Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14
zaterdag 19 mei 2012 om 14:52
Een nieuw deel van het parenclubtopic.
Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.
Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.
Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.
Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13
Mooie aanvulling op parenclub Monique:link
Verslag Amouret'te vind je hier en hier
Verslag Tempation vind je hier
Verslag Eroxx vind je hier en hier
Mindere ervaring Fun is hier te lezen
Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.
Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.
Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.
Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13
Mooie aanvulling op parenclub Monique:link
Verslag Amouret'te vind je hier en hier
Verslag Tempation vind je hier
Verslag Eroxx vind je hier en hier
Mindere ervaring Fun is hier te lezen
Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier

maandag 21 mei 2012 om 19:35
Cabrio, het voelde ook niet aan als hengelen hoor. Wij denken daar hetzelfde over. Mijn vrouw heeft natuurlijk niet de link met viva leden die ik nu heb. Maar ik bespreek wel gewoon met haar wat ik hier typ. Kan best leuk zijn om iemand te ontmoeten waar je een keertje "normaal" mee kunt praten ipv. via forum. Zo zie ik het.
maandag 21 mei 2012 om 19:39
quote:Mayaelf schreef op 21 mei 2012 @ 19:27:
Ik heb verleden jaar gehad dat ik met mijn nick werd aangesproken. Ik had toen nog een AVA van mijn billen in een ringensetje en dat herkende zij. Vond ik wel grappig.
Was echter een tijdje daarna ook de reden dat ik die AVA juist niet meer gebruik; had een behoorlijk kritisch verslag geschreven en werd daarop aangesproken door iemand die het niet met mijn mening eens was. Daardoor toch maar weer wat meer de anonimiteit gezocht.
!
dat is ook vaak de reden dat ik twijfel te vertellen wat ik aantrek, omdat er ook anderen mee lezen.
Ondanks dat het dan mogelijk ook swingers zijn wil ik niet zomaar door iedereen herkend worden, om bv een reden zoals jij nu aangeeft. Iets dat je hebt verteld en toch gevoelig heeft gelegen voor iemand
Ik heb verleden jaar gehad dat ik met mijn nick werd aangesproken. Ik had toen nog een AVA van mijn billen in een ringensetje en dat herkende zij. Vond ik wel grappig.
Was echter een tijdje daarna ook de reden dat ik die AVA juist niet meer gebruik; had een behoorlijk kritisch verslag geschreven en werd daarop aangesproken door iemand die het niet met mijn mening eens was. Daardoor toch maar weer wat meer de anonimiteit gezocht.
!
dat is ook vaak de reden dat ik twijfel te vertellen wat ik aantrek, omdat er ook anderen mee lezen.
Ondanks dat het dan mogelijk ook swingers zijn wil ik niet zomaar door iedereen herkend worden, om bv een reden zoals jij nu aangeeft. Iets dat je hebt verteld en toch gevoelig heeft gelegen voor iemand
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
maandag 21 mei 2012 om 20:03
@Mayaelf, wat een werk heb jij hier in gestoken, hardstikke leuk om al die verslagen van clubs te lezen.
Wij gaan a.s weekend weer op club bezoek
Weten nog niet waarheen, Fata of Monique.
Heel verschillende clubs, maar we vinden ze beiden leuk.
Zaterdag is het BDSM Night bij Monique , zijn we nog nooit geweest.
Is er hier iemand die al eens op deze avond is geweest?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij gaan a.s weekend weer op club bezoek

Weten nog niet waarheen, Fata of Monique.
Heel verschillende clubs, maar we vinden ze beiden leuk.
Zaterdag is het BDSM Night bij Monique , zijn we nog nooit geweest.
Is er hier iemand die al eens op deze avond is geweest?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
dinsdag 22 mei 2012 om 00:47
dinsdag 22 mei 2012 om 07:11
woensdag, sinds wanneer is de fun op woensdag open? Sinds de nw eigenaars het hebben overgenomen soms?
in ieder geval is doordeweeks nooit een goede dag. Vaak weinig publiek.
Zaterdag is in de meeste clubs toch de avond om te gaan, heel soms met verschuivingen naar de vrijdagen of zondag.
in ieder geval is doordeweeks nooit een goede dag. Vaak weinig publiek.
Zaterdag is in de meeste clubs toch de avond om te gaan, heel soms met verschuivingen naar de vrijdagen of zondag.
dinsdag 22 mei 2012 om 08:18
@gimmemore, als je dan af gaat op onze tips moet je het ook wel goed doen he, wij zeggen altijd dat jonge mensne op zaterdag moeten gaan ...
wil je in je verslagje erbij zetten op welke avond je er was ?
dat is wel zo duidelijk voor andere mensen, elke avond heeft immers zijn eigen sfeer en publiek ...
wil je in je verslagje erbij zetten op welke avond je er was ?
dat is wel zo duidelijk voor andere mensen, elke avond heeft immers zijn eigen sfeer en publiek ...
dinsdag 22 mei 2012 om 12:25
Wat goed van je, Maya dat dit deel zo informatief is opgezet. Dat heeft je wel wat tijd en energie gekost maar ik sluit me bij de anderen aan: mijn complimenten!
Wij zagen ook dat de Fun afgelopen woensdag open was, we kregen er een mail over. Het sprak ons niet echt aan maar dan eigenlijk ook omdat we hadden gedacht dat het niet zo druk zou zijn. Dat was het dus blijkbaar wel.
Ze hadden alle thema's van de vrijdagavonden gecombineerd.
Het is daar inderdaad erg van de avond afhankelijk hoe de sfeer is. De inrichting blijft gelijk maar daar heb ik me nog niet aan gestoord. Ik ben ook zeker meer van het strakke maar het gaat vooral om de sfeer en de mensen.
Het is daar meestal gewoon druk en dan lopen er mensen rond die totaal niet ons type zijn, mensen die wel ons type zijn en van alles daar tussen in.
Het valt vaak wel op dat er groepen mensen zijn die elkaar goed kennen. Maar er zijn ook regelmatig buitenlandse swingers die heel erg enthousiast zijn.
Wij zagen ook dat de Fun afgelopen woensdag open was, we kregen er een mail over. Het sprak ons niet echt aan maar dan eigenlijk ook omdat we hadden gedacht dat het niet zo druk zou zijn. Dat was het dus blijkbaar wel.
Ze hadden alle thema's van de vrijdagavonden gecombineerd.
Het is daar inderdaad erg van de avond afhankelijk hoe de sfeer is. De inrichting blijft gelijk maar daar heb ik me nog niet aan gestoord. Ik ben ook zeker meer van het strakke maar het gaat vooral om de sfeer en de mensen.
Het is daar meestal gewoon druk en dan lopen er mensen rond die totaal niet ons type zijn, mensen die wel ons type zijn en van alles daar tussen in.
Het valt vaak wel op dat er groepen mensen zijn die elkaar goed kennen. Maar er zijn ook regelmatig buitenlandse swingers die heel erg enthousiast zijn.

dinsdag 22 mei 2012 om 14:37
Qute ff uit oude deel 13 laatste post van Tanjaviva:
Denk niet dat je bij Andogyn gaat vinden wat je zoekt. Ook zaterdag geweest en een heel andere ervaring. Setting, personeel en muziek erg goed maar andere gasten vielen tegen. We zijn zelf rond de 30 en vrijwel iedereen was behoorlijk ouder denk gemiddeld rond de 45. Niet echt aantrekkelijke mensen en heel veel clubjes die elkaar duidelijk al kenden. Ook wat aparte types (verklede mannen etc). We zijn twee keer bij de fun geweest en ons daar wel prima vermaakt. Wellicht had je pech met de avond.
einde quote
Gemiddeld 45
en dat is behoorlijk oud? en onaantrekkelijk?
Aparte types "verklede mannen" waren er inderdaad. Dat zijn travestieten.
Je had overigens vooraf kunnen zien wie de gasten zouden zijn via de gastenlijst op SDC.
Ik vind je reaktie nogal ongenuanceerd. Ik verwacht van een swinger eerlijk gezegd meer respect naar anderen toe. Dik, dun, fotomodel of niet, jong, oud, bi, hetero, travestiet of gender, who cares? Dan heb je een keer een avond geen klik met een stel! Kan toch?
Enjoy kom d'r maar in met je verslagje
Denk niet dat je bij Andogyn gaat vinden wat je zoekt. Ook zaterdag geweest en een heel andere ervaring. Setting, personeel en muziek erg goed maar andere gasten vielen tegen. We zijn zelf rond de 30 en vrijwel iedereen was behoorlijk ouder denk gemiddeld rond de 45. Niet echt aantrekkelijke mensen en heel veel clubjes die elkaar duidelijk al kenden. Ook wat aparte types (verklede mannen etc). We zijn twee keer bij de fun geweest en ons daar wel prima vermaakt. Wellicht had je pech met de avond.
einde quote
Gemiddeld 45

Aparte types "verklede mannen" waren er inderdaad. Dat zijn travestieten.
Je had overigens vooraf kunnen zien wie de gasten zouden zijn via de gastenlijst op SDC.
Ik vind je reaktie nogal ongenuanceerd. Ik verwacht van een swinger eerlijk gezegd meer respect naar anderen toe. Dik, dun, fotomodel of niet, jong, oud, bi, hetero, travestiet of gender, who cares? Dan heb je een keer een avond geen klik met een stel! Kan toch?
Enjoy kom d'r maar in met je verslagje
![;-]](https://forum.viva.nl/smilies/79_wink.gif)
dinsdag 22 mei 2012 om 14:49
Geen klik is toch niet per definitie geen leuke avond? Je gaat ernaartoe voor de gezellige sfeer, het wederzijdse respect (wat er doorgaans is) het lekkere eten haha en om gewoon een leuke, sexy avond te beleven. Seksen kun je met je partner doen, of je doet het helemaal niet. Wat voor leeftijd, gewicht, etc.. mensen daar hebben boeit mij allerminste. Hygiene en wederzijds respect are the keywords.

dinsdag 22 mei 2012 om 15:36
nou toen wij naar de club gingen gingen we toch echt voor het contact met anderen hoor, geen klik had voor ons een teleurstelling geweest, Sex met eigen partner heb ik thuis ook wel en een gezellig avond hoef ik ook niet voor naar een parenclub.
Gelukkig ook nooit meegemaakt dat we geen stel ontmoette maar het was zeker wel voor ons de reden dat we naar de club gingen.
Nu we niet meer voor sex met anderen uit gaan komen we ook niet meer in parenclubs, uitgaan en gezelige avonden vinden wemeer op de erotische party's.
Gelukkig ook nooit meegemaakt dat we geen stel ontmoette maar het was zeker wel voor ons de reden dat we naar de club gingen.
Nu we niet meer voor sex met anderen uit gaan komen we ook niet meer in parenclubs, uitgaan en gezelige avonden vinden wemeer op de erotische party's.

dinsdag 22 mei 2012 om 15:44
dinsdag 22 mei 2012 om 15:54
Natuurlijk hoop je dat er wat gebeurd, maar als dat niet zo is, laat je je toch niet uit het veld slaan? Er is genoeg te doen en te zien? Ok, ik begrijp dat dit voor iedereen anders is, maar de manier waarop het een stukje terug gepost werd (ook in combinatie met respectloos schrijven richting mensen die qua leeftijd en uiterlijk niet met mevrouw op 1 lijn lagen) vond ik gewoon niet prettig. Mijn mening is niet die van een ander, so don't quote me on that

dinsdag 22 mei 2012 om 17:33
Nou, ik snap het wel. Toen ik begin 30 was, vond ik iemand van 45 ook oud. En nu ik zelf 45 ben, vind ik iemand van 60 oud. Voor mij is leeftijd wel een criterium, maar ik beken dat dit meer naar boven werkt, dan naar beneden :-)
Ik snap je gevoel trouwens wel, want ik had de neiging om bij de eerste lezing ook te denken : ' nou ja, zeg, ben ik onaantrekkelijk? Bedankt zeg.'
Afgelopen zaterdag heb ik me overigens goed geamuseerd met een aantrekkelijke man, die bij navragen ook begin 30 bleek. Maakte mijn man de grap dat ik een cougar ben. Nou, dan was hij een oude bok, want zijn liefje voor 1 avond was ook 15 jaar jonger.
Maar serieus: we kunnen natuurlijk best allemaal beweren dat het om het mooie karakter gaat, maar ik erken dat ik bij het swingen het uiterlijk toch echt mee laat tellen. Ik kan heel leuke, goede en fijne gesprekken hebben met mensen, maar dat is eerlijk gezegd niet de reden waarom we zijn gaan swingen. Dat had te maken met erotische aantrekkingskracht waar uiterlijk een rol in speelt.

dinsdag 22 mei 2012 om 19:02
Het was niet mijn bedoeling mensen op de tenen te trappen.
Ik heb even snel een reactie geven op de post waarin Androgyn als leuke suggestie werd gegeven aan iemand die de fun niet leuk vond vanwege het "ons-kent-ons sfeertje, zeer gemengd publiek (absoluut niet alleen maar mooie mensen), toch wel een vrij hoge gemiddelde leeftijd (we zijn zelf begin 30) ".
Vond het advies niet kloppen omdat juist ook die dingen ons niet aanspraken in Andogyn. Ze zegt het allemaal wat netter als hoe ik het snel getypt hebt. Maar ik bedoel het inderdaad zoals sommige al zeggen dat het verschil 30-45 voor mij te groot is. Niet dat mensen van 45 onaantrekkelijk zijn maar alleen op die manier.
Ik heb even snel een reactie geven op de post waarin Androgyn als leuke suggestie werd gegeven aan iemand die de fun niet leuk vond vanwege het "ons-kent-ons sfeertje, zeer gemengd publiek (absoluut niet alleen maar mooie mensen), toch wel een vrij hoge gemiddelde leeftijd (we zijn zelf begin 30) ".
Vond het advies niet kloppen omdat juist ook die dingen ons niet aanspraken in Andogyn. Ze zegt het allemaal wat netter als hoe ik het snel getypt hebt. Maar ik bedoel het inderdaad zoals sommige al zeggen dat het verschil 30-45 voor mij te groot is. Niet dat mensen van 45 onaantrekkelijk zijn maar alleen op die manier.