[andijvie]dekbed wassen

21-08-2012 08:45 38 berichten
Hoi,

Ik wilde mijn dekbed eens een keer wassen en heb um volgens gebruiksaanwijzing in de trommel liggen maar nu kan het deurtje dus niet dicht tenzij ik een beetje duw.

In het boekje staat dat je futons en dekens tot 1,5 kilo (1 pers bed) kan wassen in de machine. Het is een hypoallergeen 4 seizoenen dekbed van katoen van de leenbakker of kwantum. Aangezien het allemaal niet zo goed past vraag ik me af of het toch niet te zwaar is of is het niet erg dat ik een beetje moet proppen en het dekbed daardoor muurvast zit in de trommel tijdens het wassen?

Niet dat dadelijk de machine kapot gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook nog om een éénpersoonsdekbed? Joh, dat kan echt wel! Die van ons is 220x240 en dat gaat ook altijd goed!
Gewoon proppen, daar gaat je machine echt niet stuk van.
Zeg maar Spijker.
Naar de wasserette, daar hebben ze extra grote wasmachines die daar perfect voor zijn. En beduidend goedkoper dan laten stomen.

Maar, een eenpersoons zou toch echt wel moeten gaan, tenzij je een uitzonderlijk kleine wasmachine hebt. Eventueel maak je hem eerst nat in bad, dan verliest hij al wat van zijn volume.
Hij zit inmiddels in de wasmachine. Heb um iets kleiner kunnen vouwen waardoor het deurtje gewoon zonder te proppen dicht kon.

Ga om de zoveel tijd wel even kijken of alles nog goed gaat maar tot nu toe nog geen problemen.

Had ook zoiets van het moet gewoon kunnen anders heb je niks aan dat beddengoed programma. Helemaal na het lezen van alle reacties hier :-)
Ik zou de moeite inderdaad besparen, gewoon even naar een stomerij brengen. Doe ik ook altijd in de zomer want dan slaap ik toch onder een laken.

al zou het wassen lukken, het probleem zit hem vaak in het goed droog krijgen.
Een 4 seizoen dekbed moet toch wel in een 7 kilo trommel kunnen?

Hier wel hoor,en ik heb nog wel een litsjumeaux.

Was het gewone bontprogramma van 60 graden,en centrifugeer het op 1600 toeren.

Even erboven op gaan staan en het dan zo strak mogelijk oprollen tot het in demachine past geprobeerd?

En bedenk dat als het nat is,het veel minder dik is,dus dat gaat wel hoor.

Ik prop trouwens alles in mijn wasmachine,kijk nooit in boekjes of wasetiketten eigenlijk.

Oh,mosterd zie ik nu hihi
Als je het in de droogkast steekt, steek er dan wat tennisballen bij. Dan blijft het fluffy, en vormen er zich minder proppen van de dons.
[quote]nephthys schreef op 21 augustus 2012 @ 10:36:

Als je het in de droogkast steekt, steek er dan wat tennisballen bij. Dan blijft het fluffy, en vormen er zich minder proppen van de dons.[/quote]

Dons? het kwam van leenbakker,das geen dons.
quote:ladytruckster schreef op 21 augustus 2012 @ 10:52:

[quote]nephthys schreef op 21 augustus 2012 @ 10:36:

Als je het in de droogkast steekt, steek er dan wat tennisballen bij. Dan blijft het fluffy, en vormen er zich minder proppen van de dons.[/quote]

Dons? het kwam van leenbakker,das geen dons.Whatever van fluffy vulling erin zit dan... principe blijft.
Zelfs met de gewone wasjes prop ik soms als er nog net een shirt of handdoek bij moet ofzo

De dekbedden en kussens prop ik ook. Wel moet het in delen, het dekbed Los geklikt.
Dekbed hangt inmiddels buiten te drogen, ik denk dat ie met deze hitte vanavond wel droog is en anders nog geen probleem. Machine is ook nog heel dus missie geslaagd
Kun je m niet beter met tennis ballen in de droger doen? Nu zakt alle vulling naar beneden, dat wordt nog een hle klus dat weer goed te krijgen. Met ballen in de droger heb je daar geen last van.
Dekbed zit inmiddels weer in een overtrek en wat ruikt het lekker fris. Niet dat het stonk want ik lucht het regelmatig. De vulling is niet naar beneden gezakt en voel ook geen 'klontjes' in de vulling.

We hebben geen droger vandaar dat deze week mij het meest ideaal leek ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven