Minnaar deel 15
vrijdag 9 december 2011 om 10:32
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.

maandag 2 januari 2012 om 16:02
Ik heb aan de heren/dames minnaars/minnaressen een vraagje. Bespreken jullie minnaar exclusiviteit? Ik vind het een beetje een lastig ding merk ik nu. Ik wil geen exclusiviteit (meer) en ben daar ook open over. Mijn FwB heeft aangegeven geen anderen te willen daten en "eist" van mij geen exclusiviteit maar ziet wel graag dat ik daar eerlijk over ben. Maar ehm hoezo moet ik daar eerlijk over zijn. Ik wil eigenlijk iets leuks dat zich aandient gewoon aangaan zonder daarover achteraf of vooraf verantwoording af te leggen. Daarbij denk ik dat eea flink pijnlijk voor hem gaat zijn als ik eerlijk ben. Zolang ik zijn gezondheid niet in gevaar breng mag ik -vind ik eigenlijk- doen wat ik wil.
Ego? Mja, eigenlijk wel..maar dat is een sex relatie sowieso toch?
Ego? Mja, eigenlijk wel..maar dat is een sex relatie sowieso toch?
maandag 2 januari 2012 om 16:29
quote:Rooss4 schreef op 31 december 2011 @ 13:56:
maar het bedrog, het gedraai en het gelieg, dat kan ik ook niet goed snappen.
Want laten we eerlijk zijn, liegen tegen degene waarvan je zegt heel veel te houden is eigenlijk not done.. toch??Tja Rooss moet je in dit geval dan ook niet gewoon eerlijk zijn. Zeker als minnaar daar zelf om vraagt!
maar het bedrog, het gedraai en het gelieg, dat kan ik ook niet goed snappen.
Want laten we eerlijk zijn, liegen tegen degene waarvan je zegt heel veel te houden is eigenlijk not done.. toch??Tja Rooss moet je in dit geval dan ook niet gewoon eerlijk zijn. Zeker als minnaar daar zelf om vraagt!

maandag 2 januari 2012 om 16:41
Dat bedoel ik ja., Dirk.
Jolanda, ik lieg en draai niet en er is ook geen sprake van een intens houden van of iets dat er op lijkt. Vanzelfsprekend wil ik hem respecteren en als ik zeg dat ik het nut niet inzie van 100% eerlijkheid hierover, vind ik eigenlijk dat ik eerlijk genoeg ben geweest.
Wellicht is dit nog een gesprekje waard....
Jolanda, ik lieg en draai niet en er is ook geen sprake van een intens houden van of iets dat er op lijkt. Vanzelfsprekend wil ik hem respecteren en als ik zeg dat ik het nut niet inzie van 100% eerlijkheid hierover, vind ik eigenlijk dat ik eerlijk genoeg ben geweest.
Wellicht is dit nog een gesprekje waard....

maandag 2 januari 2012 om 16:51
Aaah mij een beetje met mijn eigen woorden om de oren slaan!! Tsk.. *legt Jolanda over de knie voor een paar fikse nieuwjaarstikken*
Dat vind ik eigenlijk ook. Hij is en blijft mijn vriendje, ik heb hem geen trouw beloofd in welke vorm dan ook. Ik zal er nooit over liegen, als hij me vraagt "wat vreet je uit" dan zal ik daar altijd eerlijk over zijn.
Maar bij elke date, kennismakingsdate, potentiële date hem inlichten..nah, daar heb ik helemaal geen zin in. De wetenschap dat hij niet de enige is zou eigenlijk voldoende moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk ook. Hij is en blijft mijn vriendje, ik heb hem geen trouw beloofd in welke vorm dan ook. Ik zal er nooit over liegen, als hij me vraagt "wat vreet je uit" dan zal ik daar altijd eerlijk over zijn.
Maar bij elke date, kennismakingsdate, potentiële date hem inlichten..nah, daar heb ik helemaal geen zin in. De wetenschap dat hij niet de enige is zou eigenlijk voldoende moeten zijn.
maandag 2 januari 2012 om 20:17
@Rooss ik kan me voorstellen dat je een bepaalde exclusiviteit bespreekt met je minnaar. Mits je daar beide behoefte aan hebt. Bij een SV lijkt me dit niet aan de orde.
En veiligheid staat boven alles, je weet nooit.
Dag allemaal, wat een verhalen weer. Lekker om even bij te lezen, hier is het nieuwe jaar lekker rustig begonnen.
Beste wensen allemaal voor 2012!
En veiligheid staat boven alles, je weet nooit.
Dag allemaal, wat een verhalen weer. Lekker om even bij te lezen, hier is het nieuwe jaar lekker rustig begonnen.
Beste wensen allemaal voor 2012!

dinsdag 3 januari 2012 om 08:28
het valt mij op dat de mensen die een mummer 1 en 2 bijna allemaal dit zeggen:
2 is zo geweldig en tis zo fijn met elkaar en het creerd velen fijne dingenen
Maar 1 dat is mijn leven en daar ben ik voor bestempt met hem ga ik oud worden
als ik dit dan lees kan ik het niet laten om te denken hou jezelf niet ongelovelijk voor de gek ?
geloof je in een utopie ben je naief hoe kan je jezelf zo tegen spreken .....hoe kan je leven voor je nummer 1
leef je eigenlijk gewoon 100% voor jezelf en gaat om het plezier dat jezelf uiteindelik hebt ?
ik denk dat sommige echt gewoon beter vrijgezel kunnen zijn scheelt een hoop ellende ..tja vergt wat meer inspanning en soms een n8 alleen maar dat is toch het einde van de wereld niet
2 is zo geweldig en tis zo fijn met elkaar en het creerd velen fijne dingenen
Maar 1 dat is mijn leven en daar ben ik voor bestempt met hem ga ik oud worden
als ik dit dan lees kan ik het niet laten om te denken hou jezelf niet ongelovelijk voor de gek ?
geloof je in een utopie ben je naief hoe kan je jezelf zo tegen spreken .....hoe kan je leven voor je nummer 1
leef je eigenlijk gewoon 100% voor jezelf en gaat om het plezier dat jezelf uiteindelik hebt ?
ik denk dat sommige echt gewoon beter vrijgezel kunnen zijn scheelt een hoop ellende ..tja vergt wat meer inspanning en soms een n8 alleen maar dat is toch het einde van de wereld niet
dinsdag 3 januari 2012 om 12:54
Roos ik denk dat ik er veel moeite mee zou hebben als mijn vriend nog meer minnaressen zou hebben. Wij hebben beide daar geen behoefte aan gelukkig. Lijkt me lastig als 1 van de 2 wel die vrijheid wil. Hoe moet je daar nu uitkomen. Het is hetzelfe dan wanneer nummer 1 absoluut niet kan leven met het idee dat er nog iemand is waar je sex mee hebt. Doe je het dan maar stiekum of blijft het knagen dat je het nier mag. Ik heb me er lang tegen verzet maar kon/ kan het niet. Ik wil het ook niet. Het is altijd een keuze maar een hele lastige.

dinsdag 3 januari 2012 om 13:06
sorry als ik iemand voor het hoofd stoot !
maargoed tis toch allemaal wel apart ..
met 1 lief en leed delen en met de ander het bed
kan mij gewoon niet voorstellen dat het ''normaal'' of wenselijk is
in veel gevallen buiten het liegen om natuurlijk want dat doet geen eerlijk mens goed
ps een vraag voor de mensen die liegen tegen hun partner
hoe voelen jullie je daar bij ...wat vind je van jezelf ...
maargoed tis toch allemaal wel apart ..
met 1 lief en leed delen en met de ander het bed
kan mij gewoon niet voorstellen dat het ''normaal'' of wenselijk is
in veel gevallen buiten het liegen om natuurlijk want dat doet geen eerlijk mens goed
ps een vraag voor de mensen die liegen tegen hun partner
hoe voelen jullie je daar bij ...wat vind je van jezelf ...

dinsdag 3 januari 2012 om 13:16
Het is een lastige Rooss. Op zich ben je elkaar niets verplicht, je hebt geen relatie waarin je exclusiviteit hebt beloofd, je weet van elkaar dat je monogamie best lastig vindt waarschijnlijk.
Ik vind eerlijkheid hierover denk ik toch wel vrij belangrijk. Niet in de zin van je moe alles opbiechten, maar wel eerlijk vertellen als er naar gevraagd wordt. Mijn exlover liet me in de waan dat ik de enige was. In de laatste week vroeg ik hem voor het eerst eens goed door, en toen bleek dat ie net die week wel een ander had gehad. En daarna kregen we dus ruzie.
Ik weet nog niet zo goed of dat nou was omdat hij een ander grietje had gehad of omdat hij het eerder altijd verzweeg. Ik hou het maar op het laatste, ik kon hem moeilijk verwijten ook wel eens met een ander te seksen, dat deed ik immers ook met mijn nr1...
Ik vind eerlijkheid hierover denk ik toch wel vrij belangrijk. Niet in de zin van je moe alles opbiechten, maar wel eerlijk vertellen als er naar gevraagd wordt. Mijn exlover liet me in de waan dat ik de enige was. In de laatste week vroeg ik hem voor het eerst eens goed door, en toen bleek dat ie net die week wel een ander had gehad. En daarna kregen we dus ruzie.
Ik weet nog niet zo goed of dat nou was omdat hij een ander grietje had gehad of omdat hij het eerder altijd verzweeg. Ik hou het maar op het laatste, ik kon hem moeilijk verwijten ook wel eens met een ander te seksen, dat deed ik immers ook met mijn nr1...

dinsdag 3 januari 2012 om 13:56
dinsdag 3 januari 2012 om 14:43
Goedemiddag!
Allereerst iedereen een geweldig 2012.
Even een kleine update. Nr2 en ik zijn verleden tijd.....Nog voor het goed en wel begonnen was. We hadden allebei veel moeite dit onze nr1 aan te doen en hebben samen besloten tot hier en niet verder...
Ik vind het moeilijk om van jullie allemaal je verhaal te onthouden en daarop te reageren maar het is geen onwil!
Voor ieder waar het op dit moment allemaal lekker loopt (dat zijn er niet veel geloof ik...) Geniet ervan!
En voor iedereen die het moeilijk heeft....Sterkte!!
Allereerst iedereen een geweldig 2012.
Even een kleine update. Nr2 en ik zijn verleden tijd.....Nog voor het goed en wel begonnen was. We hadden allebei veel moeite dit onze nr1 aan te doen en hebben samen besloten tot hier en niet verder...
Ik vind het moeilijk om van jullie allemaal je verhaal te onthouden en daarop te reageren maar het is geen onwil!
Voor ieder waar het op dit moment allemaal lekker loopt (dat zijn er niet veel geloof ik...) Geniet ervan!
En voor iedereen die het moeilijk heeft....Sterkte!!
dinsdag 3 januari 2012 om 15:09
quote:clearwater schreef op 03 januari 2012 @ 13:06:
..
Post dan niet.. lekker rondschoppen en dan sorry zeggen. ... laat dit topic lekker aan gelijkgestemden. (nog) niet jouw wereldje blijkbaar. Ik snap dat je je verwondering kwijt wilt dat dit bestaat, maar je bereikt er niks mee op deze manier. Je ervaringen zijn zeker welkom, een moraal wordt enkel ter kennisgeving aangenomen.
quote:dame30 schreef op 03 januari 2012 @ 13:56:
Ik snap het niet, wil hij nu wel of niet?
Of kan hij het niet uitten? of heeft hij meer kastanjes in het vuur? Ik weet het niet. vraag het hem. Niet te subtiel, het is een man immers.
----
en ja.. .dit topic gaat veel te hard af en toe
..
Post dan niet.. lekker rondschoppen en dan sorry zeggen. ... laat dit topic lekker aan gelijkgestemden. (nog) niet jouw wereldje blijkbaar. Ik snap dat je je verwondering kwijt wilt dat dit bestaat, maar je bereikt er niks mee op deze manier. Je ervaringen zijn zeker welkom, een moraal wordt enkel ter kennisgeving aangenomen.
quote:dame30 schreef op 03 januari 2012 @ 13:56:
Ik snap het niet, wil hij nu wel of niet?
Of kan hij het niet uitten? of heeft hij meer kastanjes in het vuur? Ik weet het niet. vraag het hem. Niet te subtiel, het is een man immers.

----
en ja.. .dit topic gaat veel te hard af en toe

dinsdag 3 januari 2012 om 15:16
@dame30 Misschien heeft hij last van schuldgevoelens. Of weet hij zelf niet meer wat hij wil. Heb met mijn nr2 ook wel periodes gehad dat ik dacht wat wil je nou. Vaak bleek er achteraf een hele goede verklaring te zijn. Probeer er niet te veel achter te zoeken of vraag het hem gewoon. Ga vooral niet zelf allerlei conclusies trekken!
@janedoe Goed van je! En op het juiste moment denk ik. Nu was er nog een weg terug. Sterkte want ondanks dat je met je verstand weet dat je de juiste beslissing hebt genomen zal het toch niet makkelijk zijn.
@janedoe Goed van je! En op het juiste moment denk ik. Nu was er nog een weg terug. Sterkte want ondanks dat je met je verstand weet dat je de juiste beslissing hebt genomen zal het toch niet makkelijk zijn.

dinsdag 3 januari 2012 om 15:44
quote:clearwater schreef op 03 januari 2012 @ 08:28:
..hoe kan je leven voor je nummer 1
Ben ik het helemaal mee eens! Als je leeft voor je nummer 1 doe je jezelf ongelooflijk tekort, moet hij jou gelukkig maken? Je leeft 100% voor jezelf, in welke relatie je ook zit en je kiest daarbij mensen om je heen die je leven leuker maken, rijker maken, die jou iets te leren hebben, enz.. Voor de 1 is dat alleen een nummer 1, voor de ander niet.
@Jolanda: ja hoor, jij mag bovenstaande post negeren.
@Vaintje: misschien komt het doordat ik FwB (nog) niet zozeer zie als nr 2... ik heb er nog echt zo`n vrijheid blijheid gevoel bij en zou het ook prima vinden als hij er contacten naast zou hebben. Hij is single dus alle recht..
@rozalia: als je er beiden geen behoefte aan hebt is dat helemaal oké, lijkt me wel relaxed ook.
Nu op nl 2 VPRO, over internetdaten enzo.. best interessant!
..hoe kan je leven voor je nummer 1
Ben ik het helemaal mee eens! Als je leeft voor je nummer 1 doe je jezelf ongelooflijk tekort, moet hij jou gelukkig maken? Je leeft 100% voor jezelf, in welke relatie je ook zit en je kiest daarbij mensen om je heen die je leven leuker maken, rijker maken, die jou iets te leren hebben, enz.. Voor de 1 is dat alleen een nummer 1, voor de ander niet.
@Jolanda: ja hoor, jij mag bovenstaande post negeren.
@Vaintje: misschien komt het doordat ik FwB (nog) niet zozeer zie als nr 2... ik heb er nog echt zo`n vrijheid blijheid gevoel bij en zou het ook prima vinden als hij er contacten naast zou hebben. Hij is single dus alle recht..
@rozalia: als je er beiden geen behoefte aan hebt is dat helemaal oké, lijkt me wel relaxed ook.
Nu op nl 2 VPRO, over internetdaten enzo.. best interessant!

dinsdag 3 januari 2012 om 16:01
Oh en dame 30: klinkt als een trekken duwen, waarschijnlijk is hij in de piekermodus geschoten. Wel bijzonder trouwens dat hij nog wel gesprekken begint, mijn ervaring is anders.. Vraag hem om duidelijkheid, waarom hij zo koel doet en dat je daar onzeker van wordt!
Janedoe: superbesluit! Het zal dubbel voelen en ik wens je veel sterkte bij het volhouden. Ik hoop dat je een geweldig jaar tegemoet gaat met je nummer 1!! Echt, petje af!
Janedoe: superbesluit! Het zal dubbel voelen en ik wens je veel sterkte bij het volhouden. Ik hoop dat je een geweldig jaar tegemoet gaat met je nummer 1!! Echt, petje af!

dinsdag 3 januari 2012 om 18:31
Ik heb het hem weleens gevraagd en dan trekt hij zich helemaal terug onder het mom: laten we het leuk houden (dus serieuze gevoelenspraat wil hij niet).
Terwijl ALS we ns een lekkere babbel hebben hij ineens allerlei fantasietjes opbiecht...
Ik snap het niet en denk dat ik het zelf maar op een laag pitje ga zetten, het maakt me heel onzeker!! En dat is het niet waard eigenlijk
Terwijl ALS we ns een lekkere babbel hebben hij ineens allerlei fantasietjes opbiecht...
Ik snap het niet en denk dat ik het zelf maar op een laag pitje ga zetten, het maakt me heel onzeker!! En dat is het niet waard eigenlijk

dinsdag 3 januari 2012 om 19:22
Dame, hiermee heeft hij je dus aardig in de tang zeg, het moet leuk blijven, geen lastige gesprekken (dat zou sowieso voor mij niet werken maar dat terzijde) en dat betekend dus dat je nooit je onzekerheden mag uiten want dat is niet leuk. Ondertussen laat hij je met zijn gedrag aardig kut voelen. Waarop jij een soort van wraak neemt door zelf de contact kraan dicht te draaien. Eigenlijk kinderachtige kat en muis spelletjes dus. En jij gaat je niet minder rot voelen hierdoor en bent ook niet minder met hem bezig. Het kost namelijk ook energie om op je vingers te blijven zitten.
Het is niet makkelijk allemaal hè? Zucht, ik schreef maanden geleden al "minnares zijn moet je leren". Al heb ik geen idee hoe, zouden er cursusboeken bestaan?
Het is niet makkelijk allemaal hè? Zucht, ik schreef maanden geleden al "minnares zijn moet je leren". Al heb ik geen idee hoe, zouden er cursusboeken bestaan?

dinsdag 3 januari 2012 om 19:50
Inderdaad kat en muisspel.. maar waarom?
DAT is juist niet leuk, of heb ik het mis?
Hij zal me niet zeggen hoe hij erover denkt.. dat moet ik gissen.. maar ik ben het gissen een beetje zat eigenlijk
Het is idd niet makkelijk, zeker niet als er spelletjes bij komen kijken.
Ik denk: gezellig afspreken en zien wat er gebeurt, maar zo werkt het blijkbaar niet
DAT is juist niet leuk, of heb ik het mis?
Hij zal me niet zeggen hoe hij erover denkt.. dat moet ik gissen.. maar ik ben het gissen een beetje zat eigenlijk
Het is idd niet makkelijk, zeker niet als er spelletjes bij komen kijken.
Ik denk: gezellig afspreken en zien wat er gebeurt, maar zo werkt het blijkbaar niet

dinsdag 3 januari 2012 om 20:16
Allemaal een heel gelukkig 2012!
Het gaat hier inderdaad snel, maar wel leuk dat er weer veel leven in dit topic zit. Tegen de tijd dat ik de moed heb opgebracht om te reageren, zijn we al weer pagina's verder.. Voor mij is het ook ondoenlijk om alle nieuwe schrijfsters en verhalen uit elkaar te halen. Wat mij bij opviel was de digitale verliefdheid. Lijkt mij toch meer een soort van aandachtsverslaving en elkaar meeslepen daarin. Verder lees ik leuke vragen en thema's, die bij tijd en wijlen hier terugkomen.
Rooss, wat betekent trouwens jouw afkorting ( WFB ofzoiets)?
Het gaat hier inderdaad snel, maar wel leuk dat er weer veel leven in dit topic zit. Tegen de tijd dat ik de moed heb opgebracht om te reageren, zijn we al weer pagina's verder.. Voor mij is het ook ondoenlijk om alle nieuwe schrijfsters en verhalen uit elkaar te halen. Wat mij bij opviel was de digitale verliefdheid. Lijkt mij toch meer een soort van aandachtsverslaving en elkaar meeslepen daarin. Verder lees ik leuke vragen en thema's, die bij tijd en wijlen hier terugkomen.
Rooss, wat betekent trouwens jouw afkorting ( WFB ofzoiets)?