Seks en ADHD
maandag 16 juli 2012 om 11:55
Ik heb een hele fijne en goede relatie met mijn vriend. Mijn vriend heeft ADHD en gebruikt daar medicijnen voor. Het gaat gewoon goed tussen ons en dit is zeker niet iets wat tussen ons in staat.
Laatst is hij overgestapt naar andere medicijnen. Zijn behoefte aan seks is hierdoor afgenomen. Ik heb hier begrip voor en weet waardoor het komt maar toch; ik voel me wel afgewezen als er weer een weekend niets gebeurt. Relativeren is dan een kunst en meestal lukt dat ook wel maar soms ook niet.
Wie heeft tips om hiermee om te gaan?
Laatst is hij overgestapt naar andere medicijnen. Zijn behoefte aan seks is hierdoor afgenomen. Ik heb hier begrip voor en weet waardoor het komt maar toch; ik voel me wel afgewezen als er weer een weekend niets gebeurt. Relativeren is dan een kunst en meestal lukt dat ook wel maar soms ook niet.
Wie heeft tips om hiermee om te gaan?
maandag 16 juli 2012 om 16:37
quote:Kate1980 schreef op 16 juli 2012 @ 16:14:
[...]
Verschrikkelijk om te horen dat je die ervaring hebt gehad!
Ik snap ergens wel dat het een punt is voor mannen. Mijn vriend geeft ook aan dat hij dus geen zin heeft als hij eigenlijk van te voren al weet dat hij "niet presteert". Dat komt dus door de medicijnen.
Ik heb daar begrip voor. Anderzijds heb ik ook behoeftes en ik kan best leven met minder seks maar ik heb toch heel af en toe die gevoelens en dat is ook niet gek vind ik.
Hoi Kate,
Tja, een keer in de zoveel tijd steekt het weer de kop op.
Er zit toch ergens een beschadiging in mijn bovenkamer en daar is prima mee te leven als je maar praat en juiste medicatie gebruikt.
Ik heb te horen gekregen dat ik de rest van mijn leven dit medicijn moet blijven gebruiken. Nu zit ik op een forse dosis, dit wordt begin volgend jaar afgebouwd naar de lichtste dosis.
Dan verwacht ik wel weer een verbeterd seksleven.
Nee hoor, het is allerminst gek dat jij deze gevoelens hebt.
Dat is immers menselijk.
Maar begrip tonen voor je vriend is ook wel erg belangrijk! Er zijn genoeg manieren om van elkaar te genieten. Maar dat hoef ik je (denk ik) niet uit te leggen. Het is natuurlijk wel zaak dat je vriend hieraan meewerkt.
In mijn geval komt het soms toch wel weer een beetje terug, alleen moet je er dan wat meer tijd voor uittrekken, zeg maar.
Hopelijk gaat dit bij je vriend ook weer snel gebeuren.
[...]
Verschrikkelijk om te horen dat je die ervaring hebt gehad!
Ik snap ergens wel dat het een punt is voor mannen. Mijn vriend geeft ook aan dat hij dus geen zin heeft als hij eigenlijk van te voren al weet dat hij "niet presteert". Dat komt dus door de medicijnen.
Ik heb daar begrip voor. Anderzijds heb ik ook behoeftes en ik kan best leven met minder seks maar ik heb toch heel af en toe die gevoelens en dat is ook niet gek vind ik.
Hoi Kate,
Tja, een keer in de zoveel tijd steekt het weer de kop op.
Er zit toch ergens een beschadiging in mijn bovenkamer en daar is prima mee te leven als je maar praat en juiste medicatie gebruikt.
Ik heb te horen gekregen dat ik de rest van mijn leven dit medicijn moet blijven gebruiken. Nu zit ik op een forse dosis, dit wordt begin volgend jaar afgebouwd naar de lichtste dosis.
Dan verwacht ik wel weer een verbeterd seksleven.
Nee hoor, het is allerminst gek dat jij deze gevoelens hebt.
Dat is immers menselijk.
Maar begrip tonen voor je vriend is ook wel erg belangrijk! Er zijn genoeg manieren om van elkaar te genieten. Maar dat hoef ik je (denk ik) niet uit te leggen. Het is natuurlijk wel zaak dat je vriend hieraan meewerkt.
In mijn geval komt het soms toch wel weer een beetje terug, alleen moet je er dan wat meer tijd voor uittrekken, zeg maar.
Hopelijk gaat dit bij je vriend ook weer snel gebeuren.
maandag 16 juli 2012 om 21:54
quote:Kate1980 schreef op 16 juli 2012 @ 16:51:
Hoi Flesje,
Het is logisch dat het af en toe de kop op steekt. Het behoort toch tot je verleden. Hopelijk heb je een manier gevonden om ermee om te gaan.
Wat bedoel je met dat het soms een beetje terugkomt? Je zin in seks bedoel je?
Ik heb zeker wel begrip voor hem.
Ja, zo nu en dan komt de zin wel weer op.
Al blijft het stukken minder dan het ooit was.
Beter een lager libido dan zelfmoordgedachtes, daar is zeker niemand bij gebaat.
Even doorbijten dus.
Hoi Flesje,
Het is logisch dat het af en toe de kop op steekt. Het behoort toch tot je verleden. Hopelijk heb je een manier gevonden om ermee om te gaan.
Wat bedoel je met dat het soms een beetje terugkomt? Je zin in seks bedoel je?
Ik heb zeker wel begrip voor hem.
Ja, zo nu en dan komt de zin wel weer op.
Al blijft het stukken minder dan het ooit was.
Beter een lager libido dan zelfmoordgedachtes, daar is zeker niemand bij gebaat.
Even doorbijten dus.
dinsdag 17 juli 2012 om 20:06
Het zelfde is mij ook overkomen,Gebruik nu al jaren ad,maar hier hoeft mijn vrouw toch niet onder te lijden??
Je kan toch wel vrijen met je partner??Wat ik gedaan heb?allerlei spulletjes gekocht glijmiddel een vib dus mijn vrouw komt niets te kort.En af en toe wind het mij zo op dat het spontaan wel gaat bij mij.Als het libido van de man minder is,dan schaf je alles toch niet af??dan probeer je toch van alles en nog wat,en er is nog zat hoor.Ook zonder penetratie.
Je kan toch wel vrijen met je partner??Wat ik gedaan heb?allerlei spulletjes gekocht glijmiddel een vib dus mijn vrouw komt niets te kort.En af en toe wind het mij zo op dat het spontaan wel gaat bij mij.Als het libido van de man minder is,dan schaf je alles toch niet af??dan probeer je toch van alles en nog wat,en er is nog zat hoor.Ook zonder penetratie.
woensdag 25 juli 2012 om 16:14
Uit ervaring kan ik zeggen dat lange tijd 'afgewezen' te worden, best invloed kan hebben op je zelfvertrouwen. Ook al begrijp waar het verminderde libido door komt, het betekent niet dat je zelf ineens geen behoefte meer hebt. Je partner die graag sex met je wil, zegt niet alleen dat hij je begeert, maar voegt het woord bij de daad. En ontbreken van dat laatste op langere termijn kan best gevolgen hebben.
Wat ik hiermee wil zeggen: praat er over, en kijk hoe hij je toch dat gevoel kan geven. Sommige mensen kunnen er uiteraard langer zonder dan andere, maar negeer niet je eigen behoeften omdat er toevallig een oorzaak bekend is.
Wat ik hiermee wil zeggen: praat er over, en kijk hoe hij je toch dat gevoel kan geven. Sommige mensen kunnen er uiteraard langer zonder dan andere, maar negeer niet je eigen behoeften omdat er toevallig een oorzaak bekend is.
zaterdag 4 augustus 2012 om 20:35
Mijn ex had ook ADHD, gebruikte methylfenidaat en had nergens last van qua libido..I wish , hij had tot 3 jaar geleden zelfs nog de energie om het buiten de deur te zoeken ..dus niks verlaagd libido....
Misschien is dat merk medicijn een idee? En het lage libido kan geen andere reden hebben? Ik weet helaas uit ervaring dat vreemdgaan ( gebrek aan spanning, dingen die een sleur worden) niet vreemd zijn bij ADHDers..Althans degene die ik ken.
Misschien is dat merk medicijn een idee? En het lage libido kan geen andere reden hebben? Ik weet helaas uit ervaring dat vreemdgaan ( gebrek aan spanning, dingen die een sleur worden) niet vreemd zijn bij ADHDers..Althans degene die ik ken.