Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ok afgefikt is wellicht een verkeerde woordkeuze, maar de wijze waarop er hier aannames gedaan worden zijn erg grappig gezien de wijze waarop er commentaar geleverd wordt op een aanname die LD heeft gedaan..

Highlander, doe jij nooit iets voor een ander waar jij zelf ook gelukkig van wordt? Ik wel hoor, echter is dat toch niet het enige in mijn leven wat ik doe om gelukkig te worden, das ook zo'n verkeerde aanname..

Ik doe ook genoeg voor mijzelf, en kan ontzettend goed zelf beslissingen nemen. Dat het andere keuzes zijn dan die jij zou nemen, maakt niet dat die meteen verkeerd zijn toch?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
En prima hoor als jullie liever niet zien dat ik hier over post, ik post ze niet omdat ik zoek naar feedback of advies (je ziet mij nergens vragen 'wat zouden jullie doen?... ` ik vind het fijn (dacht ik) om hier af en toe een ei te leggen.. En sterker nog, dit postte ik naar aanleiding van jullie (JufM) vragen..

Maar dat hoeft natuurlijk niet..
Ik geloof niet zo in altruïsme, ik denk dat je altijd jezelf meeneemt als je iets voor een ander doet. Dus als je dat bedoelt, dan ja, dan kan je zeker blij worden van iets voor een ander doen. LD en jij hebben een bijzondere relatie die voor 99% van de mensen niet herkenbaar en dus niet in te voelen is. Jullie zijn een soort van veroordeeld tot elkaar zonder dat jullie echt voor elkaar kiezen. In elk geval maakt LD die keuze niet.

Jullie achtergronden zorgt voor die afhankelijke relatie. Of het goed/gezond/helend is laat ik graag in het midden. Het is wat het is en of het op lange termijn geluk op gaat leveren weet je pas als het zo ver is.

Ik snap alleen niet waarom LD nog bij zijn vrouw is. Hij had de knoop doorgehakt toch? Eén ding is zeker, LD wordt van zijn relatie niét gelukkig.
quote:Sense-1970 schreef op 09 mei 2014 @ 21:07:

En prima hoor als jullie liever niet zien dat ik hier over post, ik post ze niet omdat ik zoek naar feedback of advies (je ziet mij nergens vragen 'wat zouden jullie doen?... ` ik vind het fijn (dacht ik) om hier af en toe een ei te leggen.. En sterker nog, dit postte ik naar aanleiding van jullie (JufM) vragen..

Maar dat hoeft natuurlijk niet..Bejjegek, blijf gewoon schrijven. Waarom zou je je ei niet mogen leggen? En inderdaad, er werd naar gevraagd, dan zou het gek zijn als je ineens niet meer mocht schrijven.
Hoi Roos, hartstikke bedankt voor de tip! En voor de foto! Ik ga 'm morgen gelijk 's halen

Bella, wat een dappere beslissing! #Respect!

Heel veel sterkte en
Sense, Ik kan mij goed voorstellen dat jij je beter voelt over jezelf

zodra jij hem weer uit zijn stront dan wel put getrokken hebt.

Dat het ergens fijn voelt voor jou dat hij zichzelf afhankelijk

van jou heeft gemaakt om telkens weer uit zijn dieptepunten te komen

en dat jij jezelf daarvoor en daardoor gewild voelt begrijp ik helemaal.

Zeker nu ik heb geloept wat jullie jeugd met onbeschikbare ouders etc is geweest

kan ik mij goed voorstellen dat jij beschikbaar wilt zijn voor hem,

wilt dat hij beschikbaar is voor jou en jij (weer) teleurgesteld raakt

wanneer hij niet (meer) beschikbaar is op de chat.

Ik vraag mij wel af hoe lang jullie die afhankelijkheid in stand kunnen houden

zonder elkaar nog meer pijn en teleurstelling aan te doen

dan de teleurstelling die jij al een tijd (sinds okt?) laat zien in jouw berichten hier.

Jullie kunnen niet eeuwig bij toerbeurt elkaars vervangende ouders spelen.

Ik gun jou idd een man die jou als gelijkwaardig ziet op een volwassen manier.

Een man die ipv erin te blijven wentelen het lef heeft zelfstandig (hulp die er wel verstand van heeft kan inschakelen om) uit omstandigheden waar hij geen geluk in vind te stappen.

volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik denk dat dat wel eeuwig kan Highlander. Zo lang niemand de cirkel doorbreekt blijft het in stand. Als je bij elkaar iets te halen hebt dat een ander niet biedt dan kan je eeuwig een rol vervullen. Vooral beschadigde mensen kunnen een enorm gevoel voor soulmateschap ontwikkelen, kijk maar naar bv Bella. En Ik denk idd dat zowel Sense als LD een beetje kapottig zijn en elkaars pleisters plakken. En zo lang één van beiden of beiden daar niet compleet aan onderdoor gaan(t) zal het zo zijn.
Roos, ze zitten eigenlijk vastgeroest in één bepaald rollenpatroon wat hun gedrag betreft?

Hoe heb jij het slachtoffer-redder rollenpatroon met jouw ex-man doorbroken?
Ja dit zou eeuwig kunnen zijn, al heb ik dan geen idyllisch beeld bij vriendschap en heb ook wel geleerd dat als bepaalde koek op is, het ook niet meer werkt. Keer op keer ontdekken wij dat die koek niet op is.. Dat we beiden genieten van de gesprekken die we voeren, de enorme eerlijkheid en vrijheid die we mogen hebben, het mogen tonen van onze kwetsbaarheid..

Voor de mensen die LD IRL kennen is dat een kompleet onbekend fenomeen, mister hard shell,.. Hij heeft zichzelf al op zeer jonge leeftijd een rol aangemeten. Het mee mogen maken, het ervaren wat er werkelijk onder zit is in mijn ogen iets heel moois, en wetende dat ik de enige ben aan wie hij dat laat zien maakt mij ook dankbaar..

RRoos, er zijn een aantal redenen waarom de scheiding nog niet is voltooid, echter heb ik hem beloofd hier niet op Vief over te schrijven en ondanks dat ik weet dat hij hier zelden leest, hou ik me daar ook aan.
Slachtoffer redder rollenpatroon? Je bedoelt dood paard en schopper waarschijnlijk.

Door te scheiden Highlander. En ik moet zeggen, we zijn leukere exen dan echtgenoten!
quote:highlander schreef op 09 mei 2014 @ 21:51:

Roos, ze zitten eigenlijk vastgeroest in één bepaald rollenpatroon wat hun gedrag betreft?

Hoe heb jij het slachtoffer-redder rollenpatroon met jouw ex-man doorbroken?

Dat lijkt voor jou zo, echter bestaat onze relatie uit nog veel meer dan alleen het bespreken van problematiek.. Wij hebben over vele zaken ook ontzettend veel lol, hebben een gezamenlijke (meerdere zelfs) interesse waar we veel over spreken en ook dingen samen "opzetten" en hebben een gezamenlijke drang tot fantaseren over de meest wilde plannen waar wij ons uren mee bezig kunnen houden (totaal niet op seksueel gebied overigens)

Wij spelen dus niet enkel dat rollen spel wat jij kent..
quote:highlander schreef op 09 mei 2014 @ 21:51:

Ja, dat lijkt me vrij duidelijk. Eng hè, dat je zelfs in een minnaarrelatie vastgeroeste patronen kan ontwikkelen.

En door alle veranderingen heen blijft dat rollenpatroon dus ook in stand. Sense in de put en LD met zijn touw en katrol. LD in de put en Sense met touw en katrol.

Zo kan je dat heel lang volhouden. Nogmaals, het zou mijn keuze niet zijn, mijn touw is op en mijn katrollen zijn verroest maar de vraag is ook niet of dit mijn ding is.

Sense, dat snap ik. En als je LD dat beloofd hebt moet je dat ook niet doen.
Natuurlijk is het nooit alleen maar putten, touwen en redden, dat lijkt me duidelijk. De vriendschap begon ooit omdat er sprake was van elkaar aardig vinden en wederzijdse interesse.

Natuurlijk is er lol en leut, dat kan niet anders. De afhankelijkheid komt voort uit het vastgeroeste patroon. Het niet meer zonder kunnen.

Tenminste, zo zie ik het.
Sense, ik verschillende omstandigheden speel ik een verschillende rol.

Allemaal verschillende gedragspatronen die ik ook kan doorbreken

als deze niet langer functioneel zijn.

Ik identificeer mezelf niet zo met mijn verschillende rollen

als jij blijkbaar met jouw ene rol bij hem wel doet.
highlander wijzigde dit bericht op 09-05-2014 22:27
Reden: onbegrijpelijke stuk weggehaald
% gewijzigd
Highlander, ik vat je echt even niet. Wellicht komt het doordat ik Sense een pietseltje beter ken?

Zij is een toegewijde werker, een leuke gesprekspartner, een tolerante nummer 1 en een passionele minnares.

Zij heeft in die zin net zoveel rollen als jij en identificeert zich met elke rol al naar gelang deze gewenst is. Net als jij hoop ik.

Of ben je als echtgenoot minder toegewijd dan als werknemer?

Je beseft toch ook wel dat dit topic zich toespitst op één rol, nl die van minnares? En dat dat dus het enige is dat je hier leest? Het is toch logisch dat Sense hier niet uiteenzet hoe het haar als werknemer vergaat?

Of bedoel je dat niet?
Roos, je hebt gelijk ik breng slecht onder woorden wat ik bedoel.

Ik bedoel dat Sense zichzelf vast lijkt te roesten aan

haar rol als de redder in haar relatie met die slachtoffer spelende man.

Met het risico dat zij mettertijd de schopper tegen een dood paard blijkt te zijn.

Dat gedragspatroon kan ook doorbroken worden.

Dat hoeft niet door een scheiding.

Dat kan wel door hem aan zijn eigen lot over te laten.

Niemand leert op eigen benen lopen als iemand ze de hand blijft vast houden.

Een minnares hoeft geen moederfiguur te spelen.
ik dacht dat je teruggelezen had! Als je goed hebt opgelet weet je dat je op deze vraag geen antwoord krijgt, in elk geval niet dusdanig dat het jou bevredigd.
Ik weet het Roos.

Ik begin me irritant te gedragen.

Negen maanden niks.

Hoe houd jij het celibaat vol???
Ik zit nu op ruim 2 maanden. Eeeh heel ruim zelfs, 2,5 maand. Mijn lijf slaapt. Al zou ik op dit moment heel graag iemand naast me op de bank hebben die vellen plukt en daarna mijn schouders masseert met amandeltjesolie. Tja.. hij bood zich aan en ik heb hem afgewezen. Toen bood hij zich nog een keer aan (beloofde me 3 orgasmes achter elkaar) en ik wees hem weer af. Waarschijnlijk ben ik er echt even klaar mee.

Ik schreef al eerder, ik heb een ideaal libido. Als het niet wakker geschud wordt blijft het slapen. Ik ben ook gewoon niet geil.

En jij, een bios date in het verschiet met je (ex) minnares toch? Is haar partner ook overleden trouwens? (sorry voor de directe vraag, ik weet even niet hoe anders te formuleren)
quote:highlander schreef op 09 mei 2014 @ 22:22:

Roos, je hebt gelijk ik breng slecht onder woorden wat ik bedoel.

Ik bedoel dat Sense zichzelf vast lijkt te roesten aan

haar rol als de redder in haar relatie met die slachtoffer spelende man.

Met het risico dat zij mettertijd de schopper tegen een dood paard blijkt te zijn.

Dat gedragspatroon kan ook doorbroken worden.

Dat hoeft niet door een scheiding.

Dat kan wel door hem aan zijn eigen lot over te laten.

Niemand leert op eigen benen lopen als iemand ze de hand blijft vast houden.

Een minnares hoeft geen moederfiguur te spelen.

Tja, we heten (gelukkig) niet allemaal Highlander, de man die niets of niemand nodig heeft.. Gelukkig dat het jou lukt! En blijkbaar goed ook zo te lezen..

En hoe jij van vriendschap (hetzij anders gedefinieerd dan dat jij vriendschap erkend) meteen omdoopt in iemand die een "moederrol" is mij echt een raadsel

Het maakt wel dat ik (wederom) genegen ben niet meer op je vragen /opmerkingen te reageren, jij kent geen grijstinten, jouw visie is zwart wit, en daar kan ik in sommige omstandigheden prima mee omgaan (ik woon tenslotte met mister zwart wit samen) gaat me dat in dit onderwerp niet lukken.. In onze minnaarsrelatie is namelijk niets zwart wit....
Told you so!
Ja, zij is weduwe geworden en ik weet niet precies hoe haar pet staat

of hoe ons contact gaat lopen.

Ons telefoongesprek ging alle kanten op behalve onderhuids.

Eens kijken wat zij tijdens de film doet.

Daarbij, ik vind het te leuk om eerst maanden te sjansen

voordat ik eens in bed beland.

Ik heb geen ideaal libido.

Nu mijn stemming uit de put begint te komen stijgt mijn libido vrolijk mee.

Ja Roos, jij hebt weer gelijk over die zelfreflectie.

Ook dat is een denkpatroon in eindeloze herhaling
Tja Roos.. Daar viel toch geen enkel ander zinnig antwoord op te verzinnen..
quote:Rooss4 schreef op 09 mei 2014 @ 22:16:Het is toch logisch dat Sense hier niet uiteenzet hoe het haar als werknemer-gever vergaat?

Of bedoel je dat niet?

Geloof me, dat wil je niet.. Dat zou een compleet nieuw topic zijn
Ik dacht, kom ik hou je anonimiteit een beetje in de gaten

Highlander, ik vind het lastig te visualiseren hoe je na een break weer een spanning van maanden op gaat bouwen, ik denk niet dat me dat zou gaan lukken.

Is het al tijd voor een nieuwe cursus? "hoe breng ik mijn libido naar dromenland"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven