2 honden, 1 bench

24-12-2013 08:57 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind januari krijgen wij een 2e puppy (een Boomertje) We hebben al een Beagle van 8 maanden. Nu hebben we een hele ruime Bench en als de pup wat groter is en ze goed aan elkaar gewend zijn, wil ik ze eigenlijk samen in 1 bench. Heeft iemand hier (negatieve of positieve) ervaringen mee. Het zijn overigens beide reutjesen castreren is een optie.
quote:coccinella schreef op 24 december 2013 @ 13:07:

[...]

Bla bla bla.....En zoals verwacht negeer je mijn geherformuleerde vraag.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Oké 2e bench is besteld. Inderdaad dom dat ik niet aan terretoriumdrang heb gedacht.
quote:renate73 schreef op 24 december 2013 @ 15:47:

Oké 2e bench is besteld. Inderdaad dom dat ik niet aan terretoriumdrang heb gedacht.Waarom een 2e bench besteld en niet even wachten met een 2e pup erbij? Je gaat je handen zo vol hebben aan een pup plus een puber. Je doet iedereen echt een groter plezier als je nu geen tweede hond neemt.
Zeg maar Spijker.
Om te beginnen zou ik de pup niet bij de beagle in de bench doen; je pup moet nog veel leren en je beagle is aan het puberen. Misschien kan het later wel, maar dat weet je vooraf niet.

Bij mij staan meerdere benches, waar ze in mogen kruipen of niet. Alleen als ze erg nat of vies zijn, doe ik een tijdje de deurtjes van de bench dicht. Maar dat is altijd na een lange boswandeling waarin mijn dames zich niet echt als dames gedragen, maar compleet onder de modder terug komen. Na zo'n survivaltocht slapen ze toch en maakt het voor hen niet uit waar ze liggen.

Het verbaasd me wel dat je schrijft dat je verstand van honden hebt, maar in je openingspost spreekt over een 'Boomertje'.

Boomers bestaan niet. Een 'boomer' is een kruising tussen twee kleine rassen en is door broodfokkers 'boomer' genoemd.

Is je (brood)fokker aangesloten bij het VBK? Dat is namelijk een vereniging opgericht door broodfokkers en malafide hondenhandelaren. Als je van honden houdt, blijf i=je daar ver bij uit de buurt.

Daarnaast is het, in mijn beleving, veel te vroeg om er een pup bij te nemen. Zie eerst je beagle maar eens volwassen te krijgen. Twee jaar leeftijd tussen twee honden is beter, zeker voor iemand met zo weinig ervaring.
Mijn hond heeft als pup e'e'n nacht in een bench geslapen omdat ik bang was dat ze op het bed zou springen en dan zou vallen, ze was nogal onstuimig. 's Nachts bleef ze toen met een pootje tussen de tralies van het onding steken, ijselijk gegil. Bench ingeklapt, mevrouw had geen probleem met het bed dus de bench verhuisde naar de kelder en later naar een buurvrouw die een sloper in huis had gehaald. Ik vind een bench eerlijk gezegd een overbodig onding.
verba volant, scripta manent.
quote:snowdogs schreef op 25 december 2013 @ 10:51:

Om te beginnen zou ik de pup niet bij de beagle in de bench doen; je pup moet nog veel leren en je beagle is aan het puberen. Misschien kan het later wel, maar dat weet je vooraf niet.

Bij mij staan meerdere benches, waar ze in mogen kruipen of niet. Alleen als ze erg nat of vies zijn, doe ik een tijdje de deurtjes van de bench dicht. Maar dat is altijd na een lange boswandeling waarin mijn dames zich niet echt als dames gedragen, maar compleet onder de modder terug komen. Na zo'n survivaltocht slapen ze toch en maakt het voor hen niet uit waar ze liggen.

Het verbaasd me wel dat je schrijft dat je verstand van honden hebt, maar in je openingspost spreekt over een 'Boomertje'.

Boomers bestaan niet. Een 'boomer' is een kruising tussen twee kleine rassen en is door broodfokkers 'boomer' genoemd.

Is je (brood)fokker aangesloten bij het VBK? Dat is namelijk een vereniging opgericht door broodfokkers en malafide hondenhandelaren. Als je van honden houdt, blijf i=je daar ver bij uit de buurt.

Daarnaast is het, in mijn beleving, veel te vroeg om er een pup bij te nemen. Zie eerst je beagle maar eens volwassen te krijgen. Twee jaar leeftijd tussen twee honden is beter, zeker voor iemand met zo weinig ervaring.

Fijn, dat je het automatisch over een broodfokker hebt. Ik ben bij het nestwezen kijken en de fokker, heeft ook nog een kennel waar ze andere rassen fokt. De pup groeit op in een gezellige woonkeuken. De pup die ik krijg is een kruising Maltezer x shih-zu.(dus een Boomer)

Ik heb overigens al mijn hele leven honden, dus weinig ervaring, lijkt me niet.

Hoe je niets zeggende oordeel dus lekker voor je.
quote:Spijk-er schreef op 24 december 2013 @ 17:39:

[...]

Waarom een 2e bench besteld en niet even wachten met een 2e pup erbij? Je gaat je handen zo vol hebben aan een pup plus een puber. Je doet iedereen echt een groter plezier als je nu geen tweede hond neemt.

Dit.

Iedereen die maar een heel klein beetje verstramd heeft van honden weet dat je minimaal 1,5 jaar er tussen moet hebben qua leeftijd.

En een bastaard komt niet van een fokker, maar van marktplaats. Een fokker fokt namelijk geen bastaards.
Wat lees ik nu toch adviezen om nog geen tweede hond erbij te nemen?

Ik heb - net als TO - mijn tweede pup erbij gekregen toen eerste hond een maand of 7 was. Ik vond het absoluut niet lastig.

Als je een 'puber' enthousiaste jonge hond hebt, ben je toch wel bezig met opvoeden, daar kan nog best een pup bij. Bovendien wil je ze toch beiden hetzelfde leren? Ik vond het juist wel handig: pup leerde automatisch mee en andersom werd de grootste meteen nog eens herinnerd aan wat hij zelf ook al had geleerd.

En dat honden niet in een bench horen want 'het is hun natuur niet'? Het hangt er maar van af hoe je die bench gebruikt. Veel honden zoeken zelf in huis een plek waar ze even rustig en ongestoord en beschermd kunnen liggen. Als je een bench hebt, zie je vaak dat ze die zelf opzoeken daarvoor. Zou dat hun natuur zijn?
quote:[message=15577583,noline]Zusenzoo schreef op 25 december 2013 @ 11:38

En een bastaard komt niet van een fokker, maar van marktplaats. Een fokker fokt namelijk geen bastaards.[/quote]

Dus als iemand een kruising fokt, naast zijn rashondenfokkerij, omdat ze graag een nestje willen van hun hond, is hij op eens geen fokker meer?
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 11:23:

[...]

Fijn, dat je het automatisch over een broodfokker hebt. Ik ben bij het nestwezen kijken en de fokker, heeft ook nog een kennel waar ze andere rassen fokt. De pup groeit op in een gezellige woonkeuken. De pup die ik krijg is een kruising Maltezer x shih-zu.(dus een Boomer)

Hoe je niets zeggende oordeel dus lekker voor je.

Nogmaals; Boomers bestaan niet.

Een kruising is een kruising, in wat voor combi's dan ook. Een kruising wordt nooit een ras. Als dat volgens jouw bescheiden mening anders is, zou ik me maar eens goed inlezen.

Een erkende fokker zal 1 hooguit 2 rassen met stamboom fokken.

Een fokker die meerdere rassen fokt is vaak een broodfokker. Als de toekomstige pupkoper naar het nest komt kijken, halen ze het nestje even naar de gezellige woonkeuken. Zodra je het erf af bent verdwijnen ze weer naar de koude schuur. Dat is hoe broodfokkers werken.

Ik zeg niet dat jouw handelaar ook een broodfokker is, maar google even naam/adres/telefoonnummer en plaats (Huissen, Loosbroek, Berlicum, Mariaheide/Veghel, St.Oedenrode, Lithoijen om maar wat plaatsen met broodfokkers in alleen nog maar Noord-Oost Brabant te noemen) van 'jouw' vermeerderaar en je zult misschien versteld staan.
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 11:23:

Een goede fokker fokt maar met 1 à 2 rassen, daar het nml. al heel veel tijd kost, om alle ins en outs van alle voorouders en nakomelingen te vinden/onderzoeken en bij te houden.

Dat veel vertrouwen zou ik niet hebben in degene waar jij je hond haalt.

@renate73, je hele leven honden hebben, zegt echt niet zoveel.

Ook denk ik niet dat jij als kind al honden opgevoed hebt.

Ik vind het trouwens altijd apart als mensen zeggen dat ze er een "puppy" bij krijgen. Waarom zegt men niet dat men er een "hond" bij krijgt (en dan als aanvulling dat het nog een pup is)? Is het omdat men alleen het schattige van een puppy ziet en nog niet denkt aan het ouder worden ervan en wat er bij komt kijken?

@coccinella, het gaat goed tot het een keer fout gaat. Je pup wordt ouder en de onderlinge verhoudingen tussen de twee kunnen veranderen. Wat als er iets is en één van de twee wil vluchten, wat dus niet kan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar jouw honden krijgen de kans niet eens, daar de ruimte beperkt is.

Ik heb een hekel aan het vele en langdurige verkeerde bench kooi gebruik. Met tijd en aandacht is dat nml. helemaal niet nodig.

Voor de kooi gebruikers, houdt jullie hond de halsband ook om in die kooi? Zo ja, dan zou ik die voortaan maar afdoen als je hond je lief is.
quote:snowdogs schreef op 25 december 2013 @ 13:23:

[...]

Nogmaals; Boomers bestaan niet.

Een kruising is een kruising, in wat voor combi's dan ook. Een kruising wordt nooit een ras. Als dat volgens jouw bescheiden mening anders is, zou ik me maar eens goed inlezen.

Een erkende fokker zal 1 hooguit 2 rassen met stamboom fokken.

Een fokker die meerdere rassen fokt is vaak een broodfokker. Als de toekomstige pupkoper naar het nest komt kijken, halen ze het nestje even naar de gezellige woonkeuken. Zodra je het erf af bent verdwijnen ze weer naar de koude schuur. Dat is hoe broodfokkers werken.

Ik zeg niet dat jouw handelaar ook een broodfokker is, maar google even naam/adres/telefoonnummer en plaats (Huissen, Loosbroek, Berlicum, Mariaheide/Veghel, St.Oedenrode, Lithoijen om maar wat plaatsen met broodfokkers in alleen nog maar Noord-Oost Brabant te noemen) van 'jouw' vermeerderaar en je zult misschien versteld staan.

Deze fokker fokt idd 2 rassen, haar dochter heeft een Boomertje, ook al mag dat volgens jou niet zo genoemd worden, en die wilde ook graag een nestje. Lijkt me sterk, dat ze de werpbox, speciaal voor ons in de bijkeuken had gezet.

Maar als jij alle mensen, die toevallig 2 rassen kruisen, broodfokker wil noemen, dan doe je dat toch lekker, maar val mij daar niet mee lastig.
ik fok zelf ook heel af en toe een nestje, zou zelf nooit een pup verkopen aan iemand die een pup van 8 maanden oud heeft, wacht met een tweede hond tot de hond volwassen is en een goed voorbeeld kan zijn voor de pup, met een tweede hond erbij trekken ze als het goed is toch heel veel met elkaar op . twee reutjes maakt niet uit, is een betere combi als een teef en een teef, maar een fokker die ook andere rassen fokt in een kennel en nestje groeit op in gezellige woonkamer dan gaan mijn alarmbellen wel af waarschijnlijk ff in de gezellige kamer geplaatst om kennis te maken, om vervolgens weer in een schuur geplaatst te worden, krijg je vaak foto's e.d.??? ik heb zelf 1 bench staan en daar gaan weleens meerdere honden tegelijkertijd in liggen maar die blijft open..
Naast die van mij zijn er meerdere reacties waaruit blijkt dat e.e.a. niet betrouwbaar over komt.

Maar jouw besluit staat vast en alle waarschuwingen sla je in de wind. Sterker nog, je voelt je aangevallen en staat niet open voor kritiek. Daarnaast kom je niet met concrete aanwijzingen die mij op andere gedachten zouden kunnen brengen.

Hieruit concludeer ik logischerwijs dat je nogal onwetend bent op het gebied van honden fokken, verhandelen, houden en aanschaffen.

Mijn professie bevindt zich op het gebied van o.a. honden. In deze hoedanigheid wil ik je enkel van adviezen voorzien op het gebied van de aanschaf en het houden van honden.

Dagelijks krijg ik te maken met mensen die ter goeder trouw een pup kopen op een adres waarvan ik binnen twee minuten weet of het oke is of niet.

Jammer dat je niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen van kenners. Je had me ook het hemd van het lijf kunnen/mogen vragen om zo te achterhalen of je op een betrouwbaar adres je aankoop gaat doen. Dit kan je veel ellende, verdriet en geld besparen.

Dat is jouw tekortkoming, niet die van mij.

Wie niet horen wil...
quote:Wie niet horen wil...Alleen jammer dat er in dit geval ook twee honden onder lijden.
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 15:07:

[...]

Deze fokker fokt idd 2 rassen, haar dochter heeft een Boomertje, ook al mag dat volgens jou niet zo genoemd worden, en die wilde ook graag een nestje. Lijkt me sterk, dat ze de werpbox, speciaal voor ons in de bijkeuken had gezet.

Maar als jij alle mensen, die toevallig 2 rassen kruisen, broodfokker wil noemen, dan doe je dat toch lekker, maar val mij daar niet mee lastig.

Toch klopt wel alles wat Snowdogs zegt.

Een boomer bestaat niet. Het is een verzamelnaam voor alles wat er aan hond fluffy uit ziet. Tegenwoordig vaak kruisingen met shi tzu of maltesers.

En alles wat geld verdient aan lukraak fokken (en dat is ook zo in dit geval) valt onder de verzamelnaam broodfokker.
quote:marion1970 schreef op 25 december 2013 @ 15:28:

ik fok zelf ook heel af en toe een nestje, zou zelf nooit een pup verkopen aan iemand die een pup van 8 maanden oud heeft, wacht met een tweede hond tot de hond volwassen is en een goed voorbeeld kan zijn voor de pup, met een tweede hond erbij trekken ze als het goed is toch heel veel met elkaar op . twee reutjes maakt niet uit, is een betere combi als een teef en een teef, maar een fokker die ook andere rassen fokt in een kennel en nestje groeit op in gezellige woonkamer dan gaan mijn alarmbellen wel af waarschijnlijk ff in de gezellige kamer geplaatst om kennis te maken, om vervolgens weer in een schuur geplaatst te worden, krijg je vaak foto's e.d.??? ik heb zelf 1 bench staan en daar gaan weleens meerdere honden tegelijkertijd in liggen maar die blijft open..Waar zeg ik dat ze gefokt worden in een kennel, ik zei dat ze een kennel hadden, de honden liepen gewoon los in woonkeuken bij de pups (1 drachtige hond) en de rest liep los op het terrein.
quote:snowdogs schreef op 25 december 2013 @ 17:02:

Naast die van mij zijn er meerdere reacties waaruit blijkt dat e.e.a. niet betrouwbaar over komt.

Maar jouw besluit staat vast en alle waarschuwingen sla je in de wind. Sterker nog, je voelt je aangevallen en staat niet open voor kritiek. Daarnaast kom je niet met concrete aanwijzingen die mij op andere gedachten zouden kunnen brengen.

Hieruit concludeer ik logischerwijs dat je nogal onwetend bent op het gebied van honden fokken, verhandelen, houden en aanschaffen.

Mijn professie bevindt zich op het gebied van o.a. honden. In deze hoedanigheid wil ik je enkel van adviezen voorzien op het gebied van de aanschaf en het houden van honden.

Dagelijks krijg ik te maken met mensen die ter goeder trouw een pup kopen op een adres waarvan ik binnen twee minuten weet of het oke is of niet.

Jammer dat je niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen van kenners. Je had me ook het hemd van het lijf kunnen/mogen vragen om zo te achterhalen of je op een betrouwbaar adres je aankoop gaat doen. Dit kan je veel ellende, verdriet en geld besparen.

Dat is jouw tekortkoming, niet die van mij.

Wie niet horen wil...Volgens mij ben jij degene die er vanuit gaat, dat ik de fokker niet gecheckt hebt, wie heeft er nu een tekortkoming. Ga lekker tegen een ander zeuren, ik heb heus niet de eerste de beste pup uitgezocht.
@renate

Je vraagt hier om advies en vervolgens weet je alles beter en ben je ontzettend eigenwijs. Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend, als je van niemand iets aan wilt nemen? Om te rellen soms? Zo komt je topic nu wel over namelijk.
quote:NummerZoveel schreef op 25 december 2013 @ 21:16:

@renate

Je vraagt hier om advies en vervolgens weet je alles beter en ben je ontzettend eigenwijs. Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend, als je van niemand iets aan wilt nemen? Om te rellen soms? Zo komt je topic nu wel over namelijk.Volgens mij vroeg ik advies over het wel of niet in 1 bench kunnen van 2 honden, dat advies heb ik ook opgevolgd, 2e bench besteld. Ik heb niemand gevraagd of het verstandig is een 2 hond te nemen als de eerste pas 8 maanden is, of dat het verstandig is, om een hond te kopen, van een gekruist, ras. Die gefokt is door een erkende fokker, maar waarvan de dochter graag een keer een nestje wou van haar eigen hondje. Dus nee niet om te rellen, maar gewoon, omdat sommige vinden, dat hun meening over dingen waar ze niet de juiste info over hebben, de juiste is.
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 21:12:

ik heb heus niet de eerste de beste pup uitgezocht.

Eigenlijk wel, want je neemt gewoon een gok, want wat weet je nu eigenlijk van de ouders, laat staan de vele voorouders.

@renate, je wil het misschien niet horen/inzien, maar ik denk dat je meer hebt aan onze kritische noten, dan aan het "oh en ah wat leuk".

De hond die je nu hebt is 8 maanden en begint aan de puberteit, dat vergt aandacht. Daar ook nog een pup bij opvoeden, dan moet je de tijd wel hebben.

Ik zou zeggen, geniet van de hond die je nu al hebt en zorg dat die goed stabiel is en ga dan eventueel voor een tweede hond erbij.

Met/aan één hond kun je ook veel plezier beleven en er is genoeg te doen qua hondenactiviteiten.
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 21:24:

[...]

Volgens mij vroeg ik advies over het wel of niet in 1 bench kunnen van 2 honden, dat advies heb ik ook opgevolgd, 2e bench besteld. Ik heb niemand gevraagd of het verstandig is een 2 hond te nemen als de eerste pas 8 maanden is, of dat het verstandig is, om een hond te kopen, van een gekruist, ras. Die gefokt is door een erkende fokker, maar waarvan de dochter graag een keer een nestje wou van haar eigen hondje. Dus nee niet om te rellen, maar gewoon, omdat sommige vinden, dat hun meening over dingen waar ze niet de juiste info over hebben, de juiste is.

Maar dan hoef je je toch niet zo aangevallen te voelen, renate? De praktijken die geschetst worden, komen helaas al te vaak voor. Het is toch alleen maar goed dat mensen je daarop wijzen, stel dat je het niet geweten had?

Ik ben zelf ook anti-bench. Ik krijg altijd visioenen dat er brand uitbreekt en dat ze dan geen kant uit kan. Misschien vergezocht, maar dat is echt mijn angst.
quote:renate73 schreef op 25 december 2013 @ 21:24:

[...]

Volgens mij vroeg ik advies over het wel of niet in 1 bench kunnen van 2 honden, dat advies heb ik ook opgevolgd, 2e bench besteld. Ik heb niemand gevraagd of het verstandig is een 2 hond te nemen als de eerste pas 8 maanden is, of dat het verstandig is, om een hond te kopen, van een gekruist, ras. Die gefokt is door een erkende fokker, maar waarvan de dochter graag een keer een nestje wou van haar eigen hondje. Dus nee niet om te rellen, maar gewoon, omdat sommige vinden, dat hun meening over dingen waar ze niet de juiste info over hebben, de juiste is.

Een erkende fokker fokt geen Boomers, omdat ze weet dat die niet bestaan.

Een erkende fokker zal geen pup verkopen aan iemand die al een andere puberende pup in huis heeft.

Een erkende fokker zal niet fokken 'omdat het hondje van haar dochter zo leuk is'.

Een erkende gokker laat AL haar honden testen op erfelijke afwijkingen en kan je hiervan de resultaten laten zien.

Een erkende fokker zal haar goede naam niet op het spel zetten met e.o.a. vaag bastaardnestje.

Je wilt het gewoon niet horen hè?!
quote:snowdogs schreef op 25 december 2013 @ 21:43:

[...]

Een erkende fokker fokt geen Boomers, omdat ze weet dat die niet bestaan.

Een erkende fokker zal geen pup verkopen aan iemand die al een andere puberende pup in huis heeft.

Een erkende fokker zal niet fokken 'omdat het hondje van haar dochter zo leuk is'.

Een erkende gokker laat AL haar honden testen op erfelijke afwijkingen en kan je hiervan de resultaten laten zien.

Een erkende fokker zal haar goede naam niet op het spel zetten met e.o.a. vaag bastaardnestje.

Je wilt het gewoon niet horen hè?!Je hebt helemaal gelijk, ben je nu blij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven