Alternatief opspelden startnummer

14-09-2021 13:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 van mijn kinderen doen binnenkort mee aan een hardloopwedstrijd in een bepaald thema, hiervoor is kleding aangeschaft en ze moeten dan een startnummer dragen. Alleen omdat die kleding net nieuw gekocht is vind ik het enorm zonde om de startnummers met veiligheidsspelden vast te maken en gelijk al gaatjes er in te maken... is hier een (niet al te duur) alternatief voor? Zou bv van die pleister tape ook werken zonder lijmresten achter te laten? Het gaat om een uurtje dat het moet blijven zitten en polyester verkleedkleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het werkt met sportkleding, maar bij mijn werkgever hadden we kledingmagneetjes. Daarmee konden we grote naambordjes aan onze kleding vastmaken. Denk aan maatje A5
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
https://www.decathlon.nl/p/startnummerb ... gLm4PD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Oef, wat zullen ze het warm krijgen, is mijn eerste idee daarover ( polyester ademt niet).

Met haarspeldjes aan de onderkant vastklemmen? Of met kleine klemmetjes? het moet wel hardloop bestendig zijn. Die spelden maken maar kleine gaatjes trouwens en het gaat om verkleedkleren. Dat gaat snel stuk, want polyester rekt 0 mee.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
en magneetjes inderdaad

https://all4running.nl/all4running-star ... gK6gPD_BwE
Alle reacties Link kopieren
https://www.renmamaren.com/startnummer- ... -to-speld/

even naar beneden scrollen en dan vind je alternatieven
Alle reacties Link kopieren
Elastieken band heb ik helemaal niet aan gedacht! Dat kan ik zelf nog wel in elkaar knutselen denk ik, elastiek heb ik wel liggen van het nadien en dat is niet zo duur dus daar kan het dan wel aan vast gespeld worden.

Magneetjes ben ik dan weer bang dat ze er een kwijt raken. En ze gaan tegelijk dus dan ben ik alsnog weer 20 euro kwijt terwijl het maar 1 keer gebruikt wordt. Die kleren worden nog wel vaker gedragen denk ik, maar hardlopen doen ze eigenlijk verder nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hi MonaLisa,

Elastieken band werkt echt top (spreekt uit ervaring)! Het risico om het kwijt te raken wil je niet op zulke momenten :).
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
14-09-2021 14:01
Oef, wat zullen ze het warm krijgen, is mijn eerste idee daarover ( polyester ademt niet).

Met haarspeldjes aan de onderkant vastklemmen? Of met kleine klemmetjes? het moet wel hardloop bestendig zijn. Die spelden maken maar kleine gaatjes trouwens en het gaat om verkleedkleren. Dat gaat snel stuk, want polyester rekt 0 mee.
Ik denk dat 1 van de 2 het inderdaad warm zal krijgen want die heeft een lange broek, lange mouwen en nep spieren :rolling: , de ander een mouwloosjurkje dus daar zal het wel vallen. Het was hun keuze welke kleding ze wilde en dit is het geworden, ze zijn er vooralsnog erg blij mee en ik ook want ik weet zeker dat ze dit vaker zullen dragen. Overigens hebben beide setjes behoorlijk wat rek er in zitten en valt het met het ademen volgens mij wel mee. Ik ken vervelendere polyester stofjes dan dit

Haarklemmetjes/speldjes denk ik dat los zullen schieten tijdens het lopen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens niet echt een wedstrijd wedstrijd, evenement was misschien beter verwoord. Het gaat meer om mee doen en gezelligheid zijn dan winnen, een echte prijs is er niet. De kinderen zijn zelf ook pas 4 en 5, heel serieus rennen om de eerste te zijn zullen ze niet doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Naald en draad?
Kinderen groeien als kool. Volgend jaar past die verkleedkleding niet meer!
Doe eens normaal zoals alle andere ouders. Zal voor de kinderen leuk zijn als zij de enigen zijn die daar met een elastiek rond hun buik rondlopen. En dan knapt de elastiek of is ie te vast terwijl ze rondlopen. En zit het rugnummer nog niet vast aan hun kleding. En dan is er een behulpzame juf of ouder die zegt: ik zal jouw nummer wel eens goed vastdoen. En die prikt er een ferm gat in of niet het nummer op de kleding vast.

Je kan ook je kind de ganse tijd zijn rugnummer laten omhoog houden, dan komt er zeker niks aan de kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo vaak startnummers aan m’n loopshirts geprikt. Als je heel goed op zoek gaat dan zie je misschien nog een gaatje....maar daar is het sportkleding voor!
Gaatjes vallen echt niet op. Ik heb al honderden nummers vastgespeld bij mijn kinderen en mijzelf op polyester sportkleding en je ziet er niets van.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
14-09-2021 15:22
Kinderen groeien als kool. Volgend jaar past die verkleedkleding niet meer!
Doe eens normaal zoals alle andere ouders. Zal voor de kinderen leuk zijn als zij de enigen zijn die daar met een elastiek rond hun buik rondlopen. En dan knapt de elastiek of is ie te vast terwijl ze rondlopen. En zit het rugnummer nog niet vast aan hun kleding. En dan is er een behulpzame juf of ouder die zegt: ik zal jouw nummer wel eens goed vastdoen. En die prikt er een ferm gat in of niet het nummer op de kleding vast.

Je kan ook je kind de ganse tijd zijn rugnummer laten omhoog houden, dan komt er zeker niks aan de kleding.
Wat kan jij overdrijven zeg en er een gigantisch ding van maken.

Die kleding kan over een jaar nog prima gedragen worden, een jaar later schuift het een kind door binnen het gezin en kan het weer een tijd mee. Past niemand het meer thuis dan kan het naar kinderen van bekende of naar school. Juist als je er netjes mee om gaat kan dat allemaal prima en is er nog lang plezier van. Bij net nieuwe kleding gaatjes prikken is gewoon zonde, kleding kan namelijk prima een hele tijd mee als je er geen gekke dingen mee doet.

Zulk elastiek gaat om de borst niet om de buik en als ik het zelf maak zal het echt niet te strak zitten of binnen een uur kapot zijn. Ze zullen het vast ook niet verschikkelijk vinden als ze wel helemaal de enige zijn die dat zo hebben zitten, ik denk niet dat de kinderen daar op zullen letten laat staan dat ze er een ding van maken. Juffen zijn er niet, het is niet van of via school dus als ze er zijn zijn ze er met hun eigen kind. Behulpzame ouders die kennelijk allemaal een nietmachine in hun tas hebben zitten en in kinderen hun shirtjes gaan nieten zal vast ook wel mee vallen. Ik moet er zelf bij zijn dus als er iets is komen ze wel naar mij.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
14-09-2021 15:48
Ik heb zo vaak startnummers aan m’n loopshirts geprikt. Als je heel goed op zoek gaat dan zie je misschien nog een gaatje....maar daar is het sportkleding voor!
Maar het is hier dus juist geen sportkleding, het is verkleedkleding die 1 keer gedragen wordt tijdens een sport evenement. Inderdaad sport shirtjes thuis waarin ik het prima het gevonden en je het niet of nauwelijks zou zien alleen gaat dat hier in mijn ogen niet op. Ik denk dat het bij deze stof wel goed zichtbaar zou zijn en dat vind ik zonde. Het is echt een andere stof en je ziet bij het stiksel ook om de gaatjes met draad wit, bij het stiksel valt dat niet op omdat het draad er door heen zit maar ik vrees dat het dat wel doet als het alleen van een veiligheidsspeld is.

Het is zulke stof en dat is toch echt anders dan de sport/voetbal shirts die we hier hebben.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ALs ze er een uur in gaan rennen en spelen dan zal een klein speldenprikje ook niet veel meer uitmaken... zeker als ze denken dat ze Captain America zijn!
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
14-09-2021 18:58
ALs ze er een uur in gaan rennen en spelen dan zal een klein speldenprikje ook niet veel meer uitmaken... zeker als ze denken dat ze Captain America zijn!
Als ze er een uur in rennen en spelen denk ik dus niet dat het in deze stof een klein speldenprikje blijft. Maar ze hebben er heel veel zin in en vinden de elastieke band een goed idee, die maak ik morgen en daar spelden we dan het nummer op vast. Blijft dat niet lekker zitten kan ik het altijd nog alsnog op het pak spelden.
Volgens mij is dat kleding van goudbrokaat, als je zo een drama maakt van een speldenprik in de kleding.
Nooit meegemaakt!
Arme kinderen.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
14-09-2021 20:02
Volgens mij is dat kleding van goudbrokaat, als je zo een drama maakt van een speldenprik in de kleding.
Nooit meegemaakt!
Arme kinderen.
De enige die ergens een drama van maakt ben jij, echt heel vervelend hoe jij hier reageert.
Alle reacties Link kopieren
Een oude keycord vermaken tot taille band waar je het nummer aan kan spelden.
Alle reacties Link kopieren
Ducktape
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, dat is juist ideale stof om iets aan te spelden!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet toevallig een rol dubbelzijdige tape liggen? Dat werkt prima en trek je zo weer los. Pleistertape blijft niet goed zitten op gladde stof.

Of zo'n lichtgewicht rugzakje met koordjes (zo'n gymtasje), heb je er daar niet twee van liggen? Rugzakje omdoen en daarop het rugnummer spelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel zo'n heel simpel zakje, wij krijgen ze regelmatig als promotiemateriaal bij van alles en nog wat.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven