Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Je vliegt nogal radicaal van links naar rechts Verliefd. Als je eerst dagelijks urenlang alles bespreekt, al bijna wil samen wonen, dan is cold turkey vandaag stoppen nogal.. ehm.. ongeloofwaardig. Maar kan aan mij liggen hoor..
Sam, kan me voorstellen dat jullie eerst samen eea willen uitvogelen. Hoe oud zijn zijn kids? Enneh, zit jij wel op zijn kids te wachten? Lijkt me voor jou ook best een pittige klus, opeens ben je parttime 'moeder'..
Iens, dat is niet verliefd, dat is Join. Die is radicaal gestopt.

Verliefd, het is allemaal zo logisch. Je bent nu 15 jaar ouder en wijzer. Natuurlijk bespreek je in urenlange chats je ins en je outs, natuurlijk luistert je minnaar veel beter naar je, van hem krijg je de aandacht, van hem krijg je precies wat je nodig hebt. Hoe je het ook draait, je nr 1 zal er altijd bekaait vanaf komen als je hem in het licht zet van je nr 2. Kan niet anders!

Ik raad je dan ook van harte aan het verhaal van Jchdinges (sorry, kan het echt niet onthouden) te lezen.

Zij heeft jouw nieuwe T shirt versleten in de kast hangen. Zie haar verhaal als jouw evt voorland!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2013 @ 13:04:

[...]

Daarom heb ik er ook 3! You lucky girl!!!
quote:ohyeah schreef op 22 april 2013 @ 13:20:

[...]

You lucky girl!!!

Waarvan er 2 nauwelijks tijd hebben voor Roosje hoor!

Grrrmmbblll, ik wil een nr 4.
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2013 @ 13:20:

Iens, dat is niet verliefd, dat is Join. Die is radicaal gestopt.

Oh ja, shit, ik zie het. Ik verkluts! Sorry.

Nou ja, verder zie wat Rooss zegt.
natuurlijk zal niet iedereen hier voor open staan dit zal ik ook nooit beweren.

Maar ik denk wel dat er veel mensen zijn die liever hun partner moeten delen dan dat ze deze helemaal kwijt zijn.

en als het er op aan komt echt niet hun partner de deur wijzen omdat deze andere behoefte heeft.

waarom zou het gevoel van de monogame partner zwaarder moeten wegen dan van degene die behoefte heeft aan meerdere partners
quote:wovi12 schreef op 22 april 2013 @ 13:24:

waarom zou het gevoel van de monogame partner zwaarder moeten wegen dan van degene die behoefte heeft aan meerdere partnersOmdat je opvoeding en cultuur nooit uit mag vlakken. Wat we geleerd hebben is de waarheid. Bijna sterker dan genen.
dat moet je ons niet vragen Wovi, wij zijn de verkeerde doelgroep..

ga eens op zaterdag bij de plaatselijke super staan.. en vraag het willekeurige voorbijgangers,.. ik hoor dan graag je bevindingen.
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2013 @ 13:26:

[...]

Omdat je opvoeding en cultuur nooit uit mag vlakken. Wat we geleerd hebben is de waarheid. Bijna sterker dan genen.

+1

Sad, but true..
@Rooss

heb haar verhaal ook zeer aandachtig gelezen. situatie niet helemaal vergelijkbaar, haar nr 2 was gerouwd, mijn nr 2 is single en gaat dus niet voor z'n vrouw kiezen. maar het kan altijd mislopen natuurlijk en dan zit je inderdaad met niks meer

mn verstand weet ook dat ik veel op het spel zet..

maar mn gevoel weet dat ik bij hem wil zijn

eerst nog maar eens een paar keer rustig daten in het geheim en dan zien we wel weer verder
quote:xxverliefdxx schreef op 22 april 2013 @ 13:13:

snap wel dat het op anderen als niet zo rationeel en ondoordacht over komt.

ja, hebben net 1 date gehad....

maar spreken elkaar al ruim een maand dagelijks urenlang via chat. hebben al meer gesproken over alles wat belangrijk is dan veel stellen in 10 jaar

ja, het is idd niet de nr 1 die me in mn oude situatie vasthoudt....

na een relatie die de laatste 15 jaar steeds sexlozer is geworden, ben ik er wel klaar mee. is dat alleen zijn schul? nee natuurlijk niet! ik verwijt hem ook niets, maar als je eenmaal op dat punt bent beland, is het moeilijk om terug te keren naar een weer meer intieme situatie en geloof me... heb ik ook geprobeerd

Bijzondere constatering dit... Zal met referentiekader te maken hebben, maar hoe weet jij dat jullie zoveel meer belangrijke dingen bespreken dan veel stellen die al meer dan 10 jaar samen zijn?

Ik ken nogal veel voorbeelden van mensen die zolang samen zijn, en hun grote kracht is juist het praten, dat is ook meteen de reden dat ze samen heel veel gered hebben...

Maar, waarom ga je niet weg bij nr 1 omdat het niet meer werkt zonder eerst nieuwe schoenen te regelen, zonder meteen een nieuwe man?

Zou zoveel eerlijker zijn naar je nr1 toe. Nu geef je hem gewoon een schop na voor dingen waar hij alleen niets aan kan doen...

@ Inez, zijn kids zijn pubers, schelen in leeftijd veel minder met mij dan ik met hun vader. Dus of we het echt over moederen hebben, ik weet het niet. Ik hoop dat ze hier willen zijn, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat ze mij voorlopig niet hoeven te zien. Alleen hoop ik wel dat ze hun vader willen blijven zien. Tijd zal misschien een toverwoord zijn, en ik zie het wel. Zijn kids zijn welkom, en ik zal er alles aan doen ze het gevoel te geven dat ze welkom zijn.
quote:wovi12 schreef op 22 april 2013 @ 13:24:

waarom zou het gevoel van de monogame partner zwaarder moeten wegen dan van degene die behoefte heeft aan meerdere partnersWil jij dat mijn monogame partner even goed uitleggen dan?
ik weet het niet sense, als dat zo is vraag ik me af waarom er niet meer over gesproken wordt als je van mening bent dat je eigen behoefte net zo zwaar weegt.

ik weet dat jij dit wel gedaan hebt, maar vele niet
quote:ohyeah schreef op 22 april 2013 @ 13:44:

[...]

Wil jij dat mijn monogame partner even goed uitleggen dan?ik wil het wel proberen
Wovi, jij hebt een enorme tunnelvisie. En ik snap dat je dingen ziet, denkt en leest vanuit jouw ervaring maar de wereld is groter dan het openminded brein van Wovi!
@xsxaxmx

natuurlijk zijn er ook stellen waar het anders gaat, maar zie om me heen veel stellen waar het praten met elkaar over de dingen die echt belangrijk zijn problemen geeft

waarom ik niet nu al bij hem wegga? omdat er ook veel goeds nog is in onze relatie, maar helaas dus niet op dit vlak
O ja, dat. Toen ik zwanger was zag ik overal zwangeren, die vallen me nu niet op. En toen ik 20 kilo was afgevallen kwam ik alleen maar mensen tegen die ook 20 kilo waren afgevallen!

Het is ook maar net wat je wil zien.

Veel goeds in de relatie Verliefd? Wie houd je voor het lapje? Je eigen woorden zijn: ik zou het liefst bij 2 intrekken en hij wil dat ook. Maar ik zit gevangen in werk, kids, gedoe.. alles maar niet nr 1.

Heeft jouw relatie echt nog veel goeds?
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2013 @ 12:54:

Jch (wat een rotnick!) Bedankt voor je verhaal. IK hoop dat het heel veel minnaressen hier de ogen opent. Daar zit je dan, gescheiden en minnaarloos. Zo cliché en zo godvergeten pijnlijk. Alles kwijt. En nog door eigen toedoen ook. Auw!

Dank voor de reacties, mijn verhaal was niet stichtelijk bedoeld hoor, wilde het gewoon even kwijt omdat je zoiets niet even in de kapsalon vertelt. En ja, cliché, dank je, dat woord zet het helemaal in perspectief voor me. Ik moet er al bijna keihard om lachen.

Succes met alle minnaars hier. Ik weet uit ervaring hoe leuk het kan zijn! Denk dat ik er ook maar weer n paar uit de kast ga trekken.
Verliefd, ik zei al vast een ander referentiekader...

Mag ik vragen of je ook zulke goede gesprekken met je nr 1 hebt?

En wat zijn de goede dingen in je relatie met nr 1?

Blijkbaar niet genoeg, want je overweegt al na 1 date met een ander bij hem te gaan wonen, maar doet dit niet met als enige excuus: het maakt te veel kapot voor anderen...

Op mij komt dit echt niet over als houden van je partner, willen vechten voor dat wat je hebt, maar dat kan aan mij liggen.
Sam, ik zette moeder ook bewust tussen aanhalingstekens. Pubers dus al. Hm, ik hoop dat ze een beetje mild kunnen zijn, niet de meest makkelijke leeftijd. Mag ik vragen wat het leeftijdverschil tussen jou en je vriend is?

Wovi, ik denk dat angst een hele grote reden is. Angst dat het raar gevonden wordt, dat de ander toch niet zo ruimdenkend is als hij/zij misschien wel dacht, angst voor afkeuring want in de samenleving is het nog steeds not done. En ik denk dat dat voor vele ook terechte angst is.

Jc (ik kort je ff af hoor, wat een nick!), ik zag het niet als stichtelijk, maar ik denk dat het best goed eens voor sommigen hier om te lezen dat het ook heel anders kan lopen. Eye openers zijn altijd welkom.

Verliefd, lees je eigen posts eens terug. En wees eens heel eerlijk naar jezelf..
klopt roos net zo goed als ieder ander neem ik mijn eigen ervaringen mee in mijn levensvisie.

ik snap ook wel dat niet iedereen hiervoor open staat
quote:SweetInez schreef op 22 april 2013 @ 13:58:

Jc (ik kort je ff af hoor, wat een nick!), ik zag het niet als stichtelijk, maar ik denk dat het best goed eens voor sommigen hier om te lezen dat het ook heel anders kan lopen. Eye openers zijn altijd welkom.

That makes 2!

Bah Iens, wat zijn we het eng met elkaar eens vandaag. Heb je niks te bitsjen?
quote:wovi12 schreef op 22 april 2013 @ 13:58:

klopt roos net zo goed als ieder ander neem ik mijn eigen ervaringen mee in mijn levensvisie.

ik snap ook wel dat niet iedereen hiervoor open staatErvaringen meenemen is wat anders dan tunnelvisie.
quote:Rooss4 schreef op 22 april 2013 @ 14:01:

[...]

That makes 2!

Bah Iens, wat zijn we het eng met elkaar eens vandaag. Heb je niks te bitsjen?Jawel hoor, ik zat me al af te vragen of je met 4 neukerts überhaupt nog wel tijd hebt om fatsoenlijk te moederen. Maar ja, straks sturen ze mij ook nog op forum vakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven