Agressieve hond
zondag 9 januari 2011 om 18:58
Sinds een paar maanden hebben een van onze bovenburen (kleine flat met per ingang 6 buren) een hond. Leuk, dacht ik, want ik ben echt een hondenliefhebber. Hij ziet er ook echt heel leuk uit, heel grappig, maar... Het is een eng beest! Hij blaft en gromt tegen alles en iedereen... Nou kan dat op zich niet zo'n kwaad, maar vandaag probeerde hij me echt te bijten! Ik liep naar de berging, hond stond in de gezamelijke hal. Eerst grommen. Baas was erbij dus ik denk: ik laat hem gewoon even snuffelen (de hond, niet de baas), misschien dat het dan vanzelf ophoudt. Maar toen zette het beest zich schrap en liet het zijn tanden zien. Baas riep hond terug, maar hond luisterde niet en sprong tegen mijn benen op, happend naar mijn benen (was meer een krasje dus hoe het uit kwam). Dus baas er achteraan, hond gaat rondjes rennen door de gang. Toen ze beiden uit zicht waren ben ik mijn berging in gevlucht, maar ja... Echt normaal vind ik dit niet.
Later bood buurman wel zijn excuses aan, wat ik natuurlijk fijn vind. Denk ook echt niet dat het slechte mensen zijn, maar: ik vertrouw het beest niet! Er lopen hier ook regelmatig kleine kinderen door het gebouw, dus dat lijkt mij gewoon een probleem.
Maar... Wat doe ik? Normaal zou ik zeggen: buurman aanspreken. Maar dit zijn buitenlandse buren, spreken slecht Nederlands en ik denk dus ook niet dat ik ze dit duidelijk gemaakt krijg.
Daarbij ken ik ze amper, het voelt raar om me daarbij zo op te dringen, beetje bemoeizuchtig.
Toch zegt mijn intuïtie: dat gaat op den duur mis.
Wat zouden jullie doen? Zijn er bepaalde organisaties (VVE, dierenbescherming) waar ik alleen een melding zou kunnen maken zodat ze het in de gaten kunnen houden?
Nogmaals: er is dus nog niks mis gegaan, het gaat meer om een waarschuwings-melding.
Later bood buurman wel zijn excuses aan, wat ik natuurlijk fijn vind. Denk ook echt niet dat het slechte mensen zijn, maar: ik vertrouw het beest niet! Er lopen hier ook regelmatig kleine kinderen door het gebouw, dus dat lijkt mij gewoon een probleem.
Maar... Wat doe ik? Normaal zou ik zeggen: buurman aanspreken. Maar dit zijn buitenlandse buren, spreken slecht Nederlands en ik denk dus ook niet dat ik ze dit duidelijk gemaakt krijg.
Daarbij ken ik ze amper, het voelt raar om me daarbij zo op te dringen, beetje bemoeizuchtig.
Toch zegt mijn intuïtie: dat gaat op den duur mis.
Wat zouden jullie doen? Zijn er bepaalde organisaties (VVE, dierenbescherming) waar ik alleen een melding zou kunnen maken zodat ze het in de gaten kunnen houden?
Nogmaals: er is dus nog niks mis gegaan, het gaat meer om een waarschuwings-melding.
maandag 17 januari 2011 om 18:27