Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14
zaterdag 19 mei 2012 om 14:52
Een nieuw deel van het parenclubtopic.
Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.
Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.
Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.
Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13
Mooie aanvulling op parenclub Monique:link
Verslag Amouret'te vind je hier en hier
Verslag Tempation vind je hier
Verslag Eroxx vind je hier en hier
Mindere ervaring Fun is hier te lezen
Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.
Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.
Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.
Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13
Mooie aanvulling op parenclub Monique:link
Verslag Amouret'te vind je hier en hier
Verslag Tempation vind je hier
Verslag Eroxx vind je hier en hier
Mindere ervaring Fun is hier te lezen
Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier

dinsdag 22 mei 2012 om 19:07
tussen oud en oud zit verschil vind ik. Iemand van midden/eind 40 kan er nog steeds heel opwindend uitzien. Het zit hem in de uitstraling, gedrag, verzorging en natuurlijk ook in de looks.
Wat ik wil zeggen is dat iemand die begin 30 is maar hetgeen hierboven beschreven mist, voor mij altijd het zal afleggen voor de "wat " oudere dame met die eigenschappen.
Wat ik wil zeggen is dat iemand die begin 30 is maar hetgeen hierboven beschreven mist, voor mij altijd het zal afleggen voor de "wat " oudere dame met die eigenschappen.

dinsdag 22 mei 2012 om 19:17
@Tanjaviva, ik gaf je ergens al het voordeel van de twijfel. Het gaat mi ook niet om de discussie te jong/ te oud... Het was echt de toon...
ongenuanceerd en generaliserend!
Geef gerust je mening over een bepaalde avond/ club/ feest... ook al zijn er anderen die het wel leuk en lekker hebben gehad... zoveel mensen, zoveel smaken...
1 ding is (wat mij betreft dan hé) aktie genoeg gehad! die avond!
en zal ik dan hier vertellen wat ik aan had... ?
ongenuanceerd en generaliserend!
Geef gerust je mening over een bepaalde avond/ club/ feest... ook al zijn er anderen die het wel leuk en lekker hebben gehad... zoveel mensen, zoveel smaken...
1 ding is (wat mij betreft dan hé) aktie genoeg gehad! die avond!

en zal ik dan hier vertellen wat ik aan had... ?

dinsdag 22 mei 2012 om 19:48
[quote]
[...]
Nou, ik snap het wel. Toen ik begin 30 was, vond ik iemand van 45 ook oud. En nu ik zelf 45 ben, vind ik iemand van 60 oud. Voor mij is leeftijd wel een criterium, maar ik beken dat dit meer naar boven werkt, dan naar beneden :-)
Ik snap je gevoel trouwens wel, want ik had de neiging om bij de eerste lezing ook te denken : ' nou ja, zeg, ben ik onaantrekkelijk? Bedankt zeg.'
quote]
zit aantrekkingkracht in leeftijd dan? Ik zie er genoeg van 20 tot 30 die ik onaantrekkelijk vind.
Leeftijd zegt daar toch niets over, ben je ineens tot je 39 nog oke maar de dag erna op je veertigste afgeschreven?
In ons profiel staat ook dat je elkaar aantrekkelijk vind of niet, ik kan iemand er te oud uit vinden zien van 30 en heel aantrekkelijk en jong vinden terwijl ze al 50 zijn.
in club wordt ook nooit leeftijd gevraagd je gaat af op die gene die je er goed uit vind zien, en het zal je nog kunnen verrassen als je de leeftijd zou vragen, blijken die "te oude" van je eigen leeftijd te zijn en dat sexy stel een leeftijd te hebben waar je op getal op had afgewezen.
Roodhaar ik gebruikte je quote slechts om op deze discussie in te haken. Ik ben het met je eens dat uiterlijk een rol speelt, maar te oud of te jong eruit zien heeft niet altijd iets met een getal te maken. uiterlijk vinden ook wij belangrijk, net wat je zegt, het gaat om een erotisch spanningveld, het is geen kopje thee dat je met elkaar drinkt.
Ik ben stokoud voor de meeste denk ik maar merk er zelf 9 van de 10 keer in reacties op ons niets van. Tot soms mijn eigen verbazing
Jongere stellen hebben over algemeen geen enkel probleem met onze leeftijden, omdat ze die vaak ook niet weten en dan ga je af op die aantrekkingkracht.
:[...]
Nou, ik snap het wel. Toen ik begin 30 was, vond ik iemand van 45 ook oud. En nu ik zelf 45 ben, vind ik iemand van 60 oud. Voor mij is leeftijd wel een criterium, maar ik beken dat dit meer naar boven werkt, dan naar beneden :-)
Ik snap je gevoel trouwens wel, want ik had de neiging om bij de eerste lezing ook te denken : ' nou ja, zeg, ben ik onaantrekkelijk? Bedankt zeg.'
quote]
zit aantrekkingkracht in leeftijd dan? Ik zie er genoeg van 20 tot 30 die ik onaantrekkelijk vind.
Leeftijd zegt daar toch niets over, ben je ineens tot je 39 nog oke maar de dag erna op je veertigste afgeschreven?
In ons profiel staat ook dat je elkaar aantrekkelijk vind of niet, ik kan iemand er te oud uit vinden zien van 30 en heel aantrekkelijk en jong vinden terwijl ze al 50 zijn.
in club wordt ook nooit leeftijd gevraagd je gaat af op die gene die je er goed uit vind zien, en het zal je nog kunnen verrassen als je de leeftijd zou vragen, blijken die "te oude" van je eigen leeftijd te zijn en dat sexy stel een leeftijd te hebben waar je op getal op had afgewezen.
Roodhaar ik gebruikte je quote slechts om op deze discussie in te haken. Ik ben het met je eens dat uiterlijk een rol speelt, maar te oud of te jong eruit zien heeft niet altijd iets met een getal te maken. uiterlijk vinden ook wij belangrijk, net wat je zegt, het gaat om een erotisch spanningveld, het is geen kopje thee dat je met elkaar drinkt.
Ik ben stokoud voor de meeste denk ik maar merk er zelf 9 van de 10 keer in reacties op ons niets van. Tot soms mijn eigen verbazing

Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

dinsdag 22 mei 2012 om 19:59
hahah Peno... Om te beginnen stonden we beiden "op springen" toen we binnenkwamen en zijn het eerste kamertje wat we tegenkwamen ingedoken.
(Androgyn is een sauna met Meer mogelijkheden) ....
Dat kamertje voelde te warm.. tussendoor gestopt en een ander kamertje opgezocht. Zat een glazen wand omheen.. genoeg bekijks, maar ik zag het niet.. merkte het niet.. maar weer warm...
Daarna weer lekker beneden gedanst, wat gedronken en gerookt!
(vreemd genoeg de koelste ruimte in het gebouw)
*t middenstuk laat ik ff weg
*
Daarna naar de middenverdieping en weer van elkaar genoten met een vriendje extra erbij...
Ow jah. en af en toe op de dansvloer, zoenen, teasen, en voelen....
Heerlijke (te warme) avond gehad...
En uh.. thuis nog meer genoten...
(Androgyn is een sauna met Meer mogelijkheden) ....
Dat kamertje voelde te warm.. tussendoor gestopt en een ander kamertje opgezocht. Zat een glazen wand omheen.. genoeg bekijks, maar ik zag het niet.. merkte het niet.. maar weer warm...
Daarna weer lekker beneden gedanst, wat gedronken en gerookt!
(vreemd genoeg de koelste ruimte in het gebouw)
*t middenstuk laat ik ff weg

Daarna naar de middenverdieping en weer van elkaar genoten met een vriendje extra erbij...
Ow jah. en af en toe op de dansvloer, zoenen, teasen, en voelen....
Heerlijke (te warme) avond gehad...
En uh.. thuis nog meer genoten...
![;-]](https://forum.viva.nl/smilies/79_wink.gif)

dinsdag 22 mei 2012 om 20:12
wij zijn vrijdag en zaterdag weer eens kindervrij 
maar geen idee nog wat we gaan doen, eigenlijk geen geld voor een club.
mss dat we voor t eerst sinds lange tijd weer eens bij de Showboat gaan kijken, dat is niet zo duur.
maar meestal is het komende zaterdag overal rustig omdat veel op eerste pinksterdag gaan stappen, de fata bijvoorbeeld is dan altijd druk en gezellig, tuin open met zwembad enzo, maar ja, dán kunnen we dus niet, zuchterdezucht, we twijvelen nog even verder

maar geen idee nog wat we gaan doen, eigenlijk geen geld voor een club.
mss dat we voor t eerst sinds lange tijd weer eens bij de Showboat gaan kijken, dat is niet zo duur.
maar meestal is het komende zaterdag overal rustig omdat veel op eerste pinksterdag gaan stappen, de fata bijvoorbeeld is dan altijd druk en gezellig, tuin open met zwembad enzo, maar ja, dán kunnen we dus niet, zuchterdezucht, we twijvelen nog even verder

dinsdag 22 mei 2012 om 20:27
Ben benieuwd moody, laat even weten hoe het was als je gegaan bent.
wij willen al tijden weer eens de manita avond bezoeken in showboat, maar komt er steeds niet van, of we vergeten het of we hebben zaterdag al iets staan dat te vermoeiend of te duur is.
wij willen al tijden weer eens de manita avond bezoeken in showboat, maar komt er steeds niet van, of we vergeten het of we hebben zaterdag al iets staan dat te vermoeiend of te duur is.

dinsdag 22 mei 2012 om 21:04
Ja en nee. De meeste mensen lijken namelijk wel ongeveer zo oud als ze eruit zien. Daar actief iets aan doen, helpt wel, maar tenzij je fanatiek aan de botox of facelifts gaat, wordt een 50-jarige niet snel voor 30 aangezien. Omgekeerd kun je als 25-jarige jezelf heel onaantrekkelijk maken door een slecht kapsel, lelijke bril of bierbuik, maar je kweekt er geen groeven, rimpels, grijs haar of weglopende haarlijn mee.
Iemand van 25 zal daarom niet snel op 40 geschat worden en omgekeerd.
Dat kan wel betekenen dat iemand van 50 er heel aantrekkelijk uitziet en iemand van 25 heel onaantrekkelijk, maar voor een 25-jarige wordt een aantrekkelijke vijftiger niet opeens aantrekkelijk. Zo heb ik nooit begrepen dat vrouwen van mijn leeftijd Sean Connery aantrekkelijk vonden. Die man kon mijn vader zijn. Punt. En het simpele feit dat iemand, hoe sexy en aantrekkelijk ook, mijn vader zou kunnen zijn, dat haalt bij mij heel veel interesse weg. Ondanks iemands prima looks.
Ik weet overigens dat dit niet voor iedereen zo werkt, want tot mijn stomme verbazing word ik soms benaderd door knullen die mijn zoon zouden kunnen zijn. Toch die cougar...

dinsdag 22 mei 2012 om 21:10
Ons kleine verslag van Androgyn....(Steam Works)
Afgelopen zaterdag hebben we een bezoek gebracht aan een erotisch feestje bij Androgyn in Arnhem.
Eerlijk is eerlijk, we hebben al eens eerder op het punt gestaan om daar naartoe te gaan, maar iets weerhield ons toen.
Voelde niet goed toen....
Bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk aangesproken en alles zag er netjes uit.
De lockers bevonden zich in de kelder.
Niet heel ruim, maar voldoende ruimte om je om te kleden.
Wel zouden er een aantal stoeltjes her en der mogen staan waar je op kan gaan zitten tijdens het omkleden.
Via de trap liepen we naar boven.....daar was het feest.
Het was opvallend rustig vonden wij, maar wel gezellig druk.
Het publiek was erg variërend, op zich wel leuk vinden wij altijd.
Jong, middel en wat ouder gemengd en in alle soorten en maten....iedereen was gekleed zoals hij/zij dat zelf wilde, men voelde zich lekker!
En juist dat maakt het leuk weten wij inmiddels.
Oke het zijn misschien niet allemaal onze types, maar dat hoeft ook niet.
Van een travestiet schrik ik niet meer, deze mensen genieten van de momenten dat ze zichzelf mogen zijn.
En ik vind dat dat moet kunnen op zulke feestjes.
Wij hebben samen eerst eens de tijd genomen om alles te bekijken....wij wisten niet wat we zagen, wat een leuke club.
Beneden bij de dansvloer, die niet heel erg groot is, was ook de bar.
Er was ook een aparte ruimte voor rokers gemaakt, netjes.
Er danste een zgn. danseres.....wij vonden het niet echt een aanwinst, ze was absoluut veel te mager en wij werden er in ieder geval niet opgewonden van, sorry!
Aan de rand van de dansvloer begon een zwembad....het zwembad had een mooie vorm en zag er erg schoon uit.
Aangezien het beneden al bloedheet was, was het zwembad een heerlijke verkoeling.....
Iets verderop was er een ronde jacuzzi waar je heerlijk in kon bubbelen en er waren ruim voldoende douches met shampoo en zeep.
Wat ons ook opviel was dat er meer dan voldoende toiletten waren.
Op de eerste verdieping bevonden zich allerlei leuke kamertjes waar je kon spelen.
Er waren kamertjes die enkel van glas waren, erg stout!
Zelfs bij een openhaardje kon je gaan liggen....hij was nep, maar het was er toch bloedheet!
Ook waren er diverse sauna's heerlijk warm.
Op de tweede verdieping vond je oa een dark-room met allerlei hoekjes.
Ook een aantal SM attributen waren er geplaatst.
Verder ook hier diverse kamertjes.
Wat ons echter opviel was de temperatuur....het was zooo warm!
Ik weet niet hoe dit komt, maar het zou boven echt minder warm mogen zijn.
Verder vonden wij het handdoekje wat je bij binnenkomst kreeg erg klein. Vooral als je weet dat je er alles mee moet doen.
Boven staan geen rekken met handdoeken, een min puntje vinden wij.
Ook tissues hebben wij gemist boven.
Hygiëne vinden wij erg belangrijk!
Condooms in overvloed trouwens, die hoef je niet te verstoppen in je boxer hihihi
Ons uitje viel ons alles behalve tegen en we gaan absoluut nog een keer!
De muziek was ook lekker, er stonden goede DJ's (oa Brasco).
Tja het middenstuk heb ik weggelaten, dat is niet voor jullie oortjes
Wij hebben al wilde plannen om de club een keertje af te huren en dan ons eigen feestje er te houden.....weet niet eens of dit kan trouwens hahahha
Afgelopen zaterdag hebben we een bezoek gebracht aan een erotisch feestje bij Androgyn in Arnhem.
Eerlijk is eerlijk, we hebben al eens eerder op het punt gestaan om daar naartoe te gaan, maar iets weerhield ons toen.
Voelde niet goed toen....
Bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk aangesproken en alles zag er netjes uit.
De lockers bevonden zich in de kelder.
Niet heel ruim, maar voldoende ruimte om je om te kleden.
Wel zouden er een aantal stoeltjes her en der mogen staan waar je op kan gaan zitten tijdens het omkleden.
Via de trap liepen we naar boven.....daar was het feest.
Het was opvallend rustig vonden wij, maar wel gezellig druk.
Het publiek was erg variërend, op zich wel leuk vinden wij altijd.
Jong, middel en wat ouder gemengd en in alle soorten en maten....iedereen was gekleed zoals hij/zij dat zelf wilde, men voelde zich lekker!
En juist dat maakt het leuk weten wij inmiddels.
Oke het zijn misschien niet allemaal onze types, maar dat hoeft ook niet.
Van een travestiet schrik ik niet meer, deze mensen genieten van de momenten dat ze zichzelf mogen zijn.
En ik vind dat dat moet kunnen op zulke feestjes.
Wij hebben samen eerst eens de tijd genomen om alles te bekijken....wij wisten niet wat we zagen, wat een leuke club.
Beneden bij de dansvloer, die niet heel erg groot is, was ook de bar.
Er was ook een aparte ruimte voor rokers gemaakt, netjes.
Er danste een zgn. danseres.....wij vonden het niet echt een aanwinst, ze was absoluut veel te mager en wij werden er in ieder geval niet opgewonden van, sorry!
Aan de rand van de dansvloer begon een zwembad....het zwembad had een mooie vorm en zag er erg schoon uit.
Aangezien het beneden al bloedheet was, was het zwembad een heerlijke verkoeling.....
Iets verderop was er een ronde jacuzzi waar je heerlijk in kon bubbelen en er waren ruim voldoende douches met shampoo en zeep.
Wat ons ook opviel was dat er meer dan voldoende toiletten waren.
Op de eerste verdieping bevonden zich allerlei leuke kamertjes waar je kon spelen.
Er waren kamertjes die enkel van glas waren, erg stout!
Zelfs bij een openhaardje kon je gaan liggen....hij was nep, maar het was er toch bloedheet!
Ook waren er diverse sauna's heerlijk warm.
Op de tweede verdieping vond je oa een dark-room met allerlei hoekjes.
Ook een aantal SM attributen waren er geplaatst.
Verder ook hier diverse kamertjes.
Wat ons echter opviel was de temperatuur....het was zooo warm!
Ik weet niet hoe dit komt, maar het zou boven echt minder warm mogen zijn.
Verder vonden wij het handdoekje wat je bij binnenkomst kreeg erg klein. Vooral als je weet dat je er alles mee moet doen.
Boven staan geen rekken met handdoeken, een min puntje vinden wij.
Ook tissues hebben wij gemist boven.
Hygiëne vinden wij erg belangrijk!
Condooms in overvloed trouwens, die hoef je niet te verstoppen in je boxer hihihi
Ons uitje viel ons alles behalve tegen en we gaan absoluut nog een keer!
De muziek was ook lekker, er stonden goede DJ's (oa Brasco).
Tja het middenstuk heb ik weggelaten, dat is niet voor jullie oortjes

Wij hebben al wilde plannen om de club een keertje af te huren en dan ons eigen feestje er te houden.....weet niet eens of dit kan trouwens hahahha
dinsdag 22 mei 2012 om 21:20
In grote lijnen misschien maar toch een beetje te vaak in de zon of roken kan kan al maken dat een 30 jarige er ouder uit kan zien dan iemand die 40 is. Vraag maar eens naar leeftijden en je zal nog wel eens verbaasd kunnen staan.
En wat denk je van kleding en uitstraling? Toen mijn kinderen kleiner waren zag ik er ouder uit dan nu. Was ik veel meer een moeke
Hoe dan ook het is hooguit een klein deel dat echt zo kijkt, ik merk er in de praktijk zelden iets van. ik kan soms echt denken dat ik te oud wordt voor dat daten maar als je dan weer de reacties hoort die we krijgen weet ik dat het meer tussen mijn oren zit dan dat een ander dat zo ervaard. En dat zonder botox
Ervaring geeft ons van het kijken naar het getal doen afstappen. Ik heb al eerder aangegeven dat je jochies kan hebben van 40 en mannen van 25, het gaat mij om het gevoel dat de ander je geeft en te jong en te oud zit dan voor ons veel meer in het uiterlijk en de houding dan in het getal.
En wat denk je van kleding en uitstraling? Toen mijn kinderen kleiner waren zag ik er ouder uit dan nu. Was ik veel meer een moeke
Hoe dan ook het is hooguit een klein deel dat echt zo kijkt, ik merk er in de praktijk zelden iets van. ik kan soms echt denken dat ik te oud wordt voor dat daten maar als je dan weer de reacties hoort die we krijgen weet ik dat het meer tussen mijn oren zit dan dat een ander dat zo ervaard. En dat zonder botox

Ervaring geeft ons van het kijken naar het getal doen afstappen. Ik heb al eerder aangegeven dat je jochies kan hebben van 40 en mannen van 25, het gaat mij om het gevoel dat de ander je geeft en te jong en te oud zit dan voor ons veel meer in het uiterlijk en de houding dan in het getal.