minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
@Mystic, dat zegt toch idd genoeg? HIJ bepaalt weer dat er niet gepraat kan worden, dat HIJ tijd en rust nodig heeft??!. Waar blijf JIJ met die vuist op tafel met wat JIJ wil, belangrijk en nodig vindt?

Je komt voor jezelf op, maar dan laat je het weer zonder consequenties in reactie op zijn reactie. Je geeft toe aan hem. Laat zien dat het jou ook menens is nu, wat jij wil van een relatie en dat JIJ er anders een dikke punt achter zet. Laat hem eens ervaren dat zijn comfortzone in gevaar komt. Jij blijft hem pamperen in het idee dat je zoveel van hem houdt (en geeft hem dus die zekerheid alvast cadeau, daar hoeft ie niks voor te doen, denkt ie). Zet hem eens buiten met "ga daar maar op afstand eens goed over verder twijfelen dan, ik hoor het wel wat jij besluit, maar ondertussen ga ik mijn leven doen.

Probeer de aktieve te worden ipv de afwachtende (wat hij doet en wil en niet wil). Ga voor jezelf op een rij zetten waar je wel en niet mee kan leven, wat je zelf belangrijk vindt en houd je daaraan. Los van zijn reacties bedoel ik. Ga eens vierkant achter jezelf staan ipv laten afhangen. Niet als trucje, maar omdat dat is wie je bent en waar jij voor staat, als je je niet voegt naar zijn wensen en voorwaarden. Hij voelt er nu niks van!

Iemand de ruimte geven is heel okee, maar wel als jouw uitgangspunten doorgedrongen zijn, dan kan hij nadenken (en jij ook) of dat nog genoeg is om van beide kanten naar het midden te kunnen groeien. (niet van jouw naar zijn kant dus om het te laten slagen).

Dit is echt een bekend relatieprobleem, zoek een relatietherapeut, van jou neemt ie het niet aan en van een vreemde misschien wel..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Je laat je nu aan het lijntje houden, terwijl er van zijn kant alles bepaald werd en wordt (oa de kinderen confronteren, komen en gaan zoals het hem belieft, wel/niet praten, ik hoor alleen maar wat hij "eist" van jou en hij komt niet tegemoet aan wat jij nodig vindt/hebt..

Dat is iets anders dan de ruimte geven, je maakt het veel te makkelijk voor hem. Weleens bedacht dat het veel spannender is als hij jou ook moet terugveroveren/ jagen? Geef het niet cadeau, laat hem ook ervoor knokken..

Juist het vanzelfsprekende heeft jullie opgebroken en nog weet hij zich "verzekerd" van jouw commitment.

Laat hem ook maar zweten.. word op jouw beurt ook ondoorgrondelijker en vager, (maar dan op terechte gronden) of jij dat nog wel wil. Geef hem vooral het idee/gevoel dat je heel goed in staat bent zonder hem te leven ipv vastklampen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@mystic..ik sluit me aan bij suzy.al snap ik dat het voor een ander makkelijk praten is..als je zelf in een dergelijke situatie zit zie je geen uitweg..

@abix.haal jezelf niet zo neer!nergens voor nodig...het zijn juist hele mooie oprechte gevoelens, dat hij dit keer verstandig was,moet je niet zien als afwijzing maar als respect voor jou..hij wil je niet voorde gek houden.

Ik zie ex-sv morgenmiddag..had eerst zoiets laat maar hoeft niet meer..maar we hebben zo'nmooie tijd gehad die wil ik op een juiste manier afsluiten..hij heeft me een heel mooie mail gestuurd..ik gister niet gereageerd want dan zou ik vanuit verdriet reageren en verkeerde dingen zeggen die niet terecht zijn..heb er over nagedacht en teruggebracht naar het begin..zo zijn we begonnen als sv's niet als potentiele nr 1...hoe moeilijk ook we moeten elkaar loslaten..zijn nr 1 heeft het recht op een eerlijke oprechte kans..mocht hun relatie desondanks stuk lopen dan is het dan iig op de juiste manier gebeurd..vanuit de juiste beweegredenen..

Mocht er uberhaupt ooit een wij komen dan moeten we eerst onze eigen keuzes maken en ons leven op de rit hebben, anders is het een valse start...

Soms moet je de liefde loslaten, dan komt het vanzelf naar je toe...

@dutch:ik vind dat je een behoorlijk generaliserend beeld neer zet van de vrouw..tot deze hudige sv heb ik nooit gevoelens voor 1 vd mannen ontwikkeld verder gaand dan friends with benefits..oppervlakkig plezier..

Wel grappig dat dan vaak de mannen niet tegen zo'n houding kunnen en ervan uitgaan dat alle vrouwen lust en liefde niet kunnen scheiden..dan waren ze nog beledigd ook! Dus blijkbaar heerst dat generaliserende beeld bij meer mannen...daarentegen is het heel menselijk, voor zowel mannen als vrouwen, om het fijn te vinden een bevestiging te ontvangen..of de ander het ook lekker vond bijv...niets met liefde te maken...

@lasci, jij date?

Bkstr: al meer over huisjes..?
@Suzy65

Ga je alles straks als bundel uitgeven?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
quote:thedutchwiseguy schreef op 20 januari 2011 @ 14:24:

@Suzy65

Ga je alles straks als bundel uitgeven?Goed idee!
hier ook een afnemer Suzy!!!!
@Abi, zet je eroverheen dat je de avond zo hebt afgesloten, het was waarschijnlijk alles bij elkaar, de sfeer was goed, je voelde je goed, hij deed lief, ik snap je. Probeer je te focussen op de hele avond en niet op die laatste paar minuten, da's zonde! Niet mee over smsen, laat het los meis!

@ Netstokstaartje, Pfff...het klinkt prachtig "soms moet je de liefde loslaten, dan komt het vanzelf naar je toe". Maar het valt lang niet altijd mee. Dat verstand/gevoel gedoe weer.... Ik ben er zo slecht in!

@Suzy, hier nog één
Bedankt voor jullie lieve reacties!!! Doet me goed! Heb vandaag wel smsje gestuurd om hem te feliciteren met zijn verjaardag. Nu laat ik het even rusten. Is beter voor me, even wat meer afstand zodat ik dat deel met hem kan loslaten. Vriendschap zal zeker lukken, want we klikken echt leuk op zich. Maar dan moet mijn hoop wel echt verdwenen zijn, hahaha! dan kan ik er ook meer van genieten.

Ik probeer vanavond weer inhoudelijk te reageren. Het is superdruk op mijn werk, dus lukt me nu niet!

Wel een hele dikke kus en knuffel voor jullie allemaal! Zeker voor diegenen die het moeilijk hebben (dus extra voor mystic en stokstaartje)

En speciaal van Lasci: zet hem op meis!!!! Lekker genieten straks!!
@Suzy: ik zeg boek maken, laten inbinden en verkopen!

Enige vraag die mij bezig houdt...hoe ga je een boek kopen met de titel 'tips bij vreemdgaan' je eigen huis in;-)!
Meneer van Dale is denk ik erg boos op me vanwege mijn vorige zinsconstructie..Bijna 5 uur zullen we maar zeggen;-)!

Mijn vraag was dus: hoe krijg je een boek met de titel 'tips bij vreemdgaan' je eigen huis in?
@honingbeer: in je nachtkastje misschien??

en idd, gevoel/verstand is een lastig verhaal, als iemand mij dit verhaal vertelt zou ik zeggen eruit met die vent, maar nu het mezelf betreft is het veel moeilijker. Hopelijk schijnt straks de zon ook weer in mijn huis.

@allemaal: thx voor de tips en meeleven

@suzy: ik wil ook het boek
@Mystic: dan zou ik denk ik de hele dag bang zijn dat mijn nr1 het boek vindt.

wellicht kan het boek 'in' een ander boek gemaakt worden!

En van buitenaf is het altijd makkelijker praten dan als je er midden in zit. Je gezond verstand zegt dat hij weg moet, of echt heel erg zijn best moet gaan doen. Maar als je gevoel gaat spreken voel je alleen maar dat je van hem houdt en hem niet kwijt wilt...

Enige dat ik kan zeggen is dat uiteindelijk je gevoel en je verstand het met elkaar eens moeten worden..wat de uiteindelijke keuze ook wordt. Op deze manier blijf je jezelf namelijk gek maken en heeft hij het lekker makkelijk.
@ mystic: om even heel eerlijk te zijn krommen mijn tenen als ik tussen de regels door jouw (gebrek aan) interventies en daadkracht lees. Je kunt wel zeggen dat het probleem bij hem ligt, maar jij laat het toe. Kort gezegd lieverd: laat eens niet zo over je lopen! Schop onder je kont, kies voor jezelf en je eigenwaarde en stel potverdorie eens grenzen!

@ suzy: je weet wat ik als oud gediende vd enorme lappen tekst vind.. Boekvorm, prima plan. Scheelt weer enorrum scrollen

@ rest: kan ff niet alles reageren, zit op saaie lezing ergens dus via mobiel.

Huis iig even laten bezinken omdat mijn enthousiasme mss wat kleuren kan..
@mystic:

Interesse in een mannelijke relatietherapeut?
Mystic, ik ben me ervan bewust dat we alleen jouw kant van het verhaal lezen. Hij heeft vast goede redenen om het wel met je te willen proberen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en het duurde zeker een paar jaar voor ik hem weer vertrouwde. Maar misschien is therapie nog niet zo'n gek idee.

Abi, je nergens voor schamen hoor! Maar wat ik zo lees is het wel een man die voet bij stuk houdt. Dus je zal eerst jouw hoop moeten laten varen voor jullie vrienden kunnen zijn.

Suzy, jammer dat je weer zo lang post. Kun je ze anders niet in een pm sturen, of in je 'eigen' topic posten? Mobiel is het bijna helemaal niet te doen.

Succes morgen, Netst!
helaas wil hij niet in relatietherapie, alles moet vanzelf weer als vanouds worden volgens hem. en idd als ik mijn postings terug lees vraag ik me idd af waarom ik m nog zo graag wil.
@mystic:

Zijn wil is wet??
pff mystic; hij wil niet, dus gebeurt t niet. En jij? Kom op meid!
@Mystic, zoals Bkstr al aangaf, tenenkrommend. Kom voor jezelf op lieverd! Als het de bedoeling is dat er over je heen wordt gelopen had je wel een deurmat op je rug gehad...

Het is ook jouw leven, niet alleen het zijne!

@Lasci, enjoy!
@hvj:interesse in een mannelijke relatietherapeut..hihihi...laat me raden...
suzy, je stukken zijn geweldig. Ze zijn lang, maar zeker geen onzin. Ik lees ze graag.
Zooo, even bijna twee dagen niet op het forum en we zijn pagina's verder. Heb het nogal druk, dus volg de helft al niet meer. Maar ik kan vertellen dat mijn date vandaag weer ontzettend g..l was en kan niet wachten op de volgende. Heel apart om na twee keer al te merken dat we elkaar zo goed aanvoelen op seksueel gebied. Dus ik zit verlopig weer in m'n geile flow!

Zal morgen proberen alles van iedereen te lezen en me te verdiepen in sommige romans die hier worden geplubiceerd

En mss nog wat zinnig commentaar te kunnen geven.
Fuck, heel bericht getypt, sluit ik t verkeerde venster... Zucht

dus maar
quote:NetStokstaartje schreef op 20 januari 2011 @ 17:59:

@hvj:interesse in een mannelijke relatietherapeut..hihihi...laat me raden...Raad eens?
Ik ben een stille meelezer, al een paar jaar

3 jr geleden een minnaar gehad. Bewust mee gestopt ivm getrouwd zijn en kinderen van mijn kant.

Er kwam bij beiden teveel gevoel kijken. En ik ben er niet voor in de wieg gelegd om een vreemdganger te zijn. Het knaagt teveel.

Enkele keer nog mailcontact. Nu sinds kort wat frequenter en hebben een date gemaakt.

En ik weet dat ik het niet moet doen, dat ik dan weer in die rollercoaster kom. Dat het weer leidt (of "lijdt" in dit geval ) tot stress, verdriet, pijn, teleurstelling etc.

Wie geeft me een schop onder mijn kont om de date af te zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven