Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Silver, wat Inez zegt, in dat soort nare situaties is het lastig om aan de zijlijn te moeten staan. Lijkt me verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
dat is echt klote zilver..heb dat ook eens met minnares gehad , zat weken aan huis gekluisterd met been , ik ken het hele gezin , en ben er naartoe gegaan om voor ze te koken , toen haar nr1 druk met werk was..lekker met hun gegeten en gezellige avond gehad..heel apart
Moeilijk Silver, maar wel fijn dat je weet wat er aan de hand is. Bijzonder hoe je intuitie je dan niet in de steek laat.

Wovi, bedankt voor je inzichten. We gaan er altijd maar van uit dat het thuis wel te lijmen is als we stiekem iets doen, maar dat is natuurlijk een vreselijk arrogante gedachte en houdt totaal geen rekening met de gevoelens van verraad enz. die de ander maar moet zien te verwerken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Maar vertrouwen is juist voor bijna iedereen een van de belangrijkste pijlers in een relatie.

Ik merk dat ik het zelf ook heel sterk zo voel in mijn relaties. De Secret flirt met zelf een open relatie vind ik zoveel relaxter! Sterker nog, ik wil eigenlijk geen vreemdgangers. Ik wil niet ooit een deel van de oorzaak zijn van een stukgelopen huwelijk, leer ik nu.
Sterkte Silver!
quote:anna15 schreef op 23 november 2012 @ 23:04:

Moeilijk Silver, maar wel fijn dat je weet wat er aan de hand is. Bijzonder hoe je intuitie je dan niet in de steek laat.

Wovi, bedankt voor je inzichten. We gaan er altijd maar van uit dat het thuis wel te lijmen is als we stiekem iets doen, maar dat is natuurlijk een vreselijk arrogante gedachte en houdt totaal geen rekening met de gevoelens van verraad enz. die de ander maar moet zien te verwerken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Maar vertrouwen is juist voor bijna iedereen een van de belangrijkste pijlers in een relatie.

Ik merk dat ik het zelf ook heel sterk zo voel in mijn relaties. De Secret flirt met zelf een open relatie vind ik zoveel relaxter! Sterker nog, ik wil eigenlijk geen vreemdgangers. Ik wil niet ooit een deel van de oorzaak zijn van een stukgelopen huwelijk, leer ik nu.Ik vind het ook prettig dat nr 2 een open relatie heeft. Contact kan altijd. En heb het idee dat hij het ergens wel moeilijk vind dat ik dat niet heb.
quote:noa00 schreef op 24 november 2012 @ 09:40:

[...]

Ik vind het ook prettig dat nr 2 een open relatie heeft. Contact kan altijd. En heb het idee dat hij het ergens wel moeilijk vind dat ik dat niet heb.

Ja, dat herken ik. Ik moest door Silvers verhaal hier ook over nadenken. Wat er zou gebeuren als er met een van ons iets zou gebeuren. Nu hebben we ook veel zakelijk contact, dus een van ons zou nooit van de radar kunnen verdwijnen, zonder dat de ander weet waarom.

Maar als hij in het ziekenhuis zou belanden, dan zou het wel heel vreemd zijn als ik aan het bed zou zitten om zijn hand vast te houden. Dat is best confronterend.

Want in de categorie 'ga je meer voelen', merk ik dat ik wel degelijk die behoefte zou hebben.
Ik zit in die situatie en ik vind dat best lastig. Want ik vind dat een minnaarrelatie iets leuks moet toevoegen, je moet er energie uit krijgen. Daar hoort 'in voor- en tegenspoed' eigenlijk helemaal niet bij. Dus ik voel me wel eens schuldig waar ik mijn minnaar allemaal in meesleur.

Hoewel ik de dingen graag gescheiden houd, zou ik hem best hier aan mijn bed willen zien. En dat slaat nergens op want toen ik nog up and running was zag ik hem ook niet, anders dan een date. Het gaat ook niet gebeuren, daar is de situatie nu eenmaal niet naar. Maar lastig is het best wel.
Ien

In de meeste minnaarsrelaties wil je denk ik ook niet alleen de leuke en mooie dingen delen. Je wilt - tenminste, ik zou dat heel graag willen - er ook voor iemand zijn als het niet goed gaat.

En ik denk, Ien, dat dat voor jouw minnaar ook geldt. Je hoeft je niet schuldig te voelen. En toen kon ik even niet meer de juiste woorden vinden.
Bedankt voor alle reacties.

Contact is hier gewoon niet mogelijk nu.

Als nr 2 sta je aan de zijlijn.

Ik voelde van de week dat er iets was, hij heeft nog nooit geen contact opgenomen...

Ik wacht rustig af, het komt wel weer
quote:sweetinez schreef op 24 november 2012 @ 13:33:

Ik zit in die situatie en ik vind dat best lastig. Want ik vind dat een minnaarrelatie iets leuks moet toevoegen, je moet er energie uit krijgen. Daar hoort 'in voor- en tegenspoed' eigenlijk helemaal niet bij. Dus ik voel me wel eens schuldig waar ik mijn minnaar allemaal in meesleur.

Hoewel ik de dingen graag gescheiden houd, zou ik hem best hier aan mijn bed willen zien. En dat slaat nergens op want toen ik nog up and running was zag ik hem ook niet, anders dan een date. Het gaat ook niet gebeuren, daar is de situatie nu eenmaal niet naar. Maar lastig is het best wel.Beterschap, Inez.
......................
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:04
Reden: onbekend
% gewijzigd
Hai whatsapp, welkom hier en natuurlijk mag je je verhaal kwijt. Als ik je post lees krijg ik een groot "oei" gevoel. Ik ben blij te lezen dat je redelijk reëel bent en ook inziet dat de kans dat hij voor je gaat klein is.

Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn levensgeluk en als hij in een ongelukkig huwelijk wil blijven is dat toch echt zijn keuze. Het siert hem dat hij zijn huwelijk probeert te redden al denk ik dat dat alleen maar mogelijk is als hij zijn vrouw eerlijk verteld over zijn minnares. En dat is hij vast niet van plan!

Hopen op een berichtje en kijken of hij online is kan je compleet stuk maken, het wordt obsessief. En dat terwijl je zelf in scheiding ligt en al je energie goed kan gebruiken. Waardeloze situatie. Ik weet niet of het goed komt en ik weet ook niet wat goed is. Ik gun kinderen nu eenmaal een vader en een moeder onder één dak dus wat is goed?
.......
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:30
% gewijzigd
.................
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:05
% gewijzigd
quote:123whatsapp schreef op 24 november 2012 @ 17:09:

Maar ik weet hoe gek hij op en met mij is. Hoeveel hij van mij houdt (zegt hij ook). Hoe gelukkig hij is, als hij bij mij is....... Het was zo mooi.....

Enerzijds zegt hij dat ik zijn vrouw ben, dat hij de toekomst met mij ziet.

Hoeveel moeilijker kun je het de ander maken.. Ik vind het nog al wat dat hij dit zo tegen je zegt.. voor zijn en jouw 'veiligheid' zou ik dat voor me gehouden hebben.. Het is al een zeer emotionele situatie, een rollarcoaster, en als iemand dan ook nog eens dit soort dingen zegt (terwijl hij aangeeft zijn vrouw niet te verlaten) maak je het elkaar wel heel erg moeilijk.

Ik ben blij dat mij dat nooit overkomen is.. ik zou zo'n situatie niet voor mezelf onder controle kunnen houden..Succes ermee
...............
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:05
% gewijzigd
quote:123whatsapp schreef op 24 november 2012 @ 17:24:

En nee, hij zal het zijn vrouw niet vertellen.

Hij wil zijn kinderen recht in de ogen blijven aankijken.

Dit klopt natuurlijk niet, hij gaat vreemd dus hij kan zowel zijn vrouw áls zijn kinderen niet recht in de ogen kijken. Als het uitkomt dupeert hij zijn hele gezin, ook zijn kinderen dus dit vliegertje gaat voor mij niet op.

Gevoelens zijn snel uitgesproken, dat snap ik maar het zet jou voor nu wel even op het verkeerde been. Want hij heeft niet gezegd dat hij zijn gezien niét verlaat maar ook niet dat hij zijn gezin wél verlaat. Jij kan dus niks met die ikhouvanjou ikblijfjetrouw informatie. Hij heeft je strohalmen gegeven die over een paar maanden waarschijnlijk alsnog afknappen. Er zijn maar weinigen die daadwerkelijk hun partner verlaten en al zou hij dat wel doen, wie zegt dan dat hij voor jou kiest en of het goed gaat?

Klinkt hard, daar ben ik me van bewust maar ik hoop echt dat je in de realiteit blijft staan. Niet je leven in de wacht zet tot hij voor je kiest.
.....
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 15:34
% gewijzigd
Rot. Ik snap je verdriet. Je eigen relatie is helemaal reddeloos verloren? Of is deze gesneuveld vanwege je minnaar?
................
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:06
% gewijzigd
Nee, ik wil mijn nr1 niet verlaten.. al zou ik wel prima ook met mijn nr2 verder kunnen .. beiden zijn relatie materiaal..

Maar even het volgende

quote:123whatsapp schreef op 24 november 2012 @ 18:14:

Ja Sensual, dat heeft hij echt allemaal gezegd. Ook dat hij me mist. Ook dat hij het zo heerlijk met mij heeft en het zo fijn is dat hij weer zo verliefd is.

Overigens heeft hij niet gezegd dat hij zijn vrouw niet verlaat. Hij wil een paar maanden de ruimte om te kijken of het er uberhaupt nog in zit en zo niet, om het netjes af te sluiten.

Hoe ga jij je voelen als hij zijn vrouw niet verlaat, en als blijkt dat hij gewoon verder gaat met zijn huwelijk? Hoe voel je je dan na het uiten van al die gevoelens?

Om heel eerlijk (en hard) te zijn.. ik zou me toch behoorlijk genaaid voelen.. want is dat dan wel een waarheid?
.....................
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:06
% gewijzigd
................
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:07
% gewijzigd
Welkom, Whatsapp! Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt me dat je het beste eerst al je energie kunt gebruiken om je nr 1 relatie af te ronden en te zorgen voor een goede start van je leven zonder nr 1. Dat is al emotioneel genoeg, zo te lezen.

En wat nr 2 doet, zal de tijd leren. Zoveel mooie woorden en grote praat, is volgens mij niet echt een goed teken.. Maar jij kent hem, wij niet.

Denk alleen dat je er niet alles aan op moet hangen en je je beter eerst kunt richten op jouw eigen geluk. As het zo moet zijn, komen jullie wel samen.
.......
anoniem_169729 wijzigde dit bericht op 13-12-2012 14:07
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven