Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Nee dat hangt niet samen. Hij is terug bij zijn vriendin, maar dat is overigens niet de moeder van zijn kinderen. Hij is gescheiden en met deze vriendin heeft hij ruim 9 mnd een relatie mee. Hij wil me ook wel graag zien, maar vind het ook dubbel. Tav zijn vriendin en tav van eventuele verwachtingen die ik dan krijg. Misschien moet ik maar alle contact verbreken. Hoe moeilijk ook.
Polleke, ik denk eerlijk gezegd dat alle contact verbreken, het beste is wat je kunt doen. Het lijkt nu moeilijk maar contact houden is veel moeilijker.
quote:dame30 schreef op 04 januari 2012 @ 06:13:

@Sensual had van jouw stukjes begrepen dat jij een minnaar hebt, waar je man achterkwam en dat je die minnaar nog steeds hebt.. Is het niet zwaar voor je qua gevoelens richting nr 1? Zo te lezen heeft je nr 1 er niet echt vrede mee... lijkt me moeilijk om toch te kunnen genieten van nr 2..

Nee, mijn gevoelens t o v nr 1 zijn niet veranderd, ook niet toen nr 2 om de hoek kwam zetten.. En nu ook niet sinds hij weet dat er voor mij een nr2 is. Mijn nr1 heeft er in die zin vrede mee dat hij accepteert dat er een nr2 is, maar wil er verder niet over praten, ook niet over de problemen die er juist voor gezorgd hebben dat ik nu een nr2 heb. Hij weet en accepteert dat er zaken zijn die hij me niet kan geven, en hij stopt ze liever weg dan er aan te werken. Dat is voor een groot deel zeker ook omdat hij weet dat hij er niets mee kan, de dingen die ik mis, die ik zoek heeft hij niet, en zal ook nooit meer verwachten dat wij op dat gebied een match hebben..

Ik geniet nog met volle teugen van nr2.. Niet alleen op de moment dat we samen zijn, daarnaast is hij veel meer dan alleen een minnaar. Ik kan bij hem ook mijn onzekerheden neerleggen. Mijn allerbeste vriendje.. Die onvermoeibaar mijn angsten aanhoort, en mijn onzekerheden op de koop toe neemt.. want dat is nog wel eens iets wat zo nu en dan tussen ons instaat.... Nr 2 vult in vele opzichten de zaken die nr1 mist.. men kan het tekortkomingen noemen, en door zijn handicap weet ik dat ik het niet zo mag noemen.. het is iets wat bij hem hoort, die nr1 maken zoals hij is.. En ondanks dat het zaken zijn die ik zelf wel heel hard nodig heb.. is en blijft het wel iemand waar ik veel van hou..
Dag allemaal!

Ik zit even in de meelees-stand maar wil jullie wel graag een mooi, vrolijk, zinderend en heel sexy 2012 toewensen..... Met of zonder minnaar, open of vreemd...met nr.1 of 2...of 3, 4... Pluk de dag voor je in een mooie vaas eindigt!

@JJ.. Je bijdragen in de algemene discussie 'nr 1, nr 2, eerlijkheid en openheid' lees ik graag. Hoe staat het nu met jou...... Wat betekent zwaar weer voor jou?

@Polleke..Welkom! Als ik jou was zou ik me even richten op je gezin en je 1e. Wat wil je daarmee en ga dat eerst eens regelen. Deze meneer houdt je af van zaken, waardoor je geen meter opschiet. Die ridders op witte paarden die je komen redden, bestaan al niet meer sinds de introductie van de stoomlocomotief in 1812.... Ik wil daarmee niks afdoen aan de pijn die je voelt, it f***ing hurts.... , dat snap ik hoor! Maar ga eerst eens een paar knopen doorhakken m.b.t. je gezin, zoek een rustiger vaarwater voor jezelf en je geliefden en kijk daarna nog eens goed om je heen of er niet een echte prins ergens in een roeiboot zit te wachten op je ..... First things First....

@ Sense..Ik hoop dat 2012 je wat rust gaat brengen; 3 jaar in een rollercoaster lijkt me best vermoeiend

Ik heb niks te melden verder, behalve dat ik geniet van de Kerstvakantie met m'n lief en me verheug op een date met mijn minnaar volgende week:)
quote:JanJurk schreef op 04 januari 2012 @ 17:27:

We weten met zijn allen (althans een groot deel van de posters hier) niet wat we zelf willen, we draaien cirkeltjes in het rond. We vinden dat we daarbij óf van nr 1 óf van nr 2 steun verdienen en stuiten op onbegrip. We verwachten ook nog een soort van mystieke antenne bij onze geliefden, sv`s or what ever you may call them, om alles maar op de welbekende klompjes aan te moeten kunnen voelen. En het mooiste van alles is dat we dat met zijn allen zelf verzuimen om te doen.

Mijn conclusie daarin is dus ook communicatie, dat is ook wat Rooss eigenlijk zegt, vertel elkaar wat je wil en verwacht in plaats van jezelf in duistere schimmige gebieden te verhullen. Verwacht niet dat een ander dat begrijpt alleen maar omdat jij verwacht dat hij of zij het begrijpt, dat geldt ook vice versa natuurlijk! En dames en heren met minnaar of minnares, doe dat vooral nou eens tegen en met je nr 1 en of 2, wedden dat je dan grote stappen kan maken. Wat is er mooier als elkaars dromen waarmaken in het leven.... En wees vooral eerlijk naar elkaar, makes life a hole lot easier als je weet wat je kan en mag verwachten ook al past het niet in je straatje, gewoon omdat je er dan mee aan de slag kan, of niet....

Ik zit momenteel in zwaar weer en lees daarom veel...

JJ

En waarom doen jullie dat dan niet? Praten?

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo raar in elkaar steek of de rest van de wereld. Toen ik de eerste keer verliefd werd op een ander, heb ik maandenlang gevochten met mijn gevoel. Pas op het moment dat ik merkte dat ik mezelf niet meer kon beheersen, heb ik mijn man verteld wat er speelde. Ik wist namelijk dat ik voor de bijl zou gaan. Het was wederzijds en we zouden samen een week in een hotel door moeten brengen vanwege werk. Aan de ene kant sloeg mijn fantasie op hol over alles wat er dan zou kunnen gebeuren en aan de andere kant was ik doodsbang dat ik mijn relatie hierdoor zou laten exploderen.

Uiteindelijk heb ik mijn man alles verteld. Hij schrok zich dood. Hij was boos. Hij was overstuur. Maar het heeft onze relatie wel versterkt. Want door ook te praten over dit soort gevoelens, kwamen we op een dieper niveau bij elkaar. We praatten met elkaar over onderwerpen die de meeste stellen blijkbaar niet eens aanraken. Ik hoor vaak van mensen dat ze ervan uitgaan dat hun partner 'dit niet zal begrijpen'. Maar waarom niet? Als je het niet eens geprobeerd hebt. En als 1/3 van de mensen vreemdgaat: hoe onwaarschijnlijk is het dan dat je partner een stukje van de behoefte aan aandacht en spanning zal begrijpen?

Ik wilde oud worden met mijn man, maar tegelijkertijd kon ik me niet voorstellen dat ik dan de komende 60-80 jaar nooit meer een andere man zou proeven. Dankzij het feit dat we samen zijn gaan praten over onze gevoelens en verlangens, zijn we 10 jaar later alsnog gaan swingen. Dat gebeurde allemaal niet direct: daar hebben we allebei aan moeten wennen.

En we zijn nu nog eens 10 jaar verder.

Ik krijg regelmatig van vriendinnen alle ins en outs van hun affaires. Elke keer vraag ik dan waarom ze er niet met hun man over gaan praten. En elke keer hebben ze tig argumenten waarom dat geen optie is. Een paar keer is het uitgekomen. En wat denk je: opeens kreeg hun sexleven een boost, want blijkbaar stond man voor veel meer open dan ze ooit had kunnen bedenken.

Dus mijn vraag: waarom praat je dan niet? Niemand kan gedachtenlezen.
Mooie eyeopener, roodhaarr! Misschien...willen veel minnaressen eigenlijk niet praten, misschien is het te confronterend of willen ze eigenlijk gewoon in stand houden wat ze aangegaan zijn. Onderschat de spanning van het vreemdgaan niet, ook dat is verslavend. Zeker een mooie post!
quote:Roodhaarr schreef op 04 januari 2012 @ 22:34:

[...]

Ik hoor vaak van mensen dat ze ervan uitgaan dat hun partner 'dit niet zal begrijpen'. Maar waarom niet? Als je het niet eens geprobeerd hebt. En als 1/3 van de mensen vreemdgaat: hoe onwaarschijnlijk is het dan dat je partner een stukje van de behoefte aan aandacht en spanning zal begrijpen?

Dus mijn vraag: waarom praat je dan niet? Niemand kan gedachtenlezen.Idd, niemand kan gedachten lezen.. maar ik wist dat mijn partner om heel andere redenen dit niet aan zou kunnen. En ten dele is dat ook uitgekomen.. Mijn partner snapt namelijk zowat niets van die spanning, en behoefte aan aandacht... Niet iedereen komt er uit zoals jij en je partner er uit zijn gekomen..
@roodhaar.. Zeker een mooie post. Maar we hebben niet allemaal zulke ideale echtgenoten als jij (of Roos). En by the way... Het gaat niet altijd om de spanning van het vreemdgaan hoor, er kunnen ook andere zwaarwegende (medische) redenen zijn om seks buiten de deur te zoeken, nadat je het thuis met geen mogelijkheid bespreekbaar/open hebt gekregen. Ik zou in mijn handen knijpen als ik jou was, zonder enig cynisme....
Heb je helemaal gelijk in Gaar, net als de issues van Sense. Nu ken ik jullie wat beter, weet wat er speelt in jullie levens maar dan nog... immer voorzichtig met welk oordeel dan ook.

En daar bedoel ik niét mee dat ik een oordeel lees in de post van Roodhaarr.
Nee, ik las het ook niet als oordeel, maar wel wat generaliserend.. En vind dat daar best voor opgepast mag worden. Er is maar 1 ding wat velen van ons gelijk maakt.. dat is het hebben van een minnaar, maar achter elke minnaar relatie zit een ander verhaal.. soms spanning, soms het missen van iets, soms heel wat anders. Elk verhaal is opzichzelfstaand en mag niet zomaar altijd vergeleken worden met een ander verhaal.
quote:Allegaartje schreef op 04 januari 2012 @ 22:57:

@roodhaar.. Zeker een mooie post. Maar we hebben niet allemaal zulke ideale echtgenoten als jij (of Roos). En by the way... Het gaat niet altijd om de spanning van het vreemdgaan hoor, er kunnen ook andere zwaarwegende (medische) redenen zijn om seks buiten de deur te zoeken, nadat je het thuis met geen mogelijkheid bespreekbaar/open hebt gekregen. Ik zou in mijn handen knijpen als ik jou was, zonder enig cynisme....

Ik knijp ook in mijn handen.

Natuurlijk kunnen er ook andere redenen zijn, maar ik ken wel erg veel voorbeelden waar het vooral een kwestie was van zwijgen. Maar liefst twee vriendinnen die aan de lopende band vreemdgingen -wegens echtgenoten met 0-libido- ontdekten dat diezelfde echtgenoot ook vreemdging. Al die tijd waren ze er van overtuigd dat hij er echt helemaal niets van zou snappen, en dat hij echt geen enkele interesse in sex had. Ik heb het jaren gehoord. Ik weigerde overigens een alibi te geven, maar ik zweeg wel tegen hun partner.

Tot ze dus ontdekten dat hun man zelf vreemdging. En daarna kwamen de gesprekken, opeens bleek er veel meer bespreekbaar dan ze ooit gedacht hadden. Doordat het vreemdgaan (van beiden dus) in de openbaarheid kwam, was er opeens wel ruimte om te gaan praten.

Als ik dit topic volg (en dat doe ik al een aantal jaar, overigens) dan zijn er een klein aantal mensen die inderdaad gevangen zitten in een sexloze relatie waar geen echte mogelijkheden zijn, maar ik schat in dat een groot deel wel degelijk dit bespreekbaar zou kunnen maken. Ik vind het ontzettend jammer dat dit niet gebeurt.
In mijn relatie is de seksloosheid wel degelijk al jaren (ver voor mijn nr2 in beeld kwam) bespreekbaar geweest. Daar kwam echter niets uit.. het bleef bij gefrustreerde gesprekken die in het niets eindigden..

Nu zou dat aan mijn manier van communiceren gelegen kunnen hebben.. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen. Echter enkele jaren later hebben dezelfde gesprekken onder leiding van een psycholoog plaats gevonden.. de uitkomst is helaas het zelfde..

Voor mij ook de reden (naast het feit dat ik ook gewoon ontzettend veel van mijn nr2 houdt) om mijn nr2 niet op te geven, en mijn nr1 weet dat ook. Beiden hadden we voorwaarden om de relatie voort te zetten, het behoudt van mijn nr2 was er voor mij 1...
Dat lees ik ook niet hoor, behalve dat Roodhaar er vanuit gaat dat 'vreemdgaan' een 'thrillseeking' ding is. Dat is zeker het geval bij een deel van de minnaressen maar reken erop dat er ook tal zijn die het echt liever bij thuis gehouden hadden hoor......Waaronder mijn persoon en Sense ook, denk ik....
En misschien ik zelf stiekem om het hoekje ook... al gaat het hier wel allemaal out in the open.
Idd Gaartje.. Als de seksuele relatie tussen mij en nr1 gewoon was geweest, had ik werkelijk enorme oogkleppen opgehad en nimmer naar een ander gekeken..
Haha... Crosspost... Sense was me al voor. Nou ja... Roodhaar, ik snap je betoog en als ik een 'zomaar' libidoloze man zou hebben, zou ik zeker onderzoeken of hij zelf niet vreemd gaat. En praten ja... Hehe, graag !! Nu m'n partner nog...
Je hebt gelijk Roodhaar, er is veel meer mogelijk dan dat je denkt. Bij mij thuis iig wel.

Ik ben typisch zo'n persoon die bang is voor confrontaties, ik doe liever iets stiekem dan erover praten en dan mogelijk ruzie gaan krijgen.

Maar doordat mijn man mijn spannende mailtjes aan een ander heeft gelezen, zijn wij ook eindelijk in gesprek gegaan. En dat heeft wel voor een boost gezorgd de afgelopen week. Ik heb geen idee waar die boost eindigt, of mijn man wel net zo ver met mij mee gaat als ik zou willen.

Maar ook nu nog ga ik stiekem door met die mailtjes, wil ik die ander nog niet aan de kant zetten. Omdat ik van hem inmiddels wel weet dat hij zo ver kan en wil gaan. En ja, ook om de thrill...
quote:Allegaartje schreef op 04 januari 2012 @ 23:24:

Dat lees ik ook niet hoor, behalve dat Roodhaar er vanuit gaat dat 'vreemdgaan' een 'thrillseeking' ding is. Dat is zeker het geval bij een deel van de minnaressen maar reken erop dat er ook tal zijn die het echt liever bij thuis gehouden hadden hoor......Waaronder mijn persoon en Sense ook, denk ik....Het is i.m.o. ook een vorm van thrillseeking. Spanning en nieuwsgierigheid en die komen (vaak) voort uit een soort van onvrede thuis. Die onvrede kan dan weer diverse oorzaken hebben. Als je dan als vrouw op zoek gaat naar positieve aandacht van een man en je krijgt die vervolgens, dan werkt die positieve aandacht als doping en wil je daar meer...en meer...en meer van. Want ja...het voelt zo lekker...toch?
Precies Hyp, like an addict. Wordt hier vaak als verliefd zijn gezien, maar is het natuurlijk niet.
quote:vaintje schreef op 05 januari 2012 @ 09:16:

Je hebt gelijk Roodhaar, er is veel meer mogelijk dan dat je denkt. Bij mij thuis iig wel.

Ik ben typisch zo'n persoon die bang is voor confrontaties, ik doe liever iets stiekem dan erover praten en dan mogelijk ruzie gaan krijgen.

Maar doordat mijn man mijn spannende mailtjes aan een ander heeft gelezen, zijn wij ook eindelijk in gesprek gegaan. En dat heeft wel voor een boost gezorgd de afgelopen week. Ik heb geen idee waar die boost eindigt, of mijn man wel net zo ver met mij mee gaat als ik zou willen.

Maar ook nu nog ga ik stiekem door met die mailtjes, wil ik die ander nog niet aan de kant zetten. Omdat ik van hem inmiddels wel weet dat hij zo ver kan en wil gaan. En ja, ook om de thrill...@vaintje Gek is dat he? Ik herken het wel. Ik ben ook zo'n pleaser die confrontaties het liefst uit de weg ga. Ik verzin ook altijd wel en reden waarom dit nu niet het moment is om het gesprek aan te gaan. De feestdagen waren ook weer zo'n geweldig excuus en nu zijn de kids nog vrij en is er ook weinig gelegenheid. Ook ik heb van de zomer echt goede gesprekken gevoerd met nr1. Zaken besproken die we in al die jaren nooit besproken hadden. Het contact met nr2 was in die periode echt minimaal. Af en toe een algemeen smsje. In september dacht ik echt op de goede weg te zijn met nr1 en was ik eigenlijk bijna zover het contact met nr2 compleet te verbreken en toch heb ik dat niet gedaan. Inmiddels heb ik weer meer contact met nr2 dan ooit.
Ik ben blij met de reacties. Dank jullie wel daar voor.

Ik heb liefdesverdriet. Maar het is nu eenmaal zo gelopen. Als hij echt van mij had gehouden, was hij niet teruggegaan. Het verdriet zal hopelijk slijten.

Voor nu zal ik idd een beslissing nemen. Ik heb geroken en geproefd aan deze liefde. Het gaf me energie. Ik mis nu mijn energiebron. En dat is ook het cruciale in dit verhaal: mis ik hem of mis ik het speciale gevoel wat hij me gaf?

Het is in elk geval duidelijk dat ik dat gevoel niet in mijn huwelijk heb. Daar moet ik mee aan de slag. Hoe moeilijk ook.

En ik hoop dat de liefde uiteindelijk weer op mijn pad gaat komen.

Ik heb vandaag niets gehoord van mijn ex nr 2. En ik moet echt op mijn handen zitten, maar ik laat ook niets van mij horen.

Ik heb spijt dat ik me zo heb opgesteld, maar als het echte liefde was, was hij niet zomaar naar zijn ex teruggegaan.
Hallo allemaal,

Welkom alle nieuwe mensen!! Ik heb geen tijd om te reageren, laat staan om te lezen, maar dat komt wel weer!!

Iedereen nog een mooi nieuw jaar gewenst. Gaat goed met mij. Ff niet met nr2 bezig ivm tijdgebrek. Word volledig opgeslokt door andere zaken op het moment (drukdruk). Ik leef met jullie allemaal mee!

Tot snel!

Secret
Roodhaar, mooie post en fijn dat het bij jou zo uitpakte. Ik hoef er absoluut niet mee aan te komen thuis. Nr1 begrijpt daar niks van en de deur zou meteen, direct dichtvallen... zonder twijfel. In het verleden wel eens voorzichtig begonnen over ´een mogelijke vrijere relatie-vorm´. Daar kon hij helemaal niet mee omgaan, werd daar erg onzeker van en hij begrijpt het gewoon echt helemaal niet. Het is niet voor iedereen een optie helaas...
@ Roodhaar: Ik praat juist wel... Dat ik in mijn relatie met (ex) nr1 niet praatte en eerlijk was heeft me doen beseffen dat praten en eerlijk zijn het enige is wat je kan doen om elkaar nog als (levens)partners te kunnen beschouwen, Zodra je er een nr. 2 bij hebt die ook een deel van je leven, liefde of uitsluitend seks gaat uitmaken moet je ervoor zorgen dat je geen muren opmetselt die tussen jezelf en nr. 1 in gaat staan. Een geheim heeft mooie kanten maar is altijd iets wat tussen mensen instaat (en niet alleen in liefdesrelaties maar ook met vriendschappen).

Ik ben ook met nr 2 uitsluitend eerlijk en zou haar (mochten we ooit elkaars partners worden) nooit iets achterhouden van wat ik voel, denk of wil in het leven. Dit klinkt velen hier en andere mensen waar ik mee praat over dit onderwerp steeds als "onrealiseerbaar" in de oren. Men zegt dat wat jij nu wil is een utopie, niemand is 100% eerlijk. Laat ik het dus zo zeggen dat ik het van niemand hier verwachten kan en mag, iedere zijn ding, het is echter wel iets wat ik verlang van mijzelf. Ook "mijn" partner, en dat kan ook door de tijd een ander zijn als nr 2 (helaas) zou ik vragen dat te willen proberen. Met nr 2 heb ik nu een relatie gebaseerd op eerlijkheid en openheid en dat voelt heel erg goed en daarom "hamer" ik hier ook wel op in mijn posts. Ik ben ervan overtuigd dat dit een basis is waar je altijd op terug kan vallen.

Ik ken daarnaast ook best veel mensen uit de swingerswereld en mensen met een open relatie, het "lijkt" bij deze mensen ook vaak allemaal gebaseerd op openheid en eerlijkheid maar ik kan je vertellen dat er ook daar heel veel mensen niet eerlijk zijn naar elkaar. Een open relatie of swingers zijn wil niet zeggen dat deze mensen per definitie 100% eerlijk en open zijn tegen elkaar. Eerlijkheid en openheid staan dus los van elke relatievorm en is een persoonlijk verlangen of wens die inzet vergt of je nu non bent of hoer, monogaam of swinger heeft er geen sodemieter mee te maken....

@ Gaartje, mijn zwaar weer heeft uiteraard te maken met mijn positie. Nr 1 en ik in scheiding en nr 2 heeft ook veel troubles en hangt vast in een dilemma en een situatie die ook niet bepaald rooskleurig is (sorry voor het misbruiken van je naam Rooss) .

@ Stew, geen probleem als je mailt, je hebt mijn mailadres van Rooss al gekregen begreep ik (helemaal oke)
quote:JanJurk schreef op 05 januari 2012 @ 16:21:

(sorry voor het misbruiken van je naam Rooss) .

niemeerdoenhè!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven