Minnaar deel 24.

vrijdag 30 mei 2014 om 19:00
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!

vrijdag 11 juli 2014 om 12:04
vrijdag 11 juli 2014 om 12:14
@zkotz, ik kan je innerlijke strijd me wel voorstellen. En voordat je dan daad bij woord voegt wil je toch weten hoe het is en wat er allemaal bij komt kijken. Zie een plek als dit als een plek waar je mag lezen en mag delen. Je mag best een oordeel hebben, zolang je niet iemand beoordeelt. Jij, noch wij, zijn in staat ook maar voor iemand te bepalen wat wel of niet goed is, laat staan dat wij het fijnere er van weten. Daar naast is er geen goede reden om vreemd te gaan of er een affaire op na te houden waar de partner niks van weet. Je maakt bewust de keuze hiervoor, maar niks rechtvaardigt het om het zonder meedeweten te doen. Heb je een open relatie, of het wellicht besproken en wordt het gedoogd, dan is het een ander verhaal.
Je moet je echter af vragen wat je hier doet als heel duidelijk aangegeven wordt dat dit een topic is voor gelijkgestemden, waar jij dit duidelijk niet bent.
Je moet je echter af vragen wat je hier doet als heel duidelijk aangegeven wordt dat dit een topic is voor gelijkgestemden, waar jij dit duidelijk niet bent.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.

vrijdag 11 juli 2014 om 13:44
@roodkapje thanks voor de waarschuwing! Is idd een kwestie van grenzen blijven bewaken. Juist daarover veel geleerd door hier te lezen en te projecteren op mijzelf en mijn eigen leven.
Hier blijven lezen, mwah. Het is niet 'mijn' topic. Ik zal me blijven storen aan bepaalde zaken/opvattingen en ondertussen heb ik al wel genoeg ge- en veroordeeld. Zelfs voor mijzelf wordt dat op een gegeven moment vermoeiend.
Hier blijven lezen, mwah. Het is niet 'mijn' topic. Ik zal me blijven storen aan bepaalde zaken/opvattingen en ondertussen heb ik al wel genoeg ge- en veroordeeld. Zelfs voor mijzelf wordt dat op een gegeven moment vermoeiend.
vrijdag 11 juli 2014 om 13:58
Zkotz, ik vind ouwehoeren filosoferen over dat wat buiten de gevestigde denkkaders ligt interessanter dan mezelf binnen de (door de van bovenaf opgelegde norm) vastgestelde lijnen bewegen.
Mijn eigen grenzen kan ik al zelfstandig (leren) ontdekken en bewaken.
Jij hoeft hier idd (ook) niet mee te lezen/schrijven om jouw eigen integriteit te kunnen bewaren.
Meelezen/schrijven mag wel.
Roos, begrijp ik nu goed dat jouw minnaar geen aandacht (meer) over heeft voor de mens in jou en zich alleen op het lijfelijke wil richten?
Mijn eigen grenzen kan ik al zelfstandig (leren) ontdekken en bewaken.
Jij hoeft hier idd (ook) niet mee te lezen/schrijven om jouw eigen integriteit te kunnen bewaren.
Meelezen/schrijven mag wel.
Roos, begrijp ik nu goed dat jouw minnaar geen aandacht (meer) over heeft voor de mens in jou en zich alleen op het lijfelijke wil richten?
volg je verstand, gebruik je gevoel

vrijdag 11 juli 2014 om 14:04
Weet je Roodkapske, het is mijn eigen gekwetste ego. Ik lees iets, denk potdomme lulwiedenkjederwelnietdatjeerbent en nou ja, meer van suks moois. Dan komt meteen de destructieve zwarte Roos naar boven, alles moet stuk, slaan en meppen.
Ik weet dat ik daar niet meteen naar moet luisteren (toch nog wat geleerd) en het eerst moet laten zakken.
Ik doe even niks. Ergens kan ik hem ook wel snappen, ook gezien mijn eigen gedrag van een poosje geleden. Wellicht heeft hij een "eerst zien dan geloven" houding. Het is goed zo, pas op de plaats is niet mijn sterkste kant maar ik kan het heus wel.
Denk ik.
Ik weet dat ik daar niet meteen naar moet luisteren (toch nog wat geleerd) en het eerst moet laten zakken.
Ik doe even niks. Ergens kan ik hem ook wel snappen, ook gezien mijn eigen gedrag van een poosje geleden. Wellicht heeft hij een "eerst zien dan geloven" houding. Het is goed zo, pas op de plaats is niet mijn sterkste kant maar ik kan het heus wel.
Denk ik.
vrijdag 11 juli 2014 om 14:05
@HL ik ook. Daarom kwam ik hier. Kan niet veel met de botte constatering dat elke vreemdganger een eikel/slet is, ook door eigen situatie. Dat ligt genuanceerder.
Maar ik heb ook mijn eigen opvattingen over wat ik 'egoïsme ten koste van anderen' noem. Dat zijn echt mijn opvattingen, niet klakkeloos overgenomen van de heersende denkkaders. En daarmee bots ik hier gewoon teveel / te vaak, is voor niemand leuk.
Aanvulling, alsof ik zelf nooit egoïstisch ben ten koste van anderen... yeah right... Ik merk dat er wat vingers naar mezelf wijzen, ook voor deze les veel dank...
Maar ik heb ook mijn eigen opvattingen over wat ik 'egoïsme ten koste van anderen' noem. Dat zijn echt mijn opvattingen, niet klakkeloos overgenomen van de heersende denkkaders. En daarmee bots ik hier gewoon teveel / te vaak, is voor niemand leuk.
Aanvulling, alsof ik zelf nooit egoïstisch ben ten koste van anderen... yeah right... Ik merk dat er wat vingers naar mezelf wijzen, ook voor deze les veel dank...

vrijdag 11 juli 2014 om 14:27
Mikmak, knap van je! Ik moet zeggen dat het mij tot nu toe ook 100%mee valt. De afstand is wel even goed om hem weer wat meer naar de achtergrond te krijgen. Helaas geld ook hier dat als ik hem zie ik gelijk weer last van die vlindertjes krijg. Hebben hier behalve eerder deze week nog geen contact gehad en ook daar heb ik weinig moeite mee. Had verwacht dat ik het moeilijker zou vinden.
En zo is voor je het weet week1 al weer bijna voorbij.
En zo is voor je het weet week1 al weer bijna voorbij.

vrijdag 11 juli 2014 om 14:57
Roos, ik snapmniehelemaal… komt het er op neer dat jij aandacht wil en niet alleen seks, en hij alleen seks wil geven? Ik snap dat je geen zin in hebt. Een minnaar alleen voor de seks? Het moet niet gekker worden
Goed zo Jane, jij ook alweer wat meer rust in de bol dus.
Ik heb Buitenlander ook net verteld dat ik een “break” neem als ik op vakantie ben. Lafjes heb ik er niet bij gezegd dat ik geen contact wil met hem, maar simpelweg dat ik even een paar weken niet “online” wil zijn. En dat is ook zo, ik trek het nog wat verder door. 3 weken geen minnaar, geen whatsapp, geen viva forum, en geen Facebook. Zal me goed doen! Een paar weken lekker in de bush bush, met goede boeken en mijn gezin. Ik heb er zin in.
Goed zo Jane, jij ook alweer wat meer rust in de bol dus.
Ik heb Buitenlander ook net verteld dat ik een “break” neem als ik op vakantie ben. Lafjes heb ik er niet bij gezegd dat ik geen contact wil met hem, maar simpelweg dat ik even een paar weken niet “online” wil zijn. En dat is ook zo, ik trek het nog wat verder door. 3 weken geen minnaar, geen whatsapp, geen viva forum, en geen Facebook. Zal me goed doen! Een paar weken lekker in de bush bush, met goede boeken en mijn gezin. Ik heb er zin in.
vrijdag 11 juli 2014 om 14:57
Ik ben er (ook) geen voorstander van om wanneer iets imo mis is alles dan weg te gooien en op naar de volgende te gaan.
Mijn moeder kwam gisteren tijdens de lunch met een uitspraak die mij in dat opzicht verder aan het denken heeft gezet:
People are made to be loved, things are made to be used.
Everything begins to go wrong when things are being loved and people being used.
Ik weet niet of ik kan omgaan met de wegwerpmaatschappij waarin wij lijken te leven.
De maatschappij waarin de ene mens de andere gebruikt en/of wegdoet wanneer die ander niet zo perfect/ideaal/etc als gedacht blijkt te zijn.
Feitelijk heb ik afgelopen week overwogen om mijn ex-minnares/huidige scharrel weg te doen omdat zij niet zo leuk/lekker/etc is als mijn vrouw was.
Natuurlijk is dat een valse vergelijking van mijn kant, daarin heeft oa mijn moeder gelijk.
Lust en liefde maken idd verdomde kwetsbaar.
Zeker als je iemand treft die doelbewust is.
Mijn scharrel maakt jacht op mij en zij richt deze ronde haar pijlen hoger dan mijn kruis.
Mijn moeder kwam gisteren tijdens de lunch met een uitspraak die mij in dat opzicht verder aan het denken heeft gezet:
People are made to be loved, things are made to be used.
Everything begins to go wrong when things are being loved and people being used.
Ik weet niet of ik kan omgaan met de wegwerpmaatschappij waarin wij lijken te leven.
De maatschappij waarin de ene mens de andere gebruikt en/of wegdoet wanneer die ander niet zo perfect/ideaal/etc als gedacht blijkt te zijn.
Feitelijk heb ik afgelopen week overwogen om mijn ex-minnares/huidige scharrel weg te doen omdat zij niet zo leuk/lekker/etc is als mijn vrouw was.
Natuurlijk is dat een valse vergelijking van mijn kant, daarin heeft oa mijn moeder gelijk.
Lust en liefde maken idd verdomde kwetsbaar.
Zeker als je iemand treft die doelbewust is.
Mijn scharrel maakt jacht op mij en zij richt deze ronde haar pijlen hoger dan mijn kruis.
volg je verstand, gebruik je gevoel