Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
quote:Rooss4 schreef op 18 september 2013 @ 15:33:

Even een serieuze vraag hoor. Ik lees regelmatig "ik geloof niet in monogamie". Nu mag ik van Inez hier geen religieding aan hangen dus ik zal niet zeggen dat polygamie/monogamie een geloofsreligieding is.

Maar wat is het dan?

Een excuus? Een mindset van jezelf om je vreemdgaan goed te praten? Iets dat je ooit las en dacht, heee dat past in mijn straatje?

Vind je het dan ook oké als je partner niet in monogamie geloofd? En heb je hem dit "geloof" ook meegedeeld toen je een relatie met hem aanging?

Zo van, joh alles leuk en aardig maar ik geloof niet in monogamie dus eeeeh dan weet je dat?

Ik lees het als een excuus persoonlijk, een goedpratertje.

Misschien heb ik het fout. Heel benieuwd naar jullie visie.

En sinds wanneer luister jij naar mij?

Voor mij is monogamie niet the way of living die ik eeuwig na zou willen streven. Ik vraag me nl ten zeerste af of dat wel zo natuurlijk is. Ja, in het allereerste begin zijn er die verliefde oogkleppen en is er alleen maar oog voor elkaar. Maar na verloop van tijd is het volgens mij helemaal niet zo gek dat er ook interesse voor anderen ontstaan. De vraag is alleen of je daar wat mee wilt/kunt doen. Dat je ergens niet in gelooft, wil natuurlijk niet zeggen dat je je goddelijke gang kunt gaan in een relatie die wel op monogamie gebouwd is.

Ik ben er inmiddels achter dat ik mijn leven leuker vind als ik niet monogaam hoef te zijn. Mijn partner 'gelooft' helaas wel in monogamie. Althans, hij vindt het met een ander ook wel leuk, maar vindt de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. En da's bummer voor mij. En ja, dat geeft een enorm innerlijk conflict. Want monogamie wordt er door de samenleving in geramd, en ben ik daar dus 'afwijkend' in. Terwijl als je kijkt naar het percentage vreemdgaande mensen (en dieren) en opgebroken relaties, dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Apollonia, auw, da's kut... Maar wel fijn dat hij zo eerlijk is. Er zijn ook mannen die je dan gewoon aan het lijntje laten bungelen totdat je zelf de stekker er maar uit trekt. Dus well done van hem! Maar ja, voor jou is het natuurlijk wel heel erg jammer...
Alle reacties Link kopieren
Bergkristal , ik heb dat dus ook met die seks met nr 1 ... Terwijl die ook zalig is ...

Het is anders ... Vertrouwd ...

Alexia , wat spijtig :( maar daar kan hij dus niks aan doen... Lief van je dat je zo een smsje stuurt betekent vast wel iets voor hem in een moeilijke periode ... Maar weet je des te leuker het word de volgende x :D geduld is een schoon deugd ! Dat zeiden we gister ook nog ...

Oh gister was zalig al was het maar een uurtje we hebben ervan genoten , ik alleszins !

We zijn op zoek naar een dag dat voor beiden past wat dus heel moeilijk is ....

Wij sms'en vaak ... Eigenlijk veel ... Ganse dagen tijdens z'n werkuren ;) want z'n vrouw heeft alles vlug door , controle van gsm enz ...

Maar daar hebben we duidelijke afspraken over wanneer enz... Deze morgen was hij ook al weer in vorm .

plots zal mevrouw z'n gsm rekening en sms weer teveel vinden en dan vliegt grietje op het bankje :D

Ik heb ook wel graag dat ik weet hoe of wat , deze dag kan , die niet ik heb het druk ofzo dan weet ik wat ik moet verwachten , plots niks meer horen zou raar zijn want hij heeft het goed aan wat kan en niet ...

Oei akelig zo een smsje voor z'n verloofde in jou inbox

Ik denk ook soms als ik zo bezig ben in huis en met de kids ... Waar zijn we mee bezig

Aan de nieuwtjes welkom ....
@Grietje4 misschien heeeeel offtopic maar alletwee een smartphone en slimme online tooltjes zoals Whatssap / KiK / oerdegelijke email kunnen die telefoonrekeningissues redelijk binnen de perken houden.....
Rooss, ik weet niet of het een geloof is ... Eerder opgelegd door de samenleving ... Hier ( in België ) komen ze daar niet zo openlijk mee buiten

Zeg het woord seks en ze lopen rood aan
Bergkristal, ik vraag me dan af.. kom je er gaandeweg je relatie achter dat je niet voor monogamie geboren ben of ontmoet je iemand buiten je relatie waar je gewoon cheyle seks mee wilt? Voor mij 2 compleet verschillende zaken.

Vond je het lastig om je seksmindset weer naar 1 te richten? Duurde dat lang of was dat een kwestie van een dag ofzo?

Inez, ik luister toch altijd heel braaf naar jou!

Monogamie is inderdaad de norm, zo worden we opgevoed, zo hoort het.

En ik ben er nog steeds niet helemaal over uit hoe het nou daadwerkelijk werkt. Hoe het biologisch bepaald is. Neukte die oerman nou een slag in de rondte terwijl zijn vrouw aan zijn enkels hing vanwege veiligheid en voedsel of ging zij ook aan de haal met Jan en alleman als man op buffeljacht was?

Is monogamie echt pas in het leven geroepen toen de kerk de scepter ging zwaaien? En jaloezie dan, bestond dat vroeger niet? Is het verveling wellicht? Zijn onze lustgevoelens (zonder drang tot vermenigvuldiging) inherent aan onze welvaart?

Ik weet het echt niet.
@Rooss ik denk wel dat als je kijkt naar de jaren '50 & '60 dat mensen toen alle uren dat er daglicht was moesten buffelen voor hun inkomen, eten en het dak boven hun hoofd, en dat er ook enorme risico's om die 3 belangrijke pijlers kwijt te raken als er frivoliteiten werden begaan.

Nu wordt er in deeltijd gewerkt, staan bijstand en gemeentelijke kredietbank standby en ligt de snelle hap bij de Aldi ook voor het grijpen.

Bedoel je zoiets?
quote:grietje4 schreef op 18 september 2013 @ 16:30:

Rooss, ik weet niet of het een geloof is ... Eerder opgelegd door de samenleving

Mja oké.

Maar dat was mijn vraag eigenlijk niet. Of het een geloof is of niet hou ik in het midden. Ik vraag me meer af waar die "way of thinking" vandaan komt.

Ik lees het *excuzes moi* als een slap excuus.
@Rooss: voor mij was het iets wat ik uit vorige relaties heb geleerd. Daar liep ik telkens weer tegen een moment aan dat ik anderen toch wel heel leuk en interessant begon te vinden. En na een flinke dosis zelfonderzoek besloot ik toen "mijn volgende relatie zal geen monogame meer zijn". Vandaar dus dat ik dat ook zo snel ter sprake heb gebracht.

Het me weer sexueel voelen naar mijn man duurde wel even een weekje ofzo. Al is de vraag of dat niet ook aan andere dingen kan liggen natuurlijk. We hebben wel vaker een week geen sex als ik in mijn hoofd druk ben met van alles dus misschien moet ik er niet teveel achter zoeken.
Ja Innote, dat bedoel ik. Of tenminste... het zou een reden kunnen zijn. (of onderdeel van)

Ze hadden niet eens de tijd om een beetje rond te geilen en daar ook daadwerkelijk wat mee te doen.
quote:Rooss4 schreef op 18 september 2013 @ 16:50:

Ja Innote, dat bedoel ik. Of tenminste... het zou een reden kunnen zijn. (of onderdeel van)

Ze hadden niet eens de tijd om een beetje rond te geilen en daar ook daadwerkelijk wat mee te doen.

Als ik het op mezelf betrek: klopt.

Maar in diepgaande gesprekken hier thuis is wel degelijk, zonder voorzetje mijnerzijds, ook wel benoemd dat het best wel raar is dat vel-vel contact tussen twee mensen met een papierwinkel geregeld moet zijn en alle andere vel-vel combinaties direct uitsluit.
Ja, dat is ook raar Innote. In een ideale wereld is ieder mens heel en prima zoals hij is en vindt hij dat zelf ook voor de volle 100%. Waar heelheid is bestaat geen jaloezie en bezittersdrang, geen angst om te verliezen.

Uitgaan van het feit dat iemand bij jou is omdat hij of zij daar helemaal voor kiest is toch heel fijn! Iemand die bij jou is omdat jij anders in een emotioneel wrak verandert of omdat je nu eenmaal gebonden bent door kinderen of een onverkoopbaar huis is veel armer.

Mijmer mijmer....
Grietje4

je bent uit België ikke ook

Mja maar er is iets in zijn verhaal dat niet klopt volgens mij en ik heb de laatste tijd al meer kleine leugentjes gemerkt waardoor ik toch zo meer en meer een slecht gevoel begin te krijgen en twijfel aan het verhaal.

Heb vanmorgen 2-3smsjes met hem gestuurd dat hem inderdaad veel steun gaven zei hem maar nu al uren niks meer maar heb besloten van afstand te nemen. Ook al stuurt hem nu 3 dagen niets ik ga niet meer als eerste toch kraken zoals ik gewoonlijk doe en een smsje sturen of alles ok is of dit of dat. Is zien hoe lang ik het volhoud hahaha
damn te rap op verzenden zitten klikken zucht

Ben blij dat je zoveel contact hebt en duidelijke afspraken hebt over wanneer niet horen. Bij hem is het uit de lucht altijd dat die ineens stopt met smsen voor een dag,twee,drie,vier zot worden doe ik daarvan
Rooss, het schijnt dat de vrouw vroeger in de grot ook al aan risico spreiding deed: seks met de man met de sterke genen en voor de verzorging de man met minder testosteron en meer zorgzame kwaliteiten. Vraag me af of ze daar de grote ballen check bij toepasten

Maar ik snap je mijmering. Niet monogaam zijn klinkt heel excuserig voor lekker rond neuken. Maar toch... Als je altijd met de paplepel krijgt ingegoten dat je maar van 1 walletje mag eten... Terwijl het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Ik mijmer vrolijk met je mee. Er moet toch een reden zijn waarom mensen vreemd gaan, of gaan scheiden omdat men op elkaar uitgekeken is en met de volgende partner serieel monogaam is.

Feit is wel dat als de een binnen de relatie monogamie aan hangt, en de ander niet, dat de een dan wel de hele goegemeente achter zich heeft staan. Waar komt dat dan vandaan?
Ien, zal het niet zo geweest zijn dat vrouwen zich lieten bevruchten door de sterkste mannen (grootste ballen, langste lul en meer van dat soort futiliteiten) en zich daarna qua verzorging laafden aan de mannelijke watjes? (friend with a little benefits zogezegd) ik bedoel, die alfamannen moesten yakjagen hè?

Dat zou mij het meest plausibel lijken.

Ja, er moet een reden zijn waarom mensen vreemdgaan. Worden we te oud misschien? Was het wellicht de bedoeling dat we op ons 35e een jammere dood stierven door ontberingen of mislukte kraambedden? Is het gewoon lastig om 188 te worden met dezelfde persoon? Hebben we genoeg tijd om op elkaar uitgekeken te raken?

Ik denk dat het gejubel van de goegemeente bij 75 jaar monogamie een geloofsuitgangspunt heeft. Dank u paus. Mormonen hangen iets heel anders aan!

Alexia, waarom denk je dat hij tegen je liegt?

En wat ik niet zo goed snap persoonlijk... smorgens sturen jullie wat berichtjes, dan is het weer een paar uur stil. Dat is toch logisch? De man heeft een baan, een vrouw. Hoeveel aandacht is genoeg?

Het lijkt wel the war of the berichtjes als ik zo jouw posts lees.
Rooss4

heb me slecht uitgedrukt. Het rare is dat hij stuurt van zijn opa dat die overleden is dat hij dringend moet omkeren en naar huis moet en onze afspraak niet doorgaat hij moet bij zijn familie zijn logisch natuurlijk. Nog geen driekwartier laten zit hij mij 4smsen te sturen op een uurke tijd en hij is online geweest (had ik gezien vandaag).Ik weet niet maar toen mijn grootmoeder gestorven was had ik de eerste uren wel andere dingen te doen dan smsen en online te zitten. Ook het tijdstip klopt niet. Hij stuurde dat hij vertrok naar onze afspraak en 28min later stuurt hij dat van zijn grootvader. Hij was al spijtig genoeg op de afspraakplaats aangekomen zij hem toen hem stuurde maar met de afstand en de files smorgensvroeg was dat onmogelijk dat hij dat op die tijd had gedaan echt niet met de regen en de files van die dag.

En nog kleine dingentjes die volgens mij niet kloppen. Hij vroeg is om later af te spreken omdat hij eerst wou trainen. Geen probleem. Tien dagen later op een andere afspraak zei hem tegen mij pfff moet dringend gaan trainen ben al weken niet geweest en nog zo een paar dingen die mij een alarm begin te doen gaan.

Maar dat terzijde ja misschien wil ik wel teveel aandacht
Maar als dingen niet kloppen dan vraag je dat toch gewoon? Als ik hem niet kan vertrouwen, als ik het gevoel heb dat hij liegt, over het afzeggen van dates, over het niet bereikbaar zijn of wat dan ook, dan kan ik niet meer met goed fatsoen leuke berichtjes heen en weren.

Afzeggen ala maar als ik later het idee krijg dat ik in het riet gestuurd ben wil ik duidelijkheid.

Ik zou daar dan ook om vragen in jouw plaats. Andersom kan ook. Het kan ook zijn dat jij nu denkt dat hij niet eerlijk is maar dat er zeer plausibele redenen zijn.
Innote hihi mailen doen we savonds ;) ;)

Skype ook ....

Whatsapp is dat ook niet wat gevaarlijk ?
Ja,voor de zekerheid ga ik er niet meteen over beginnen over het grootvader verhaal stel je voor dat er toch iets van een misverstand is en het waar is schaam ik mij dood maar over dat trainen en nog een tweetal zaken ben ik echt absoluut zeker dus inderdaad tijd voor wat afstand maar ook voor een gesprek.

Ik snap niet waarom hij zou liegen over het afzeggen van een date als hij niet kan omdat hij bij zijn vriendin is die dag dan zegt hij dat altijd wel of als er iet komt.

Kga het gewoon effe laten rusten en mijn hubby zijn favoriet gerechtje maken dat is beter :-)
Alexia ik zou het hem ook vragen ... Is ook te zien hoe goed je mekaar al kent . Maar wij vrouwen zijn toch steeds wat argwanend over details ... Daarom vraag ik nooit echt door op dingen ... Dan kan ik daarover nier gaan malen !

Ook hier heeft hij soms z'n kuren en ik ook

Hier daarnet iets heel dom ( ik vind mail en sms enz nogal moeilijk communiceren ,je begrijpt mekaar ook soms verkeerd ...)

Ik was over iets bezig waarvan ik niet kon kiezen dit of dat ... Antw. Hij : kies jij maar ... M'n vrouw zegt toch ook steeds dat ik geen smaak heb ... Pfff daar krul ik helemaal samen van ! Haha hij lacht ermee nu was ik toch wat op m'n tenen getrapt :D en antw ik : ik lach niet ;)

Wel raar dat hij er al was dan terug alles zo kort opeen?! ( vanwaar ben je ergens ?) :Imao:
Ik zal het er inderdaad nog is over hebben ma ga effe wachten uit respect moest het echt waar zijn.

Gewoon effe afstand nemen lijkt mij het beste en we zien wel. Begin gewoon te merken aan mezelf dat het mij ook gewoon meer verdriet geeft soms dan vreugde en dat is zeker niet de bedoeling zeker niet in zo een soort relatie.
quote:innote schreef op 18 september 2013 @ 15:00:

@sennazina misschien zit zijn partner hem echt wel een beetje op de huid, qua verdenking?

En daarnaast is er natuurlijk altijd een spanningsboog die opbouwt voor een date; erna kan die best even iets minder zijn....

Ja ik geloof ook wel dat zijn vrouw hem werkelijk op de huid zit, er was iets gaande, hij heeft me dat verteld.

Ik hou een beetje afstand juist, want anders denkt hij nog dat ik hem zit te stalken.
quote:Rooss4 schreef op 18 september 2013 @ 15:41:

Senna, welkom hier.

Heb je je minnaar wel eens verteld hoe je je voelt? Dat je ervan baalt dat de berichtenstroom minder is nu zijn buit binnen is? Weet hij wat je van hem verwacht contacttechnisch?

Het gebeurt hier ook regelmatig dat hij me "vergeet". Dan fris ik zijn geheugen even op. Niet als zeurkous maar om even een paar leuke one-liners te heenenweren. Kortstondige bevrediging maar toch even het gevoel dat ik nog in zijn vizier ben.

Waarom weten jouw 2 mannen niet van elkaar? Nu heb je een geheim voor 3 mannen, dat lijkt me erg vervelend.

Je vriend heeft je een waarschuwing gegeven? IN de zin van, als je vreemdgaat is het tussen ons over? Ofzo?

En hoezo weet hij dat je vreemd kan gaan, heb je hem dat verteld?

Ik heb het zeker met hem daar over gehad. In het begin was het ook zo, hij is dan gewoon druk op het werk of thuis. Maar ik wat hij de laatste tijd doet is, tijdens een gesprek op Skype dat hij midden in het gesprek plotseling weg is, en met name als ik een vraag stel of vraag wanneer we weer kunnen afspreken.

IK heb dit eerder meegemaakt dit gedrag bij iemand anders, daarom wordt ik plots achterdochtig,

De twee mannen weten het wel van elkaar, alleen mijn vaste relatie weet niet van de twee mannen. En dat wil ik ook zo houden eigenlijk.

Mijn vriend heeft een waarschuwing gegeven, omdat ik in het verleden ook een affaire had, die toen is uitgekomen. En daarom is hij juist nu oplettend naar mij toe.
Das waar ... Je mag geen verdriet hebben in zo een relatie ik heb het 1 x gehad ... Enkele maanden terug , ik dacht echt dat het over was ... Situatie met familie waar er bedrog was uitgekomen ... En grote controle ... Toen vroeg hij mij wil jij stoppen ? Hij zegt nooit IK wil nu stoppen , hij wil mij dat laten beslissen ....

Nuja das voorbij maar toen had ik verdriet :( toen goed gepraat ,nu al weer enkele maanden verder vakantie heeft ons goed gedaan ... 2 maand rust ( met 2 korte afspraakjes tussen in ) maar nu is het toch weer constant en dat is eigenlijk ook niet goed ... Dan geraak je er gewoon weer aan gewend , verslaafd ....

Hij is jong hè Alexia ;) moet mss nog wat meer leren over de vrouwelijke gedachtengang

Tja we willen wat controle over hun verhaal maar dat kunnen wij niet willen ! Daarvoor is het de 2 plaats ...

Ik denk toch dat het op een dag gewoon stopt ... Vertrouwen mss ...

Ook al slingert er hier soms ook es " jij met al je liefjes" door emailland ;) das wat zoeken naar bevestiging van mekaar ....

Smakelijk geniet er lekker samen van !

Ik ben van gans de andere kant ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven