2 honden, 1 bench
dinsdag 24 december 2013 om 08:57
Eind januari krijgen wij een 2e puppy (een Boomertje) We hebben al een Beagle van 8 maanden. Nu hebben we een hele ruime Bench en als de pup wat groter is en ze goed aan elkaar gewend zijn, wil ik ze eigenlijk samen in 1 bench. Heeft iemand hier (negatieve of positieve) ervaringen mee. Het zijn overigens beide reutjesen castreren is een optie.
dinsdag 24 december 2013 om 09:01
Hoe lief en leuk je honden ook met elkaar zijn, ik zou het risico niet nemen dat er bij één van de twee een 'knopje om gaat' en ze elkaar in die bench te lijf gaan. Dan is het leed niet te overzien.
Ik zou ze dus niet in één bench stoppen.
Ik zou ze dus niet in één bench stoppen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
dinsdag 24 december 2013 om 09:05
Niet doen natuurlijk. Een bench moet een veilige plek zijn voor een hond waarhij zich rustig terug kan trekken.
Straks wil jouw oudst hond slapen, zit die pup de hele tijd aan zijn oren te trekken.
En 't is natuurlijk ook hartstikke gevaarlijk. wat als ze ruzie krijgen, ze kunnen niet uit elkaar gaan.
Straks wil jouw oudst hond slapen, zit die pup de hele tijd aan zijn oren te trekken.
En 't is natuurlijk ook hartstikke gevaarlijk. wat als ze ruzie krijgen, ze kunnen niet uit elkaar gaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
dinsdag 24 december 2013 om 09:16
Je moet deze twee niet samen in de bench doen want ze zijn nog niet vertrouwd met elkaar.
En later zou in principe de bench niet meer nodig moeten zijn, dus hoeven ze er geen van tweeen meer in. De bench gebruik ik alleen voor de begin periode als ze nog niet zindelijk zijn, en als ik nog niet zeker weet of ze de boel vernielen als ik even weg ben. Verder heb ik geen bench nodig.
En later zou in principe de bench niet meer nodig moeten zijn, dus hoeven ze er geen van tweeen meer in. De bench gebruik ik alleen voor de begin periode als ze nog niet zindelijk zijn, en als ik nog niet zeker weet of ze de boel vernielen als ik even weg ben. Verder heb ik geen bench nodig.
dinsdag 24 december 2013 om 09:54
En sowieso, als je geen kwaad bloed wil zetten tussen die twee vanaf het begin...die bench is namelijk het territorium, het veilige plekje van je huidige hond. Die zal het niet gaan waarderen als hij zijn territorium ineens moet gaan delen met een hyperactieve pup.
Maar jeetje, dit kun je toch hopelijk ook allemaal zelf wel bedenken?
Zo niet, dan weet je dus blijkbaar niet waar je aan begint.
Maar jeetje, dit kun je toch hopelijk ook allemaal zelf wel bedenken?
Zo niet, dan weet je dus blijkbaar niet waar je aan begint.
dinsdag 24 december 2013 om 09:57
quote:kettle schreef op 24 december 2013 @ 09:56:
[...]
Sowieso, met een beagle van 9 maanden een pup erbij?Ja inderdaad. Die Beagle (ook niet de makkelijkste hond én reu) zit lekker in z'n puppypubertijd...en begint nu de hormoontjes te ontwikkelen, met het bijbehorende macho gedrag.
[...]
Sowieso, met een beagle van 9 maanden een pup erbij?Ja inderdaad. Die Beagle (ook niet de makkelijkste hond én reu) zit lekker in z'n puppypubertijd...en begint nu de hormoontjes te ontwikkelen, met het bijbehorende macho gedrag.
dinsdag 24 december 2013 om 11:18
quote:Cateautje schreef op 24 december 2013 @ 09:25:
Ik ben antibench, dus..............
Mee eens.
Ik heb 2 honden en geen bench, Gaat prima!
Vind het belachelijk om zo'n beest op te sluiten en als je veel weg bent iedere dag moet je geen hond nemen. En gebruiken om zindelijk te maken is ook een vreemd en gemakzuchtig argument. En ja, toen ze puppy waren en de tandjes gingen wisselen zijn er in het begin wat tafelpoten beknabbeld. Was zo opgelost door ze extra kauwmateriaal te geven en de meubels tijdelijk in te smeren.
Ik ben antibench, dus..............
Mee eens.
Ik heb 2 honden en geen bench, Gaat prima!
Vind het belachelijk om zo'n beest op te sluiten en als je veel weg bent iedere dag moet je geen hond nemen. En gebruiken om zindelijk te maken is ook een vreemd en gemakzuchtig argument. En ja, toen ze puppy waren en de tandjes gingen wisselen zijn er in het begin wat tafelpoten beknabbeld. Was zo opgelost door ze extra kauwmateriaal te geven en de meubels tijdelijk in te smeren.
dinsdag 24 december 2013 om 11:21
Als je twee honden in 1 bench wil stoppen, dan is duidelijk dat je geen verstand van honden hebt.
En dat vind ik eigenlijk ook van een tweede pup nemen als de eerste in de pubertijd komt. 2 pups kun je samen opvoeden en een wat ouder hondje kan helpen om de eerste op te voeden. Maar een puber (die alles vergeet wat hij eerder leerde en continue grenzen gaat testen) is wel zo ongeveer het slechtste voorbeeld dat je voor een pup kunt hebben. En de kans is erg groot dat hij op een gegeven moment niets van de uk moet hebben (want jaloers, machogedrag, enz).
Kortom, het minste wat je kunt doen is elke hond een eigen plekje gunnen.
En dat vind ik eigenlijk ook van een tweede pup nemen als de eerste in de pubertijd komt. 2 pups kun je samen opvoeden en een wat ouder hondje kan helpen om de eerste op te voeden. Maar een puber (die alles vergeet wat hij eerder leerde en continue grenzen gaat testen) is wel zo ongeveer het slechtste voorbeeld dat je voor een pup kunt hebben. En de kans is erg groot dat hij op een gegeven moment niets van de uk moet hebben (want jaloers, machogedrag, enz).
Kortom, het minste wat je kunt doen is elke hond een eigen plekje gunnen.
dinsdag 24 december 2013 om 11:22
Nee. Een open bench is geen probleem, dat zoeken ze zelf wel uit. Maar een bench die je dicht wilt doen kan ABSOLUUT niet met twee of meer honden. Ze kunnen geen kant op bij een correctie of angst of ruzie. Echt niet doen, dit kan eventjes goed gaan maar als het mis gaat gaat het helemaal mis. Een bench is bedoeld als een veilige plek.
dinsdag 24 december 2013 om 11:44
Waarom in godesnaam zou je twee honden onder de 1 jaar oud willen hebben? Dat is echt een razend slecht idee. Als ik de fokker van de tweede hond was zou ik je die niet eens verkopen in deze omstandigheden.
Doe jezelf en de honden een lol en wacht nog minstens een jaar.
Als je een stabiele volwassen hond hebt lopen maakt dat het opvoeden van een pup makkelijker. De volwassen hond zal namelijk een soort van 'meeopvoeden'. Ook zal de pup het brave gedrag van de oudere hond imiteren.
Heb je een puber rondlopen dan gebeurt juist het tegenovergestelde; ze kunnen heel erg naar elkaar toe trekken om samen kattekwaad uit te vreten. Het is echt een erg slecht plan. Wacht tot je beagle minstens 2 jaar oud is, dat is veel makkelijker en leuker.
Doe jezelf en de honden een lol en wacht nog minstens een jaar.
Als je een stabiele volwassen hond hebt lopen maakt dat het opvoeden van een pup makkelijker. De volwassen hond zal namelijk een soort van 'meeopvoeden'. Ook zal de pup het brave gedrag van de oudere hond imiteren.
Heb je een puber rondlopen dan gebeurt juist het tegenovergestelde; ze kunnen heel erg naar elkaar toe trekken om samen kattekwaad uit te vreten. Het is echt een erg slecht plan. Wacht tot je beagle minstens 2 jaar oud is, dat is veel makkelijker en leuker.
Zeg maar Spijker.