Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee maar nog nooit gereageerd.

Skypster wat moet dat heftig zijn.

Zit in een soort gelijke situatie en zou het afschuwelijk vinden als mijn nr 2 dit zou doen. Ook ik weet dat het beter zou zijn, maar goed. Het blijft afschuwelijk.

Heel veel sterkte, vooral omdat je elkaar blijft tegen komen.
Rooss, I love it!

Bestaat er dan ook zoiets als geestelijke sterilisatie? Want dat heb ik in het verleden ook wel ervaren.

Skypster, sterkte de komende tijd. En succes met het investeren in je huwelijk.

Discussie wie de schuldige is bij vreemdgaan vind ik interessant. En hoewel ik vind dat een slechte relatie aan beide personen ligt, vind ik bij vreemdgaan de schuld volledig bij de vreemdganger liggen. En ook al heb je er voor jezelf allerlei redenen voor, jij (de vreemdganger) neemt die beslissing in je eentje. Waar twee kijven gaat naar mijn mening dan ook niet op. Je hebt ook nog andere keuzes: neerleggen bij het feit dat je niet alles kunt hebben, beslissen dat je te grote gebreken hebt in je relatie die je aan wilt vullen met een derde en dit dus gaan bespreken, beslissen dat je relatie niet genoeg voor jou is en die beëindigen. Maar iemand in onwetendheid laten ligt toch echt bij 1 persoon. En daarmee iemands vertrouwen zodanig beschamen dat dat onherstelbaar is ligt dan ook maar bij 1 iemand. Dus ja, vreemdgaan kan wel degelijk de oorzaak zijn van het klappen van een relatie. Of er nu wel of niet meerdere oorzaken of redenen zijn.

Sense, net als Vaintje denk ik dat je alles veel te persoonlijk opvat. Probeer eens bij jezelf na te gaan waarom dat is. Jij hebt verstand van communicatie. Misschien moet je eens een stapje achteruit doen en eens kijken naar de communicatie op dit topic. Ik heb het idee dat het je nu teveel aanvliegt en dat je daarom soms buiten proportioneel reageert. En dat is enorm jammer.

Zo, en nu ga ik weer onder mijn steen.
Ien, nee dat bestaat niet. Dat zou betekenen dat je geestelijk wel zin hebt in seks maar geestelijk niet zwanger kan worden. Dat is raar. Maar hee, ook een vrouw kan gecastreerd worden hè! Dierenartsen doen dat dagelijks...

Ik wil niet dat je onder je steen gaat, waarom ga je onder je steen! Ik mis je.
quote:sweetinez schreef op 13 december 2012 @ 11:33:

Discussie wie de schuldige is bij vreemdgaan vind ik interessant. En hoewel ik vind dat een slechte relatie aan beide personen ligt, vind ik bij vreemdgaan de schuld volledig bij de vreemdganger liggen. En ook al heb je er voor jezelf allerlei redenen voor, jij (de vreemdganger) neemt die beslissing in je eentje. Waar twee kijven gaat naar mijn mening dan ook niet op.

Denk je niet dat je 2 van mijn opmerkingen door elkaar haalt?

Ik heb nooit geschreven dat het vreemdgaan de schuld zou zijn van de ander.. Echter wel het slecht lopen van de relatie kan bij de ander worden neergelegd, dat is voor mij een wezenlijk verschil..

quote:sweetinez schreef op 13 december 2012 @ 11:33:

Sense, net als Vaintje denk ik dat je alles veel te persoonlijk opvat. Probeer eens bij jezelf na te gaan waarom dat is. Jij hebt verstand van communicatie. Misschien moet je eens een stapje achteruit doen en eens kijken naar de communicatie op dit topic. Ik heb het idee dat het je nu teveel aanvliegt en dat je daarom soms buiten proportioneel reageert. En dat is enorm jammer.

Op het moment dat iemand schrijft dat ALLE vreemdganger zus en zo zijn, ja dan voel ik me persoonlijk aangevallen, ik ga dan echt niet bij mezelf te raden waarom jullie daar geen last van hebben en ik wel.. Ik ga niet omdat het nu toevallig Julus is alles op een weegschaaltje leggen.. Wil je hier meeschrijven, en WEET je dat je voorzichtig moet zijn.. wees dan ook voorzichtig, en ga niet met een botte bijl verwoordingen opschrijven.

Wat mijn communicatie betreft is het mij al lang duidelijk dat het meer ligt aan het lezen van anderen dan aan mijn schrijfwijze

Gisteren nog 2 voorbeelden, de 1 vat een gewoon spreekwoord op als iets persoonlijks terwijl hoe je het ook went of keert, het niets persoonlijks was.. en er wordt me gemeld dat ik aanvallende vragen stel, terwijl er niets aanvallends aan die vraagstelling was.

Ik communiceer uitgebreid, ben je niet bereid het te lezen, reageer dan niet, wil je wel reageren, lees dan goed wat er staat.

Ik ben behoorlijk goed communicatief aangelegd, maar weet dat mijn taal gebruik anders is dan anderen.. En ik ga me daar niet in aanpassen.. Of je legt je er bij neer, of je zet me onder negeer.. kan ik prima mee leven.
Wellicht dat ik mijn standpunt op een andere wijze kan verduidelijken:

* Vreemdgaan, en het schaden van het vertrouwen daarvan ligt de verantwoording geheel bij de vreemdganger

* Het verbreken van een relatie, waarin is vreemdgegaan, ligt de verantwoording, van de problemen binnen de relatie niet per definitie bij de vreemdganger, (zeker niet indien er (voor) het vreemdgaan gecommuniceerd is over de pijnpunten in de relatie).
quote:tutteltje schreef op 13 december 2012 @ 11:30:

Ik lees al een tijdje mee maar nog nooit gereageerd.

Skypster wat moet dat heftig zijn.

Zit in een soort gelijke situatie en zou het afschuwelijk vinden als mijn nr 2 dit zou doen. Ook ik weet dat het beter zou zijn, maar goed. Het blijft afschuwelijk.

Heel veel sterkte, vooral omdat je elkaar blijft tegen komen.

Dat is inderdaad wat ik zo moeilijk vind.

En daarnaast, we spraken elkaar dagelijks. Tijdens werktijd, 's avonds. De hele dag door aan het beppen.

En dat doen we nu dus nog. Alleen 'anders'. Pijnlijk en moeilijk.
Rooss, oh, dacht dat alleen bij mannen kon. In dat geval ben ik in het verleden ook wel eens geestelijk gecastreerd

Mijn steen is prima voor nu. Weinig te melden hier. Weet bijna niet eens meer wat seks is, dus wat doe ik eigenlijk nog op deze pijler

Sense, communicatie is zenden en ontvangen. En als meerdere ontvangers jouw boodschap anders opvatten dan bedoeld is, dan zou het ook aan de zender kunnen liggen. De manier waarop je op mij reageert (leg je er bij neer of negeer) komt nogal agressief over. En dat vind ik jammer.

Het verbreken van de relatie door het bedrog van een vreemdganger vind ik wel degelijk een valide reden om de relatie te verbreken. Of je er nu wel of niet met iemand over gesproken hebt. Dat de pijnpunten besproken zijn geeft nog geen recht op vreemd gaan. Als jij moedwillig iemand bedriegt en de ander kan niet leven met dat bedrog, dan ligt het bij de bedriegende partij. Mooier kan ik het niet maken.

Ook al heb je het voor jezelf helemaal recht gebreid waarom je vind dat je het wel kunt maken (en op dat punt kan je volgens mij iedere vreemdganger over 1 kam scheren, inclusief jij en ik).
quote:Skypster schreef op 13 december 2012 @ 13:07:

[...]

Dat is inderdaad wat ik zo moeilijk vind.

En daarnaast, we spraken elkaar dagelijks. Tijdens werktijd, 's avonds. De hele dag door aan het beppen.

En dat doen we nu dus nog. Alleen 'anders'. Pijnlijk en moeilijk.

Misschien een rare opmerking hoor, maar is even geen contact ( dan alleen als vrienden erbij zijn ) niet ff beter voor jezelf en je nr 1?

Sterkte! Love hurts sometimes
Hier alles oke, heerlijk aan het zwijmelen met nummer 2...

Nummer 1 zn potentiële date is van de baan, jammer want had het leuk en fijn gevonden voor hem..
Ach.. het is maar hoe je het bekijkt of anderen dat ook zo vinden.. Ofwel je leest klakkeloos wat zij schrijven en je bent het met ze eens, of je leest zelf even terug en ziet dat het toch net ffies anders in elkaar steekt.. Zo jammer als mensen met een gekleurde bril schrijven, vind je niet? Daar vallen voor mij de mensen onder die jij beschrijft.. Zij lezen anders dan je denkt (goh.. val je daar zelf ook niet onder??)

En ik stop zelf met de discussie over wel of niet verantwoordelijk zijn binnen een relatie, een ieder mag er van mij het zijne van vinden. Ik vind het zelf eigenlijk belangrijker wat mijn nr1 en ik hier van vinden en of wij hier mee kunnen leven,

,
Ik vind het zelf eigenlijk belangrijker wat mijn nr1 en ik hier van vinden en of wij hier mee kunnen leven,

,

Maar dat is ook het belangrijkste!
Het waren bij ons zware dagen, partners hebben hard op de rem getrapt, sterker nog, ik zou kunnen zeggen dat de vrouw van nr 2 zelfs aan de noodrem trok. Gelukkig zijn er nu weer openingen om verder te kunnen. Zij was bang hem kwijt te raken. Hij had totaal niet dat gevoel, zij blijft zijn nr 1. Maar de angst om mij kwijt te raken was wel reeel en dat was wat hij niet wilde. Het waren vooral voor hen zware dagen, gelukkig had zij een goed klankbord waarmee ze kon sparren en het lijkt erop dat die man haar heeft geholpen om dingen in een iets ruimer perspectief te zien. We gaan nu op zoek naar een modus waarin we allemaal tevreden zijn met de contactfrequentie.

Nogmaals: leerzaam hoor, een open relatie.
@ skypster sterkte ... Kun je nog wel contact met hem onderhouden nu ?

Toch wel even een hobbelige weg nu na jullie laatste date zeg, een open relatie blijkt ook nog wel een flinke klus te zijn als ik dat zo lees...

Hier alles rustig, niet veel contact nu , allebei ontzettend druk met werk en alle verplichtingen van de decembermaand..
Sense, ik ben te moe om scherp te zijn, ik kan geen chocola van je laatste post maken. Iedereen zit hier met een gekleurde bril, iedereen reageert uit zijn/haar eigen referentie kader. Dat is wat je nl doet op een forum: je eigen mening uitwisselen met die van een ander. Ik weet ook niet precies op wie jij doelt en waar ik wel of niet bij hoor. Iedereen leest met een gekleurde bril.

En natuurlijk is het het belangrijkste wat jij en je partner van jullie eigen relatie vinden. Maar soms redeneer je voor jezelf dingen recht die eigenlijk best wel krom zijn. En dat geldt voor het merendeel van de vreemdgangers. En als je daar op een forum over praat, dan is het logisch dat anderen ook op reageren. En zowel vreemdgangers als bedrogenen kunnen daar op reageren. Dat dit een beladen onderwerp is, wil niet zeggen dat je dan je eigen mening niet kunt geven. En soms gaat dat in algemeenheden en soms worden er aannames gedaan. Maar dat is een forum. DE waarheid bestaat niet.

Silver, een open relatie is zeker een flinke klus. Maar het brengt ook veel goede dingen. Het heeft ons dichter bij elkaar gebracht, ons er toe aan gezet om dingen die eerder voor lief/waar aangenomen werden, ook naar elkaar uit te spreken.

Anna, wat fijn dat zijn nr1 een klankbord heeft! Het is best veel puzzelen voordat je weet welke vorm open relatie het beste voor jullie werkt.

Holidaay, dat is zeker jammer dat zijn date niet doorging!
Als je me niet begrijpt kun je maar beter niet scherp zijn Ien ;)
Ik bedoelde scherp op een andere manier Sense

En ik begrijp je wel hoor. En ik begrijp ook nog wel waar jouw gedrag vandaan komt. Maar ik vind je communicatie wat... tja.. dubieus. Zo kan ik niet precies opmaken of je voorlaatste bericht nu iets insinueert of niet. Maar laten we er maar over ophouden. Mrs. Zen hier kan zich er niet meer druk over maken. En ik wens jou ook iets meer zen toe, dan vind ik je leuker om te lezen
Ien, zijn dat die rooie pilletjes waar je zo Zen van wordt? Doe es effe wat gooien dan!

Anna, lastig en herkenbaar, daar worstelt nummer 1 van openrelatie man ook mee, al heeft zij zelf op dit moment geen behoefte aan een minnaar. Misschien maakt dat het juist nog moeilijker.

Kan je me vertellen wat jullie doen waardoor zijn nummer 2 aan de noodrem trok? Wat waren de signalen?
Sense is wie ze is Ien.. dus wellicht kan ik gewoon beter wegblijven..

Er zijn een aantal mensen die dat graag wensen.. dus zal ik maar eens mrs Santa spelen dan?
Rooss,in een notendop: we hadden veel te veel oog voor elkaar, waren echt teveel met elkaar bezig en niet meer met onze partners. Met whatsapp was het al buitensporig veel, maar we zijn ook nog gaan videochatten. Eerst gewoon als zij er niet was, maar ook dat werd steeds meer uitgebreid. Ze had gehoopt dat het na de date wel minder zou worden, maar we gingen op ons roze wolkje vrolijk verder. En dus heeft ze terecht aan de noodrem getrokken. Pijnlijk voor ons, want het was wel confronterend.

Het lijkt zich nu te stabiliseren, maar ik schaam me wel een beetje dat die noodrem nodig was, dat we onszelf niet die beperking op hebben kunnen leggen. Ook al vinden wij steeds dat onze nrs 1 dat echt zijn, die mogen dat ook voelen en merken in onze daden.
quote:anna15 schreef op 14 december 2012 @ 20:59:

Rooss,in een notendop: we hadden veel te veel oog voor elkaar, waren echt teveel met elkaar bezig en niet meer met onze partners. Met whatsapp was het al buitensporig veel, maar we zijn ook nog gaan videochatten. Eerst gewoon als zij er niet was, maar ook dat werd steeds meer uitgebreid. Ze had gehoopt dat het na de date wel minder zou worden, maar we gingen op ons roze wolkje vrolijk verder. En dus heeft ze terecht aan de noodrem getrokken. Pijnlijk voor ons, want het was wel confronterend.

Het lijkt zich nu te stabiliseren, maar ik schaam me wel een beetje dat die noodrem nodig was, dat we onszelf niet die beperking op hebben kunnen leggen. Ook al vinden wij steeds dat onze nrs 1 dat echt zijn, die mogen dat ook voelen en merken in onze daden.

Tja, ik kan het me wel voorstellen, hoor. Het voelt ook zo heerlijk om jezelf hier helemaal in te verliezen. Als je vrijgezel bent, dan zijn dit die verrukkelijke wittebroodsmaanden in het begin van een relatie. Als je een open relatie hebt afgesproken, lijkt het soms alsof je dus alles kunt doen wat je ook gedaan zou hebben als je vrijgezel was. Maar je bent nu eenmaal geen vrijgezel.

Het lijkt eerder op polyamorie. Maar elke relatie kost gewoon tijd en aandacht. Alle tijd en aandacht die je aan de een besteed, kun je niet aan de ander besteden.

De egoist in mijn zou het liefste lekker helemaal dat wittebroodseffect helemaal benutten. Maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man dat zou doen. Ik rem mezelf dus af omdat ik me verplaats in de omgekeerde situatie. Dat mijn man ook op de rem trapt en steeds het gesprek gaande houdt, helpt ook....

Want het voelt allemaal zo verdraaid lekker en smaakt zo enorm naar meer.....continu.
Klopt helemaal, Roodhaarrr. Het voelt inderdaad als polyamoreus en het zijn absoluut wittebroodsweken wat dat betreft. Heerlijk om van te genieten.

Maar deze week was pittig voor ons allemaal. Ik stond aan de zijlijn, terwijl zij aan het strijden waren voor hun relatie. Mijn nr 2 gaf naar mij aan dat hij nooit twijfelde over het voortbestaan van zijn relatie met nr 1, maar was wel bang dat hij mij kwijt zou raken. En zijn nr 1 was juist bang dat hem al deels aan mij kwijt was. En ik stond aan de zijlijn machteloos te wachten, hopend dat het allemaal goed zou komen. Of het daadwerkelijk goed komt, moet nog blijken, maar ik heb er nu meer vertrouwen in dan een paar dagen geleden.
quote:Rockstar schreef op 26 november 2012 @ 16:32:

Hoi, heb al veel gelezen hier.

Nooit gereageerd op dit onderwerp maar voel me er wel betrokken bij. (ben overigens een man, hoop niet dat dat iets uitmaakt).

Een andere vrouw echt leuk vinden naast je eigen nr1. Tja nooit mee te maken gehad tot dit jaar. Het is iemand van mijn werk, ook dat nog. Ik zal nooit mijn nr 1 opgeven voor wie dan ook. Maar o ik wil zo graag af en toe bij die ander zijn. Heen en weer geslingerd worden tussen goed en fout. Er is tussen ons nog niets gebeurt overigens.

Herkenbaar?Zeker, herkenbaar... Mijn echtgenoot is mijn alles, tegelijk ben ik stapel op iemand die ik via... terug tegenkwam, virtueel, en dat na + 20 jaar... We zien elkaar (nog) niet door omstandigheden. De 'klik' is er wèl. Voel me net als jij heen en weer geslingerd...
Ik herken het gevoel. Tenminste: ik heb me er niet in verloren, maar ik had me er best graag in willen verliezen. Het is zo lekkerrr

Ik heb mijn eigen relatie nooit hard werken of ingewikkeld gevonden. Ik hoorde wel vaak van mensen dat het goed houden van je relatie hard werken was, maar in meer dan 20 jaar heb ik dat eigenlijk nooit zo gevoeld. Het ging altijd makkelijk en prettig, zelfs als er van buitenaf meer dan genoeg ellende kwam. Maar als er een ander in de relatie komt, dan opeens wordt het wel hard werken. Je communiceert je suf, je danst steeds op het slappe koord, je vraagt je af wat je nu echt voelt. Of je niet iets voelt, omdat je verslaving naar de ander je voor de gek aan het houden is.

Tegelijkertijd vind ik dit zo mooi. Want sinds wij zijn gaan swingen en ruimte geven, gaan we zoveel dieper in gesprek over onze gevoelens voor elkaar. Waar we dat als monogamen veel meer aan de oppervlakte hielden.

Het is aan de ene kant dus moeilijker, maar de beloning is ook groter.
Ik merk ook dat mijn eigen relatie nu intenser is. We moeten meer communiceren om aangehaakt te blijven en we hebben soms ook heel bewust napret. Het heeft op meerdere fronten verdieping gebracht.
Ik heb de laatste dagen met interesse jullie discussie gevolgd. Wat pijnlijk was aan het vreemdgaan van mijn ex was dat hij voor mijn idee niet echt heeft willen vechten om ons gezin in stand te houden. Anderzijds ben ik nu van mening dat er geen redden meer aan was want ik zelf had ook geen zin meer, was ondanks het verdriet ook opgelucht dat nu de aanleiding voor een scheiding er was. Ik snap nu beter dat het is gebeurd al heb ik zelf nooit de neiging gehad. Maar dan is het idd onzer beider schuld geweest dat het mis ging maar ik vind het niet mijn schuld dat hij vreemd ging.

Afgelopen week date 2 met mr charming gehad, niet all the way gegaan maar wel erg genoten van elkaar. Komende week al nieuwe afspraak! En het voorproefje voorspelde een hoop goeds:) Met malboroman veel contact maar nog geen nieuwe afspraak, ik hoop volgend weekend want hij is wel megaspannend! Wat ik grappig maar ook lastig vind is dat die heren nu een beetje slettig beeld van me hebben en als ik het goed bekijk vind ik dat zelf ook nu wel een beetje haha. Terwijl ik helemaal niet zo snel iemand oppik en ook niet veel bedpartners heb gehad. Ben juist op zoek gegaan naar een vaste minnaar om zo een behoefte te kunnen vervullen zonder de kroeg leeg te plukken. Dat het er nu opeens twee zijn geworden is wel smeuïg, moet zelf nog even wennen aan mijn nieuwe levensstijl maar goed hun wind het dus wel op geloof ik en tja wat verwacht ik dan als nr 2 zijnde ;) momentjes van wroeging zijn maar schaars hoor, meeste momenten geniet ik lekker van de aandacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven