Minnaartopic deel 18

vrijdag 10 augustus 2012 om 11:54
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
donderdag 15 november 2012 om 22:00
quote:Rooss4 schreef op 14 november 2012 @ 14:58:
Noa, balen! Heb je dit wel eens met hem besproken of is het gewoon wat het is? Als je er elke keer teleurgesteld over bent zou ik zeggen, kappen. Zat leuke mannen die die aandacht wél in huis hebben.
Ik heb nu in mijn laatste mail wel geschreven dat ik inderdaad geïrriteerd ben over een aantal zaken (kwam hem dus ergens tegen en hij deed net of ie me niet kon, hij hoeft me echt niet uitbundig gedag te zeggen maar even een knipoog ofzo had ik wel fijn gevonden, of is dat raar?) En ga dus nu ook niet meer reageren, ben er klaar mee.
@sweet, inderdaad er is een andere leuke nr 2 voor in de plaats gekomen
Noa, balen! Heb je dit wel eens met hem besproken of is het gewoon wat het is? Als je er elke keer teleurgesteld over bent zou ik zeggen, kappen. Zat leuke mannen die die aandacht wél in huis hebben.
Ik heb nu in mijn laatste mail wel geschreven dat ik inderdaad geïrriteerd ben over een aantal zaken (kwam hem dus ergens tegen en hij deed net of ie me niet kon, hij hoeft me echt niet uitbundig gedag te zeggen maar even een knipoog ofzo had ik wel fijn gevonden, of is dat raar?) En ga dus nu ook niet meer reageren, ben er klaar mee.
@sweet, inderdaad er is een andere leuke nr 2 voor in de plaats gekomen

donderdag 15 november 2012 om 23:36
Vlinder, ik ben je verhaal compleet kwijt. En aangezien je ook geen antwoord geeft over jullie mate van contact en de reden waarom je pissig bent laat ik het even zitten.
Noa, lijkt me heel gek. Je kent elkaar zo goed en dan geen teken van herkenbaarheid. Dit samen met het gebrek aan contact zou voor mij ook de druppel zijn. O en de honneurs worden al waargenomen zie ik.
Ik moet mijn fries een klein weekje missen... maar dinsdag is ie weer van mij!
Noa, lijkt me heel gek. Je kent elkaar zo goed en dan geen teken van herkenbaarheid. Dit samen met het gebrek aan contact zou voor mij ook de druppel zijn. O en de honneurs worden al waargenomen zie ik.
Ik moet mijn fries een klein weekje missen... maar dinsdag is ie weer van mij!
donderdag 15 november 2012 om 23:46

donderdag 15 november 2012 om 23:49
Maar door deze zin: op het moment wel dgl contact idd soort voorpret maar wat mij betreft is dat nu weg ben ik in verwarring want hier zeg je nog stééds dgl contact te hebben, wat is dan weg? En nogmaals, als je dgl contact hebt waarom vraag je dan niet in dat dgl contact waarom ie juist die ene mail negeert? Zeer verwarrend.
vrijdag 16 november 2012 om 02:41
quote:InsideOut schreef op 15 november 2012 @ 20:39:
[...]
Het is net een oneindig verhaal..keer op keer trappen we er weer in. Dan denk ik weleens wat moet je nou met die kerel, maar bij elke break breekt mijn hart. Ik weet ook dondersgoed dat zolang hij in mijn leven is ik niet open sta voor anderen.. Al mijn vrienden staan op punt van trouwen en kinderen krijgen en dan denk ik bij mezelf zit jij met je getrouwde kerel die je 1x in de maand ziet waar je nog dolblij mee bent ook. Nee, het is tijd voor een leuke vrijgezelle kerel die me gewoon mee uiteten kan nemen etc. ipv al dat stiekeme gedoe.. Nu hem nog uit mijn systeem krijgen...zo moet je het ook zien..je word gebruikt..voel hetzelfde , probleem is dat je er veel van bent gaan houden , en zij maken de dienst uit omdat ze gebonden zijn en jij je dus aan hun moet aanpassen..begrijp ik wel maar zorgt er ook voor dat je automatisch ondergeschikt bent , geen evenwicht dus..als dat je niets kan schelen is er niets aan de hand..vandaar dat je minnaar/ minnares relatie vaak ziet dat beide gebonden zijn..als dat niet zo is , zoals bij ons..trek je meestal aan het kortste eind..je gevoel wil meer , maar zal nooit gebeuren..je maakt hun leven kompleet , dus waarom zullen ze weggaan?..moet eerlijk zeggen dat dat nooit mijn bedoeling is geweest..wel een redelijk stabiele verhouding waar ik op kon vertrouwen..ik ben erg tevreden met mijn vrijgezelle leven..maar wilde ook op haar kunnen vertrouwen..dat is teveel gevraagd in haar geval..te onzeker in wat ze nou wil..loslaten is kiezen voor jezelf , moet je ook sterker maken..
[...]
Het is net een oneindig verhaal..keer op keer trappen we er weer in. Dan denk ik weleens wat moet je nou met die kerel, maar bij elke break breekt mijn hart. Ik weet ook dondersgoed dat zolang hij in mijn leven is ik niet open sta voor anderen.. Al mijn vrienden staan op punt van trouwen en kinderen krijgen en dan denk ik bij mezelf zit jij met je getrouwde kerel die je 1x in de maand ziet waar je nog dolblij mee bent ook. Nee, het is tijd voor een leuke vrijgezelle kerel die me gewoon mee uiteten kan nemen etc. ipv al dat stiekeme gedoe.. Nu hem nog uit mijn systeem krijgen...zo moet je het ook zien..je word gebruikt..voel hetzelfde , probleem is dat je er veel van bent gaan houden , en zij maken de dienst uit omdat ze gebonden zijn en jij je dus aan hun moet aanpassen..begrijp ik wel maar zorgt er ook voor dat je automatisch ondergeschikt bent , geen evenwicht dus..als dat je niets kan schelen is er niets aan de hand..vandaar dat je minnaar/ minnares relatie vaak ziet dat beide gebonden zijn..als dat niet zo is , zoals bij ons..trek je meestal aan het kortste eind..je gevoel wil meer , maar zal nooit gebeuren..je maakt hun leven kompleet , dus waarom zullen ze weggaan?..moet eerlijk zeggen dat dat nooit mijn bedoeling is geweest..wel een redelijk stabiele verhouding waar ik op kon vertrouwen..ik ben erg tevreden met mijn vrijgezelle leven..maar wilde ook op haar kunnen vertrouwen..dat is teveel gevraagd in haar geval..te onzeker in wat ze nou wil..loslaten is kiezen voor jezelf , moet je ook sterker maken..
vrijdag 16 november 2012 om 07:30
quote:vlinder1200 schreef op 15 november 2012 @ 21:13:
Ja ik begrijp je, huidige minnaar is ook mijn 1e en sta zelf soms ook te kijken van welke grenzen ik over ga, nog geen spijt van gehad overigens!
Jullie hebben nog geen fysiek contact gehad? Ook niet gezoend?
Gisteravond ging er hier even iets mis met de verbinding
Nee, wij hebben op wat omhelzingen na geen fysiek contact gehad. We kennen elkaar al langer, maar hebben pas de laatste tijd durven bekennen dat we meer voor elkaar voelen. De afstand tussen ons is nu ook veilig
Ja ik begrijp je, huidige minnaar is ook mijn 1e en sta zelf soms ook te kijken van welke grenzen ik over ga, nog geen spijt van gehad overigens!
Jullie hebben nog geen fysiek contact gehad? Ook niet gezoend?
Gisteravond ging er hier even iets mis met de verbinding
Nee, wij hebben op wat omhelzingen na geen fysiek contact gehad. We kennen elkaar al langer, maar hebben pas de laatste tijd durven bekennen dat we meer voor elkaar voelen. De afstand tussen ons is nu ook veilig

vrijdag 16 november 2012 om 14:44
Het gaat goed hier overigens. Heb wel steeds de discussie gevolgd, ook over of je nr1 relatie niet goed zou zijn en je daarom op zoek gaat naar een nr2.
Ik ben het daar voor mezelf niet mee eens. Mijn relatie was uitstekend, wel zijn er natuurlijk altijd zaken die in een bepaald patroon zitten waar je je niet van bewust bent.
Doordat nr 2 in beeld kwam stond mijn nr1 relatie opeens in een heel ander licht te staan. Ik zag opeens alleen alle negatieve kanten. Geen wonder ook, want die relatie duurde al 12 jaar en niets is perfect. Maar tot dan toe waren mijn man en ik gelukkig, we hadden lol samen, waren graag samen, seks was prima. Maar nr2 zorgde voor een enorme verwijdering bij ons. Waardoor opeens de hele relatie slecht leek en ook een stuk slechter werd. Het haalde bij ons alletwee onze slechtste kanten naar boven.
Inmiddels zijn we een hele tijd verder, is er ontzettend veel gepraat, hebben we heel hard ons best gedaan en is nr2 al een hele tijd buiten beeld (op een enkel oppervlakkig mailcontact na, wat nu ook over is), niet uit mijn hart, maar wel buiten beeld, en nu is mijn relatie ook weer een stuk beter. We weten weer waarom we samen zijn, hebben beiden een hoop geleerd, en dit was onze 'tegenspoed' zeg maar, volgens mij.
Ik denk dat veel stellen inmiddels uit elkaar waren geweest, mijn man heeft een engelengeduld met me gehad waar anderen me allang de deur uit hadden gezet. En andersom heb ik ook best wat van hem moeten verdragen. Maar ik ben blij dat ik nog ben waar ik ben en dat mijn relatie weer stukken beter is eigenlijk.
Met nr2 was het een drama geworden. En het was het écht écht niet waard geweest, al dacht ik toen van wel.

vrijdag 16 november 2012 om 14:45
Oh en ik las laatst ergens dat een flinke verliefdheid te vergelijken is met een psychose, omdat mensen echt bereid zijn om hele rare dingen te doen wegens verliefdheid en op sommige momenten haast ontoerekeningsvatbaar zijn. Ik heb ook dingen gedaan en gezegd waarvan ik achteraf denk 'hoe héb ik het kunnen denken/doen'. Maar ja, dat zie je pas later. Toen vond ik dat volkomen logisch.

vrijdag 16 november 2012 om 15:50
quote:Thordis schreef op 16 november 2012 @ 14:44:
Doordat nr 2 in beeld kwam stond mijn nr1 relatie opeens in een heel ander licht te staan. Ik zag opeens alleen alle negatieve kanten. Geen wonder ook, want die relatie duurde al 12 jaar en niets is perfect. Maar tot dan toe waren mijn man en ik gelukkig, we hadden lol samen, waren graag samen, seks was prima. Maar nr2 zorgde voor een enorme verwijdering bij ons. Waardoor opeens de hele relatie slecht leek en ook een stuk slechter werd.
Allereerst ben ik super blij voor jou dat het goed met je gaat!
Je verhaal komt me bekend voor. De verwijdering herken ik zeker, hierdoor nam ik ook afstand van mijn nr1 en zag ook met name nog de negatieve kanten van hem. Inmiddels ben ik ook een poos verder en is er veel gebeurd, juist doordat ik afstand nam van nr1 heb ik wel heel goed kunnen schoppen tegen ons 'heilige' huisje en dat heeft ook wel een boel in gang gezet, daar ben ik blij om. Mijn minnaar is al een poos niet meer in beeld.
En jij? Inmiddels weer toe aan een nieuwe minnaar? Of denk je nee dat wil ik niet meer.
Doordat nr 2 in beeld kwam stond mijn nr1 relatie opeens in een heel ander licht te staan. Ik zag opeens alleen alle negatieve kanten. Geen wonder ook, want die relatie duurde al 12 jaar en niets is perfect. Maar tot dan toe waren mijn man en ik gelukkig, we hadden lol samen, waren graag samen, seks was prima. Maar nr2 zorgde voor een enorme verwijdering bij ons. Waardoor opeens de hele relatie slecht leek en ook een stuk slechter werd.
Allereerst ben ik super blij voor jou dat het goed met je gaat!
Je verhaal komt me bekend voor. De verwijdering herken ik zeker, hierdoor nam ik ook afstand van mijn nr1 en zag ook met name nog de negatieve kanten van hem. Inmiddels ben ik ook een poos verder en is er veel gebeurd, juist doordat ik afstand nam van nr1 heb ik wel heel goed kunnen schoppen tegen ons 'heilige' huisje en dat heeft ook wel een boel in gang gezet, daar ben ik blij om. Mijn minnaar is al een poos niet meer in beeld.
En jij? Inmiddels weer toe aan een nieuwe minnaar? Of denk je nee dat wil ik niet meer.
vrijdag 16 november 2012 om 16:47
@thordis: helemaal eens met je opvatting dat je nr 1 relatie niet slecht hoeft te zijn om aan een nr 2 te beginnen. Ook bij mij ontstond de verwijdering pas nadat nr 2 steeds dichterbij mij kwam te staan. Dat zette de boel behoorlijk onder druk waardoor het soms leek alsof mijn relatie thuis steeds slechter werd. Ook ik zag dat niet altijd even helder toen ik er midden in zat. Maar nu ik al een tijdje minnaarloos ben, wordt dat steeds duidelijker. Ik ben zo blij dat er thuis niets onherstelbaar kapot is gegaan! Een wijze les...
Ben ook wel erg benieuwd of je de minnaars nu hebt afgezworen of ze vanaf nu meer op afstand probeert te houden...
Ben ook wel erg benieuwd of je de minnaars nu hebt afgezworen of ze vanaf nu meer op afstand probeert te houden...

vrijdag 16 november 2012 om 17:38
Rooss, natuurlijk mist er iets in je relatie. Maar dat is altijd het geval. In mijn ogen kan 1 persoon onmogelijk alles in zich hebben wat ik zou willen en v.v. Mijn nr 1 heeft veel in huis, maar sommige dingen mis ik ja. En dat vulde minnaar aan. Maar dat zegt meer iets over mijn opvatting en instelling dan over mijn relatie met nr1. Ongeacht welke man ik thuis zou hebben zitten, er is altijd iets dat mist. Dat zit in mij, niet in mijn relatie.
Na het stoppen met minnaar heb ik dan ook geen zware gesprekken met man over ons tweeen gehad. Wel over de impact die minnaar had gehad. Onze relatie is niet veranderd, ik ben veranderd. En natuurlijk heeft dat wel invloed op onze relatie. Maar hier geen grote veranderingen zoals dat wel bij anderen is gebeurd en nodig was.
De laatste tijd hoef ik niet meer zonodig aan te vullen wat ik wel eens mis. Ik ben nu voor het eerst sinds heul lang zonder minnaar en dat voelt voor nu goed. Mijn 'oude' opvatting voelt nu heel egoistisch. Maar ik kan niet in de toekomst kijken...
Na het stoppen met minnaar heb ik dan ook geen zware gesprekken met man over ons tweeen gehad. Wel over de impact die minnaar had gehad. Onze relatie is niet veranderd, ik ben veranderd. En natuurlijk heeft dat wel invloed op onze relatie. Maar hier geen grote veranderingen zoals dat wel bij anderen is gebeurd en nodig was.
De laatste tijd hoef ik niet meer zonodig aan te vullen wat ik wel eens mis. Ik ben nu voor het eerst sinds heul lang zonder minnaar en dat voelt voor nu goed. Mijn 'oude' opvatting voelt nu heel egoistisch. Maar ik kan niet in de toekomst kijken...
vrijdag 16 november 2012 om 17:39
quote:Thordis schreef op 16 november 2012 @ 14:45:
Oh en ik las laatst ergens dat een flinke verliefdheid te vergelijken is met een psychose, omdat mensen echt bereid zijn om hele rare dingen te doen wegens verliefdheid en op sommige momenten haast ontoerekeningsvatbaar zijn. Ik heb ook dingen gedaan en gezegd waarvan ik achteraf denk 'hoe héb ik het kunnen denken/doen'. Maar ja, dat zie je pas later. Toen vond ik dat volkomen logisch.
Eens!!!
Dat is ook ècht hoe het is.Je denk wèrkelijk dat wat JIJ denkt de waarheid is. Sterker, je denkt daar niet eens over na omdat dit voor jou (op dat moment) een vaststaand feit is.
Eens!!!
Dat is ook ècht hoe het is.Je denk wèrkelijk dat wat JIJ denkt de waarheid is. Sterker, je denkt daar niet eens over na omdat dit voor jou (op dat moment) een vaststaand feit is.

vrijdag 16 november 2012 om 17:47
Spark dat ben ik met je eens, niemand kan 100% bieden en het zou dan ook wel heel verwend zijn dat te eisen. Maar op het moment dat je voor elkaar kiest weet je dat dat zo is, weet je dat niemand alles te bieden heeft. Daar neem je genoegen mee toch? Maar wij nemen daar geen genoegen mee, wij gaan ons gemis opvullen, geen enkele relatie is perfect maar wij -minnaressen- doen daar ook daadwerkelijk iets mee met alle (soms enorme) gevolgen van dien, we hebben er schijnbaar nogal wat voor over.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo heel vanzelfsprekend.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo heel vanzelfsprekend.
vrijdag 16 november 2012 om 18:02
Als je dit van te voren niet met je partner bespreekt, kunnen de gevolgen inderdaad nog groter zijn en is dat risico zeker niet vanzelfsprekend. Maar als je van elkaar weet dat je af en toe iets aanvult met een minnaar en dus geen genoegen neemt met alleen elkaar, dan neem je samen dat risico.
Het is inderdaad nogal verwend gedrag. Maar toch snap ik het helemaal als je toch dat risico neemt, ookal weet je partner van niets. Het gevoel kan zo allesoverheersend zijn. Ik weet godzijdank niet hoe een psychose voelt, en wil het ook niet als excuus ofzo opvoeren, maar kan me zo maar voorstellen dat die vergelijking wel klopt. Waarom zouden we anders die risico's nemen?
Het is inderdaad nogal verwend gedrag. Maar toch snap ik het helemaal als je toch dat risico neemt, ookal weet je partner van niets. Het gevoel kan zo allesoverheersend zijn. Ik weet godzijdank niet hoe een psychose voelt, en wil het ook niet als excuus ofzo opvoeren, maar kan me zo maar voorstellen dat die vergelijking wel klopt. Waarom zouden we anders die risico's nemen?
vrijdag 16 november 2012 om 20:09
Verwend gedrag? .... Dit heeft niets met 'verwend zijn' te maken.. Meer met het missen van een essentieel onderdeel van het leven. Ja er zijn mensen die zonder kunnen.. maar niet zonder kunnen maakt je niet 'verwend' ..
En waarom we dat risico lopen? Juist omdat het zo'n essentieel onderdeel van het leven is, wat een behoorlijk grote impact heeft op het moment dat het er niet meer is...
En waarom we dat risico lopen? Juist omdat het zo'n essentieel onderdeel van het leven is, wat een behoorlijk grote impact heeft op het moment dat het er niet meer is...

vrijdag 16 november 2012 om 20:53
pff ik wordt oud... Ik lees nog maar de helft.. denk dat ik een leesbril moet .. (goh eens minder werken zou ook helpen! of eerlijk zijn en zeggen dat je niet alles meer zo nauwkeurig leest.. )
Tja.. om de spanning doe ik het niet, die mag van mij gestolen worden.. ik vind het nog steeds maar helemaal niets al die bijkomende spanning..
Tja.. om de spanning doe ik het niet, die mag van mij gestolen worden.. ik vind het nog steeds maar helemaal niets al die bijkomende spanning..