korpershoek gezien? (Mijn seks is stuk)?

Edit: linkje:

https://youtu.be/znb-3MWMsC8

Ben benieuwd hoe wat anderen hier van vinden.

Ik vind het zelf dapper maar ook wat ongemakkelijk als mensen op deze manier een nogal intiem prive-probleem gaan analyseren, en er ook meteen een soort van maatschappelijke kwestie van maken. Met dat laatste bedoel ik dat ook verwachtingen aan bod komen die ‘de maatschappij’ of anderen van vrouwen hebben.

Ik denk ook niet dat er snel een man zal zijn die zo’n docu maakt. ‘Wij’ hebben ook zo onze problemen en natuurlijk net zo goed te maken met ingesleten patronen en maatschappelijke verwachtingen. Maar mannen zijn (denk ik) wat minder geneigd om dit heel erg te gaan analyseren en hier allerlei zaken bij te halen.

Voor de rest vind ik het zelf over het algemeen sympathieker als problemen ook een beetje luchtig opgevat kunnen worden, en dat ontbrak hier volledig.

Verder, maar misschien is dit te ‘mannelijk’ gedacht, los je een probleem meestal niet op door er heel lang op te kauwen en over te praten. Als ik geen zin heb om te gaan (race)fietsen, dan kan ik wat anders gaan doen of toch gewoon op mijn fiets stappen omdat ik weet dat het na een tijdje (meestal) wel leuk is of omdat ik al afgesproken heb met mijn fietsclubje dat we gaan. Maar gaan analyseren waarom ik ergens geen zin in heb (koken, een zakenreis, kerstdiner met te veel familie), helpt niet om alsnog ergens zin in te krijgen. In die zin vind ik zo’n docu wel een soort van self fulfilling prophecy.

Verder lijkt Nederland wat volwassener te worden, alleen in de Telegraaf stond een lullig stukje van Rob Hoogland die nu een docu over zijn stoelgang wil gaan maken, maar de meeste reacties die ik heb gezien zijn in ieder geval respectvol.
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 16:20
Reden: Link toegevoegd
1.26% gewijzigd
Zou Tim ook adviseren om te kappen.
evaq schreef:
08-12-2019 07:55

Lizes conclusie "mijn seks is niet stuk, mijn seks is mijn seks". Mathematisch-logisch gezien klopt dat, maar je hebt er geen fuck aan. Net zoals tegen de wegenwacht zeggen "mijn auto is niet stuk, mijn auto is mijn auto" ... maar je kan niet rijden.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de documentaire gezien, wel een aantal stukjes doorgespoeld.

Voor mij voelde het alsof ik naar een therapie sessie van iemand zat te kijken. Ik kan me voorstellen dat het haar helpt om dit te ventileren en te verwerken, maar ik heb niet het gevoel dat het haar seksleven verbeterd.

Voor mijn gevoel ligt haar probleem vooral bij dat ze niet weet wat ze leuk, lekker en opwindend vind. Daar past dat uitstapje met een andere vrouw ook erg bij. Haar thuissituatie was niet ontspannen tijdens haar pubertijd met een vader die ernstig ziek is. Juist in die periode leer je vaak je lichaam kennen en wat je wel of niet lekker vind.

De documentaire vind ik nu teveel gepromoot alsof het gaat over waarom sommige vrouwen na een paar jaar minder zin in seks krijgen. Terwijl er bij haar volgens mij een hele persoonlijke reden achterligt. En dat zal bij iedereen weer anders zijn.
evaq schreef:
08-12-2019 07:55
Dus. Tja. TJonge jonge. Het Viva-forum heeft dan altijd het volgende advies voor mannen zoals Tim (naast "help je wel genoeg in het huishouden?"): Accepteren, of Buiten de Deur, of Kappen. Ik zou Tim het laatste adviseren.
Ze lijken anders ook wel weer perfect bij elkaar te passen. Beiden enorme eigengeilers.

Misschien is dat wel de oplossing, de hele slaapkamer behangen met spiegels, zodat ze naar zichzelf kunnen kijken.

Het is wel een mooie waarschuwing voor anderen die ooit overwegen om met een van beiden te gaan daten. ;)
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
07-12-2019 11:41
[...]Verder, maar misschien is dit te ‘mannelijk’ gedacht, los je een probleem meestal niet op door er heel lang op te kauwen en over te praten. Als ik geen zin heb om te gaan (race)fietsen, dan kan ik wat anders gaan doen of toch gewoon op mijn fiets stappen omdat ik weet dat het na een tijdje (meestal) wel leuk is of omdat ik al afgesproken heb met mijn fietsclubje dat we gaan. Maar gaan analyseren waarom ik ergens geen zin in heb (koken, een zakenreis, kerstdiner met te veel familie), helpt niet om alsnog ergens zin in te krijgen. In die zin vind ik zo’n docu wel een soort van self fulfilling prophecy.
Nou zijn fietsen, een zakenreis, koken, een diner met familie natuurlijk wel van een geheel andere en minder beladen orde dan niet begrijpen van jezelf dat je maar geen zin in seks wilt hebben. Pijnlijk ook, want je wilt in je relatie dat het ook op seksueel vlak goed zit. Je wilt seks fijn vinden en je wilt dat de seks met je partner voor allebei lekker is. Want wat gebeurt er met je relatie wanneer er geen seks is?
Je vergelijking vind ik daarom helemaal niet op gaan.

Verder lijkt Nederland wat volwassener te worden, alleen in de Telegraaf stond een lullig stukje van Rob Hoogland die nu een docu over zijn stoelgang wil gaan maken, maar de meeste reacties die ik heb gezien zijn in ieder geval respectvol.

In dit topic zie je dat het met de volwassenheid op het viva forum dan weer een beetje tegenvalt :)
Alle reacties Link kopieren
Zoveel vrouwen hun seks is stuk. Ze zijn dan gewoon uitgekeken op hun vent. Gelukkig is mijn seks nooit stuk. Ook niet na 14 jaar.
DS1971 schreef:
08-12-2019 09:37
Ze lijken anders ook wel weer perfect bij elkaar te passen. Beiden enorme eigengeilers.

Misschien is dat wel de oplossing, de hele slaapkamer behangen met spiegels, zodat ze naar zichzelf kunnen kijken.

Het is wel een mooie waarschuwing voor anderen die ooit overwegen om met een van beiden te gaan daten. ;)
:HA:
Eigengeilers! :rofl:
Ik ga stuk hier.
Case-je schreef:
08-12-2019 11:13
Nou zijn fietsen, een zakenreis, koken, een diner met familie natuurlijk wel van een geheel andere en minder beladen orde dan niet begrijpen van jezelf dat je maar geen zin in seks wilt hebben. Pijnlijk ook, want je wilt in je relatie dat het ook op seksueel vlak goed zit. Je wilt seks fijn vinden en je wilt dat de seks met je partner voor allebei lekker is. Want wat gebeurt er met je relatie wanneer er geen seks is?
Je vergelijking vind ik daarom helemaal niet helemaal opgaan
Liza vergeleek seks tijdens het gesprek bij de psycholoog met het doen van een klusje.
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
08-12-2019 12:22
Liza vergeleek seks tijdens het gesprek bij de psycholoog met het doen van een klusje.
Zo omschrijven vrouwen dat wel vaker bij de psycholoog. Liza is niet de enige met dit probleem in ieder geval.
Case-je schreef:
08-12-2019 11:13
Nou zijn fietsen, een zakenreis, koken, een diner met familie natuurlijk wel van een geheel andere en minder beladen orde dan niet begrijpen van jezelf dat je maar geen zin in seks wilt hebben.
Heb je wel eens geprobeerd onder een kerstdiner uit te komen waar je schoonmoeder zich al een half jaar druk om maakt? :)
Pijnlijk ook, want je wilt in je relatie dat het ook op seksueel vlak goed zit. Je wilt seks fijn vinden en je wilt dat de seks met je partner voor allebei lekker is. Want wat gebeurt er met je relatie wanneer er geen seks is?
Je vergelijking vind ik daarom helemaal niet op gaan.
Ik snap het punt. Tegelijkertijd is een probleem wel ongeveer zo groot als je het zelf maakt. Als haar partner ook weinig zin heeft of er nog een scharrel op nahoudt met haar instemming, wat is dan nog het probleem?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
08-12-2019 11:17
Zoveel vrouwen hun seks is stuk. Ze zijn dan gewoon uitgekeken op hun vent. Gelukkig is mijn seks nooit stuk. Ook niet na 14 jaar.
Precies. Mijn seks blijkt ook weer helemaal heel sinds ik bij mijn man weg ben.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Even wat door de docu heen gekeken. Volgens mij is het gewoon niets anders dan dat ze geen balans heeft tussen spanning en veiligheid. Die veiligheid is nodig voor de relatie, maar spanning is nodig voor een seksuele relatie.

Kortom, die twee kunnen wel door blijven modderen, maar als zij echt een leuk seksleven wil, dan moet ze gewoon echt een man vinden waarmee ze de relatie voldoende spannend kan houden.

Maar tsjonge, wat loopt die meid over van het zelfmedelijden. Doodvermoeiend. Dat die kerel van haar het met haar uithoudt zeg!
Alle reacties Link kopieren
'Mijn seks is niet stuk, mijn seks is mijn seks'.

Nou Tim, daar kan je het mee doen dan. Maar ook al heb jij geen seks, je vriendin mocht even lekker therapeutisch seksen met een ander. Jij mazzelaar!
Sjulia schreef:
08-12-2019 12:26
Zo omschrijven vrouwen dat wel vaker bij de psycholoog. Liza is niet de enige met dit probleem in ieder geval.
Weten we meteen wat jouw beroep is :mrgreen:
DS1971 schreef:
08-12-2019 16:07
Even wat door de docu heen gekeken. Volgens mij is het gewoon niets anders dan dat ze geen balans heeft tussen spanning en veiligheid. Die veiligheid is nodig voor de relatie, maar spanning is nodig voor een seksuele relatie.

Kortom, die twee kunnen wel door blijven modderen, maar als zij echt een leuk seksleven wil, dan moet ze gewoon echt een man vinden waarmee ze de relatie voldoende spannend kan houden.

Maar tsjonge, wat loopt die meid over van het zelfmedelijden. Doodvermoeiend. Dat die kerel van haar het met haar uithoudt zeg!
Ik noem maar iets geks, maar misschien is “haar seks stuk” omdat ze het soort moderne, allesbegrijpende & accepterende mannen uitzoekt die dat zwelgen in zelfmedelijden niet durven te verstoren.
BlaZoo schreef:
08-12-2019 17:56
Ik noem maar iets geks, maar misschien is “haar seks stuk” omdat ze het soort moderne, allesbegrijpende & accepterende mannen uitzoekt die dat zwelgen in zelfmedelijden niet durven te verstoren.
Die gedachte heb ik ook inderdaad. Dat je vriendin met een ander naar bed gaat en dat jij in een hoekje begripvol gaat zitten huilen. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
08-12-2019 17:56
Ik noem maar iets geks, maar misschien is “haar seks stuk” omdat ze het soort moderne, allesbegrijpende & accepterende mannen uitzoekt die dat zwelgen in zelfmedelijden niet durven te verstoren.

Tsja. Als ie haar pusht, is het ook niet goed.

Hij gaat echt wel bij haar weg, als zn laatste restje verliefdheid ook is verdwenen.
julius schreef:
08-12-2019 18:43
Tsja. Als ie haar pusht, is het ook niet goed.
Wie het subtiele evenwicht niet kent gaat inderdaad of over de grens, of in een hoekje zitten janken.
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
08-12-2019 18:54
Wie het subtiele evenwicht niet kent gaat inderdaad of over de grens, of in een hoekje zitten janken.

Wat zou die jongen kunnen doen waardoor zij weer zin in seks krijgt?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-12-2019 19:08
Wat zou die jongen kunnen doen waardoor zij weer zin in seks krijgt?

Niks.
VivaForum-adagium: Accepteren, Buiten de Deur, of Kappen.
julius schreef:
08-12-2019 19:08
Wat zou die jongen kunnen doen waardoor zij weer zin in seks krijgt?
Niks. Zij zoekt het soort jongens dat in een hoekje gaat zitten janken. En hij jankt kennelijk graag.
julius schreef:
08-12-2019 19:08
Wat zou die jongen kunnen doen waardoor zij weer zin in seks krijgt?
Gewoon, meer een man zijn. Grenzen aangeven.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-12-2019 19:08
Wat zou die jongen kunnen doen waardoor zij weer zin in seks krijgt?
Weggaan en een minder jankerige vrouw zoeken. En zij zal, na het ontmoeten van een vent met ballen, ook weer zin krijgen. Let maar op.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Jeetje. Okee dan boomers!

Volgens mij was er al een stijgendelijn zichtbaar? Ze waren toch bezig met die oefeningen?

Ik denk dat het gewoon wel goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-12-2019 19:43
Weggaan en een minder jankerige vrouw zoeken. En zij zal, na het ontmoeten van een vent met ballen, ook weer zin krijgen. Let maar op.
Dit zou zal best kunnen kloppen:

Tim Hofman krijgt thuis geen seks: ‘Pik in stofzuiger’
Geplaatst op Thu 14 Nov 2019 om 12:30
Tim Hofman wordt behoorlijk in zijn hemd gezet door zijn vriendin Lize Korpershoek. Ze wordt niet meer opgewonden van hem, ziet op tegen de seks die ze één keer per maand hebben en schreeuwt dat ook nog eens van de daken. Niet alleen komt ze volgende maand op het derde publieke net met de docu Mijn seks is stuk, ook praat ze er uitgebreid over in de Linda: “Tim is in alle opzichten geweldig, maar seks wordt een steeds groter probleem. Ik moet me er echt toe zetten.“

Liza heeft helemaal geen zin meer in Tims pastinaak. “Telkens als ik zo’n anderhalf jaar met iemand samen ben, komt er een punt waarop seks weerzin begint op te roepen.”

Ondertussen komt Tim niet aan zijn trekken en dat laat hij weer doorschemeren in zijn nieuwe gedichtenboekje. “Soms föhn ik mijn lichaam. Met mijn pik in de stofzuiger. Zodat ik weer weet hoe het was. Toen we het nog deden“, schrijft hij.

Leuk allemaal op je 31ste. De BNNVARA-ster wordt er in de Volkskrant naar gevraagd, maar wil er niet te veel over kwijt: “Ik wil daar niet over uitweiden want Lize komt in december met haar documentaire Mijn seks is stuk. Dat gaat over waarom haar libido in lange relaties wegebt. Het is een fragiel onderwerp, ook voor mij, want ik maak daar natuurlijk deel van uit.”

Voelt hij zich niet een beetje voor schut staan? “Ik denk dat als een man zoiets kwetsbaars over seksualiteit op tafel legt er inderdaad wel om gelachen zal worden. Maar weet je, dan ga je toch thuis zitten lachen om mijn seksleven. Mag. Ik schaam me nergens voor.”

Volkskrant-interviewster Nathalie Huigsloot laat ondertussen vrolijk doorschemeren wat volgens haar de reden is dat Tim er niet meer in mag bij zijn vriendin. “Schaam je je niet voor alle aandacht die je aan je uiterlijk besteedt?“, vraagt ze.

Als Tim vervolgens orakelt over dat hij graag af en toe in een jurk naar het werk zou willen gaan, laat Huigsloot onomwonden weten dat ze hem gewoon een beetje nichterig vindt. “Denk je niet dat het voor je seksleven belangrijk is om ook een beetje mannelijk te blijven?“, bitcht ze.

Tim daarop: “Ik heb geen idee, ja misschien, nee, dat weet ik niet.”

https://www.mediacourant.nl/2019/11/tim ... tofzuiger/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven