Hardlopen #7

03-02-2019 17:57 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die van hardlopen houdt (of wil gaan houden). Niveau, ervaring, aantal trainingen per week, of je marathons loopt of helemaal geen wedstrijden: het maakt niet uit, iedereen is welkom.
What a nuanced anxiety
lisbeth schreef:
17-01-2020 18:29
Helpt dat eten?
Ik merkte vorige week dat ik niet buiten adem was maar gewoon wat moe. Benen waren moe. Als je wat eet dan helpt dat of is dat gewoon een signaal van dit moet je nog effe oefenen
Kan beide.
Als je voor het eerste lange afstanden gaat lopen/opbouwend bent, voel je dat in je benen. Dat is kwestie van dat vaak genoeg doen/oefenen en genoeg rustdagen te hebben voor herstel.
Vandaag weer een loopanalyse laten doen.
Twijfelde tussen de asics glideride en de asics gel nimbus.
Op beide liep ik het beste.
Helaas toch weer herenschoenen nodig. Mijn schoenmaat is 42 maar van hardloopschoen maat 44, dit is dus steeds een herenvariant.
Helaas zijn de heremmodellen steeds wat te breed.
Maar deze zitten een stuk lekkerder dan de brooks ghost die ik had, die waren zo zwaar.
Het is deze geworden:

Afbeelding

Iemand bekend met deze variant?

Een lichte schoen maar veel demping.

De rideglide zaten steviger om voeten heen maar zijn stuk harder (en meer schokken.

Deze:

Afbeelding
Ziet er beide goed uit eviva, heb zelf geen ervaring met asics voor het hardlopen. Gebruik ze wel in de zaal. Balen dat je zo met de maten moet klooien. Kan me voorstellen dat te brede schoenen ook niet goed lopen.

Ik wilde op jullie voorgaande berichten nog reageren dat ik eigenlijk nooit last van mn darmen heb tijdens het hardlopen. Tot ik vanmorgen vroeg ging lopen. Ik had een duurloop op de planning van 14a15 km. Na 2 km kreeg ik al kramp en moest ik eigenlijk nr het toilet. Toch wel door kunnen lopen maar comfortabel was het niet. Zie het ook duidelijk aan tempo, was daarna gewoon niet meer ontspannen en relaxed aan het lopen dus veel tempo verschil. Volgende keer toch mr terug nr huis. Nadeel met kleine kinderen dat ze dan weer wakker kunnen worden. Was allang blij dat ik voor ze aan wakker was. Nou was mn man wel thuis hoor maar voor hem ook lekker om nog te kunnen slapen. Ben er sowieso weer achter gekomen dat ik geen ochtendloper ben. Had vandaag geen keuze. Het was vroeg lopen of niet. Dus dan maar vroeg. Gelukkig was het weer goed. Stuk beter dan de rest van de dag.
Koeiien: wat knap dat je al zo vroeg gaat lopen! Maar soms kan het niet anders inderdaad. Heb zelf ook 2 vrij kleine kinderen. Ben zelf echtttt geen ochtendmens, opstartproblemen :proud: , dus ik vind het dapper.
Hoe vroeg was het?
Train nu 2x per week op een avond meestal en op zondag.
Over 2 maanden gaat jongste naar school en hoop ik nog meer overdag te kunnen gaan trainen.
Balen van je wc probleem. Ik hoor dat vaker. Lijkt me niet fijn.

Vandaag voor het eerst samen met man getraind!
Wat gezellig en stuk minder saai als alleen.
We hebben de witte route in de domeinen gedaan. ✔
Loeizwaar want ben al die heuvels niet gewend.
45 minuten getraind en ongeveer 7 km afstand!
Nieuwe schoenen lopen heerlijk, geen pijntjes.
Gisteren kort en snel gedaan. 5 km waarvan drie gemiddeld rond de 5 per km. Maar dat hou ik niet de volle 5 km vol.

Vanochtend 10 km. Wilde proberen eens onder het uur te komen. Alleen mezelf het wat lastig gemaakt door wat pittige hellingen erin te duwen. Bovenaan de tweede moest ik dus effe uitblazen
Uiteindelijk 10 km in 1 uur en 3 minuten.
De volgende keer eens kijken hoe ik het vlak die qua tijd.

Vroeg rennen is ook niet zo mijn ding. In de zomer doe ik het wel eens om de hitte voor te zijn maar verder liever niet
Ook keurig Lisbeth.
Gaat je vast nog lukken dan!
Dat is mijn doel ook om dit jaar 10 km binnen uur te lopen.
Vorig jaar april 10 km in 1.02 uur gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Zondag de testrun gelopen voor de midwinter in Apeldoorn. Over twee weekjes de echte. Nog meer deelnemers?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Zo, sinds vanmiddag staat er 5.7 km. (interval) op de teller.

Ik heb mij opgegeven voor de halve tijdens de CPC. Wie doet er nog meer mee met deze geweldige loop?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Ik niet (en vorig jaar werd die afgelast, terwijl mijn loop niet ver van Den Haag verwijderd wel gewoon doorging) hoop dat die dit jaar wel doorgaat elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier kil en mistig. Vinden jullie dat ook zo'n fijn hardloopweer?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
21-01-2020 21:18
Het is hier kil en mistig. Vinden jullie dat ook zo'n fijn hardloopweer?
Nou eigenlijk niet. Heb door die mist lijkt wel minder longinhoud.

Ik hou meer van lopen in de regen of in de kou
Maechtje schreef:
21-01-2020 21:18
Het is hier kil en mistig. Vinden jullie dat ook zo'n fijn hardloopweer?
Fysiek geen last van de mist, ik wist niet dat mensen er last van kunnen hebben. Maar bij nader inzien had ik vanochtend toch mijn felgekleurde renshirt aan moeten trekken. Lopers met felle kleding zag ik van mijlenver aankomen door de mist, maar lopers die net als ik iets wits of zwarts aanhadden vielen helemaal weg. Ik ben daarom maar niet al te ver buiten de bebouwde kom gegaan vandaag met dat slechte zicht.

Het is gewoon een beetje net-niet weer. Niet zo koud om de handschoenen en warme tight aan te trekken, maar toch fris genoeg dat ik de eerste minuten met de handen in de mouwen loop. Ach, zo lang het niet hard waait...
Nee voor mij ook minder fijn weer. Het is hier ook best glad. Even kijken hoe laat ik vanavond thuis ben of ik nog een rondje ga
De kinderen hebben toetsweek dus omdat we morele steun geven minder tijd om lange stukken te rennen. Vandaar gisteren en vandaag maar op tempo getraind. Vandaag wel voor het eerst 5 km in 29 minuten gelopen.
Ik ben er wel trots op. Ik merk dat ik steeds sneller kan lopen en dit ook langer volhoudt
Normaal zit ik op 32 minuten ofzo
Mooi tempo Lisbeth! Dan gaat die 10 binnen het uur ook wel lukken. :cheer:

Ik heb vandaag 10 km gelopen in 1.02 uur.
Best blij met de afstand, dat was alweer een jaar geleden.
Nu nog mijn doel behalen om het binnen het uur te rennen. 🏃
Hopelijk dit jaar.
Ik hoop dat dit haalbaar is, want ik zat niet op 100 procent van mijn kunnen en was te langzaam gestart (ik startte op tempo 6.28 min per km) omdat ik niet wist welk tempo ik kon volhouden gedurende 10 km.
Aan het einde kon ik nog makkelijk wat eindsprinten doen van 5 min per km.
Maar ik besef ook dat 2 min eraf nog best veel is.
Dus ben benieuwd of ik mijn doel ga bereiken.
Ik vind het een mooi tempo Eviva ik denk dat het je wel gaat lukken

Ik merk dat in bij sneller lopen nog wat onregelmatig loop. Als ik langzamer loop kan ik een ritme vinden en dan doorlopen.
Vanochtend rende ik wat wisselvallig en dat is vermoeiend vind ik
Het is echt zoeken he Lisbeth wat het tempo is dat je gedurende 10 km kan volhouden. Soms start je te langzaam, soms te hard.
Ik denk dat het jou ook gaat lukken!
Ik loop inmiddels 5 km, heel makkelijk eigenlijk. Merk dat ik echt ook nog wel veel verder zou kunnen. Tempo moet ik matigen, als ik te hard loop, voel ik dat meteen in mijn schenen. Ik zorg nu voor voldoende rustdagen tussendoor, en masseer mijn kuiten dagelijks goed los. Dat lijkt wel te werken; het wordt heel langzaam minder.
Conditie is het probleem niet, maar heb nu wel snel last van stijve spieren, ook tijdens het lopen. Denk dat ik eens ga kijken om mijn warming up uit te breiden.

Vind het echt heerlijk om nu een wat groter rondje door de stad te maken, vanavond weer.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
25-01-2020 13:22
Ik loop inmiddels 5 km, heel makkelijk eigenlijk. Merk dat ik echt ook nog wel veel verder zou kunnen. Tempo moet ik matigen, als ik te hard loop, voel ik dat meteen in mijn schenen. Ik zorg nu voor voldoende rustdagen tussendoor, en masseer mijn kuiten dagelijks goed los. Dat lijkt wel te werken; het wordt heel langzaam minder.
Conditie is het probleem niet, maar heb nu wel snel last van stijve spieren, ook tijdens het lopen. Denk dat ik eens ga kijken om mijn warming up uit te breiden.

Vind het echt heerlijk om nu een wat groter rondje door de stad te maken, vanavond weer.
Wat betreft stijve spieren; Idd warmin up, cooling down maar kijk ook eens naar je vitamine en minerale inname.
Had hier vroeger ook altijd last van en sinds ik magnesium extra gebruik is dit over.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth wat fijn om z'on enorme vooruitgang gemaakt te hebben.

Vanmorgen een lange duurloop gedaan. nog maar even goed genoten van het vrijwel windstille weer. Dat is na morgen over begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren stond er 1 1/2 uur op mijn programma. 13 km. Lekker gelopen zonder muziek, puur op gevoel. Love it...
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 08-02-2020 17:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ervaring met compressie kousen maar ik had geen scheenbeen klachten. Ik ben ze gaan gebruiken omdat de belastbaarheid dan groter zou zijn en het herstel sneller zou gaan. Mijn ervaring is inderdaad dat sinds ik (nu al jaren) met compressie kousen loop de belastbaarheid veel groter is. Ik heb de omvang flink op kunnen voeren en voorheen had ik na een wedstrijd of een intensieve training nogal eens last 's nachts van onrustige benen. Dat ik heb ik met de compressie kousen zelden tot nooit.
Zelf goede ervaringen met Herzog en Cepp. Comrpessport is al weer een stuk minder en kousen van decathlon en de lidl zijn in mijn beleving niet veel meer dan beenwarmers. Goedkopere merken hebben vaak ook nauwelijks verschillende maten terwijl de compressie natuurlijk wel goed verdeeld moet zijn.
zaterdag een lange duurloop gedaan van 31,5km, gisteren een tempoloop van 14km en vandaag een wisselduurloop van 23km. Heb dus morgen wel een rustdag verdient. Komt goed uit want dan heb ik een lange werkdag.
Weer viel vandaag nog alles mee.
Baukje, ik vraag me serieus af waar je de tijd vandaan haalt. :-o
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen schrijven. Ik loop sinds kort ook weer hard naast mijn andere sporten. Dit heb ik weer opgepakt omdat ik redelijk wat obstacle/trail runs doe. Ben me nu aan het voorbereiden voor een trail run op 8 februari. Zijn er nog meer obstacle/trail runners?

Vandaag 7,7 km gedaan, ging erg lekker. Langer dan dat vind ik lastig merk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven