Help: Dochter op sexdatingsite

09-11-2012 18:26 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi,

Ben Lisa, 38 jaar, alleenstaande moeder van 2 dochters, zelf al meer dan 10 jaar lid van de Viva maar het forum nog nooit gebruikt. Maar zit met een vraag en wil jullie medelezers graag vragen om jullie advies.

Vorige week toen ik de kamer van mijn dochter (17) aan het opruimen was, had zij haar computer aan laten staan en vond ik een website open genaamd: Adultmatch. Misschien bij jullie wel bekend? Voor mij was het in ieder geval helemaal nieuw en was best wel geschokt. Dit is een datingsite eigenlijk gericht op sex.

Ik ben in ieder geval op haar computer gaan kijken, en schaam me daar nu best wel voor, mijn moeder snuffelde vroeger ook in alles van mij en ik heb eigenlijk altijd gezworen dit niet bij m'n dochters te doen. Maar ik kan m'n ogen hier toch ook niet voor sluiten?

Ze heeft er gewoon een profiel staan, waar ze op staat en zegt dat ze 19 is. En heb mailwisselingen gelezen, die ik liever niet herhaal. Ze heeft fotos erop staan (wel onherkenbaar, maar herken gewoon haar kamer) Ik weet absoluut niet wat ik hiermee moet.

Ik voel dat ik haar vertrouwen heb beschaamd door haar computer te bekijken. En is dit misschien nu normaal? Ik ben ook gaan experimenteren toen ik 16 was. Is dat tegenwoordig normaal om dat online te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik heb m'n dochter deze week wel gevraagd of er misschien een jongen of man in haar leven was. Maar daar reageert ze helemaal niet op: (zwaar aan het puberen).

Moet ik haar nu opbiechten dat ik heb gekeken? Haar confronteren? Of moet ik haar deze vrijheid geven om rond te kijken en te experimenteren?

Ik hoop dat jullie ideeen me verder kunnen helpen! IK merk dat het opschrijven al oplucht. :-)

Alvast veel dank,

Groetjes,

Lisa
Ik vind het persoonlijk niet normaal voor een 17jarige, dat weet ze zelf ook donders goed want ze zegt ook niet dat ze 17 is op haar profiel.

Experimenten en lekker sexen in je pubertijd is niks mis mee, maar omdat op een speciale website te zoeken vind ik extreem.

Ze zou het op die leeftijd gewoon bij leuke jongens in dr omgeving moeten kunnen vinden toch? En lukt dat niet, nou dan komt het later wel.

Ze is nog zo jong, tijd genoeg voor sex!

Ik zou het er wel met haar over hebben, ookal heb je haar vertrouwen beschaamd, je bent en blijft haar moeder!
17? Ik dacht dat die sites 18+ waren?

Ik zou er zelf wel wat van zeggen denk ik. Ze is minderjarig en woont onder jouw dak. Expirimenteren (mits veilig!) lijkt mij normaal, maar dit is een site voor volwassenen en dat is ze niet.
Lastig. Ik snap je zorg maar ze is geen baby meer. Ik zou zelf verre van amused zijn als mijn dochter op zo`n site zou staan en ik zou eerlijk zeggen dat ik gekeken had en een gesprek aangaan. Ze is officieël niet volwassen en van jou wordt verwacht dat je je dochter nog op een bepaalde manier in de smiezen houdt. Praten dus.
Oh god ze mag niet eens op zo een site staan ze is 17 jaar , ik zou haar wel er mee confronteren voor het te laat is !
Even terzijde:

Trouwens.. de kamer van je 17 jarige opruimen? Waarom ooit?
Dat doet ze maar als ze op zichzelf woont......
quote:alexatje schreef op 09 november 2012 @ 18:32:

Oh god ze mag niet eens op zo een site staan ze is 17 jaar , ik zou haar wel er mee confronteren voor het te laat is !Ze zegt daar dat ze 19 is, waarschijnlijk hoef je geen kopie van je legitimatiebewijs op te sturen als je je aanmeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met haar praten lijkt me het enige juiste.
Opbiechten? WTF! Je bent haar moeder! Je hebt het recht om dingen na te kijken als je daar een reden toe hebt.

Confronteren, profiel opheffen, zorgen dat ze niet op die sites kan komen.
Persoonlijk zou ik haar er wel mee confronteren. Niet verwijtend, want experimenteren hebben we allemaal gedaan. Maar haar vooral duidelijk maken dat jij je enorm zorgen maakt.

Het is gevaarlijk wat ze doet. Zowel puur praktisch maar ook emotioneel.
Hoe is je dochter trouwens? Is ze bijvoorbeeld erg beinvloedbaar? Of juist niet? Zou ze echt afspreken of alleen maar uit interesse op zo'n site rondneuzen?
Ik zou niet tegen haar zeggen dat je in haar pc hebt gekeken. Maar misschien wel meer algemene voorlichting over internet dating en vooral de gevaren daarvan. Denk je dat ze ook echt de intentie heeft om af te spreken? Misschien zoekt ze alleen spanning op.
quote:jo12345 schreef op 09 november 2012 @ 18:37:

Persoonlijk zou ik haar er wel mee confronteren. Niet verwijtend, want experimenteren hebben we allemaal gedaan. Maar haar vooral duidelijk maken dat jij je enorm zorgen maakt.

Het is gevaarlijk wat ze doet. Zowel puur praktisch maar ook emotioneel.

Persoonlijk kon ik daar als puber niet zoveel mee als mijn moeder zich zorgen maakte. Dat maakte zeg maar net zoveel indruk als boos zijn. Geen dus

@TO: Je weet nu dat ze een beetje aan het kijken is. Heb jij vroeger nooit een sekslijn gebeld? Dat was zeg maar onze variant van adultdates etc. Dan spraken we uiteindelijk toch ook niet af. Voor jou een teken om haar wel wat extra in de gaten te houden en goed te weten waar ze heengaat als ze weggaat maar ik neem aan dat je dat nu ook al wel doet en verder laten voor wat het is. Pubergedrag.

Lijkt mij dan
Ik er zeker wat van zeggen. Dat meisje moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
quote:lotte3500 schreef op 09 november 2012 @ 18:39:

Ik zou niet tegen haar zeggen dat je in haar pc hebt gekeken. Maar misschien wel meer algemene voorlichting over internet dating en vooral de gevaren daarvan. Denk je dat ze ook echt de intentie heeft om af te spreken? Misschien zoekt ze alleen spanning op.Dit dus!
Zo dank voor alle reacties. Kan en moet er denk ik niet m'n ogen voor sluiten inderdaad. Daar hebben jullie wel gelijk in. Ik vind gewoon lastig te balans te vinden tussen vrijheid geven en wat niet. Als ik inderdaad gewoon mijn zorgen uitspreek dat ik het eerlijkste want dat voel ik ook echt.

Ik vind gewoon heel lastig om te verbieden, volgend jaar zit ze op kamers en is ze helemaal vrij. Dus moet denk ik gewoon open en eerlijk zijn dat is het beste.

@river_song: ze is volgens mij niet heel beinvloedbaar, maar had het niet achter m'n dochter gezocht, omdat zij juist vaak heel verantwoord is (meer dan m'n 2e) en eerder een beetje verlegen. Ik heb wel vermoeden dat ze ook afgesproken heeft..
Ik zou het haar op de man af vragen. En dan kan je altijd nog beslissen wat je er verder mee wil.
quote:Lunax schreef op 09 november 2012 @ 18:40:

[...]

Persoonlijk kon ik daar als puber niet zoveel mee als mijn moeder zich zorgen maakte. Dat maakte zeg maar net zoveel indruk als boos zijn. Geen dus

@TO: Je weet nu dat ze een beetje aan het kijken is. Heb jij vroeger nooit een sekslijn gebeld? Dat was zeg maar onze variant van adultdates etc. Dan spraken we uiteindelijk toch ook niet af. Voor jou een teken om haar wel wat extra in de gaten te houden en goed te weten waar ze heengaat als ze weggaat maar ik neem aan dat je dat nu ook al wel doet en verder laten voor wat het is. Pubergedrag.

Lijkt mij dan Tja, dat is ook wel weer waar. Ze hoeft natuurlijk niet gelijk af te spreken. Beetje hitsige praat van vieze oude mannen, veilig in je eigen kamertje......tja....dat kan best als je 17 bent.
Hmmm wel afgesproken....en hoe oud was die jongen/man?
Ik zou er zeker iets van zeggen!

Je bent haar moeder en mag haar toch zeker wel confronteren met wat je hebt gezien?
quote:hiltje schreef op 09 november 2012 @ 18:46:

Hmmm wel afgesproken....en hoe oud was die jongen/man?Ik weet het niet zeker hoor, ik heb snel wat berichtjes heen er weer gezien en toen heb ik het afgesloten, omdat ik zoiets had van, dit moet ik niet doen.
ik zou gewoon open kaart spelen... haar pc stond open... en je bezorgheid uitspreken... en haar dan de ruimte geven om te vertellen hoe of wat... beetje luchtig, niet te zwaar...
Ik zou willen weten waarom ze zich zo verlaagd, ik vindt het nogal ongezond gedrag van zo'n jong meisje, nogal een extreem ontdekkingsavontuur. op zoek naar liefde bij oudere mannen? Ik zou bang zijn als moeder dat ze met de verkeerde afspreekt.
Het hoeven toch niet persé oudere mannen te zijn alinea? Dat is een aanname. Kunnen net zo goed jongens van 17 zijn die daar ook een beetje zitten te puberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven