Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe vriend? Volgens mij zitten nell en haar nr2 allebei nog gewoon thuis met hun eigen partner + kinderen. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als de beide nr1s uberhaupt weten dat hun partner inmiddels een nieuwe heeft...
Nell, zorg eerst dat jij die innerlijke verwarring verwerkt zodat jij alles weer helder krijgt voor jezelf.

Blauwe, maak een keuze waar jij jouw energie op gaat focussen;

het missen van de droom met jouw minnaar

of het aangaan van de toekomst met jouw man.

Half-half is duidelijk geen optie.

Puzzled, hoe is het met jou?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje Nell. Ik hoop dat je de juiste keuzes kunt maken.

Blauwevrouw, ga jij een poosje in het huis van je vriendin? Lijkt me eigenlijk wel erg fijn voor jullie beiden, even geen emoties en even geen gesprekken. Hoe is het met je liefdesverdriet?

Bella, ik ben het wel met eehm iemand eens, laat je niet teveel door je vriendin vertellen wat jager wel of niet zou willen, dat kon nog wel eens volslagen verneukeratief zijn, voor je het weet heb je hem tot vluchtweg uit je minder leuke huwelijk gebombardeerd terwijl je niet eens weet hoe hij er echt over denkt. Ik hoop dat je de komende tijd inzicht verwerft en sterker wordt en dat (ook jij) de juiste keuzes kunt maken.
Inmiddels heb ik een soort dubbel liefdesverdriet. Enerzijds omdat ik op de meest onmogelijke momenten ineens aan de vlam wordt herinnerd (een liedje, iemand die op hem lijkt, een plek waar we samen geweest zijn) en ik dan nog een scherpe pijn voel over die droom waaruit ik nogal ruw wakker ben geworden. En anderzijds omdat ik mijn relatie van 15+ jaar kapot zie gaan, en daarmee mijn gezin. Het is zó noodzakelijk dat ik me daarvoor inzet, maar ik kan het gewoon nog niet - niet volledig. Dat andere verdriet zit me nog te veel in de weg. Is dat zwelgen? Ik probeer het niet op te zoeken, maar verdriet gaat ook niet vanzelf weg door er maar gewoon geen aandacht aan te geven. In mijn ervaring gaat het dan eerder 'rotten' in je binnenste, voor mij werkt het beter om het echt te doorleven.

Ik kan ook niet 'kiezen' waar ik mijn energie en aandacht aan geef, het is er gewoon allebei en het vraagt allebei energie van me. Wat sowieso nog wel een issue is, ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van een burnout... dus erg veel energie heb ik al niet.

Het is ook zo'n rollercoaster. Het ene moment zie ik kristalhelder voor me hoe het verder kan met mij en nr1, hoe we ons leven samen weer leuk en mooi kunnen maken. En twee tellen later denk ik: ja maar wacht eens even, hoe eerlijk is dat? Ik verlang zo intens naar iemand anders. Het kan toch niet zo zijn dat ik een relatie voortzet, alleen maar omdat mijn voorkeursoptie buiten bereik is?

Dat komt er nou van, als het wordt afgekapt terwijl je nog met je hoofd midden in een roze wolk zit. Mijn verstand weet heus wel dat die vlam ook geen perfecte man is, en dat het maar zeer de vraag is of ik met hem nou werkelijk gelukkiger zou zijn, en dat ik er met verloop van tijd vast ook achter was gekomen dat het geen goed idee is om samen verder te gaan ten koste van die twee gezinnen, maar mijn hart (mijn lijf, eigenlijk) laat zich dat niet vertellen. Dat voelt iets anders.

Net zo verstandelijk wéét ik dat wat nr1 en ik met elkaar hebben ontzettend waardevol is, en de moeite meer dan waard om voor te werken. Maar mijn hart en lijf voelen het niet meer zo vol overtuiging. Alsof ik niet bij dat stuk van mijn gevoel kan - ik weet dat het er nog moet zitten, maar het is bedekt onder iets wat alles nog overheerst.

Is dat zwelgen?

Misschien moet ik hier ook maar een tijdje niet meer komen. Het lezen en schrijven op dit forum is zo gekoppeld aan de vlam, misschien is mijn deelname hier juist wel een manier om dat verdriet steeds weer op te zoeken.
Blauwe, wat bij mij in het verleden heeft geholpen is tot in de ranzige details opschrijven wat ik nog had willen doen zodat ik die fysieke hunkering kwijt raakte.

Er niets onderhuids verder kon gaan woekeren.

Beschrijven is ook een vorm van doorleven.

Dat kan jij al doen zonder het internet, zonder jouw man en zonder jouw minnaar.

Puur voor jezelf en jouw verwerking.
Nell, gefeliciteerd met je kindje. Ik vraag me echt nog steeds af in hoeverre de periode van een zwangerschap/kraam geschikt is om op relatiegebied keuzes te maken. Belangrijker lijkt me een stabiele basis voor je kinderen, niet jouw nieuwe levenspartner.

Blauw, ben het wel met Puzzled eens. Jouw nr 1 heeft gedaan wat hij kon, maar krijgt te weinig van jou terug om vol te kunnen houden. Goed dat hij zijn grens aangeeft, nu is het aan jou. De ruimte die hij je gaf, gebruikte jij om idd bezig te zijn met wat niet meer is en wordt, ipv te richten op nr 1.

Vlam is geen optie en ik denk dat je juist dat abrupte einde heel goed kunt gebruiken nu in het werken aan je nr 1 relatie. Er is geen ruis, geen afleiding, geen wat-als, want vlam heeft de deur dicht gegooid. Al je energie kan naar nr 1. En miss zegt het wel eea dat je je energie daar nu niet voor kunt of wilt gebruiken, maar bezig blijft met Vlam.

De post van Mikka is super, denk dat je daar veel uit kunt halen.

Hier sluimert het allemaal. Amsterdam was goed. We zijn officieel nu een nacht samen weg geweest en de hele buitenwereld weet dat. Blijkbaar vindt zijn vrouw het dus ook geen probleem.

Hoe verder? Geen idee. Het blijft eerst zo. Dat we moeten praten is duidelijk, maar ik heb tijd voor mezelf nodig. Ik eet weer, niet veel, maar toch. Drink minder en huil ook minder. Dat voelt goed!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Lot helemaal vergeten.. jee, wat verdrietig.. miss valt nu wel iets meer op zijn plek, maar dan nog :(.

Hoe is nr 1 er onder?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Hoi blauwe vrouw, mss zeker geen slecht idee de vakantie van je vriendin even te benutten zodat je op afstand alles kunt bekijken. Als je steeds bij elkaar bovenop de lip zit blijft t mss een cirkel. Heidi, klinkt nog niet helemaal over dus? Tussen jou en guus? Nell, gefeliciteerd met je babietje! Ook er van genieten he! Ondanks de moeilijke keuzes waar je voor staat.

Hier de tranen gedroogd. Nr1 is er laconieker onder dan mn dochter en ik. Ze had vannacht allemaal nachtmerries en vroeg vandaag of hij dan nog wel haar naam zou weten, omdat zij de jongste is (dus t eerste wordt vergeten in haar opinie). En nr1 maakt cynische grapjes... als bv: nou, voor een 80 jarige, gaat dat me nog goed af.. dat soort. Altijd angst voor gehad, omdat zn moeder en grootmoeder het ook hadden. En een vriendin zei, lotte, hij is nu niet ineens anders dan 2 dagen terug he. Je weet alleen meer. En net als roodkapje zei (eye opener!) Nu vallen de stukjes op zn plaats. Zn oude gedrag, apatische futloosheid. Nog niet eens aan gedacht. Krijg van een vriendin een euthanasieverklaring voorbeeld opgestuurd. Beter maar voorbereid zijn.

o en Roos, over nr2, we waren net weer aan t daten. Heb m gezegd dat we er ook mee kunnen kappen (kent nr1 zijdelings van wel s zien van vroeger). Maar wil hij niet. Ik ga jou niet in de steek laten zei hij, ook al kan ik t niet oplossen voor je.
quote:highlander schreef op 06 september 2014 @ 12:45:

Puzzled, hoe is het met jou?

Nog steeds geen moment spijt van genomen beslissingen, dus op dat gebied gaat het heel goed met me.

Maar vaak ook wel een dubbel gevoel, want wat aan de ene kant heerlijk rustig is, is aan de andere kant ook wel wat saai.

En wat aan de ene kant goed voelt om geen contact meer te hebben, voelt aan de andere kant als een gemis van de intimiteit die ik met nr 2 deelde.

Aan de ene kant zin in een lekker lijf om tegenaan te kruipen, maar aan de andere kant geen zin in lege contacten die alleen om lust draaien.

Kortom... ik blijf m'n naam nog wel even eer aan doen
Even gauw een ego postje,

Gisteren een possitief gesprekje met man gehad. Zodat als ik al besluit ons huwlijk te beiindigen we een oplossing hebben waar wij beide prima mee kunnen leven.

Wat ik vooral voelde was opluchting. En vandaag ao maar een heerlijke dag gehad.

Roos, wat de (juiste) keuze is weet ik niet, de tijd zal het leren. Zoals al eerder gemeld is, Bello is wel dergerlijk stapelgek op me, maar ik probeer me ook zeker niet vast te klampen aan de opmerking van mijn vriendin. Uiteinderlijk is er maar 1 iemand die antwoord kan geven op die gevoellens en dat is Bello zelf. Diezelfde vriendin zegt ook, (en dat geloof ik wel heilig) zo lang jij gewoon bij man bent zal Bello geen uitspraken doen over gevoellens. Maar, omdat ik weet dat ik niet man wil verlaten voor Bello wil ik het niet eens weten.

Op een of andere manier ben ik de laatste paar dagen wat minder onzeker over mij en Bello. Niet dat ik op een roze wolk zit, juist niet hoor. Maar ik vind het geloof ik wel even goed zo.

Uhum, zou een korte ego post worden
Bella ik lees in (bijna) iedere post van je...

...vriendin heeft me laten inzien dat ik bij m'n nr 1 weg moet gaan

....vriendin zegt dat Bello nu nog niet zegt dat hij gek op me is

Wordt het niet tijd dat je weer voor jezelf gaat denken?

Je bent niet de enige nr 2 van Bello, dus hou op met jouw wens op zijn handelen te projecteren!
Puzzled, ik begrijp dat jij huidhonger hebt.

De leegte in jouw leven kan jij zelf opvullen door de dingen te gaan doen waar jij gelukkig mee bent. Dat kan jij al los van een man.

Bella, jouw vriendin lijkt jou alleen maar meer in verwarring te brengen met haar zoetsappige romantiek. Ik begrijp wel dat zij jou en jouw geheime minnaar als legaal stel wil zien eindigen om haar eigen geweten te sussen? "Stappen met jouw vriendin" is immers de illusie waarmee zij en jij jouw man om de tuin leiden op de avonden dat jij stiekem bij jouw minnaar bent.
Helemaal waar HL en dat is precies de weg die ik nu aan het onderzoeken ben, maar dat heeft tijd nodig. Juist die huidhonger en die dubbele gevoelens belemmeren die weg nog. Komt wel goed :P
Puzzeld, je hebt ook wel gelijk hoor. Zie is mijn raad gever en ik moet nu eerst zelf kijken naar wat ik wil. Dat gaat ook zeker wel goed komen.

HL, mijn vriendin hoeft echt niet haar eigen geweten te sussen met deze opmerkingen. Zo zit ze niet in elkaar.
Jij bent dus niet (meer) puzzled, jij bent aan het puzzelen geslagen.

Ik ga zo de grieperige slaperige dame onder handen nemen.

Ik geniet ervan om haar lijf te kunnen masseren.

Misschien is jezelf een massage cadeau doen iets voor jou om jouw behoefte aan aanraking (deels) te vervullen?
Toch nog wel een beetje Puzzled hoor HL. Als je zoveel jaren jezelf op de laatste plaats hebt gezet, is het weer even zoeken naar wat je nu zelf eigenlijk wilt en waar je gelukkig van wordt.

Maar dat is weer een heel ander topic....
quote:bella03 schreef op 06 september 2014 @ 23:06:

Bello is wel dergerlijk stapelgek op me, maar ik probeer me ook zeker niet vast te klampen aan de opmerking van mijn vriendin. Hoe weet je dat hij stapelgek op je is? Is dat omdat je vriendin dit zegt of heeft hij dit zelf gezegd? Ik dacht dat je het niet wilde vragen.
High : kom mij ook even masseren ;)
quote:bella03 schreef op 06 september 2014 @ 23:06:

Zodat als ik al besluit ons huwlijk te beiindigen we een oplossing hebben waar wij beide prima mee kunnen leven.

Dit komt op mij over als één groot "wat als.. ?-vangnet".. je bent al opties aan het inbouwen voor de stap die in mijn ogen niet ver weg meer is, nl een echtscheiding.

Ik vrees alleen dat als dat in werking is gezet en ex nr1 erachter komt dat jager je nieuwe nr1 is (en er misschien zelfs achter komt dat dat al die tijd al zo was) dat alle nu besproken oplossingen linea recta de prullenbak inkunnen.
One life, live it !
@ lotje. Sterkte

@ bella. klinkt alsof je heel langzaam naar een scheiding toe werkt. Je vriendin bedoelt het vast goed. Toch denk ik dat als je wil weten wat bello denkt en vind. De enige manier vragen is aan bello zelf. Niet dat je dat nu moet doen van mij, maar invullen voor een ander,,,, blijft alleen maar gissen.

@ high. dus die vleugeltjes werken, haha, wellicht probeer ik ze ook een keertje.

@ heidie. fijn dat het de goede kant op gaat.

@ puzzel. Ik puzzel wat af!!!!!!!! Het hele leven is een puzzel toch!
@ bella

Ik heb vroeger een paar jaar een seksvriend gehad en die doet mij een beetje denken aan hoe bello doet. Zonder dat stukje vervelend doen van bello. Hij was dol op mij, dacht dagelijks aan mij, kon niet zonder mij, prees mij de hemel in, was heel open, toonde zijn hart, kreeg twinkel oogjes bij het zien van mij, intiem geestelijk en lichamelijk, als ik een probleem had moest alles wijken voor mij, sliep hij slecht, ontzettend zorgzaam en attent. Samengevat...... hij gedroeg zich als een verliefde puberl!!! MAAR... Hij wilde GEEN RELATIE met mij, enkel neuken. Dus het feit dat jouw bello bezorgdheid toont en jouw als zijn beste vriendin behandeld zegt niet perse iets over zijn doel met jou en zijn wensen voor de toekomst.
@ blauwe vrouw. klinkt heavy, succes komende dagen, hoop dat je er uit komt....
Hint. En dat probeer ik mezelf ook gewoon voor te houden

Tot nu toe gaat dat allemaal best goed.

En inderdaad, er is maar 1 die antwoord heeft op de vraag hoe gek hij eigenlijk op mij is en dat is Bello zelf. En voor nu vind ik het wel prima om het even niet te weten. Even niet vast te klampen aan alles moeten weten.
quote:al_bundy schreef op 07 september 2014 @ 12:24:

[...]

Dit komt op mij over als één groot "wat als.. ?-vangnet".. je bent al opties aan het inbouwen voor de stap die in mijn ogen niet ver weg meer is, nl een echtscheiding.

Ik vrees alleen dat als dat in werking is gezet en ex nr1 erachter komt dat jager je nieuwe nr1 is (en er misschien zelfs achter komt dat dat al die tijd al zo was) dat alle nu besproken oplossingen linea recta de prullenbak inkunnen.

Klopt Al, van dat vangnet.

Maar wat je over man zegt klopt dan weer niet. Die oplossingen gaan echt niet zo maar de prullenbak in.
Bella, je zegt dat je het weet en dat je het niet wil weten. Wat is het nou??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven