vreemdgaan?!

19-02-2009 14:03 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zijn er mensen die weten dat vreemgaan eigenlijk niet hoort maar het toch wel bewust doen?



Ik heb namelijk afgesproken met een ex-collega om wat te gaan drinken. Hij is achterin de veertig en ik ben 26.

Toen we nog bij het zelfde bedrijf werkte was er altijd al een bepaalde spanning tussen ons.



Hoe groot is de kans dat hij echt alleen iets wil drinken, wel weet ik dat als hij meer wil dat ik hem niet tegen houd.



Het is natuurlijk niet slim om te gaan (ik ben namelijk getrouwd en ik heb een zoontje van bijna 2 jaar) maar de drang om hem te zien is erg groot.



Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt of op het punt staan.



Mensen die alleen maar commentaar kunnen leveren over hoe dom het wel niet is en zo die kunnen hun tijd beter anders besteden want ik weet zelf ook wel dat ik fout bezig ben, maar ik zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten en niet naar verbeteraars!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 februari 2009 @ 15:18:

Bedenk je wel dat het bij veel stellen zo gaat, die een klein kindje hebben. Ze noemen dit niet voor niets de tropenjaren. Waarschijnlijk waren jullie veel actiever voor je zwanger werd, want je had ook in het weekend meer tijd om uit te rusten van de werkweek. Wij zijn ook stukken minder actief dan voor mijn zwangerschap. Ga daarom niet naar een ander toe, kijk wat jullie samen kunnen doen om je relatie op te frissen.

Amen, sex wordt niet meer als hoe het was....

Maar het kán wel hoor! Je hoort het wel eens bij anderen
Tjah.....volgens mij is dit gewoon een gevalletje aantrekkingskracht en aandacht.



Als je wilt vreemdgaan dan moet je dat doen en hopen dat hij er niet achterkomt. Ik neem aan dat je dat niet wilt......



En als jij in lingerie (lees: jarratels en poespas) een pose aanneemt terwijl hij net uit de badkamer komt en er gaat nog niets leven bij hem......dan zijn er 2 opties:



Hij heeft een probleem en moet er over willen praten

hij gaat vreemd.....



Tjah het blijft kiezen tussen 2 kwaden;-)



Good luck!
Alle reacties Link kopieren
Dertigmin,



Wat is er allemaal gebeurd bij jou?

(Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen)
quote:careca schreef op 19 februari 2009 @ 15:27:

En als jij in lingerie (lees: jarratels en poespas) een pose aanneemt terwijl hij net uit de badkamer komt en er gaat nog niets leven bij hem......dan zijn er 2 opties:



Hij heeft een probleem en moet er over willen praten

hij gaat vreemd.....





Nou, dat is wat mij betreft wel behoorlijk kort door de bocht.



Als hij niet onmiddelijk opgewonden wordt van je, dan kan dat aan van alles liggen. Bij ons ligt het zelfs wel eens aan de kat die 'm aan zit te staren of erger.



Maar heel waarschijnlijk ligt het aan een ingekakte relatie. En daar ben je toch echt beide verantwoordelijk voor.



Mijn man moet er gelukkig niet iedere keer over praten met mij als hij geen zin heeft. Zou daar zelf ook wel horendol van worden inmiddels dan.
Alle reacties Link kopieren
Of je duikt bij hem onder de douche, of je zorgt dat er een leuk diner klaarstaat als hij thuiskomt, of je neemt hem onverwachts mee uit eten, drappeer jezelf in een leuk pakje op bed, stuur je kind een weekend uit logeren, ga een weekend weg, praat met je man, geef aan hoe urgent het is en heb wat meer begrip voor hem (werk je zelf bijvoorbeeld, hoe lang zijn zijn dagen? ) maar ga níet naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linda197 schreef op 19 februari 2009 @ 15:11:



De drang om m'n ex-collega te ontmoeten blijft. (wil inderdaad niet zeggen dat er ook iets tussen ons gaat gebeuren, misschien doet een beetje mannelijke aandacht ook al wonderen)



Linda, je spreekt jezelf tegen in dit bericht. In je OP schrijf je

"wel weet ik dat als hij meer wil dat ik hem niet tegen houd."

En reken maar dat hij dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet dat ik mezelf tegen spreek.



Na alle verhalen en adviezen hier weet ik zelf nog niet eens zeker of ik wel ga, en als ik ga biedt ik misschien wel weerstand.



Daarbij wil het niet zeggen dat hij op meer uit is dat gezellig wat drinken.
Alle reacties Link kopieren
nou, gatverdamme, weet je wel wat voor soa' s je man kan bezorgen?
et was ook kort door de bocht bedoeld. Ik bedoelde ook niet instantly, maar de boodschap moet dan toch wel duidelijk zijn. Kaarsje aan......gezellig maken, duidelijk maken dat zij moeite wil doen. Massage geven na een zware dag werken etc etc......als hij dat afwijst dan denk ik toch echt dat er iets goed mis is...zie mijn eerdere 2 mogelijkheden.quote:Vl43inder schreef op 19 februari 2009 @ 15:34:

[...]





Nou, dat is wat mij betreft wel behoorlijk kort door de bocht.



Als hij niet onmiddelijk opgewonden wordt van je, dan kan dat aan van alles liggen. Bij ons ligt het zelfs wel eens aan de kat die 'm aan zit te staren of erger.



Maar heel waarschijnlijk ligt het aan een ingekakte relatie. En daar ben je toch echt beide verantwoordelijk voor.



Mijn man moet er gelukkig niet iedere keer over praten met mij als hij geen zin heeft. Zou daar zelf ook wel horendol van worden inmiddels dan.
quote:Linda197 schreef op 19 februari 2009 @ 15:41:

Ja ik weet dat ik mezelf tegen spreek.



Na alle verhalen en adviezen hier weet ik zelf nog niet eens zeker of ik wel ga, en als ik ga biedt ik misschien wel weerstand.



Daarbij wil het niet zeggen dat hij op meer uit is dat gezellig wat drinken.



Het zou mij verbazen als ie dat niet is eerlijk gezegd. Maar het zou best kunnen dat hij het in eerste instantie heel erg subtiel zou aanpakken.



Je kunt ook die tijd gebruiken om met je man iets te gaan doen wat jullie vroeger ook deden voordat jullie vader en moeder werden. Dan kom je misschien een beetje los van het vaste patroon dat jullie nu hebben.
Lieverd, koop een leuk speelpakje, het is nu uitverkoop (ik heb er vorige week 1 gescoord met 70 procent korting ), trek je hoge hakken erbij aan en sleur je man weg voor die tv.

Maar ik denk eigenlijk dat ons advies al te laat aan komt. Je bent er in gedachten al mee bezig en je wil er hier alleen maar verder over fantaseren. Ik hoop dat je huwelijk het overleeft.
Alle reacties Link kopieren
Misscien is het wat drinken? terwijl jij in je achterhoofd hebt zitten dat er eventueel iets zou kunnen onstaan tussen jullie...en dan toch nog er op ingaan? dat snap ik dan niet, dan vraag je er toch om...
quote:Linda197 schreef op 19 februari 2009 @ 15:41:

Ja ik weet dat ik mezelf tegen spreek.



Na alle verhalen en adviezen hier weet ik zelf nog niet eens zeker of ik wel ga, en als ik ga biedt ik misschien wel weerstand.



Daarbij wil het niet zeggen dat hij op meer uit is dat gezellig wat drinken.



Moeilijk hè? Je wilt het niet doen omdat je een gezin hebt, maar wel doen omdat jij ook telt en behoeftes hebt.

Ik weet hoe het voelt, ik heb ook voor zo'n keuze gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vreemd gegaan. Onder andere gebruikte ik jouw reden (Te weinig sex) als reden om vreemd te gaan.(En dat was nog een van de minst erge reden) Dit had ik nooit mogen doen.



Ik was te laf om te breken met mijn toemalige partner, waar ik alle redenen voor had. Toen alles uitkwam had hij een stok om mee te slaan en was er nog meer kapot dan wat er al kapot was. Onder andere MIJN eigenwaarde, mijn eigen ik. Want ja, zoals je hier uitgekotst wordt op het forum dat wordt je ook IRL.



Ook al heb jij je redenen, je bent er zelf bij. Dat was ik ook, maar ik liet me meeslepen in de armen van een andere man, die mijn problemen alleen maar erger maakte.



Naar mijn mening heb je 2 keuzes in je relatie. Of je gaat weg, regelt het goed voor je kind. Of je vecht voor je relatie met alle mogelijkheden.



In mijn geval was optie 2 niet mogelijk. Maakt ook niet uit waarom. Maar ik had meteen voor optie 1 moeten kiezen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
owe gutte gutte gut, Je man is lekker hard aan het werk voor jullie toekomst en dan ga jij hem even besodemieteren, waarom ga je niet eerst scheiden? Ow nee.. want dan heb je kans dat je alleenstaande moeder wordt. Je man heeft er aller recht op, om te weten waar die aan toe is met jou. als jij met jan en alle man wilt gaan neuken dan vind ik dat je je niet had moeten binden aan een man en dan ook nog eens een kind op de wereld brengt. Ik zou zeggen ga er lekker voor. mensen zoals jij komen zich zelf nog wel een keer tegen.
Alle reacties Link kopieren
Meid ik begrijp dat het gaat kriebelen als je aandacht van een andere man krijgt als je eigen man niet open staat voor meer spanning, of in elk geval jou de aandacht niet (meer) geeft die je nodig hebt/verdiend. Maar volgens mij is dat dus wel het probleem, het indutten van je eigen relatie. Ik zou het toch heel duidelijk maken aan je man dat je de intimiteit in jullie relatie mist en dat "het komt wel weer" geen oplossing is. Als hij zich er toch weer zo gemakkelijk vanaf wil maken dan kun je het balletje opgooien dat je de laatste tijd ook steeds meer aandacht van andere mannen krijgt en dat je daar niet onverschillig tegenover staat. Eens kijken of hij dan wat "actiever" wordt.
Dertigmin, klopt dat je IRL inderdaad uitgekotst wordt. Ben zelf ewl een beetje zo'n kotser momenteel zelfs (was meer aan de hand dan alleen vreemdgaan, zoals altijd).



Een stiekeme kotser eigenlijk want de andere partij wil niet dat andere mensen weten dat ik het weet. Ik heb dus een soort van ik-weet-wat-jij-geflikt-hebt-maar-ik-moet-net-doen-alsof-je-ok-bent-schijn-boulimia.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linda197 schreef op 19 februari 2009 @ 15:41:

Ja ik weet dat ik mezelf tegen spreek.



Na alle verhalen en adviezen hier weet ik zelf nog niet eens zeker of ik wel ga, en als ik ga biedt ik misschien wel weerstand.



.

Mooi!!! Je bent al een stapje verder! Je 'weet niet zeker of je gaat'. Dan gaan we nog even door met je overhalen echt niet te gaan.



Pabo en Christine Le Duc hebben gezellige pakjes die discreet bezorgd worden Snuffel daar maar eens rond online.
Alle reacties Link kopieren
En ook duidelijk aan hem vragen waarom hij geen "zin" meer heeft en of het soms aan jullie relatie ligt. Dat kan natuurlijk. Hij kan ook zijn issues hebben met jou.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 19 februari 2009 @ 15:58:

Dertigmin, klopt dat je IRL inderdaad uitgekotst wordt. Ben zelf ewl een beetje zo'n kotser momenteel zelfs (was meer aan de hand dan alleen vreemdgaan, zoals altijd).



Een stiekeme kotser eigenlijk want de andere partij wil niet dat andere mensen weten dat ik het weet. Ik heb dus een soort van ik-weet-wat-jij-geflikt-hebt-maar-ik-moet-net-doen-alsof-je-ok-bent-schijn-boulimia.Wil iets zeggen maar weet niet wat. Wat een kracht dat je het kunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaschenca schreef op 19 februari 2009 @ 15:57:

Meid ik begrijp dat het gaat kriebelen als je aandacht van een andere man krijgt als je eigen man niet open staat voor meer spanning, of in elk geval jou de aandacht niet (meer) geeft die je nodig hebt/verdiend. Maar volgens mij is dat dus wel het probleem, het indutten van je eigen relatie. Ik zou het toch heel duidelijk maken aan je man dat je de intimiteit in jullie relatie mist en dat "het komt wel weer" geen oplossing is. Als hij zich er toch weer zo gemakkelijk vanaf wil maken dan kun je het balletje opgooien dat je de laatste tijd ook steeds meer aandacht van andere mannen krijgt en dat je daar niet onverschillig tegenover staat. Eens kijken of hij dan wat "actiever" wordt.



Nou, dat vind ik heel stom om te zeggen: 'Ik krijg aandacht van andere mannen hoor, dus als ik het bij jou niet krijg, haal ik het wel bij een ander.' Wat moet je daar nou mee als man?

Als ik me kapot zou werken voor mijn vrouw en kind en zij zou met zo;n opmerking komen, zou ik woest worden! Terwijl hij hard werkt loopt zij te sjansen ofzo?

Neemt niet weg dat hij ook voor zijn relatie hard moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend is dat Vlin,



Het punt is dat het vreemdgaan de boventoon gaat voeren. Terwijl er altijd meer aan de hand is. Ik vind het zo'n gelul "Nee het overkwam me, mijn relatie is eigenlijk perfect". Bullshit. Je doet zoiets meestal niet zomaar.



Maar wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Ik ben IRL eerlijk over mijn verleden. Het is gebeurd, ik heb in een verschrikkelijke relatie gezeten en ik heb ervan geleerd.



Ik kan ook met de hand op mijn hart zeggen dat ik nooit meer zal vreemdgaan. Niet zozeer om de pijn die ik een ander aan doe, veel meer omdat je jezelf zo verlaagd.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:schaap1001 schreef op 19 februari 2009 @ 16:00:

[...]





Wil iets zeggen maar weet niet wat. Wat een kracht dat je het kunt.Valt wel mee hoor, het is niet mijn vent gelukkig die dat flikt. Wel iemand die ons erg na staat. Probleem is dat je dan zelf de sjaak bent omdat anderen om ons heen vinden dat wij 'degene die vreemd is gegaan en waarvan bijna niemand het weet' niet genoeg steunen....
quote:dertigmin schreef op 19 februari 2009 @ 16:02:

Vervelend is dat Vlin,



Het punt is dat het vreemdgaan de boventoon gaat voeren. Terwijl er altijd meer aan de hand is. Ik vind het zo'n gelul "Nee het overkwam me, mijn relatie is eigenlijk perfect". Bullshit. Je doet zoiets meestal niet zomaar.



Maar wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Ik ben IRL eerlijk over mijn verleden. Het is gebeurd, ik heb in een verschrikkelijke relatie gezeten en ik heb ervan geleerd.



Ik kan ook met de hand op mijn hart zeggen dat ik nooit meer zal vreemdgaan. Niet zozeer om de pijn die ik een ander aan doe, veel meer omdat je jezelf zo verlaagd.



Ja, vreemdgaan is lekker concreet he. Lekker makkelijk om te veroordelen. En eerlijk is eerlijk, het 'slachtoffer' heeft vaak ook een rol. Niet dat hij/zij vreemdgaan had kunnen voorkomen, maar hij/zij had ook de relatie levend kunnen houden. In een springlevende relatie is eigenlijk geen ruimte voor vreemdgaan lijkt me.



Ik vind het van de vreemdganger in mijn omgeving eigenlijk het ergst dat zelf het slachtoffer speelt, niet aan de relatie heeft gewerkt en haar partner ongeveer overal van heeft beschuldigd van wat ze zelf doet. Maar goed, wij weten dat dus, de rest niet.



Maar back to topic.



TO, wat zorgde er voor jullie kind voor dat de relatie springlevend bleef?
anoniem_656afa06231f5 wijzigde dit bericht op 19-02-2009 16:15
Reden: toevoeging
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven