Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Nu zou ik dit afknappen natuurlijk moeten zeggen tegen de man die graag contact met mij wil houden naast zijn huwelijk en mijn minnaar wil zijn zo af en toe...maar aangezien hij het eerste half jaar niet helemaal eerlijk is geweest vind ik het wel zo gezellig hem even aan een touwtje te laten bungelen.Je oogst wat je zaait zeggen ze toch?
Eind goed al goed .....

Natuurlijk is je eigen man de beste, het andere was een verliefdheid/vlucht en staat er los van. Nooit meer aan twijfelden dus
Hè? Die snap ik even niet, minnaar is een spanningszoeker... nou en? Heeft het alleen maar waarde als er exclusiviteit aan hangt? Ik neem aan dat je zelf ook met hem bent begonnen om een stuk spanning?

En waarom hangt spanningzoeken meteen aan inwisselbaar zijn? I don't get it.
Zoals ik het invul : Een spanningzoeker blijft over je schouder verder zoeken en is niet tevreden met één vaste minnares. Daar moet je maar net van houden.
Tja, dan nog.. nou én? Valt hij dan meteen van zijn kruk? Er zullen er ook tig zijn die zeggen dat jij de enige bent naast hun huwelijk maar gewoon rondsloeren.

Het gaat je toch om de man? Je vindt de man toch leuk? Toch niet die (valse?) beloften die hij doet? Hij is er sort of eerlijk over volgens mij, dan is het toch prima?
Zo zie ik het ook.Je bent niets bijzonders.Iemand die zo trouw is als de gelegenheden die zijn pad kruisen.Ben je leuk en spannend wordt je vanzelf het nieuwste project.
Voor mij is dat wel belangrijk, ik wil binnen de kaders voelen dat hij aan mij genoeg heeft.
Of niet prima, als je je daar niet goed bij voelt ...

Ik snap het wel, denk dat ik het ook een afknapper zou vinden. Ja, de spanning en de aandacht en het nieuwe hoort er allemaal bij, maar ik wil me ook gewoon die speciale vrouw voelen. Degene waarvoor hij risico's neemt ... niet inwisselbaar.
Snap het ook niet.

Dat je elkaars minnaar bent, houdt toch automatisch in dat je niet elkaars enige bent? Anders zou je elkaars geliefde wel zijn, maar je hebt zelf ook een nr 1, dus.... I'm Puzzled
Ik begrijp je wel Roos.Nu ik hier heel lang mee lees weet ik dat er een hele rits mensen is die zo leven en erbij scharrelen.Ik denk ook dat mijn naïviteit niet meegeholpen heeft.Ik was niet zo.Ik ben gek op hem geworden en nu duidelijk is dat hij dit als lifestyle heeft ben ik afgeknapt.
Het klinkt in mijn oren een beetje als de pot die de ketel verwijt hoor hart. Jij ging naast je man met hem scharrelen, maar je knapt nu op hem af omdat hij rondscharrelt?
Je vaste relatie is de basis, dat staat er gevoelsmatig los van. Het gaat om concurrentie binnen het minnaarkader :-)
Roodkapje, hij heeft niet genoeg aan jou, dan zou hij je wel vragen zijn nr 1 te worden.

Nu snap ik wel dat jullie het niet leuk vinden nr 23 op de lijst te zijn maar ik snap niet dat iemand ineens niet leuk meer is als hij op zoek is naar spanning. Hoe leuk vond je de man dan sec genomen? Ging je dan voor hem of voor de belofte? In hoeverre heb je het recht minnaar-monogamie te eisen?

Zo lang mijn mannen de aandacht voor me hadden vond ik het niet zo'n probleem. Als ik overduidelijk de tijd en energie moest delen en de contactmomenten halveerden als er een ander op zijn pad kwam ging ik bedenken of het nog wel leuk genoeg was.
verwijderd
Hart, weet je zeker dat het je om de oneerlijkheid gaat? Of ben je in je kuif gepikt omdat hij niet genoeg aan je had?
Wat Hart deed is toch niet scharrelen ? Scharrelen is juist wat haar niet aanspreekt.
Dat is ook wat ik bedoel roodkapje.Dat hij getrouwd is en dat wil blijven is ondertussen wel duidelijk maar dat er dan ook nog andere voor mij waren en hij aangeeft dat er wellicht nog anderen na komen haalt de charme eraf.

De pot verwijt de ketel niet zo erg in mijn geval.Voor mij is dit de eerste keer.Er was niemand voor en er komt ook niemand na.
Doet het forum bij jullie ook vervelend? Ik ga niet meer terug (na posten) na de onderkant van de pagina maar naar de bovenkant. Grrrr!!
Roos : Ik heb er nooit naar verlangt om zijn partner te zijn of worden , zoveel exclusiviteit is dus niet nodig Ik verlang wel naar een soort exclusief verbondje , dat ervaar ik niet wanneer iemand meerdere schakels op na houd.
Nee niet beledigd Roos.Voor nu is alleen gebleken dat er iemand voor mij is geweest in de jaren dat thuis de sex weg was.Wel behoorlijk verbijsterd dat hij het sex leven thuis weer heeft opgepakt terwijl hij zo "klaar" was met vrouw en het liefst bij haar weg zou gaan.Ach uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een tegenvaller dat ik gek ben geworden en alles heb geloofd wat hij heeft gezegd.Hooguit teleurgesteld in mezelf en afgeknapt op de leugens.
Voor mij werkt het gevoelsmatig dan blijkbaar anders dan voor Hart en Roodkapje. Zodra je een nr 2 in je leven toelaat, ben je voor mij aan het scharrelen en hij doet blijkbaar hetzelfde.

Van hem verwachten dat er dan niet meer nrs 2 zijn, vind ik een beetje naïef en onrealistisch. Je hebt hem toch juist uitgezocht omdat hij wel vreemd wilde gaan?

Ik kan me wel voorstellen dat als hij er erover gaat liegen, zoals Hart beschrijft, dat dan die leugens een aanleiding kunnen zijn om af te knappen. Maar aan de andere kant... ik vertelde mijn nr 1 ook niet eerlijk dat ik de hele dag heerlijk in het hotel had liggen vrijen met m'n nr 2, dus ik ben net zo'n grote leugenaar.

Dat heeft me wel verbaast in die periode, hoe makkelijk de leugens kwamen, terwijl ik mezelf altijd als een eerlijk persoon zag. Vond dat geen mooie kant van mezelf.
Ja, heeft bij mij ook kuren Rooss.. Springt ook steeds heen en weer door die irritante reclames bovenaan
Puzzeld,Ik was heel bleu...het woord minnaar of scharrel is nooit bij opgekomen toen dit begon.Het was redelijk serieus vanaf het begin ,ook van zijn kant,tot aan de keuze voor huwelijk.

Achteraf gezien dus heel naïef van mij.Daarom weet ik ook zeker dat dit me niet nog een keer zal gebeuren.
Nou ja, ik snap best dat het een beetje kan tegenvallen als blijkt dat hij elders ook goed om zich heen kijkt maar ik snap dus niet dat hij dan ineens niet leuk meer is. Dan was je dus verliefd op de minnaar-monogamie en niet op de man. Dat vind ik gek.

Forum sucks. Het heeft bij mij niks met reclames te maken, die worden netjes opgegeten. Ik las in het mod topic al dat ik niet de enige ben met dit wereldprobleem.
@roos : verliefd worden is toch altijd een soort projectie ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven