Het zoveelste mirena topic

25-02-2012 14:10 18 berichten
Hallo dames,

Hier weer een topic over mirena en seks.

Mijn mirena is er sinds gisteren uit,ik kon slecht tegen de hormonen ook al zitten er er zo weinig in,ook wil ik over een jaar aan kindjes gaan beginnen,als ik alles weer op de rit heb.

Nu zei een vriendin van mij,dat je een aantal weken voor het verwijderen geen seks mag hebben? Waarom is dat eigenlijk?

Ik had er nooit bij stil gestaan dat het niet mocht,heb mij er ook niet aangehouden.

Liefs B
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord, geloof het eigenlijk ook niet zo. Want inderdaad, waarom? Als je arts dat niet tegen je heeft gezegd denk ik dat je gewoon seks mag hebben.
Thnx Elmira,mij leek het ook al gek

Topic maar sluiten hahaha
Er zit wel iets in hoor.

In principe is het verstandig de week van tevoren geen onbeschermde seks te hebben. Sperma kan een aantal dagen in de baarmoeder overleven, waardoor je dus enkel;e dagen na de verwijdering zwanger kunt worden.

Ik heb me er ook niet aan gehouden hoor, leek me erg sterk..

Maar het is geen totale onzin..
edit: mijn gyn én huisarts hebben het beiden tegen me gezegd, en volgens mij staat het ook in de bijsluiter.. het staat er niet in, net even vluchtig gelezen..
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 25-02-2012 14:32
Reden: klopte niet
% gewijzigd
Dankje noodles,

Ja dan merken we het vanzelf wel dan,heb het nu toch al gedaan,

Weet jij toevallig ook hoe het zit met seks na de verwijdering van de mirena? Moet ik daar ook een paar weken mee wachten ?
Heb even de bijsluiter er bij gepakt,staat niks over in..

We zullen het zien
Dankje noodles,te laat gezien dat jij de bijsluiter er ook al bijgepakt
quote:blondiej schreef op 25 februari 2012 @ 14:27:

Dankje noodles,

Ja dan merken we het vanzelf wel dan,heb het nu toch al gedaan,

Weet jij toevallig ook hoe het zit met seks na de verwijdering van de mirena? Moet ik daar ook een paar weken mee wachten ?Ik geloof dat je het best de eerste tijd een condoom kunt gebruiken i.v.m. infecties. Maar die van mij werd verwijderd tegelijkertijd met een lisexcisie dus zeker weten doe ik het niet..
quote:blondiej schreef op 25 februari 2012 @ 14:33:

Dankje noodles,te laat gezien dat jij de bijsluiter er ook al bijgepaktcrosspost
Heb mijn spiraal ook een tijdje terug laten verwijderen (had erg veel last van 'fake' blaasontstekingen, een van de zeer zeldzame bijwerkingen, maar om gek van te worden). Mijn huisarts gaf destijds aan dat je voor een MAP moest gaan als je de 36 uur ervoor nog gemeenschap had gehad.
Bubblez, kun je iets meer vertellen over die fake blaasontstekingen?
@ norahdubois,

Ze voelen als echte blaasontsteking, maar eenmaal bij de huisarts geen bacterie (nou ja, niet de bijbehorende bij blaasontsteking) te spotten. Branderig gevoel en een overgevoelige blaas/plasbuis. Soms is de pijn zo heftig dat je denkt dat er iets stuk gaat daarbinnen en dat je letterlijk scheel kijkt. Huisarts was er niet mee bekend, zelfs de gyn niet en op de HAP ook niet... Pas bij de uroloog (na vier maanden ellende) viel het kwartje direct. Toen besloten de oorzaak (spiraal) te verwijderen, sindsdien volledig pijnvrij (jeeh!)...

Maar het komt zelden voor, dus mocht je overwegen er een te zetten dan zou ik me niet tegen laten houden door dit verhaal.

Is dat een beetje een antwoord op wat je wilde weten?
Oh mijn antwoord ging er trouwens wel vanuit dat je iets anders aan anticonceptie 'doet' of dat je zwanger wil raken

En noodles; denk dat dat 'geen seks' bij jou idd te maken had met infecties bij die lisexcisie en niet zozeer bij het verwijderen van de mirena, dat geeft namelijk geen wondje als het goed is.
Hoi bubblez, dank je wel.

Ik heb een mirena en vond je post intrigerend. Ik heb namelijk vaak het gevoel blaasontsteking te hebben, zonder er daadwerkelijk een te hebben.

Kortom, precies dus dat wat jij nu verteld :-)

Ik vroeg me al een tijdje af of het met de mirena te maken kon hebben. Mhhm, misschien dus wel. Momenteel heb ik er weer veel last van.

Ik ga dat eens in de haten houden. Nogmaals dank :-)
quote:norahdubois schreef op 25 februari 2012 @ 20:40:

Hoi bubblez, dank je wel.

Ik heb een mirena en vond je post intrigerend. Ik heb namelijk vaak het gevoel blaasontsteking te hebben, zonder er daadwerkelijk een te hebben.

Kortom, precies dus dat wat jij nu verteld :-)

Ik vroeg me al een tijdje af of het met de mirena te maken kon hebben. Mhhm, misschien dus wel. Momenteel heb ik er weer veel last van.

Ik ga dat eens in de haten houden. Nogmaals dank :-)Graag gedaan en beterschap. Nog een kleine tip: er is naast verwijderen nog een tussenoplossing: je kunt medicijnen krijgen die je blaas helpen ontspannen (die raakt geirriteerd omdat dat spiraal er zit), wellicht kun je je huisarts er naar vragen. Sterkte er mee!
Ik heb nu sinds 6 masnden een mirena spiraal. Bevalt op zich prima, maar ik heb het idee dat ik erg deppresief ben geworden ? ! Komt dit bij meer bekend voor ?!
Hey desje,

Zelf niet echt depressief geworden,en dit was de tweede mirEna voor mij,wel dat ik wat minder lekker in mijn vel zat,maar depressief niet.

Wel vaker gehoord dat depressies voorkomen,

Ga in dat geval naar je huisarts,die zal jou dan adviseren hierin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven