Hoe lekker (of niet?) is de geur van 'de' vagina?

18-04-2008 10:08 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier, heb zo hier en daar wat meegelezen en trek nu ook maar eens de stoute schoenen aan om een ‘eigen’ topic te openen, over iets wat me nogal bezig houdt, namelijk de geur van een/de/mijn vagina. Lastig hoor, via een forum, ik kan geen geursample meesturen :-p



De geur van je vagina is natuurlijk op een forum niet te omschrijven en persoonlijk ken ik alleen de geur van mijn eigen. Toch maar een poging wagen: ruikt een vagina ‘lekker’? Hebben verschillende vrouwen verschillende geuren? En een vagina ruikt toch niet naar roosjes en anemoontjes? En wordt de geur sterker/anders naarmate de opwinding stijgt en er meer sappen vrij beginnen te komen (vaginaal en voorvocht)? Ik heb dat altijd beschouwd als de opwindende geur van goeie seks



De aanleiding:

Nieuwe vriend, maand geleden leren kennen, helemaal hoteldebotel, voelt goed. Afgelopen weekend vertelde hij me, zomaar plompverloren, vlak voordat we het bed indoken, dat hij mijn vagina niet lekker vindt ruiken en of ik daar vaker klachten over had gehad. Ik reageerde nogal gepikeerd. Ik heb daar nog nooit klachten over gehad. Mijn ex was er dol op. In de afgelopen drie vrijgezelle jaren af en toe een korte ‘relatie’ gehad en heel af en toe een one night stand. Nooit gemerkt dat de ‘lover’ in kwestie het vervelend vond mij te beffen. Integendeel.

En ik ruik niet anders dan ik de afgelopen jaren deed, heb zelf geen veranderingen daarin gemerkt.



Ik heb hem gezegd dat dat gewoon mijn geur is, dat daar niks mis mee is. Dat ik daar nooit klachten over heb gehad. Op een gegeven moment vertelde hij dat hij zijn ex-vriendin ook niet lekker vond ruiken. Ik heb hem gevraagd wat hij dan verwacht, dat een vagina naar bloemetjes ruikt ofzo? Heb er nog een beetje kattig achteraan gezegd dat puur objectief bezien sperma toch ook niet lekker ruikt.



Het houdt me bezig en ik voel me eigenlijk behoorlijk beledigd, maarja, ik kan hem moeilijk dwingen om mijn geur opeens liefdevol en genietend op te snuiven.



Pffff, voor mijn allereerste eigen topic was dit een lastige zeg. Ik had misschien beter kunnen beginnen met een vraag over onbespoten sla bij het onderwerp Eten ofzo, om er een beetje in te komen ;-)

En nu nog een titel bedenken die de lading dekt...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook een kleine moeite, helemaal als het voor iemand is met wie je graag verder wilt.



Ik vind dat sommige van jullie best snel met de 'conclusie' klaar staan dat als je vriend nu al hierover klaagt, het verder weinig kans van slagen heeft. Maar je kan het natuurlijk ook omdraaien.. misschien klikt het juist wel zo goed dat hij het gevoel heeft dat hij alles tegen je kan zeggen en dat lijkt mij juist erg positief. Ok, hoe het gezegd is en natuurlijk erg verrassend zeker na zo'n korte tijd, ik vind het wel heel eerlijk van hem. Ik had het niet gedurft, hoe goed ik me ook voel bij iemand. Denk dus absoluut dat hij het niet zo bedoeld heeft, en kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Zou ik ook zijn. Maar ik zou dan wel weer aangeven bij hem dat je onzeker bent geworden en het bespreekbaar maken..anders blijf je je altijd ongemakkelijk voelen in bed denk ik..



Communicatie tussen 2 mensen in een zelfde taal is al erg moeilijk voor velen.... :rolling:
Alle reacties Link kopieren
meds schreef op 18 april 2008 @ 14:53:

hallo dat wassen is juist het probleem




Ehmm, nou, wassen an sich, zoals het hoort, lijkt me toch geen probleem. Jeweetwel, geen zeep, alleen lauw water bladiebla.



En ik geloof niet zo dat je hele zuurtegraad en vaginale klimaat direct compleet in de stress schiet als je voor zo heel af en toe een lactacyddoekje achter de hand hebt, als er geen gelegenheid is voor douchen of op een andere manier opfrissen. Ik heb ook standaard deo in mijn tas en handcreme en lipgloss enzo. Jee, wat een tut ben ik toch hihi
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef op 18 april 2008 @ 14:56:

[quote]extrahalo schreef op 18 april 2008 @ 13:18:



Waarom niet? Het is toch een kleine moeite?



*trekt weer een blikje ananas open*
ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Smile75 schreef op 18 april 2008 @ 15:26:

Het lijkt mij ook een kleine moeite, helemaal als het voor iemand is met wie je graag verder wilt.



Ik vind dat sommige van jullie best snel met de 'conclusie' klaar staan dat als je vriend nu al hierover klaagt, het verder weinig kans van slagen heeft. Maar je kan het natuurlijk ook omdraaien.. misschien klikt het juist wel zo goed dat hij het gevoel heeft dat hij alles tegen je kan zeggen en dat lijkt mij juist erg positief. Ok, hoe het gezegd is en natuurlijk erg verrassend zeker na zo'n korte tijd, ik vind het wel heel eerlijk van hem. Ik had het niet gedurft, hoe goed ik me ook voel bij iemand. Denk dus absoluut dat hij het niet zo bedoeld heeft, en kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Zou ik ook zijn. Maar ik zou dan wel weer aangeven bij hem dat je onzeker bent geworden en het bespreekbaar maken..anders blijf je je altijd ongemakkelijk voelen in bed denk ik..



Communicatie tussen 2 mensen in een zelfde taal is al erg moeilijk voor velen.... :rolling:




hihi, grappig hoe zo'n onderwerp alle kanten op gaat, van het beruchte lactacyddoekje naar communicatie.

In de korte tijd dat ik hem ken, is me al wel opgevallen dat hij héél eerlijk en enorm open is en van mening dat je overal eerlijk over moet kunnen praten. Zeker als je allebei verliefd bent en het gevoel hebt dat we wel eens zomaar de ware voor elkaar zouden kunnen zijn. En daarin loopt hij wat harder van stapel dan ik. Maar goed, nu ga ik offtopic.



Terug naar het poezie-gebeuren dan maar :-p
Alle reacties Link kopieren
dus wel treezie, en ben je ook inlegkruis vrij?
Alle reacties Link kopieren
van vagina vrienden



Vraag: Ik neem elke morgen een douche, maar toch ruikt mijn vagina aan het eind van de dag onfris. Wat kan ik hieraan doen?



Een gezonde vagina heeft een ietwat weeë, maar zeker niet onaangename geur. Een slechte geur duidt op een probleem dat meestal van infectueuze aard is. Onderzoek is dan noodzakelijk.



De schede is perfect steriel, het is een zelfreinigend orgaan. Door zeep te gebruiken of te veel spoelen kan je je eigen flora vernietigen. Wie twee keer per dag een bad neemt, vraagt om problemen. Je eigen bacteriën zorgen immers voor je verdediging. Als je ze wegspoelt met water of allerlei ‘schoonheidsproducten’, open je de poort voor vreemde bacteriën die voor infecties zorgen en bijgevolg ook voor een geur.
Persoonlijk zou ik het maar even uit mijn hoofd proberen te zetten. Nog maar net bij elkaar en voor de rest is het geweldig begrijp ik.... dan is het toch maar een minor iets. lachen en je schouders ophalen en verder erg genieten van deze italiaanse meneer.



Meds is duidelijk fervent anti-lactacyd en ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik een keer lactacyd probeerde écht ont-zet-tend ging stinken... zo'n waanzinnig uien geur! eew.... niet echt een geslaagd experiment dus ;)



Meer als een sidetrack: ik heb onlangs een hoogst amusant gesprek aan moeten horen tussen mijn vriend en een goede vriend van hem over het belang van beffen vóór de eerste keer sex. Blijkbaar was het voor de heren onontbeerlijk om vooraf de 'area' (arena?) goed te bekijken, besnuffelen, betasten en beproeven... want je wist maar nooit waar je je piemel aan bloot ging stellen....
Alle reacties Link kopieren
je mag toch hopelijk wel dagelijks douchen? ik douche soms zelfs twee keer per dag, ja, dan is het onvermijdelijk dat mijn intieme delen ook twee keer per dag met water in aanraking komen...

En ja, ik ben vrijwel de hele maand inlegkruisvrij.
Alle reacties Link kopieren
Treezie schreef op 18 april 2008 @ 15:38:

[...]





hihi, grappig hoe zo'n onderwerp alle kanten op gaat, van het beruchte lactacyddoekje naar communicatie.

In de korte tijd dat ik hem ken, is me al wel opgevallen dat hij héél eerlijk en enorm open is en van mening dat je overal eerlijk over moet kunnen praten. Zeker als je allebei verliefd bent en het gevoel hebt dat we wel eens zomaar de ware voor elkaar zouden kunnen zijn. En daarin loopt hij wat harder van stapel dan ik. Maar goed, nu ga ik offtopic.



Terug naar het poezie-gebeuren dan maar :-p
Tja ik heb het niet zo op die doekjes, heb ze nog nooit gebruikt, dus kan ik niets over zeggen.. wel dat ik het een beetje met meds eens ben dat als je dit soort (hulp)middelen dagelijks gebruikt, het niet goed zal zijn voor je.. (ph-waarden etc.. daar kan ik me nog wat van herinneren ;-) ) Communiceren moet ik elke dag dus dacht, laat het ik eens die kant op gooien.. en ik ben zelf ook wel iemand die vind dat alles besproken moet kunnen worden in een relatie, al vind ik datzelf soms erg lastig.. maar niet alles moet te makkelijk zijn. Kan me alleen voorstellen dat als je een relatie krijgt met iemand uit een andere cultuur met andere taal, dat je dan wat verasssingen en 'troubles' kan verwachten..dat het niet altijd zo soepel loopt.. alleen dat het uit deze hoek zou komen, dat is natuurlijk erg onverwacht! :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn poes iedere dag met Lactacyd en heb geen klachten van vriendlief, integendeel zelfs. Hij beweert dat poes heerlijk ruikt terwijl ik het zelf niet echt fantastisch vind maar een gewone k*tgeur zeg maar.



Maar er zijn nu eenmaal mannen die er gewoon niet zo van houden, gewassen of ongewassen maakt dan niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
elke dag lactacyd??? nog een gelukje dat je dan nog niet de welbekende jeuk aanvallen van tierende schimmels hebt gehad. Lees de website vaginavrienden maar even en lees wat gynaecologen van deze commerciele bagger vinden
Alle reacties Link kopieren
Dat is trouwens iets wat ons echt aangepraat wordt door de commercie. Ik bedoel maar inlegkruis fabrikanten die het hebben over het verdoezelen van "geurtjes" alsof vrouwen stinkende en lekkende wezens zijn. Inlegkruisjes zijn volstrekt overbodig! Daar is een leuke aflevering over van de Keuringsdienst van Waarde
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen inlegkruisjes aan het eind van mijn menstruatie.

Laatst had ik, zonder echt goed te kijken, een pakje alldays gekocht. Blijkt dat er een "geurtje" is toegevoegd aan het inlegkruisje. Nou, aan het eind van de dag stinkt het harder omdat mijn geurtje wordt gemengd met het alldays geurtje.....jakkes!!



Ik ben het helemaal met Meds eens, gewoon wassen met lauw water en verder geen gedoe met zogenaamde "vaginazeepreiningsmiddelen"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zo'n onsmakelijk gezicht in de sportschool. Zie je die vrouwen uitgebreid een inlegkruisje in hun broekje doen, jakkes! Het zou verboden moeten worden, niet als die asexuele pantykousjes. Sorry, erg off-topic.
Alle reacties Link kopieren
helemaal eens stewardess. Kan er niet iemand eens kamervragen hierover gaan stellen?
Alle reacties Link kopieren
stewardess schreef op 18 april 2008 @ 16:43:

[..] een inlegkruisje in hun broekje doen, jakkes! Het zou verboden moeten worden, niet als die asexuele pantykousjes.
wel erg mee eens overigens :applause:
Alle reacties Link kopieren
Wat stewardess zegt klopt helemaal, bah die vrouwen op de sportschool met inlegkruisjes, zeker als ze (heb ik pas gezien en ik had er spijt van dat ik het gezien had, bah) de vuile onderbroek met vuil inlegkruisje weer aan doen na het douchen, bleh!

Dit kan toch gewoon niet.

Ik gebruik ze dus gewoonweg niet. En heb ook geen klagen van akelige geurtjes.
Zijn er mensen die midden in de kleedkamer hun inlegkruisjes vervangen dan? :-| Hoe shocking. Blijkbaar sport ik op een geciviliseerde sportschool, want ik zie nooit mensen openlijk knippen en plakken in de slip.



Inlegkruisjes draag ik niet, ik gebruik wel een paar keer per week 'zeepvrije wasemulsie'. Wel alleen uitwendig, maar ik vind het gewoon schoner voelen dan alleen water. En ik stink geloof ik niet.
Alle reacties Link kopieren
tangerine schreef op 20 april 2008 @ 17:10:

En ik stink geloof ik niet.
Ik voel een inkoppertje aankomen van joeysmiles :)
Alle reacties Link kopieren
hm tja.. vagina's hebben een bepaalde geur. Bij de een is deze sterker dan de ander. Ik kan me voorstellen dat een man wordt afgeleid/minder zin krijgt bij een geurtje die HIJ niet lekker vind ruiken. Dat heeft dan niets te maken met of je down there lekker ruikt of niet. Smaken verschillen!
Alle reacties Link kopieren
het is wel lullig als je eigen vriend jouw specifieke vagina odeur niet te pruimen vindt. Het is nog lulliger dat ie daar iets over zegt. Ik vind het kleinerend, nu zal TO elke keer bij de sex bang zijn dat ze stinkt
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend hebben we het erg gezellig gehad, helemaal een topweekend. Maar inderdaad, het blijft op de achtergrond aanwezig. Wil er met hem over praten, maar kon het in het weekend niet over mijn lippen krijgen. Als hij nou gewoon toevallig niet van de geur van de vagina in het algemeen of de mijne in het bijzonder houdt, kan ik daar ook weinig aan veranderen.



Ik weet van mezelf dat ik schoon ben en niet stink. Maar bij je vagina hoort toch een geurtje? Geen enkele vagina is toch volledig reuk- en smaakloos? Het houdt me wel bezig hoor.



Ik eet de laatste tijd wel extra veel zoet fruit en drink zoete vruchtensapjes (ananas doet het goed voor daar beneden, toch?).
Alle reacties Link kopieren
Carlice schreef op 18 april 2008 @ 12:29:

tja, geen fijne opmerking, taalbarriere of niet (alosf het bovenstaande je niet beledigd had, klinkt alleen wel lekkerder in het italiaans). Ik persoonlijk kan echt niet tegen de geur van sperma, chloor met verrotte asperges.... Ik ben blij dat dat pas op het laatste eruit komt. Een gezonde vagina in opgewonden toestand ruikt, volgens mijn vriendje, een beetje weeig en zoetig. Ikzellf heb nooit mijn neus tussen mijn benen gestoken, ik vraag me af of me dat wel zou lukken. Ik vind het wat minder lekker ruiken als ik in je periode zit. Anyway, ik zou me ook best vervelend voelen na zo'n opmerking. Misschien wat biodermal wasgel proberen speciaal voor de vagina, voordat je tussen de lakens stapt. Als meneer dan nog klachten heeft, stronzo!
Dit heb je uit Sex and the City :rofl: .



On topic: ik zou je vriend toch vragen of hij dit bij al zijn vriendinnen heeft gehad, kan me ook niet voorstellen dat jouw geur echt vies is, als je zo hygiënisch bent.
Alle reacties Link kopieren
@Treezie



Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weleens bij vriendjes heb gehad dat ik hun lichaamsgeur niet lekker vond, hoe aantrekkelijk ik ze verder ook vond. Ook de smaak van iemand (bij het zoenen) vind ik ook niet altijd even lekker. Ik denk dat het je eigen vaginageur is die hij niet lekker vind en die geur verander je niet door het vaker te wassen of lactacyd te gebruiken. Je kunt het beter gewoon aan hem vragen wat hij er precies mee bedoelde én of hij dit al eerder bij andere vriendinnen heeft gehad. Feromonen (geurhormonen) zijn érg belangrijk bij het aantrekkelijk vinden van iemand.



Succes ermee! Groeten Kikkerjet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven