Agressieve kat

09-09-2010 20:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..al wil ik dat liever voorkomen..hebben jullie misschien nog tips?
anoniem_112020 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:37
Reden: toevoeging met minder emotie
% gewijzigd
quote:chocolover schreef op 09 september 2010 @ 21:36:

Snormel, 10 minuten geleden

Dit spul moet je hebben:

[afbeelding]

Dat bestaat niet meer, heet nu feliway. ¤36 bij dierenarts en betere dierenwinkels.

Wij hadden het pissen ook, hebben Hills voer geprobeerd een maand, samen met de spray. We hebben nu de liefste beestjes die er zijn! Succes!Soheee, dan is dat spul weer fors duurder geworden de laatste jaren. Aan de andere kant: je doet er zo lang mee dat ik had gemist dat het van naam veranderd was, hier staat nog steeds een busje catitude voor noodgevallen
quote:feeks schreef op 09 september 2010 @ 22:21:

[...]

Voor gedragstherapie moet je eens googlen op felineke, zij is erg goedThanks!
quote:feeks schreef op 09 september 2010 @ 22:18:

[...]

Niet alles is al geprobeerd, ze gaan nog een paar tips proberen.Dat heb ik gelezen feeks, daarom begint mijn post ook met Als
nu mijn emoties wat gezakt zijn aan een angel gevraagd om de topic titel aan te passen. was met iets teveel emotie gekozen.
Ik vind dat je je heel goed houdt, Frankz

Fijn dat je nog wat met de tips gaat doen.

( Hoewel ik het persoonlijk ook een pokkebeest minder fijne kat zou vinden. Maar dat komt omdat ik echt niets met katten heb *vlucht weer weg hier* )
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:35:

nu mijn emoties wat gezakt zijn aan een angel gevraagd om de topic titel aan te passen. was met iets teveel emotie gekozen.de mijne zijn ook weer wat gekalmeerd . Ik reageer wat heftig omdat het op het moment schering en inslag is met katten die niet goed bij het bankstel kleuren, miauwen, kittens die huilen omdat ze bij hun moeder weg zijn of enorme allergieën bij ongeboren baby's veroorzaken en daarom weg moeten. De opvangen en asielen zitten overvol en mensen blijven maar katten dumpen. Daar kun jij niets aan doen,maar ik dacht dat het die kant op ging.
@boro; thanks. ik ga zeker wat met de tips doen.

@feeks: ik begrijp je reactie ook wel. emoties zijn meestal geen handige topic openers. Ik zou niets liever willen dan dat het goed gaat met het beestje. Als ie naar het asiel zou gaan is de kans groot dat ie er nooit meer vandaan komt, dat zou ik mn ergste vijand nog niet aandoen.

btw, hij kleurt zowiezo niet bij de bank..
Nou ja, het kan op dat moment toch een kl*tekat zijn. Als je zo in je kuit word gebeten. En ik scheld mijn katten ook regelmatig uit. Als ik 's ochtends op sta en er staat er altijd èèn te krijzen (dat gaat door merg en been) voor het ontbijtje.

Als er boeken uit mijn boekenkast gekegeld worden, of zoals vanochtend dat er eentje het nodig vind om de ontvanger van ziggo om te keilen. Maar die ligt nu over mijn arm heen te snorren om het goed te maken. Maar ik zou ze niet willen missen. Maar dat je kat gestressed is duidelijk, katten plassen in hun huis als ze gestressed of ongelukkig zijn.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 23:02:

@boro; thanks. ik ga zeker wat met de tips doen.

@feeks: ik begrijp je reactie ook wel. emoties zijn meestal geen handige topic openers. Ik zou niets liever willen dan dat het goed gaat met het beestje. Als ie naar het asiel zou gaan is de kans groot dat ie er nooit meer vandaan komt, dat zou ik mn ergste vijand nog niet aandoen.

btw, hij kleurt zowiezo niet bij de bank.. en hij miauwt zeker ook nog
quote:feeks schreef op 09 september 2010 @ 23:03:

[...]

en hij miauwt zeker ook nog Hele verhalen! (echt waar, kan hele gesprekken met m voeren als ik wil )
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 23:08:

[...]

Hele verhalen! (echt waar, kan hele gesprekken met m voeren als ik wil )dat is gezellig, zo'n praatkat
zeker! en als ie bij me komt liggen me komt liggen spinnen is t echt een schatje..daar heb ik t pisruimen echt wel voor over..maar die aanvallen...
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:14:

We (wij en DA) denken en kruising van een noorse boskat en een HTK

Ah! De befaamde noorse rotkat. Zo een hebben wij ook. Ze heeft een borderline én een narcistische persoonlijkheidsstoornis gaat van schattig naar kwaadaardig in 0,3 seconden.

Naast de al genoemde tips zou ik zeggen, niet meer stoeien met de kat, da's alleen maar de kat leren dat het leuk vechten is met jou.
quote:w00t schreef op 09 september 2010 @ 23:29:

[...]

Ah! De befaamde noorse rotkat. Zo een hebben wij ook. Ze heeft een borderline én een narcistische persoonlijkheidsstoornis gaat van schattig naar kwaadaardig in 0,3 seconden.

Naast de al genoemde tips zou ik zeggen, niet meer stoeien met de kat, da's alleen maar de kat leren dat het leuk vechten is met jou.ik stoeide met mn vriendin..niet met de kat..
Ow, ik dacht ergens in het begin gelezen te hebben dat je niet alleen met je vriendin stoeit, maar ook met de kat.
nee, dat lijkt me gezien mijn relatie met t m niet heel handig..ik haal m alleen aan als ie naar mij toekomt, maar stoeien..nee..
Ik hou het erop dat mijn kat een meervoudige persoonlijkheid heeft. (Zo eentje met een karakter of 18) Meneer zit nu snoeihard te miauwen op de vensterbank, naar de kat van de schuin overburen die ook achter t raam zit.

(Zal ik een rood lampje ophangen???)
Wat een rotbeest. Ik denk dat als je door een hond was aangevallen dat de reacties heel anders zouden zijn. Menig hond krijgt een spuitje na zo'n voorval. Waarom zou een kat wel agressief mogen zijn? Omdat het nu eenmaal onberekenbare beesten zijn?

Maar ja, ik snap sowieso niet wat mensen met een kat in huis doen, laat staan dat ze die kat ook nog eens lekker door de buurt laten struinen omdat dit zo fijn is voor de kat.

Tip: Ik zou zelf opstappen als de kat niet elders ondergebracht wordt
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 20:56:

[...]

Weet je zeker dat het geen hond is? 10 kilo voor een kat is belachelijk veel, wat voor kat is het? Een teckel? Auw ik heb pijn van het lachen
De kat is jaloers op jou en ziet je als indringer.

Het schijnt te helpen als jij de katten eten gaat geven ipv je vriendin.

Enne de plekken waar die heeft geplast schoonmaken met azijn dan gaat die daar niet weer plassen nl.

succes
Tja, ik zal ook nooit begrijpen dat mensen zich laten aanvallen door hun huisdier. Als dat mij gebeurt, dan pak ik terug en hard! En het maakt me niet uit of het een kat of een hond of een paard is. Mijn paarden hebben mij niet te bijten en te trappen, mijn honden hebben mij niet te bijten en dat zou voor een kat ook gelden. Ik doe aan lik op stuk beleid, ik haal meteen terug uit op het moment zelf. Ik zorg namelijk goed voor mijn dieren, het ontbreekt ze aan niets en ik behandel ze eerlijk.

Ook al zijn katten solitaire dieren, ze kunnen zich wel aanpassen. De meeste katten in Nederland worden als solitair dier geplaatst in een groep, en gaan zich vaak ook meer als een groepsdier gedragen. Dat wil zeggen dat er toch sprake komt van een soort rangorde (bij katten onderling en andere huisgenoten) maar OOK van vriendschap en liefde. Een kat kan namelijk ook rouwen om het verlies van een vriendje. En natuurlijk moet een kat dan ook leren waar de grens ligt.

Ik zou het niet accepteren dat een kat overal in huis pieste. Als ik het niet op kon lossen, deed ik het dier in 1 ruimte in huis maar mocht hij daar niet meer buiten komen.

Heb je genoeg kattenbakken staan? Zijn ze schoon genoeg? Is het geen gezondheidsprobleem zoals blaasgruis, of hormonen? Het kan ook frustratie over iets zijn en tegenwoordig heb je ook kattengedragsdeskundigen. Misschien moet je die eens in de arm nemen.

Weet je ook zeker dat de katten onderling goed accorderen met elkaar?
Ik heb nog niet alles gelezen, maar wilde al wel reageren.

Honden hebben een baas en katten hebben PERSONEEL.

Een kat trekt vaak toe naar degene die hem eten geeft en zijn kattenbak verschoond. Ziedaar --> Personeel.

Misschien dat het helpt dat jij alleen hem voortaan eten geeft.

De kat heeft blijkbaar geen hekel aan je, want anders komt hij ook niet bij jou knuffelen. Je moet alleen meer moeite doen en tja als je toch wilt knuffelen dan moet je dat maar boven doen, totdat de kat jou accepteerd.

Succes
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:48:

http://www.youtube.com/watch?v=EKvNqe8cKU4

de gemiddelde kat

Hahaha dat filmpje......dat zou mijn kat kunnen zijn

Die heeft trouwens Adhd
terug naar t asiel lijkt me overdreven.

als een kat agressief is is het wel handig als je het hem afleert.

dat doe je alsvolgt:

als de kat bijt of krabt geef je hem een tik op de neus met de vinger en spreek je hem streng toe.

dat doe je iedere x als de kat agressief is. (ALLEEN als die agressief is!!) op deze manier leren kattenmoeders het hun kittens ook af.

bij mijn kat heeft het in ieder geval geholpen.

moet ik wel zeggen, t blijft een dier, die kunnen nou eenmaal (zeker katten) onverwachte dingen doen...
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 09 september 2010 @ 23:40:

Ik hou het erop dat mijn kat een meervoudige persoonlijkheid heeft. (Zo eentje met een karakter of 18) Meneer zit nu snoeihard te miauwen op de vensterbank, naar de kat van de schuin overburen die ook achter t raam zit.

(Zal ik een rood lampje ophangen???)

met andere woorden een volstrekt normale kat

want volgens mij hebben die allemaal 26 karakters......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven