Minnaar deel 25.

zondag 20 juli 2014 om 22:35
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!

dinsdag 2 september 2014 om 19:44
@High.Ik moet het toch even kwijt.Ik vind dat jij jezelf wel heel hoog op een voetstuk plaatst to roodkapje en anderen die bedrog plegen.Het is natuurlijk fijn dat jullie daar indertijd als stel over hebben gepraat en dat jij met goedkeuring van het thuisfront jouw goddelijke gang kon gaan met anderen.Maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon zo dat jij een enorme portie lust bezit voor anderen dan jouw grote liefde.Klinkt niet echt monogaam.Wat als jouw vrouw dat niet had zien zitten en wel monogaam had willen blijven.Dan was al die lust als sneeuw voor de zon verdwenen?Dan had jij haar nooit bedrogen?Ik vraag het me sterk af want dat we het nooit zouden doen zegt volgens mij iedereen die hier binnenkomt.

dinsdag 2 september 2014 om 19:46
Blauwevrouw, dat is heus wel mogelijk om een onaf iets af te sluiten. Ik heb dat wel eens moeten doen omdat een vriendje in een depressie raakte en het contact abrupt verbrak. En het lukte, door veel geduld en tijd. En, de eerlijkheid gebied, een nieuwe liefde.. Maar dat zit er nu natuurlijk niet in.
Sterkte!

Sterkte!
dinsdag 2 september 2014 om 20:48
quote:Rooss4 schreef op 31 augustus 2014 @ 12:00:
Joos, ik snap onderstaande niet helemaal:
[...]
Het klinkt nu alsof je met nr 2 een toekomst ziet die in elkaar poeft als hij voor zijn huwelijk gaat. Als ik het goed heb onthouden kwam (ook) jij binnen met de boodschap dat jullie beiden bij je partner wilde blijven.
Liggen de kaarten nu ineens anders geschud of bedoel je dat hij nu aan het werk zal moeten met zijn huwelijk en er dan geen plek meer is voor jullie?
Het is mis daar schrijf je, heeft dat met jullie te maken of is er iets heel anders aan de hand?
Ik bedoel inderdaad dat er dan geen plek meer is voor ons samen.
Het is nooit de bedoeling geweest dat wij meer gingen worden.
Deels heeft het natuurlijk wel met onze relatie te maken.
Eindelijk wordt daar nu gepraat.
Joos, ik snap onderstaande niet helemaal:
[...]
Het klinkt nu alsof je met nr 2 een toekomst ziet die in elkaar poeft als hij voor zijn huwelijk gaat. Als ik het goed heb onthouden kwam (ook) jij binnen met de boodschap dat jullie beiden bij je partner wilde blijven.
Liggen de kaarten nu ineens anders geschud of bedoel je dat hij nu aan het werk zal moeten met zijn huwelijk en er dan geen plek meer is voor jullie?
Het is mis daar schrijf je, heeft dat met jullie te maken of is er iets heel anders aan de hand?
Ik bedoel inderdaad dat er dan geen plek meer is voor ons samen.
Het is nooit de bedoeling geweest dat wij meer gingen worden.
Deels heeft het natuurlijk wel met onze relatie te maken.
Eindelijk wordt daar nu gepraat.
dinsdag 2 september 2014 om 21:06
Lichamelijk gaat het even wat minder met mij. Mijn seksvriend wil met mij afspreken, ik voel me natuurlijk gevleid en ik wil ook niks liever. Maar ik merk dat wat mijn hoofd wil en mijn lichaam kan, niet echt overeen komt op dit moment. Net op een moment dat ik de drang heb vol het avontuur aan te gaan met mijn seksviend. Ook van zijn kant voel ik de behoefte groeien buitenshuis te gaan, wat meer experiment en beleving te zoeken dan altijd maar knus in de slaapkamer. Maar goed, ik neem een paar dagen rust en met een beetje geluk kan ik wel afspreken. Soms haat ik mijn lichaam, zucht.
dinsdag 2 september 2014 om 21:54
Poehh heb net vijf blz bijgelezen. Ben weer op de hoogte.
Theemok even een vraagje van een onervaren vreemdganger
Hoteldate ?
Boek je dan voor een dag of dagdeel een kamer ?
Waarschijnlijk doen veel meer mensen dat maar ik ben toch benieuwd of dat echt zo gaat.
Zou ik namelijk ook graag willen want nr2 is helemaal klaar met het geen sex hebben thuis (en ik heel weinig) .
Zijn er dan ook hotels waar je contact kunt betalen. Dus niet met een pas want dat is te checken en te zien.
Hoteldate ?
Waarschijnlijk doen veel meer mensen dat maar ik ben toch benieuwd of dat echt zo gaat.
Zou ik namelijk ook graag willen want nr2 is helemaal klaar met het geen sex hebben thuis (en ik heel weinig) .
Zijn er dan ook hotels waar je contact kunt betalen. Dus niet met een pas want dat is te checken en te zien.
dinsdag 2 september 2014 om 22:00
Thanks, Hint, lief. Ik weet niet of het op zich veel is wat ik meemaakte. Maar wel even intens. Ik vond het op zich wel leerzaam voor mezelf te merken dat ik ook bij hem, niet of iig niet zomaar beschikbaar, wat 'angstig' werd als het overwhelming werd, tegelijk met het mooie gevoel. Neem ik mee in mijn verdere ontwikkelingen en eventuele zoektocht 
Maar shit, helemaal uit elkaars leven is wel raar en pijnlijk voor me. Maar ik begrijp dat het beter is zo, in ieder geval voorlopig. Auw. Tja, de tijd maar zijn werk laten doen dan...

Maar shit, helemaal uit elkaars leven is wel raar en pijnlijk voor me. Maar ik begrijp dat het beter is zo, in ieder geval voorlopig. Auw. Tja, de tijd maar zijn werk laten doen dan...

dinsdag 2 september 2014 om 22:28
quote:joos01 schreef op 02 september 2014 @ 21:54:
Hoteldate ?
Zijn er dan ook hotels waar je contact kunt betalen. Dus niet met een pas want dat is te checken en te zien.Kijk eens op http://www.between9and5.com/nl/. Contant betalen is geen punt.
Hoteldate ?
Zijn er dan ook hotels waar je contact kunt betalen. Dus niet met een pas want dat is te checken en te zien.Kijk eens op http://www.between9and5.com/nl/. Contant betalen is geen punt.
dinsdag 2 september 2014 om 22:55
Weer heftig en goed gepraat met nr1. Hij wil me alle ruimte geven, en met me meedenken. Zijn allebei meedogenloos eerlijk tegen elkaar en ik vind het een verademing.
Wat ik zoek is af en toe een enorme roes, waarin ik de controle kwijt kan raken. Drank, lust, verleiding, verliefdheid, zoiets. Hij snapt dat en wil ook daarover meedenken, hoe we dat kunnen invullen op een manier die voor mij en voor ons veilig genoeg is.
En ik mag ook mijn frustratie en verdriet om de vlam hebben en tonen. Wat een opluchting, om zo te kunnen huilen.
Zelfs als ik als minnares van de vlam door het leven zou gaan heeft hij me nog liever bij hem thuis dan ergens in een flatje
If only that were possible... Het lijkt me ineens een aantrekkelijke optie. Jammer dat de vlam de deur heeft dichtgedaan.
Het blijft zeer verwarrend, wat wil ik nou echt en wat niet?
Wat ik zoek is af en toe een enorme roes, waarin ik de controle kwijt kan raken. Drank, lust, verleiding, verliefdheid, zoiets. Hij snapt dat en wil ook daarover meedenken, hoe we dat kunnen invullen op een manier die voor mij en voor ons veilig genoeg is.
En ik mag ook mijn frustratie en verdriet om de vlam hebben en tonen. Wat een opluchting, om zo te kunnen huilen.
Zelfs als ik als minnares van de vlam door het leven zou gaan heeft hij me nog liever bij hem thuis dan ergens in een flatje

If only that were possible... Het lijkt me ineens een aantrekkelijke optie. Jammer dat de vlam de deur heeft dichtgedaan.
Het blijft zeer verwarrend, wat wil ik nou echt en wat niet?

dinsdag 2 september 2014 om 23:45
@Joos
Ook die hotelketen met die vogel heeft vaak dagkamers. Dan heb je van 10-17 uur een kamer. Zijn niet goedkoop, maar wel lekker luxe. En contant betalen natuurlijk gene probleem.
@Theemok
Jammer dat je date maar zo-zo was. Leek zo veelbelovend.
Roept wel een komisch beeld bij me op zo'n kwebbelende lover
Ook die hotelketen met die vogel heeft vaak dagkamers. Dan heb je van 10-17 uur een kamer. Zijn niet goedkoop, maar wel lekker luxe. En contant betalen natuurlijk gene probleem.
@Theemok
Jammer dat je date maar zo-zo was. Leek zo veelbelovend.
Roept wel een komisch beeld bij me op zo'n kwebbelende lover

woensdag 3 september 2014 om 06:51
quote:hart01 schreef op 02 september 2014 @ 19:44:uiteindelijk is het natuurlijk gewoon zo dat jij een enorme portie lust bezit voor anderen dan jouw grote liefde.Klinkt niet echt monogaam.Wat als jouw vrouw dat niet had zien zitten en wel monogaam had willen blijven.Voor de goede orde de feiten op een rij; mijn vrouw is 22 jaar geleden vreemd gegaan. Doordat zij ook de lust had mannen seksueel te domineren. Die behoefte kon zij bij mij niet vervullen doordat ik ook dominant ben. Nav haar zelf opgebiechte bedrog zijn wij openlijk gaan praten over polygamie. Eerst hebben we 9 jaar samen gescharreld buitenshuis met andere stellen, toen 3 jaar in aparte hotelkamers gescharreld met andere stellen en daarna helemaal los van elkaar gescharreld met derden. Toen mijn liefde in 2003 de diagnose kreeg waren wij reeds 11 jaar niet monogaam meer op haar initiatief. Persoonlijk hadden wij er geen van beide moeite mee dat wij in sterke verbinding met lust stonden. Waarom schaam jij jezelf wel zo voor jouw lust dat jij het dusdanig met de mantel der liefde probeert in te dekken dat jij jezelf wijsmaakt dat -ook al kiest jouw 'lustobject' voor zijn vrouw- hij geen liefde voor zijn vrouw voelt en wel voor jou?
Roodkapje, ik begrijp dat jij jezelf wilt bevrijden van bepaalde regels die jij voor jezelf verstikkend vind. Stiekem ben jij kennelijk al begonnen met jezelf seksueel getinte vrijheden toe te eigenen. Natuurlijk staat het jou vrij niet monogaam in jouw gevoelsleven te bestaan.
Wat mij verwondert is dat jij de man met wie jij jouw dagelijkse liefdesleven deelt
- Geen stem gunt in het niet monogaam leven terwijl dat wel gevolgen heeft voor zijn leven.
- Geen keuzevrijheid gunt of hij wil samenleven met een niet monogame dame.
- In de illusie laat leven dat jij jezelf wèl aan de monogame regels houd.
- Ziet als iemand voor wiens reactie jij bang zegt te zijn.
Jezelf gevangen zetten in angst vind ik noch liefde noch vrijheid voor jezelf.
Net zo min dat jouw liefde behandelen als onmondig kind getuigt van respect voor die volwassen man imo.
Waarom ben jij zo bang met jouw liefde te delen wat jij diep in jouw hart wilt?
Waarom laat jij na om in samenspraak met hem regels op te (proberen) stellen waarbij jij voor jouw gevoel wel vrij kunt ademen?
Waarom laat jij jezelf beheersen door het beklemmende gevoel van onveiligheid wat angst in wezen is?
Waarom voel jij jezelf zo onveilig dat jij jezelf op gevoelsniveau niet helemaal bloot durft te geven bij jouw liefde?
Waarom laat jij jezelf beperken door angst voor jouw liefde?
Enkele vragen die in mij rijzen nav jouw berichten hier.
Aangezien jij tot dusver al jouw antwoorden in sluiers hult verwacht ik nu ook geen helder antwoord van jou.
Ik kan me voorstellen dat jij zelf ook geen idee hebt en zoekt naar antwoorden.
Persoonlijk kan ik heel slecht tegen types die mij zo het hemd van het lijf vragen dat het op verantwoording afleggen gaat lijken terwijl zij zichzelf schuil houden achter een muur van ontkenning.
Ik heb geen moeite met het verdragen van grote verantwoordelijkheden incl over mijn keuzes verantwoording afleggen, wel met types die zichzelf lijken te ontkennen dus.
Hart, ik begrijp niet waarom jij jouw lust ontkent.
Roodkapje, ik begrijp niet waarom jij veiligheid zoekt buiten jezelf.
Mochten jullie de nieuwsgierigheid naar mij verder willen bevredigen dan staat het jullie altijd vrij mijn berichtengeschiedenis onder de loep te nemen.
Ik beschouw mijn leven namelijk niet als zo belangrijk dat ik daar een verheven mysterie van wil maken voor mezelf zoals jullie voor jezelf lijken te doen met jullie gevoelsleven.
De komende weken heb ik simpelweg geen tijd om op het vragenvuur in te gaan doordat mijn minnares wil dat ik mijn lijf aan haar overgeef zodat zij haar lust kan bevredigen.
Na 8 jaar scharrelen met haar nog steeds iets waar ik geen moeite mee heb.
Roodkapje, ik begrijp dat jij jezelf wilt bevrijden van bepaalde regels die jij voor jezelf verstikkend vind. Stiekem ben jij kennelijk al begonnen met jezelf seksueel getinte vrijheden toe te eigenen. Natuurlijk staat het jou vrij niet monogaam in jouw gevoelsleven te bestaan.
Wat mij verwondert is dat jij de man met wie jij jouw dagelijkse liefdesleven deelt
- Geen stem gunt in het niet monogaam leven terwijl dat wel gevolgen heeft voor zijn leven.
- Geen keuzevrijheid gunt of hij wil samenleven met een niet monogame dame.
- In de illusie laat leven dat jij jezelf wèl aan de monogame regels houd.
- Ziet als iemand voor wiens reactie jij bang zegt te zijn.
Jezelf gevangen zetten in angst vind ik noch liefde noch vrijheid voor jezelf.
Net zo min dat jouw liefde behandelen als onmondig kind getuigt van respect voor die volwassen man imo.
Waarom ben jij zo bang met jouw liefde te delen wat jij diep in jouw hart wilt?
Waarom laat jij na om in samenspraak met hem regels op te (proberen) stellen waarbij jij voor jouw gevoel wel vrij kunt ademen?
Waarom laat jij jezelf beheersen door het beklemmende gevoel van onveiligheid wat angst in wezen is?
Waarom voel jij jezelf zo onveilig dat jij jezelf op gevoelsniveau niet helemaal bloot durft te geven bij jouw liefde?
Waarom laat jij jezelf beperken door angst voor jouw liefde?
Enkele vragen die in mij rijzen nav jouw berichten hier.
Aangezien jij tot dusver al jouw antwoorden in sluiers hult verwacht ik nu ook geen helder antwoord van jou.
Ik kan me voorstellen dat jij zelf ook geen idee hebt en zoekt naar antwoorden.
Persoonlijk kan ik heel slecht tegen types die mij zo het hemd van het lijf vragen dat het op verantwoording afleggen gaat lijken terwijl zij zichzelf schuil houden achter een muur van ontkenning.
Ik heb geen moeite met het verdragen van grote verantwoordelijkheden incl over mijn keuzes verantwoording afleggen, wel met types die zichzelf lijken te ontkennen dus.
Hart, ik begrijp niet waarom jij jouw lust ontkent.
Roodkapje, ik begrijp niet waarom jij veiligheid zoekt buiten jezelf.
Mochten jullie de nieuwsgierigheid naar mij verder willen bevredigen dan staat het jullie altijd vrij mijn berichtengeschiedenis onder de loep te nemen.
Ik beschouw mijn leven namelijk niet als zo belangrijk dat ik daar een verheven mysterie van wil maken voor mezelf zoals jullie voor jezelf lijken te doen met jullie gevoelsleven.
De komende weken heb ik simpelweg geen tijd om op het vragenvuur in te gaan doordat mijn minnares wil dat ik mijn lijf aan haar overgeef zodat zij haar lust kan bevredigen.
Na 8 jaar scharrelen met haar nog steeds iets waar ik geen moeite mee heb.
volg je verstand, gebruik je gevoel

woensdag 3 september 2014 om 07:53
Ik vind helemaal niet dat Blauw zwelgt. Dit lijkt me juist een zeer nuttig proces en ik heb bewondering voor de open houding van haar nr 1! Ik zou willen dat die van mij zo open minded was..
Het gevoel de roes te willen voelen herken ik wel. Na de roes (of die nu door drank, drugs of verliefdheid komt) volgt alleen onherroepelijk de kater.
Het gevoel de roes te willen voelen herken ik wel. Na de roes (of die nu door drank, drugs of verliefdheid komt) volgt alleen onherroepelijk de kater.

woensdag 3 september 2014 om 08:10
HL.
Waarom denk je dat elk stel geschikt is voor een open relatie?
Waarom denk je dat elke man/vrouw alleen al open staat voor een gesprek hierover?
Waarom ben je je eigen situatie constant aan het reflecteren op andere (vreemdgaande) schrijvers?
Waarom ben je oordelend (en ja dat ben je) terwijl jouw vrouw zelf óók vreemdging en je toch bij haar bleef?
Waarom schrijf je op een topic over minnaars terwijl je vreemdgaan verfoeit? Er is ook een open relatie topic.
Waarom doe jij aannames als "waarom ben je zo bang voor je lust"?
Waarom begin jij zoveel lastige vragen met "waarom" heb je enig idee hoe aanvallend en indehoekdouwerig dit overkomt?
Waarom denk je dat elk stel geschikt is voor een open relatie?
Waarom denk je dat elke man/vrouw alleen al open staat voor een gesprek hierover?
Waarom ben je je eigen situatie constant aan het reflecteren op andere (vreemdgaande) schrijvers?
Waarom ben je oordelend (en ja dat ben je) terwijl jouw vrouw zelf óók vreemdging en je toch bij haar bleef?
Waarom schrijf je op een topic over minnaars terwijl je vreemdgaan verfoeit? Er is ook een open relatie topic.
Waarom doe jij aannames als "waarom ben je zo bang voor je lust"?
Waarom begin jij zoveel lastige vragen met "waarom" heb je enig idee hoe aanvallend en indehoekdouwerig dit overkomt?

woensdag 3 september 2014 om 08:11
quote:divergentthinking schreef op 03 september 2014 @ 07:45:
[...]
Ben ik de enige bij wie de rooie vlaggetje eruit springt bij deze zin?
Hoezo? Zelfinzicht is een groot goed.
Allemaal de groetjes van Anouk trouwens, ik heb haar gisteren gezien, het gaat goed. Wat ik al dacht is waar. Wat een leuk wijf!!
(ik weet dat je af en toe leest )
[...]
Ben ik de enige bij wie de rooie vlaggetje eruit springt bij deze zin?
Hoezo? Zelfinzicht is een groot goed.
Allemaal de groetjes van Anouk trouwens, ik heb haar gisteren gezien, het gaat goed. Wat ik al dacht is waar. Wat een leuk wijf!!
(ik weet dat je af en toe leest )

woensdag 3 september 2014 om 08:34
quote:karamella schreef op 03 september 2014 @ 07:53:
Ik vind helemaal niet dat Blauw zwelgt. Dit lijkt me juist een zeer nuttig proces en ik heb bewondering voor de open houding van haar nr 1! Ik zou willen dat die van mij zo open minded was..
Mijn gevoel ontstond juist doordat ik ook veel bewondering heb voor de houding van haar nr 1. Ik lees hoe veel moeite hij doet, maar ik lees niet veel over de moeite die zij doet.
Dat het pijn doet, dat snap ik heel goed, dus een soort van rouwproces hoort er zeker bij, maar soms moet je ook jezelf een schop onder je kont geven om in de volgende fase van dat proces terecht te komen. Zeker als je nr 1 zo zijn best voor je wil doen.
Maar zoals ik al schreef, misschien zie ik het wel verkeerd. Mijn gevoel is ook alleen maar gebaseerd op wat zij hier wil delen en er is altijd meer dan dat.
Mijn gevoel ontstond juist doordat ik ook veel bewondering heb voor de houding van haar nr 1. Ik lees hoe veel moeite hij doet, maar ik lees niet veel over de moeite die zij doet.
Dat het pijn doet, dat snap ik heel goed, dus een soort van rouwproces hoort er zeker bij, maar soms moet je ook jezelf een schop onder je kont geven om in de volgende fase van dat proces terecht te komen. Zeker als je nr 1 zo zijn best voor je wil doen.
Maar zoals ik al schreef, misschien zie ik het wel verkeerd. Mijn gevoel is ook alleen maar gebaseerd op wat zij hier wil delen en er is altijd meer dan dat.

woensdag 3 september 2014 om 08:42

woensdag 3 september 2014 om 09:03
Wat fijn te horen dat het goed gaat met Anouk!
Karamella, fijn dat je je zo kunt betusten er in.
Puzzeld, soms is het heel moeilijk om jezelf die schop onder je kont te geven en zwelg je eerst in medelijden. Moet je eerst een diep dal in voor je jezelf die schop kunt geven. En als je gedachten en gevoellens ee grote wir war zijn en je zelf niet eens weet wat je nu eigenlijk wilt is dat echt heel moeilijk.
Karamella, fijn dat je je zo kunt betusten er in.
Puzzeld, soms is het heel moeilijk om jezelf die schop onder je kont te geven en zwelg je eerst in medelijden. Moet je eerst een diep dal in voor je jezelf die schop kunt geven. En als je gedachten en gevoellens ee grote wir war zijn en je zelf niet eens weet wat je nu eigenlijk wilt is dat echt heel moeilijk.