Agressieve kat

09-09-2010 20:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..al wil ik dat liever voorkomen..hebben jullie misschien nog tips?
anoniem_112020 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:37
Reden: toevoeging met minder emotie
% gewijzigd
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 21:51:

[...]

Ik probeer juist te voorkomen dat ie terug moet naar het asiel. DA zijn we al geweest. Hormoonspray en gedragsdeskundige gaan we zeker proberen. Vergeet bezoekje aan dierenarts niet.

Ik moet nog leren lezen
Het Viva forum is papaja.
Waar is Noes eigenlijk???!!
Zoals anderen al genoemd hadden de "Feliway" spray met evt. de verdamper.
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:48:

http://www.youtube.com/watch?v=EKvNqe8cKU4

de gemiddelde katheeey een nieuw Simons cat filmpje
Frank, kun je proberen het beest te paaien met lekkere dingetjes?

Valt hij je vriendin ook aan?

Of echt alleen jou?
Prima! En mij lijk je een aardige en kat-goedgezinde kerel heur.

Ik denk dat je vooralsnog niet veel meer kunt doen. Succes er mee!
Feeks, volgens mij bedoelde ze mijn aura, krijg je als je allebei een kitty als avatar hebt.

Wij hadden bedacht dat mijn kat dus baalt dat ik vriend in huis neem. Meneer ligt nu nl naast me mee te lezen en vind me nu heel lief.

DGS ohh main coons, ik wil er ook 1, ben al lang aan het

kijken en eea aan aan het passen, heb jij een kater of een poes? En hoe zwaar?
oooh I loooove Simon's cat!!
quote:Whiskers schreef op 09 september 2010 @ 21:57:

Frank, kun je proberen het beest te paaien met lekkere dingetjes?

Valt hij je vriendin ook aan?

Of echt alleen jou?

Dat heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet. hij blieft alleen zn eigen voer. gerookte kip, zalm, slagroom, ijs. rosbief..allemaal geprobeerd..

Nope alleen mij..
Een kater ( nou ja, zonder ballen dan)

Hij is nu 1 jaar en 3 maanden, 9 kilo schoon aan de haak en het meest geweldige beest wat ik ooit gezien heb, zoveel persoonlijkheid en karakter, echt een maatje!
Tja, dan ben ik bang dat hij je gewoon Echt Niet Moet.

Heb ik ook weleens bij mensen, dus een kat zal dat ook wel hebben.

Ik weet niet wat je eraan doet.

Bij mij ging het dus goed toen ik bij die vent weg was.
Ohh ik vind hem nu al lief DGS, wat voor kleur heeft ie?
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 22:02:

Een kater ( nou ja, zonder ballen dan)

Hij is nu 1 jaar en 3 maanden, 9 kilo schoon aan de haak en het meest geweldige beest wat ik ooit gezien heb, zoveel persoonlijkheid en karakter, echt een maatje!En tien kilo vind je belachelijk veel????
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:09:

[...]

En tien kilo vind je belachelijk veel???? Voor een HTKtje is dat vrij veel ja, voor een mannencoon niet
Frankz een Main Coon is een enorm grote kat, ga maar een google-en, de grootste die ik gezien heb woog 15 kg.
euhm..wie heeft gezegd dat t een standaard htk is?
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:12:

euhm..wie heeft gezegd dat t een standaard htk is? Ok, er zitten ook coons enz in het asiel. Wat is het voor merk??
We (wij en DA) denken en kruising van een noorse boskat en een HTK
Als alles al geprobeerd is en niks werkt, dan zou ik een ander huisje voor de kat zoeken. Ik dus. ik vind dat je vriendin dit moet beslissen en niet jij.
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:14:

We (wij en DA) denken en kruising van een noorse boskat en een HTKBoskatten zijn ook wat zwaarder dan gemiddeld, dan kan 10 kg inderdaad bij hem passen.
quote:Francisca_ schreef op 09 september 2010 @ 22:15:

Als alles al geprobeerd is en niks werkt, dan zou ik een ander huisje voor de kat zoeken. Ik dus. ik vind dat je vriendin dit moet beslissen en niet jij.Niet alles is al geprobeerd, ze gaan nog een paar tips proberen.
quote:Francisca_ schreef op 09 september 2010 @ 22:15:

Als alles al geprobeerd is en niks werkt, dan zou ik een ander huisje voor de kat zoeken. Ik dus. ik vind dat je vriendin dit moet beslissen en niet jij.De DA dacht ook dat een thuis waar hij naar buiten zou kunnen al een enorm verschil zou maken. maar ja, vind die maar eens.. Mijn vriendin leest mee en zij neemt de beslissing, dat is idd ook niet aan mij.
maar zoals feeks terecht opmerkt gaan e eerst zelf nog aan de slag. Hoop echt dat t helpt..
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 22:19:

maar zoals feeks terecht opmerkt gaan e eerst zelf nog aan de slag. Hoop echt dat t helpt..Voor gedragstherapie moet je eens googlen op felineke, zij is erg goed
Misschien is een ander huisje waar de kat naar buiten kan inderdaad wel de uiteindelijke oplossing. Is de ruimte met 1 extra persoon gewoon net wat te klein geworden voor de kat.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven