Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Jane, gelukkig te horen dat je kleine aan de beterende hand is. Niks zo zielig als een kleine zieke uk.

Bedankt allemaal voor de hugs en bemoedigende woorden. Ben ook maar even gaan uitwaaien. Dwz shoppen. Momentje voor mezelf gekocht (Hertogijs), lekker voor straks. Nr1 weer naar bed zonet. Hij is denk ik 2 uur opgeweest, achter zijn computer gezeten, weer in slaap. Houdt vocht vast (dat er nu via zijn benen naar buiten uitkomt, dus plaspillen), zweten, moe, futloos, chagerijnig (gezellig...), hangt maar wat rond, is negatief. En dan heeft ie natuurlijk nog zijn reuma, ruim 40 kilo aan overgewicht, zijn 2 hernia's. Vorige week opnieuw een hartonderzoek gehad en afgelopen week de uitslag, ligt niet aan zijn hart deze keer. Wat dan? Huisarts is de 2e week van augustus pas terug van vakantie, dan een afspraak. zucht. Ook om te praten over zijn (misschien) beginnende dementie.

En nee Jane, geen contact meer met nr2, wel nog 1 keer gebeld om dingen uit te praten, daarna niks meer.

En toch snap ik niet hoe iemand zo kan veranderen. Van wit naar zwart lijkt het wel. Waarvoor zette hij in godsnaam zijn relatie op het spel als het thuis allemaal goed zat? Nou ja, ik moet me er verder maar niet gek meer mee maken. En niet meer de oude berichtjes lezen. En toch kan ik ze niet weggooien.

Toch moet ik trouwens, om juf haar vraag te beantwoorden of het door mijn hoofd heeft gespeeld nr 1 voor nr 2 te verruilen, met nee beantwoorden. Hij was zo anders, we zouden echt geen goed setje zijn. En toch mis ik hem ineens vreselijk. We hebben altijd gezegd dat we niet bij onze nrs 1 weg zouden gaan of weg zouden willen. En toch zit hij blijkbaar heel diep in me. En zoals Mikmak heel treffend zegt: liefde maakt blind.

Wel heel erg fijn om het hier te kunnen delen, om hier wel te kunnen en mogen uithuilen!

Mikmak, wat vindt je vriend er van, dat het contact zoveel minder is dan voorheen? Jullie zagen elkaar toch heel veel? Of is hij nog met vakantie?

Lieve xpuzzeledx ook heel veel sterkte Het is zo moeilijk, afkikken...

Juf, wat heerlijk dat het de positieve kant langzaam op gaat!

En hoe zou het met Heidi zijn, en met haar Guus?
Fijn dat het weer wat beter gaat met je dochter Jane!

@ Lotje: begrjipelijk hoor, dat je al die oude berichtjes niet weg wilt gooien. Heb ik ook niet gedaan. Maar ik weet van mijzelf dat ik ze nu, 3 weken na dato, nog steeds niet moet gaan lezen. Bij werkt het alleen avenrechts; ik zal me er alleen maar slechter door voelen vermoed ik. Misschien voor jou ook beter om dat nog even te laten rusten, hoe moeilijk dat soms ook is?

@ Hopeloze ziel: herkenbaar, dat je verdriet hebt vanwege het verlies van een maatje, de aandacht en de seks. Precies zoals ik het op dit moment ook voel. Toch merk ik bij mij dat het na bijna een maand inmiddels toch iets minder pijnlijk is. Natuurlijk heb ik ook nu nog mijn momenten dat me de tranen in de ogen schieten als ik ergens weer onverwacht mee geconfronteerd word, maar het wordt wel steeds minder. Daarbij heb ik met name zijn geluk voor ogen, en dat helpt me wel. Ik begreep uit jouw verhaal dat jij ook beseft dat hij bij haar gelukkiger zal zijn dan bij jou. Misschien goed om dat wat vaker tegen jezelf te zeggen ipv het hier neer te zetten. Plak het voor mij part op je badkamerspiegel ofzo. ;)

Heb je niet iemand uit je omgeving om ermee over te praten als je het niet bij een prof kwijt wil? Al zo lang zo rouwen om de situatie waar je inzit lijkt me echt niet gezond hoor.
Hier is het gelukkig niet alleen maar kommer en kwel. De bootsman is lekker en leert nog lekkerder te worden ;), de newby's op secret flirt zijn heeeeel leuk en thuis gaat het ook fijn!

Wat geweest is is geweest, kijk terug op wat mooi was en kijk vooruit naar wat nog komen gaat, dat helpt zoveel!
Mooie uitspraak oranje!
Even alleen voor mijzelf sprekend: nr 2 en ik hebben samen hele mooie herinneringen gemaakt. Het is alleen nog te vroeg om er met een glimlach aan terug te kunnen denken. Maar dat dit in de toekomst wel staat te gebeuren daar geloof ik echter heilig in.
Jane, hoop dat het helemaal goedkomt met je dochter!

Roos, helaas heb ik geen tips over donkere mannen. Heb alleen ervaring met een bepaald slag hollander. Maar ik ben heel benieuwd naar een uitgebreid verslag mocht het tot lustig avontuur komen.

Lot, wat lijkt me dat pijn doen om zo je minnaarrelatie te zien veranderen van meer dan voor de seks naar alleen leuk voor de neuk zijn. Maar sterk je met het feit dat je je meer waard bent dan alleen dat en je er dus het beste aan hebt gedaan je stoppen met je minnaar. Jullie zaten duidelijk niet meer op een lijn.

Lijkt me loodzwaar om je man zo te zien aftakelen. Sterkte!

Miss, contact verminderen moet je mijns inziens doen omdat je denkt dat het beter is voor jezelf en er echt achterstaat. Als je er niet achterstaat, dan zal het niet lukken. Ik vind het heel sterk dat je het probeert. Als de relatie echt goed zit met hem, komen jullie toch wel bij elkaar maar dan als jij in wat rustiger vaarwater zit. Echte gevoelens zijn niet zomaar weg, zoals iemand anders al schreef, ook niet na maanden geen contact.

Ik lees de rest ook maar soms gooi ik mensen door elkaar en dan wil ik reageren maar ben ik bang dat ik verhalen mix en mijn post dus totaal geen hout snijdt.
Lot, het gaat niet lekker thuis en dan grijp je in gedachten terug naar dat wat jou redelijk recent wél een lekker gevoel gaf, je minnaar. Ik heb ook van die melancholische momenten, heb een jaar of 2 geleden echt hele leuke minnaartijden gekend. Regelmatig naar een club met de één, lekker seksen -in zijn appartement met een knie op zijn vensterbank terwijl ik de regen op het raam zag plenzen- met de ander. Ik kan daar naar terugverlangen. Als ik het leven stom en saai vind dan wil ik dat terug. Wetende dat het zo niet werkt. Die leuke tijden komen wel weer. Of niet.

Je hoeft je berichtjes ook niet weg te gooien en je mag best melancholisch zijn over je minnaartijd.

Je hoofd breken over zijn veranderingen zou ik niet doen, daar win je niks mee. Je krijgt geen antwoorden en het is wat het is.

Meisje meisje, dat gedoe met je nummer 1, hallo hee, hoe lang ga je dit nog volhouden? Soms denk ik, makkelijk gezegd ook als je gaat trouwen, "in goede en slechte tijden", want wat als er echt geen ene hol meer aan is. En wat als je partner dan afhankelijk van je is? Aaaarggh, moet er niet aan denken!

Madame Orange, heel goed... jij gaat lekker. Secret flirt zei je? Misschien moet ik van tactiek veranderen
Mooi gezegd orange, maar zo simpel ligt het voor velen (nog) niet, zeker niet voor mij. Zoiets is een proces, geen knop in je hoofd die je zo even omzet. Er zal vast een tijd komen dat ik met een glimlach terugdenk aan bepaalde dingen maar dat gaat nog even duren. Ik moet hem eerst loslaten, lichamelijk gezien is dat nog niet zo moeilijk, geestelijk wordt al een stuk ingewikkelder. Vervolgens nog een proces van accepteren... En dan hebben we ook nog dat rotterige Groene Gras Syndroom.
groene gras syndroom, dat gaat toch alleen maar op als het gras niet daadwerkelijk groener is elders? Ik vind dat we deze term moeten inkaderen tot: denken dat het gras elders groener is terwijl dat niet zo is.

Maar hoe noemen we het dan als het gras en de tuin wel elders groener is? Keukenhofsyndroom?
Goeie nuance jufmafkees... FantoomGGS!
Het GGS is wat mij betreft vooral geschikt voor mensen die altijd denken dat het aan de overkant groener is. In het geval van Lotje kan ik me namelijk ontzettend goed voorstellen dat zij nog wel groener gras kan vinden. Veel groener gras zelfs. De minnaar van Miss lijdt er denk ik ook aan (miss, hij komt op mij keer op keer weer over als een slappe zak, hoe haalt hij het in zijn hoofd om zomaar bij je op de stoep te staan als jij afstand wilt nemen! Hij heeft nul respect voor jouw grenzen volgens mij).

Ik heb geen GGS, maar ik geniet af en toe van door een mooi bloemenveldje huppelen (lees sloederen). En dan weer snel naar huis!
Oh Roos, welkom! Zullen we het territorium even verdelen dan? Doe jij mijn windrichting? Die zijn bij mij allemaal al voorbij gekomen ;) en mijn bankje stroomt momenteel vol met randstedelingen. Met Barbarella had ik destijds een prima verdeling overigens, allebei een helft van het land.
Jane: fijn dat het beter gaat

Verder:

Hij heeft me net geappt! En ik maar trots op mezelf zijn en ineens is daar een berichtje dat ie aan me denkt en me in gedachten bij zich heeft . En ik, vreselijk mens dat ik ben... Ik ben zo blij dat fouteman wat van zich laat horen. Beschamend en natuurlijk heb ik hem terug geappt...

Mijn normen en waarden kan ik net zo goed het raam uitgooien !
Het GG syndroom, geen last van gelukkkg. Altijd kijken naar mensen die het minder goed hebben. En die zijn er (helaas) genoeg. Of het nu met gezondheid, geluk of geld te maken heeft.

Zelf een gesprekje met man gehad en wat is het een opluchting dat onze kleine op knapt! En, mede daardoor heb ik mezelf ook weer even die trap kunnen geven! Gaat de goede kant uit! En dat met slechts 1 berichtje van jager!

Baba, als jij echt je normen em waarden wilt na streven moet je NU stoppen! En dit ook aan fouteman vertellen! Anders ga je straks echt voor de bijl!
Oei, madame, volgens mij woon jij niet bepaald bij mij om de hoek! Aan de andere kant zit jij wel boordevol referenties natuurlijk, kan handig zijn.

Maar als ik het goed begrijp "doe" jij nu mijn noorderlingen dus? Barbs is weer een heel ander verhaal, die zit volledig aan mijn andersommetje qua afstand!

Wat nu?
@Miss: even antwoord op je vraag van een paar pagina's terug (jullie gaan nog steeds in een moordend tempo!)

Die paar maanden stilte werd door hem verbroken. We wilden eigenlijk kijken of er een gewone vriendschap in zou zitten, maar dat bleek al heel snel een illusie te zijn. Zodra we elkaar maar zien, vliegen de bliksemschichten heen en weer. We gingen niet op de oude voet verder, het contact werd weer verbroken, en een paar weken later weer door mij opgepakt... En elke keer eindigde weer horizontaal, met daarna de plechtige belofte elkaar niet meer op te zoeken.

De laatste keer is nu een paar weken geleden, en ik weet van mezelf dat ik het kan. Het ebt weg na een poosje, dat verlangen. Als ik maar niks van hem hoor, gaat het uiteindelijk goed. Hij is nu op vakantie, en dat scheelt ook weer. Gevaar is wel dat ie behoorlijk dichtbij woont, de kans bestaat dat we elkaar tegenkomen in de stad.

Ik zie het nu maar zo: als ik hem dan zie, kan ik nu niet anders dan breed grijnzen om alle herinneringen die we hebben gemaakt. Als we door zouden gaan, zou het een steek in mijn hart zijn om hem te zien, vanwege de spijt wat we zijn relatie hebben aangedaan, om de rem die ik om hem op mezelf heb gezet. Nu is dat nog niet zo, gelukkig. Ik ben nog niet volledig voor de bijl gegaan. Dat gaat wel gebeuren als we door zouden gaan. En dus moet ie mijn leven uit.
quote:xpuzzledx schreef op 27 juli 2014 @ 12:45:

@theemok

Heel herkenbaar. Ook wij zijn eerder uit elkaar gegaan, maar ik dacht dat ik weer vrienden met hem kon en wilde zijn. Helaas bleef daar ook die kant van hem waar ik toen niet mee verder kon. Daarom nu besloten dat geen contact de betere optie is en dat ik sterk moet blijven als hij weer contact zoekt.

Het is als een pleister denk ik, beter in 1x helemaal eraf dan steeds beetje voor beetje.

Het lastige vind ik dat ik geen vervelende kant aan hem heb kunnen ontdekken Nou ja, dat ie vreemd gaat, uiteraard. Daarom even tanden op elkaar en die pleister eraf, inderdaad. Doet even schrijnend pijn, maar de wond heelt beter.

Gisteren een impromptu date gehad (geen seksdate maar gewone date) met iemand die ik onlangs heb leren kennen. En in de auto terug naar huis bedacht ik dat ik voor het eerst tijdens zo'n date niet aan mijn ex-lover dacht, hem niet vergeleek met mijn date. En zelfs geconstateerd dat mijn date zo anders en verfrissend is, dat ie het niet eens af zou leggen. We gaan de goede kant op.
Die laatste alinea lijkt me een heel goed teken, theemok.

Als je aan vast houdt, komt dat vast wel goed met jou! Ik heb heel veel gedate in de tijd dat ik vond dat mijn nr. 1 er te lang over deed om ook echt mijn nr. 1 te worden, maar dat gevoel heb ik niet één keer gehad.

Soms op basis van foto's dacht ik wel iets als 'goh, die ziet er echt goed uit, zou leuk zijn als dat iets kan worden', maar na maximaal een half uurtje zat de op dat moment verkeerde persoon dan al weer in mijn hoofd.

Hier komt het moment van de definitieve lange time out steeds dichterbij. Oef, ik heb het er wel lastig mee.

Mijn scharrel belde vannacht en vond me afwezig. Uhh ja, dat kan kloppen; ik had het zelf niet eens in de gaten, maar zij wist precies hoe het kwam.

Ik heb echt fantoomGGS volgens mij.
Aah leuk theemok! Moest wel lachen om je 'dat ie het niet eens af zou leggen' Jij komt er wel!

Scheurkalender, ga je wel genieten van je wereldreis straks? Blijf je niet teveel met je hoofd bij haar hangen?
Dymo, ja zeker hoor, op de momenten dat ik veel afleiding heb vanwege drukte of veel indrukken gaat het wel goed met me, in de zin dat ik er dan niet zo veel mee bezig ben.

Ik reis nu voor mijn werk al ontzettend veel, zit bijna elkaar week wel een paar dagen in het buitenland, maar tegelijkertijd is dat zo hectisch dat ik al jaren geen echte vakantie meer gehad heb. Dus ik merk ook wel dat ik daar echt aan toe ben, gewoon eens een paar dagen helemaal niks en lekker lui op een strand liggen.

En ik wil in mijn leven alle landen ter wereld ooit bezocht hebben, dus de rest van dat half jaar krijg ik ook wel gevuld hoor...
Klinkt positief theemok. Fijn dat hij (hetzij langzaam) uit je systeem verdwijnt. Denk je dat er ooit nog vriendschap inzit voor jullie? Of zal er altijd een bepaalde spanning tussen jullie blijven, denk je?
Nee, vriendschap gaat echt niet lukken, die illusie maak ik me niet meer. We zullen het moeten houden bij zwaaien vanaf de overkant van de straat. Hij weet dat ik alles wil of niets, en alles zit er niet in. Zijn relatie wil hij niet verbreken. En voor mij werkt het niet, iets tussen alles of niets in, daar is die spanning inderdaad te groot voor. Dus wordt het niets.

Ik moet zeggen dat de pijn daarover aan het slijten is, hoor. Een paar weken terug had ik het er behoorlijk moeilijk mee. Tranen met tuiten was een flink understatement... Maar als ik nu bedenk wat ik mezelf voor beperkingen op zou leggen door me in hem te blijven verliezen, dan is het dat allemaal niet waard. Dan had ik nu niet open kunnen staan voor die nieuwe date, en had ik daar na een poosje alweer een punt achter gezet omdat mijn hart al bezet was. Ik ben blij dat ik het kan, de leuke dingen bewaren en de pijn van me afzetten. Want leuk en lekker, dat was het absoluut...

Wat ook heeft geholpen, is dat ik in de tussentijd af en toe in mijn eentje naar een pc ben geweest. Ik mis de seks, en een kerel uit de kroeg plukken, dat zie ik echt niet zitten. Laatst heb ik in de pc een geweldig leuke avond gehad met iemand, die bijna net zo lekker was als ex-lover. Jep, ik was alweer aan het vergelijken. Maar ik moest constateren dat er dus wel meer mannen rondlopen met wie het in horizontaal opzicht zo goed klikt. Dan moet er vast ook eentje tussen zitten bij wie het verticaal goed gaat. Dat gaf me weer een zetje de goede kant op...
Noem je dat geen vervelende kant dan theemok?

Hij zit er niet mee zijn vaste partner te bedriegen, dus ook niet als jij die partner zou zijn waarschijnlijk, want het blijft niet altijd rozengeur en maneschijn.

En hij wil niet voor je kiezen, wil je alleen maar voor de lol erbij?

Dat lijkt me toch een behoorlijk vervelende kant!

Maar verder denk ik dat je op de juiste weg bent als ik het zo hoor. Voor jezelf gekozen, dat kan nooit verkeerd zijn in zo'n geval.

En het lukt je al weer om je open te stellen voor nieuwe indrukken en avonturen, dus dat gaat wel goed komen

Ik vind het trouwens wel stoer van je dat je alleen naar een pc gegaan bent. Ik miste ook de seks, maar ik weet niet of ik die stap zou durven nemen.[/u]
Klopt, dat is zeker een vervelende kant. Maar toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, was ik de vreemdganger. Ben dus net zo fout bezig geweest als hij.

Ik heb net zijn appjes gewist uit mijn foon, ze doorlezen deed me stukken minder dan eerst. Het is beter zo, zeker weten.
Ik heb ook net alles gewist ja, alle contactmogelijkheden, alle mailtjes, alle foto's enz.

De mooie herinneringen onthoud ik ook wel zonder dat en voor nu houden ze de pijn van het afscheid nemen alleen maar in stand.

Het is beter zo ja, we hadden geen toekomst samen, maar het is nog wel moeilijk.

Ben blij dat hij me met rust laat en geen contact zoekt nu. Als ik weer wat sterker ben, kan ik daar wel mee omgaan denk ik, maar nu ben ik daar nog niet zo zeker van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven