Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
In vorige relatie was het inderdaad bar en boos als het op sex aan kwam. Hoe slecht? Slecht. Ik rond het omwille van de herkenning af, maar tussen mijn 18e en 35e was het geen sex met mijn vrouw. Pas toen kinderwens concreet werd, is het noodzakelijke gebeurd. Ongeloofwaardig waarschijnlijk, toch is het waar.

Ik heb toen een tijdje een ander gehad, ruim een jaar, waarbij het vooral om het fysieke ging. Toen zij een relatie kreeg stopte dat.

Toen ik een 2e keer een ander kreeg in dat huwelijk heb ik scheiding in gang gezet. Proces van ruim een jaar geweest. Toen ik knoop doorhakte en huis verliet, stopte ik ook met nr2. Heeft nog meer energie gekost dan de scheiding trouwens. Ze was beetje van het padje af zeg maar.

Na jaar alleen gewoond te hebben nieuwe vrouw ontmoet, allemaal ok, ondanks een valse start door dezelfde nr2 aan het einde van mijn 1e huwelijk die mij niet los liet en ik niet "van me af beet".

Totdat ik uiteindelijk toch vast liep. Worstelde met mijzelf. Vond een luisterend oor, begon een relatie en dacht mijn huwelijk helemaal zat te zijn. Ik nam afscheid. Dat was niet goed en heb alles geprobeerd te herstellen. Dat lukte.

En dan nu toch weer ... dit.

Bovenstaande is wel heel veel shit en ellende in één alinea, het gaat wel over een periode van pakweg 30 jaar.
Hoi meiden,

Ik heb een ontzettende lieve vriend al bijna 2 jaar. Voor dat ik deze relatie in ging heb ik ook contact met iemand anders (van een andere leeftijd, ouder) dit contact is er nog steeds. En voelen zich ontzettend na elkaar aangetrokken. Als ik bij mijn vriend ben voelt het ook goed en onze relatie gaat super, maar toch blijft het contact we zijn nieuwsgierig naar elkaar en we doen er bijna alles aan om in elkaar buurt te komen en aanrakingen zonder dat iemand iets merkt of ziet. We whatsappen veel en niet alleen over koetjes en kalfjes maar ook hoe graag dat we elkaar willen en afgelopen weekend zijn we toevallig samen en alleen op de wc in een kroeg en dan is de spanning tussen ons te voelen en er werd een kus uitgedeeld en een paar aanrakingen gedaan over mijn lichaam. We willen nu dinsdag afspreken om wat te drinken bij hem thuis. En ik wil ook heel graag want heel kort gezegd 'ik wil hem!' gewoon om de spanning om de aanrakingen, de kus en misschien wel sex?! Het voelt goed om met het hem te praten en hij stelt mij ook op me gemak en we veel dingen gemeen..

Toch hou ik zielsveel van mijn vriend en we hebben dingen meegemaakt wat een ander stel nooit zo mee maken..

Wat moet ik toch...

Liefs,
Grappig Damntoo, toevallig heb ik vandaag een zeer interessante lezing beleefd over relaties, daarin werd precies jouw stuk belicht. Je hebt de ene relatie ingeruild voor de ander terwijl je zelf nog dezelfde "gaten" had. Je miste, je zocht en vond en werd op een ochtend wakker in dezelfde relatie als je eerste. En weer probeer je op te vullen met een nummer 2.

Ik schreef al eerder, het is een leegte in jezelf, niét in je relatie.

Sense, ik ben van mening dat je jouw 2 punten uit elkaar mag trekken.

Ja, je kunt emotioneel vreemdgaan en nee, je kunt geen emotionele monogamie eisen.

Je kunt eigenlijk sowieso niks eisen van een ander.
Waarschijnlijk nog meer grijs gebied dan het fysieke vreemdgaan, Roos
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Elize, in je eigen topic schrijf je:quote:elize1990301 schreef op 05 januari 2014 @ 21:39:

Ik wil niet vreemdgaan ik wil van het gevoel van spanning voor een andere man afDan lijkt het me duidelijk wat je moet doen, toch?
Damntoo, hoe lang zit je nu in dit huwelijk?

Zou het voor jou niet een idee zijn om eens met een relatietherapeut te gaan praten? Om misschien te begrijpen waarom je nu weer opnieuw tegen een gemis aanloopt. Ookal is het dit keer niet zozeer een seksueel gemis.

In elke relatie mist wel iets, denk ik. Maar het moment waarop je open gaat staan voor iemand anders, is volgens mij toch wel het teken dat er echt iets scheef zit. Misschien nog wel voor je je er bewust van bent. Net als je minnares, die ook zo gelukkig is thuis en haar man niet wil verlaten. Toch ontbreekt ook daar iets, iets dat zo groot is dat ze daarvoor ook een invulling zoekt bij jou.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Het is zo duidelijk te merken dat je zo'n knauw hebt gekregen hiervan nieuwkomertje....

Je geeft aan geen minnares te kunnen zijn omdat je hiermee niet overweg kunt.. persoonlijk vind ik het absoluut respectloos zoals je opzij gezet en genegeerd wordt.

Er zijn uiteraard ook genoeg minnaars die wel de moeite nemen om eerlijk te zeggen dat het over is en waarom zodat je niet met die vragen blijft zitten waar je nooit antwoord op krijgt.

Ik denk zeker dat er iets mist in mijn huidige relatie, waarom stap ik anders in een n2 relatie.

Toen ik hier bijna 2 jaar geleden over begon te denken en voorzichtig de 1e stappen zette was ik er ook van overtuigd dat mijn huwelijk perfect was en ik alleen een beetje spanning nodig had...

Nu weet ik wel dat er zaken missen waar ik wel behoefte aan heb maar idd praten is soms zo moeilijk, onbegrip, tijdgebrek of gewoon niet de tijd willen nemen....

Op de een of andere manier wordt er toch iets ingevuld door nr 2 .Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik mijn man hierom zou verlaten, zo ernstig is het gemis dus blijkbaar ook niet....
ik heb lang meegelezen zonder mee te schrijven, maar wilde hier toch wel graag een vraagje over stellen:

Heeeidi schrijft:

"In elke relatie mist wel iets, denk ik. Maar het moment waarop je open gaat staan voor iemand anders, is volgens mij toch wel het teken dat er echt iets scheef zit."

Dus in elke relatie mist iets. Maar als je dat gaat zoeken bij anderen, zit het scheef?

Als in elke relatie iets mist... wat is er dan scheef aan dat aanvullen bij een ander? Als in iedere relatie iets mist lijkt me dat nogal onvermijdelijk. Tenzij je er van uit blijft gaan dat je het allemaal bij 1 persoon moet vinden.
Nou, ik bedoelde dat er in elke relatie wel eens een ergernisje is, of je in je partner liever ook nog net die ene eigenschap zou zien. Niemand is perfect, dat bedoelde ik. Dus dat je altijd wel iets te wensen hebt. Dat lijkt mij niet meer dan normaal.

Alleen, niet iedereen die iets mist, gaat ook vreemd. Ik denk dat de drempel naar vreemd gaan, hoger ligt, bij een groter gemis of een diepere leegte. Dat iemand zijn was niet netjes in de wasmand gooit, terwijl je liever ietsje meer netheid bij je partner zou zien, vind ik iets anders dan geen serieuze gesprekken meer kunnen voeren.

Dat er overal wel iets mist, bedoel ik alleen maar om aan te geven dat het nergens vlekkeloos en perfect zal zijn. Alleen vind ik vreemdgaan wel een teken voor een serieuzer gemis, een groter issue.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:vuilnisman schreef op 06 januari 2014 @ 19:25:

Als in elke relatie iets mist... wat is er dan scheef aan dat aanvullen bij een ander?

Wellicht een inkoppertje maar eeeh vraag het aan je van nietswetende partner? Misschien kan zij je precies vertellen wat er scheef aan is.

Kijk, ik vind ook dat je best dit mag halen bij Jan en dat mag halen bij Piet hoor, ik denk ook dat exclusiviteit niet per sé in een relatie zou moeten.

Maar dan wel graag 2 kanten op hè?
Elize, sorry, had je over het hoofd gezien. Hoe oud ben je?

Als ik je post zo lees, denk ik dat je nog best jong bent.. En als je al die bijna twee jaar met je vriend, nog altijd dat contact met die ander hebt aangehouden en ook dat zo spannend blijft, zou ik die relatie met je vriend nog eens heel kritisch bekijken. Is dat de man waar je nog 10-20-30-40 jaar mee verder wilt? Maakt hij je echt gelukkig?

Dat je dingen meegemaakt hebt, die anderen misschien nooit meemaken, is natuurlijk niet echt een reden om dan maar voor eeuwig samen te blijven. Ook ondanks dat, kun je op een dag besluiten om toch uit elkaar te gaan.

Praat je met je vriend over je twijfels?
quote:Rooss4 schreef op 06 januari 2014 @ 20:34:

[...]

Wellicht een inkoppertje maar eeeh vraag het aan je van nietswetende partner? Misschien kan zij je precies vertellen wat er scheef aan is.

touché, zeg je dan geloof ik.
quote:vuilnisman schreef op 07 januari 2014 @ 00:08:

[...]

touché, zeg je dan geloof ik.

Vrij vertaald: raak aan.

Lekker
Hallo,

na lang twijfelen toch maar besloten om ook eens te reageren. Ik zit al langere tijd in een relatie en heb voor het eerstin mijn leven een minnaar. Hij zit ook al langere tijd in een relatie. Hij is in het verleden bij zijn vorige partne ook vreemdgegaan en heeft toen uiteindelijk zijn vrouw hiervoor verlaten.

Waarom ik vreemd ga? Tja, dat is een goeie vraag. Hetbegon als een stukje erkenning, het gevoel dat ik wel aantrekkelijk bent. Het is inmiddels uitgegroeid naar een hevige verliefdheid met de daarbij behorende gevoelens van onzekerheid. Het ene moment ben ik in de zevende hemel en het volgende moment ben ik bang dat hij me niet meer wil en nog een ander heeft ( alhoewel ik betwijfel of hij daar tijd voor heeft).

Dit is nu 9 maanden aan de gang. Ik maak me geen illusie dat hij weg gaat bij zijn vriendin. Ik sta wel op het punt om mijn relatie te beëindigen, mijn minnaar heeft me wel bewust gemaakt dat mijn relatie niet is zoals ik dit de rest van mijn leven wil.
Hoi Bluebell.

Zou je een relatie willen met je minnaar ondanks dat hij een notoire vreemdganger is/lijkt?

Waar hoop je op als je bij je man vandaan bent?
Hoi roos,

Ik geloof niet dat een relatie met hem zou werken als ik eerlijk ben. Hoe graag ik ook bij hem ben. Mijn huidige relatie ben ik heel ongelukkig in. Dit werkt niet meer. Ik heb alleen de knoop nog niet door durven hakken. Mijn minnaar geeft me wel dat zetje.
Het is leuk spelen in de snoepwinkel, er staat weer het een en ander op stapel qua actie.

Maar er is de laatste tijd niet een geweest waarbij de vonk echt knetterend oversloeg, hoe leuk en lekker ze ook zijn. En ik ook gewoon echt heel veel zin heb in wat spannende actie, geile spannende actie.

Geduld oranje. Geduld...
quote:oranjexx schreef op 07 januari 2014 @ 19:24:

Geduld oranje. Geduld...Haai.
Swv hoe kan het dat ik elk topic waarin jij reageert het gevoel krijg dat je loopt te hengelen....

Jij zou nu toch druk met je vriendin moeten zijn nu je haar eindelijk voor jezelf hebt ipv hier rond te hangen
Praatjes vullen geen gaatjes, ik zie weinig constructief hengelen. Meer een sneue poging om aandacht vragen, verder komt het volgens mij niet van de grond.

SWV, ik dacht dat jij hier niet meer schreef? Weet je vriendin dat je meerdere contacten aan het opdoen bent? Of denkt ze nog steeds dat ze een lot uit de loterij getroffen heeft?

Oranje, meestal duikt er altijd wel weer een leukerdje op!
Ik hengel nooit. Kost veel te veel tijd.
Ha, ja, dat snap ik! Want ze bijten nooit!
quote:Heeeidi schreef op 07 januari 2014 @ 21:46:

Ha, ja, dat snap ik! Want ze bijten nooit! Precies. Jij begrijpt me tenminste.
Jij bent gewoon een single of getrouwde vent die er een lekkere snack bij wil. Heel sneaky; eerst een verhaal verzinnen en als daar dan diep en serieus op ingegaan wordt, zijn jullie ineens zonder problemen een stel. Yeah right. Het werd je te heet onder je voeten en nu is duidelijk wat je echt komt doen.

Als je wérkelijk zo'n situatie aan de hand hebt, zou je er veel vaker over willen schrijven. En zou het niet ineens rozengeur en manenschijn zijn, dat vooral.
Het is een complot, ik zweer het je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven