Minnaar deel 26

donderdag 18 september 2014 om 16:34
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.
donderdag 9 oktober 2014 om 22:54
Ahh baba wat heerlijk dat het zo fijn was.
Op naar de volgende keer.
Wij zagen elkaar in het begin echt iedere week. (Wonen ook redelijk bij elkaar in de buurt)(ongeveer 20 km)
Nu is dat minder geworden (vooral omdat hij het erg druk heeft op werk). Appen wel elke dag of even bellen.
En een echte date. Dit wordt onze tweede keer. De vorige keer was drie maanden geleden.
Op naar de volgende keer.
Wij zagen elkaar in het begin echt iedere week. (Wonen ook redelijk bij elkaar in de buurt)(ongeveer 20 km)
Nu is dat minder geworden (vooral omdat hij het erg druk heeft op werk). Appen wel elke dag of even bellen.
En een echte date. Dit wordt onze tweede keer. De vorige keer was drie maanden geleden.
vrijdag 10 oktober 2014 om 08:21
@rooss: het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit of ik het snap of niet. Maar ik denk dat ik iets heel anders versta onder 'het gaat alleen maar om de lust' dan sexymama, en misschien ook wel dan jij. Alleen maar lust, klinkt alsof er geen andere gevoelens bij zijn. Maar als ik dan lees dat het toch echt niet wordt gewaardeerd dat meneer zijn tijd liever met een andere minnares/SV doorbrengt, denk ik dat er wel degelijk andere gevoelens zijn, en dat 'alleen maar voor de lust' dan een soort mantra is om jezelf daartegen te beschermen. Volgens mij houden heel veel vrouwen zichzelf daarmee enorm voor de gek. Maar daarmee kan ik er helemaal naast zitten hoor. Nogmaals: het maakt niet uit of ik het snap of niet, als degenen het zelf maar snappen...
En 'ik heb geen tijd' is sowieso gelul. Iedereen heeft 24 uur per dag, en kiest hoe die te besteden. 'ik heb geen tijd voor jou', dat zou een stuk eerlijker zijn om te zeggen.
En 'ik heb geen tijd' is sowieso gelul. Iedereen heeft 24 uur per dag, en kiest hoe die te besteden. 'ik heb geen tijd voor jou', dat zou een stuk eerlijker zijn om te zeggen.

vrijdag 10 oktober 2014 om 08:36
Alleen maar voor de lust bestaat natuurlijk eigenlijk niet. Ik denk nog steeds dat 99% van de vrouwen (in elk geval) een minnaar hebben voor de aandacht. En dat dat lust aandacht is, of dat je je lust inzet om die aandacht te krijgen maakt geen verschil. Sexymama bedoelt -neem ik aan- dat ze niet verliefd op hem is en geen relatie met hem wil, het zal wel een tint grijs zijn denk ik zo. En ook al is het alleen maar lust-aandacht, dan nog wil je gezien worden en eerlijk behandelt worden.
Geen tijd vind ik idd een klote smoes.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar het anders formuleren.
Geen tijd vind ik idd een klote smoes.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar het anders formuleren.
vrijdag 10 oktober 2014 om 08:41
Blauwe vrouw:Ik ging in het begin veel te snel, wou ook snel een reactie op appjes en schrok van mijn eigen gevoel omdat ik dit in mijn huwelijk nog nooit was tegengekomen, een leuke andere man.
Nadat we een tijdje geen contact hebben gehad oa door schuldgevoel en wat hier is geschreven, sta ik er nu anders in.
Ja natuurlijk vind ik hem leuk maar niet als partner. Heb ook nu weinig behoefte om contact met hem te hebben en we zien wel hoe het gaat.
Misschien was het een eenmalige ervaring misschien gebeurt het nog een keer.
Geen verwachtingen buiten dat wat we delen, seks. Niet meer, niet minder.
Nadat we een tijdje geen contact hebben gehad oa door schuldgevoel en wat hier is geschreven, sta ik er nu anders in.
Ja natuurlijk vind ik hem leuk maar niet als partner. Heb ook nu weinig behoefte om contact met hem te hebben en we zien wel hoe het gaat.
Misschien was het een eenmalige ervaring misschien gebeurt het nog een keer.
Geen verwachtingen buiten dat wat we delen, seks. Niet meer, niet minder.

vrijdag 10 oktober 2014 om 09:14
@baba : stoere praat omdat je gisteren door en door bevestigd bent
Let maar op hoe het straks ontwikkeld als hij minder aandacht voor je heeft of het anders loopt dan je denkt etc dan merk je ineens dat er meer gevoel bij zit dan je nu denkt vooral omdat je seks hebt gehad. Het speelt bij jullie al langer en dat is niet voor niks.
Maar het is goed om jezelf wel te beschermen en te blijven geloven in wat je schrijft.

Maar het is goed om jezelf wel te beschermen en te blijven geloven in wat je schrijft.

vrijdag 10 oktober 2014 om 09:18
Als ik een euro kreeg voor elke keer als een nieuwe minnares zei: "Heb ook nu weinig behoefte om contact met hem te hebben en we zien wel hoe het gaat. Misschien was het een eenmalige ervaring misschien gebeurt het nog een keer. Geen verwachtingen buiten dat wat we delen, seks. Niet meer, niet minder."
... Die cocktail op de Bahama's komt steeds dichterbij.
Maar wat Roodkapje zegt hoor, het zou zomaar kunnen dat het wel goed gaat.
... Die cocktail op de Bahama's komt steeds dichterbij.
Maar wat Roodkapje zegt hoor, het zou zomaar kunnen dat het wel goed gaat.

vrijdag 10 oktober 2014 om 09:29
Je hebt het cynismepotje wel ontdekt he Mok?
Niet iedereen heeft beenhangambities. Zolang je maar eerlijk naar jezelf bent, ook als je van die roze wolk gedonderd bent
Rooss, hoe is die situatie dan, waar je verliefd op bent? Waarom zo cryptisch? Anderen schrijven hier toch ook gewoon over hun situatie?
Frequentie.. eh.. zo'n 4 keer per jaar. Maar nu al meer dan een jaar monogaam. Wel veel contact tussendoor, al is dat nu ook alleen maar platonisch. Dus ik tel eigenlijk niet meer mee.
Geen tijd voor jou vind ik ook zoveel eerlijker dan geen tijd. Aan mijn hoela. Heel raar dat in den beginnen overal tijd vandaan kan worden getoverd en naarmate de tijd vordert die tijd opeens
helemaal op is.
Meave, ik vind dat wel heel erg schrijnend: "ik probeer er nog een maandje wat van te maken." Wie zit je nu eigenlijk voor de gek te houden?
Joos, fijn weekend!
Niet iedereen heeft beenhangambities. Zolang je maar eerlijk naar jezelf bent, ook als je van die roze wolk gedonderd bent
Rooss, hoe is die situatie dan, waar je verliefd op bent? Waarom zo cryptisch? Anderen schrijven hier toch ook gewoon over hun situatie?
Frequentie.. eh.. zo'n 4 keer per jaar. Maar nu al meer dan een jaar monogaam. Wel veel contact tussendoor, al is dat nu ook alleen maar platonisch. Dus ik tel eigenlijk niet meer mee.
Geen tijd voor jou vind ik ook zoveel eerlijker dan geen tijd. Aan mijn hoela. Heel raar dat in den beginnen overal tijd vandaan kan worden getoverd en naarmate de tijd vordert die tijd opeens
helemaal op is.
Meave, ik vind dat wel heel erg schrijnend: "ik probeer er nog een maandje wat van te maken." Wie zit je nu eigenlijk voor de gek te houden?
Joos, fijn weekend!

vrijdag 10 oktober 2014 om 09:29
Iedere vrouw wil denk ik aandacht. Je wilt bevestiging dat je gezien wordt, dat je lekker en leuk genoeg bent om begeert te worden. Niets geeft je zo'n verslavend goed gevoel als die speciale aandacht en daar zit nou ook juist die enorme valkuil.
Ik denk dat het onmogelijk is om lekkere seks te hebben als er echt geen enkel gevoel voor die persoon is. De welbekende klik moet er altijd zijn, anders wordt het meer een gymoefening i.p.v. samen genieten
Ik denk dat het onmogelijk is om lekkere seks te hebben als er echt geen enkel gevoel voor die persoon is. De welbekende klik moet er altijd zijn, anders wordt het meer een gymoefening i.p.v. samen genieten

vrijdag 10 oktober 2014 om 09:35
quote:Lookolook schreef op 10 oktober 2014 @ 09:29:
Klopt helemaal hoor, ik was zelf ook iemand die heel hard riep dat ik het zo goed kon scheiden, lust en liefde. Tot ik iemand tegen het lijf liep waar ik flink van ondersteboven raakte na een paar dates. Ik heb er toen vrij snel een punt achter gezet, maar oei, wat was dat moeilijk. Het heeft nog maanden geduurd voor ik niet meer elke dag aan hem dacht.
Klopt helemaal hoor, ik was zelf ook iemand die heel hard riep dat ik het zo goed kon scheiden, lust en liefde. Tot ik iemand tegen het lijf liep waar ik flink van ondersteboven raakte na een paar dates. Ik heb er toen vrij snel een punt achter gezet, maar oei, wat was dat moeilijk. Het heeft nog maanden geduurd voor ik niet meer elke dag aan hem dacht.

vrijdag 10 oktober 2014 om 10:03
Dank je Hint. Hoe vaak ik Telegram niet heb verwijderd en weer geïnstalleerd heb, ik zou het niet weten. Ik was er voor mijn gevoel op tijd bij, echt heel diep zat hij nog niet. Maar met nog een date was dat beslist gebeurd. De verleiding was verschrikkelijk groot om dat toch te doen, want de seksklik met hem was fabeltastisch. Ik heb letterlijk op mijn handen gezeten om het niet te doen, en nu ben ik daar heel blij om.

vrijdag 10 oktober 2014 om 10:06
Ik denk niet dat het cynisme is Look, meer een constatering. Als je langer meeleest, zie je bepaalde patronen iedere keer terugkomen en die vaak niet goed aflopen als je je daar niet bewust van bent.
Bijvoorbeeld:
- Ik voel niks voor mijn nr 2 alleen maar lust, ik kan dat heel goed scheiden....
- Maar ik kies nu eens voor mijzelf, ik heb dit nodig/verdiend...
- Er is echt niets mis met mijn man/huwelijk, maar....
- Maar ik ben een zoveel leuker mens voor mijn nr 1 als ik ook mijn nr 2 heb...
En dan vergeet ik er vast nog een heleboel
Maar zoals Baba ook zegt, het is niet erg dat je een patroon volgt, zolang je maar gewaarschuwd bent dat het een patroon is en probeert je van dat in jezelf te herkennen en bewust te worden.
Bijvoorbeeld:
- Ik voel niks voor mijn nr 2 alleen maar lust, ik kan dat heel goed scheiden....
- Maar ik kies nu eens voor mijzelf, ik heb dit nodig/verdiend...
- Er is echt niets mis met mijn man/huwelijk, maar....
- Maar ik ben een zoveel leuker mens voor mijn nr 1 als ik ook mijn nr 2 heb...
En dan vergeet ik er vast nog een heleboel
Maar zoals Baba ook zegt, het is niet erg dat je een patroon volgt, zolang je maar gewaarschuwd bent dat het een patroon is en probeert je van dat in jezelf te herkennen en bewust te worden.
vrijdag 10 oktober 2014 om 10:38
@Blauwe
Mooi,dat van die mantra.
Daar ben ik ook wel schuldig aan.En om die mantra in stand te houden heb ik een enorme bos prikkeldraad om mijn hart aangaande minnaar.Ik kan heel goed al zijn slechte kanten opdreunen om mezelf ervan te overtuigen dat hij als partner niet leuk is en het idioot is om andere gevoelens voor hem te hebben dan lust.
Ik vind het gek dat het zo werkt.Die slechte kanten zijn er namelijk echt,ik kan mij vreselijk irriteren aan zijn gedrag en toch is dat prikkeldraad nodig.
Geen tijd voor jou,dat zou veel eerlijker zijn.Mijn minnaar zei ik ga je niet meer voor ieder klein dingetje appen, nadat hij maanden lang zodra zijn ogen open waren appte en me virtueel mee naar bed nam als hij ging slapen.Hoe ik het ook bekijk,het voelt toch als een afwijzing,alsof ik niet leuk genoeg meer ben om mee te praten.
Ik vraag mij af waarom dat zo gaat.Uitgekeken?Spanning eraf?Of zelfbescherming?Ik doe het ook,dat weinig contact zoeken.Ik denk dat ik voor mezelf wegzet als zelfbescherming.Ook uitgesproken naar minnaar dat ik dit niet meer wil.Zelf die beslissing nemen is minder pijnlijk dan de afwijzing.Eerlijk gezegd is het ook een soort boosheid.Wat jij kan,kan ik ook.Natuurlijk wil ik graag zijn aandacht maar hij wil die niet meer geven.Door hem ook zo te negeren hoop ik dat hij zich daar net zo rot onder voelt als ik maar ergens weet ik wel dat het hem geen zak interesseert en dat maakt me nog kwader.
Mooi,dat van die mantra.
Daar ben ik ook wel schuldig aan.En om die mantra in stand te houden heb ik een enorme bos prikkeldraad om mijn hart aangaande minnaar.Ik kan heel goed al zijn slechte kanten opdreunen om mezelf ervan te overtuigen dat hij als partner niet leuk is en het idioot is om andere gevoelens voor hem te hebben dan lust.
Ik vind het gek dat het zo werkt.Die slechte kanten zijn er namelijk echt,ik kan mij vreselijk irriteren aan zijn gedrag en toch is dat prikkeldraad nodig.
Geen tijd voor jou,dat zou veel eerlijker zijn.Mijn minnaar zei ik ga je niet meer voor ieder klein dingetje appen, nadat hij maanden lang zodra zijn ogen open waren appte en me virtueel mee naar bed nam als hij ging slapen.Hoe ik het ook bekijk,het voelt toch als een afwijzing,alsof ik niet leuk genoeg meer ben om mee te praten.
Ik vraag mij af waarom dat zo gaat.Uitgekeken?Spanning eraf?Of zelfbescherming?Ik doe het ook,dat weinig contact zoeken.Ik denk dat ik voor mezelf wegzet als zelfbescherming.Ook uitgesproken naar minnaar dat ik dit niet meer wil.Zelf die beslissing nemen is minder pijnlijk dan de afwijzing.Eerlijk gezegd is het ook een soort boosheid.Wat jij kan,kan ik ook.Natuurlijk wil ik graag zijn aandacht maar hij wil die niet meer geven.Door hem ook zo te negeren hoop ik dat hij zich daar net zo rot onder voelt als ik maar ergens weet ik wel dat het hem geen zak interesseert en dat maakt me nog kwader.

vrijdag 10 oktober 2014 om 10:43
Puzzled, ik lees al verdomd lang mee en lees ook nog iets anders. De oudgedienden (soms in nieuwe jasjes) die een tikkeltje tja.. forummoe ofzo worden. Door dat geqouete en georakel wordt het voor anderen ook lastiger om open over hun ervaringen te zijn. Ook al zijn die misschien naïef, ieder heeft het recht om op z'n bek te gaan. En dan zijn er verschillende manieren om even aan te stippen dat de werkelijkheid hier op het forum er soms anders aan toe gaat. Iedereen is een beginner geweest, dat idee En niet iedereen is hetzelfde.
Hart, je moet hem ook niet negeren, je moet het zelf ook gewoon echt niet meer willen, al die contactmomenten. Echt, dat helpt. Zelf beslissen wanneer en in welke mate voelt zoveel beter dan afhankelijk zijn van een ander.
Hart, je moet hem ook niet negeren, je moet het zelf ook gewoon echt niet meer willen, al die contactmomenten. Echt, dat helpt. Zelf beslissen wanneer en in welke mate voelt zoveel beter dan afhankelijk zijn van een ander.

vrijdag 10 oktober 2014 om 10:47
Van mij mag iedereen absoluut plat met zijn/haar snuit tegen de vlakte kwakken, ik heb beslist niet de intentie om iemand de mond te snoeren! Ik roep alleen dat het vaak gebeurt, dat er patronen in zitten. Het lijkt me handig om die te benoemen, als spiegel, waarschuwing, weetikveel. Dat mag je gerust cynisme noemen, ik denk niet dat het dat is.

vrijdag 10 oktober 2014 om 10:57
Look,
Die controle maakt mij heel sterk.Denk dat hij dat ook wel in de gaten heeft.Geen attente appjes meer van mijn kant.Geen tijd voor mij,heb ik ook geen tijd voor jou.Als het alleen lust is,is het alleen lust.Hij wil mij graag zien.Prima,dan zal je daar wat voor moeten doen.De tijden dat ik op een presenteerblaadje kwam aandraven zijn echt voorbij.Make an effort als je zo graag wilt en zolang ik die niet zie gooi ik je weer in de negeer.
Die controle maakt mij heel sterk.Denk dat hij dat ook wel in de gaten heeft.Geen attente appjes meer van mijn kant.Geen tijd voor mij,heb ik ook geen tijd voor jou.Als het alleen lust is,is het alleen lust.Hij wil mij graag zien.Prima,dan zal je daar wat voor moeten doen.De tijden dat ik op een presenteerblaadje kwam aandraven zijn echt voorbij.Make an effort als je zo graag wilt en zolang ik die niet zie gooi ik je weer in de negeer.

vrijdag 10 oktober 2014 om 11:07
Look ik merk het al bij mezelf. Een bepaalde forummoeheid. Deze week komen er weer allemaal nieuwe dames voorbij en ik kan de puf niet eens opbrengen om er op te reageren. Nou is er ook belachelijk veel geschreven, maar toch.
En veel nickchangers ben ik ook kwijtgeraakt, omdat ik niet meer kan loupen hoe hun verhaal ook al weer was.
Maar goed, ik weet ook dat we juist als fossielen de nieuwe dames hier inzichten hebben gegeven die ze zochten, dat is dan weer de andere kant van het verhaal.
En veel nickchangers ben ik ook kwijtgeraakt, omdat ik niet meer kan loupen hoe hun verhaal ook al weer was.
Maar goed, ik weet ook dat we juist als fossielen de nieuwe dames hier inzichten hebben gegeven die ze zochten, dat is dan weer de andere kant van het verhaal.

vrijdag 10 oktober 2014 om 11:12
Ik denk dat de meeste mannen minder behoefte hebben om constant een lijntje te voelen.
Het zit goed , de jacht is voorbij dus richten zich weer op hun eigen leven. Mannen vinden het multitasken meestal ook niet zo fijn dus ze focussen zich op het hier en nu.
Dat wil niet zeggen dat ze de affaire minder belangrijk vinden of niet aan je denken.
Ik accepteer zelf ook dat het jagen voorbij is, ik speel ook geen spelletjes om dit op te wekken (extra niet terug reageren of hem afwijzen omdat dit juist extra energie zuigt )
Het is voor beide fijner om in de modes te komen dat je het kan combineren in je leven. Minder contact bied vaak ook meer rust.
Moeilijk in de praktijk maar beter
Het zit goed , de jacht is voorbij dus richten zich weer op hun eigen leven. Mannen vinden het multitasken meestal ook niet zo fijn dus ze focussen zich op het hier en nu.
Dat wil niet zeggen dat ze de affaire minder belangrijk vinden of niet aan je denken.
Ik accepteer zelf ook dat het jagen voorbij is, ik speel ook geen spelletjes om dit op te wekken (extra niet terug reageren of hem afwijzen omdat dit juist extra energie zuigt )
Het is voor beide fijner om in de modes te komen dat je het kan combineren in je leven. Minder contact bied vaak ook meer rust.
Moeilijk in de praktijk maar beter

vrijdag 10 oktober 2014 om 11:27
Ik merk het ook hoor, ik zie patronen terugkeren, en soms wil ik zo graag nieuwkomers behoeden voor de pijn die volgt op 'ik doe het voor mezelf, ik ben gelukkig in mijn huwelijk en ik kan het goed scheiden'. Ik ben daarmee gestopt, want iedereen moet het inderdaad zelf ondervinden, ik luisterde ook niet naar oud-gedienden die het tegen mij riepen destijds. Het is anders bij jezelf he, denk je dan.
Toen ik afgelopen week terugkeek naar mijn eerste posts voelde ik wel weer de verbondenheid met de andere nieuwkomers toen, die in hetzelfde schuitje zaten, en waarvan ik wel eens nieuwsgierig ben hoe het nu met hen gaat.
En verder wel eens met Oranje. Sorry nieuwe mensen hier dat ik zo weinig op jullie reageer, maar ik lees tegenwoordig vooral mee en ik word oud denk ik, ik kan niet alle verhalen meer onderscheiden en terughalen...
Toen ik afgelopen week terugkeek naar mijn eerste posts voelde ik wel weer de verbondenheid met de andere nieuwkomers toen, die in hetzelfde schuitje zaten, en waarvan ik wel eens nieuwsgierig ben hoe het nu met hen gaat.
En verder wel eens met Oranje. Sorry nieuwe mensen hier dat ik zo weinig op jullie reageer, maar ik lees tegenwoordig vooral mee en ik word oud denk ik, ik kan niet alle verhalen meer onderscheiden en terughalen...
vrijdag 10 oktober 2014 om 11:49
@Roodkapje
De regie voelt fijn.Zal voor hem even wennen zijn want met die regie komen mijn regels.Mocht hij ze vervelend vinden is hij vrij mij los te laten.
De bedoeling is om indien mogelijk van elkaar te genieten maar ik verwacht enkel dat hij dat net zo graag wil als ik en daar dus net zoveel moeite in stopt dan wel risico voor loopt.
Door alles te regelen voor een ontmoeting voel ik me juist een zwakkeling.Gek?
De regie voelt fijn.Zal voor hem even wennen zijn want met die regie komen mijn regels.Mocht hij ze vervelend vinden is hij vrij mij los te laten.
De bedoeling is om indien mogelijk van elkaar te genieten maar ik verwacht enkel dat hij dat net zo graag wil als ik en daar dus net zoveel moeite in stopt dan wel risico voor loopt.
Door alles te regelen voor een ontmoeting voel ik me juist een zwakkeling.Gek?