Moeilijk initiatief nemen

23-07-2019 10:09 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al ruim 20 jaar samen en toch vind ik het nog steeds moeilijk om het initiatief te nemen op dit gebied. Ik wil wel maar het komt er niet uit ofzo. Misschien komt het ook omdat ik onzeker ben over mezelf (terwijl ik er gewoon normaal uitzie, geen overgewicht o.i.d). Ik voel me heel erg geremd. Alsof ik over een enorme drempel moet. Als ik het probeer voel ik een soort schaamte. Alsof ik niet mezelf ben. Heel ongemakkelijk. Ik durf bijv. ook niet te strippen voor hem, terwijl hij dat heel graag zou willen. Ik voel me shit omdat ik niet aan zijn behoeften kan voldoen. Denk er soms zelfs aan hem naar een prostituée of erotische masssagesalon te sturen ofzo. Ik wil me zo graag wat vrijer voelen en ook eens die lust ervaren, maar hoe?
Alle reacties Link kopieren
Bestel online een vibrator en dildo, laat die anoniem bezorgen, stuur iedereen een dagje het huis uit, sluit jezelf op in je kamer met voldoende water en ga experimenteren met jezelf.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Elize85 schreef:
23-07-2019 13:02
Herken sommige dingen wel. Ik schaam me ook snel, Maar... misschien Kan je eens beginnen met een sexy setje ipv gelijk een strip poging.
Heeft je man Verder geen problemen met jullie seksuele relatie? En wil hij alleen graag Dat je voor hem stript?
Wat Ik uit je verhaal haal ligt het probleem grotendeels bij jou omdat je je schaamt? Kan je er niet met je man over praten? Die kan ook helpen hierin.
Maar stel niet te hoge eisen aan jezelf je moet wel kunnen genieten en je op je gemak voelen. Rustig aan opbouwen en een leuk setje uitzoeken? Stiekem, alleen. Zo Heb je al wat voorpret
Dit heb ik 1x gedaan. Man zei; wat heb jij nou aan? en ging vervolgens tv kijken. Niet voor herhaling vatbaar zeg maar. Hij wil niet alleen dat ik strip, maar echt merken dat ik zin in hem heb. Gewoon het initiatief nemen om sex te hebben zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 13:04
Ik zie niet in wat deze details er toe doen.
Nou ja, als je je smerig en ordinair voelt als je gebeft wordt sta je waarschijnlijk ook niet te springen om je man te pijpen of anderszins enthousiast mee te doen.

Dat gevoel dat seks vies is, daar moet je vanaf zien te komen. Een seksuoloog lijkt me een prima eerste stap. En nee, dat zijn niet allemaal mannen. Kies een vrouw waarmee het goed klikt.
Alle reacties Link kopieren
Nou euh, ik zou tv écht de tv laten, als mijn partner in n frivool setje voor me staat... maar misschien was t programma te uitdagend voor hem ?
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Mijn praktische tip: zoek hulp bij een professional. In dit geval een seksuoloog.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Bimzarellio schreef:
23-07-2019 13:11
Nou euh, ik zou tv écht de tv laten, als mijn partner in n frivool setje voor me staat... maar misschien was t programma te uitdagend voor hem ?
Ik denk dat de definitie van 'frivool' voor TO heel anders is dan voor haar man.

Of haar man is gewoon een zak hooi, dat kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Zoals iemand al zei kunnen we niet alles wegnemen. Ik zou niet snel je man voorstellen naar een prostitué te gaan of een massagesalon. Misschien wil hij intimiteit alleen met jou delen. Kan je met hem praten over wat hij wil? Je durft het, dat is een mooi begin.
Ghost79 schreef:
23-07-2019 12:40
Moet me dan heel erg concentreren en hoop dat ik snel kom omdat het me voor hem zo onaangenaam lijkt.
Heb je dit verteld? Misschien kan hij je geruststellen hierin. Zeggen hoe hij het ervaart. Communicatie is heel waardevol überhaupt in relaties en ook voor fijne seks.

Je vraagt best veel van jezelf. Vast haalbare dingen maar ik denk dat je misschien wel in 'kleinere stappen' de dingen kan halen die je wilt.
Je noemt bijvoorbeeld initiatief nemen in seks. Zou je een tijd kunnen plannen waarop jullie seks hebben. Ik zeg maar iets, dat je afspreek om om 20:00 seks te hebben. En dan is het 20:00 en zeg je: "het is 20:00, zullen we seks hebben." Of zoiets. Misschien niet precies wat je wilt, maar het is al enigszins initiatief en dichterbij wat je beschrijft te willen.

Een ander voorbeeld dat je noemt is strippen. Bij strippen komt best veel kijken. Je bent kwetsbaar, mogelijk wil je sensueel overkomen, er zijn verschillende manieren, hij zal je naakt zien van misschien enige afstand etc. Zulke dingen. Weet niet wat maakt dat je niet durft en ik hoef het niet te weten maar wellicht kleed je je ook uit voor je gaat douchen. Laat hem kijken als je je uitkleed om te douchen. Dat hoeft niet sensueel te zijn. Of hij kan kan voor jou strippen, of bij je uitkleden voor douchen o.i.d. Dan toont hij zich kwetsbaar.
Weer, het is een 'klein stapje', maar als het goed voelt vast een mooie.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 13:07
Dit heb ik 1x gedaan. Man zei; wat heb jij nou aan? en ging vervolgens tv kijken. Niet voor herhaling vatbaar zeg maar. Hij wil niet alleen dat ik strip, maar echt merken dat ik zin in hem heb. Gewoon het initiatief nemen om sex te hebben zeg maar.
Oef, hij legt de lat wel hoog.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je zelf graag te zien. Je zit niet goed in je vel en zo kan je niet genieten. Drank is ook geen goed idee. Speel meer met jezelf en probeer je remming los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Seks heeft erg veel te maken met overgave en loslaten van controle.
Het zou je misschien kunnen helpen als je op andere gebieden in je leven je grenzen durft te overschrijden.
Bijv iets doen wat je echt eng vind maar diep van binnen wel zou willen dat je het kon en jezelf uiteindelijk zover brengen dat je het kan overwinnen.. Dit kan bijv een skydive of bungee jump zijn, of presentaties houden of stand up comedy doen. Wat dan ook.
Het blijven overwinnen van jezelf zorgt uiteindelijk ook dat je jezelf meer durft te geven.
Je wordt zelfverzekerder, bent blij met jezelf, je word krachtig.
Dat maakt dat je hele uitstraling veranderd.
Je voelt je seksueel aantrekkelijk.

Ga zoeken naar je angsten, naar de gebieden in je leven die je kunt overwinnen.
Blijf altijd zoeken en blijf overwinnen!!
De beloning zal geweldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
23-07-2019 13:05
Bestel online een vibrator en dildo, laat die anoniem bezorgen, stuur iedereen een dagje het huis uit, sluit jezelf op in je kamer met voldoende water en ga experimenteren met jezelf.

Alleen lukt prima, dan ervaar ik die druk van het moeten klaarkomen niet. Schaamte en onzekerheid spelen dan geen rol. Er is alleen weinig aan in je uppie.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
23-07-2019 13:35
Seks heeft erg veel te maken met overgave en loslaten van controle.
Het zou je misschien kunnen helpen als je op andere gebieden in je leven je grenzen durft te overschrijden.
Bijv iets doen wat je echt eng vind maar diep van binnen wel zou willen dat je het kon en jezelf uiteindelijk zover brengen dat je het kan overwinnen.. Dit kan bijv een skydive of bungee jump zijn, of presentaties houden of stand up comedy doen. Wat dan ook.
Het blijven overwinnen van jezelf zorgt uiteindelijk ook dat je jezelf meer durft te geven.
Je wordt zelfverzekerder, bent blij met jezelf, je word krachtig.
Dat maakt dat je hele uitstraling veranderd.
Je voelt je seksueel aantrekkelijk.

Ga zoeken naar je angsten, naar de gebieden in je leven die je kunt overwinnen.
Blijf altijd zoeken en blijf overwinnen!!
De beloning zal geweldig zijn.

Dat van die controle klopt wel. Daarom hou ik ook niet van drank/drugs. Ik voel me inderdaad ook niet seksueel aantrekkelijk. En het maakt me nog onzekerder dat hij daar zo van baalt en dat mist. Dat ik dat hem niet kan geven blijkbaar 😞.
Waarom krijg ik nu langzaam het gevoel dat het meer aan hem ligt dan aan jou? Volgens mij heb jij helemaal geen leuke (seks)partner. Waardoor jij je niet op je gemak voelt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2019 13:52
Waarom krijg ik nu langzaam het gevoel dat het meer aan hem ligt dan aan jou? Volgens mij heb jij helemaal geen leuke (seks)partner. Waardoor jij je niet op je gemak voelt.

Dat zou ook nog kunnen, ik heb weinig ervaring met andere mannen 😊.

Punt is ook dat ik best wat tijd nodig heb om in de stemming te komen, ik moet dan echt even omschakelen. Zeker na een drukke dag waarbij je elkaar amper gesproken hebt. Meestal krijg ik ook pas zin als we eenmaal bezig zijn en hij is ook niet zo van het voorspel.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
23-07-2019 10:46
Vergeet niet, jouw partner is niet jouw behandelaar. Hij kan jou niet helpen omdat hij niet daarin geschoold is waardoor hij de valkuilen niet geleerd heeft en hij mag jou niet helpen als hij wel geschoold zou zijn, want dat zou jullie relationele verhouding totaal verstoren.

Jij hebt een probleem, jouw man weet er van, maar hij kan het niet voor jou oplossen. En jij wil het ergens wel oplossen, maar het is makkelijker voor jou om maar wat te klagen terwijl er verder niets gebeurd. Dit omdat jij niet de stap wil zetten waardoor je gedwongen wordt om de problematiek ook daadwerkelijk onder ogen te komen, uit te pluizen en te verwerken. Je blijft excuses verzinnen om vooral niet te doen waarvan jij zelf ook dondersgoed weet dat je dat wel moet doen.

Gelukkig dat jouw man nog zelf kan initieren, dus hij heeft de touwtjes in handen van zijn eigen seksleven.
Scherpe analyse!

TO, hoe is het gesteld met je zelfvertrouwen in het algemeen? Los van je relatie/seksleven?
jouw leven is een keuze
Ghost79 schreef:
23-07-2019 13:58
Punt is ook dat ik best wat tijd nodig heb om in de stemming te komen, ik moet dan echt even omschakelen. Zeker na een drukke dag waarbij je elkaar amper gesproken hebt. Meestal krijg ik ook pas zin als we eenmaal bezig zijn...

Dat is volkomen normaal.

Ghost79 schreef:
23-07-2019 13:58
...en hij is ook niet zo van het voorspel.

Ja zie, daar ga je al.
Ghost79 schreef:
23-07-2019 13:45
Alleen lukt prima, dan ervaar ik die druk van het moeten klaarkomen niet. Schaamte en onzekerheid spelen dan geen rol. Er is alleen weinig aan in je uppie.

Van wie komt die druk dan? Vind jij zelf dat je moet klaarkomen of vindt hij dat?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2019 14:06
Dat is volkomen normaal.





Ja zie, daar ga je al.
Pas op!

Ik snap je punt en ga héél ver met je mee, maar je kan het een man, geen enkele man, verwijten dat hij zijn seksleven op zijn manier invuld als er geen initiatief van de paryner komt.

Tuurlijk kan hij anders, liever, begripvoller etc. etc. maar hij heeft ook "gewoon" en zak die leeg "moet" misschien niet mentaal, wel fysiek.

Honderden van dit soort gevallen gelezen, gehoord en gezien en 1 ding hebben ze allemaal gemeen;

Op afstand wil iedereen het beter, anders, liever, mooier, maar zodra je samen in bed ligt en je 'het' gaat doen, blijkt verandering van gedrag toch weer verrekte ingewikkeld. Zeker als die seks maar heel zelden plaats vindt.

Ik denk dat TO aan haar zelfbeeld en zelfvertrouwen mag werken. Dat als nr. 1 en daarnaast, op termijn samen met haar man aan een ander seksleven.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
ok, de man die zegt 'wat heb jij nou aan' als duidelijk kan zijn dat ik een leuk pakje heb uitgezocht met seks als doel en hij presteert het zich weer naar de tv te draaien die mag met die tv een relatie aangaan.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
23-07-2019 14:04
Scherpe analyse!

TO, hoe is het gesteld met je zelfvertrouwen in het algemeen? Los van je relatie/seksleven?

Ook niet geweldig, maar niet in die zin dat het me beperkt in het dagelijks functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Weet hij dat je onzeker wordt doordat hij baalt en dingen mist?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 14:28
Ook niet geweldig, maar niet in die zin dat het me beperkt in het dagelijks functioneren.
Je seksleven is in principe ook onderdeel van je dagelijkse functioneren.......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-07-2019 14:20
ok, de man die zegt 'wat heb jij nou aan' als duidelijk kan zijn dat ik een leuk pakje heb uitgezocht met seks als doel en hij presteert het zich weer naar de tv te draaien die mag met die tv een relatie aangaan.
Als mijn partner ineens 180 graden draai in gedrag zou ik ook vluchten. Tv is een hele fijne, veilige vluchtplek......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
23-07-2019 14:35
Weet hij dat je onzeker wordt doordat hij baalt en dingen mist?

Ja, maar hij zegt er zelf ook onzeker van te worden omdat ik nooit laat blijken zin in hem te hebben.
Alle reacties Link kopieren
een vlucht... jaja...? vind het meer klinken als veeleisend en bot gedrag van hem

haar gedrag was waarschijnlijk niet genoeg graden gedraaid volgens hem
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven