Bemoeizuchtige buren
woensdag 17 juni 2020 om 08:03
Even naar aanleiding van een ander topic, waarin buren blijkbaar 24/7 paraat staan om te concluderen dat de hond nooit uitgelaten wordt.
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
woensdag 17 juni 2020 om 09:57
ik had ooit een buurvrouw (type: ruzie met iedereen, tot aan kassameisjes toe) die zelfs iets vond van hoe mijn achtertuin erbij lag (en ze moest echt haar best doen (+om de hoek over de heg hangen) om hem te zien
Zij was het tuintype: aangeharkte perkjes, wij hadden weelderige borders (zij vond het onkruid)
Ze heeft er zelfs de Woningbouw over gebeld.
Zij was het tuintype: aangeharkte perkjes, wij hadden weelderige borders (zij vond het onkruid)
Ze heeft er zelfs de Woningbouw over gebeld.
woensdag 17 juni 2020 om 09:58
Haha nee, zover zijn ze in mijn geval nog nooit gegaan. Maar het ging om een heel onschuldige hobby. Kwam hij even kijken en in tussentijd zijn brood opeten. Nou tijdens dat half uur werd er soms wel twee keer aangebeld. Kinderen werden er vaak op afgestuurd; meestal kwamen ze zelf niet.Phoebemeaculpa schreef: ↑17-06-2020 09:43Mijn bff (een man) vertelde een tijdje terug dat toen ik nog in mijn vorige buurt woonde, toen woonde ik nog samen, hij van de overbuurvrouw (type ik heb geen leven dus ik houd alles en iedereen in de gaten zodat ik wat te roddelen heb) een keer te horen kreeg of hij wel wist dat ik een vriend had en wat hij kwam doen. Mijn bff is een ster in harde en botte grappen dus dit was een inkoppertje voor hem. Zijn antwoord was dat we keihard gingen liggen n**ken, toen was die vrouw stil
![]()
Dat was overigens niet zo dat we dat gingen doenmaar ik wist wie het zei en ik lag helemaal dubbel dat hij dat gezegd had.
Ik snap overigens echt niet waar ze zich mee bemoeide want ik had echt niks met haar... (ik vond haar een stomme roddeltruus en vermoedelijk vond ze mij een gek kattenvrouwtje)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 17 juni 2020 om 10:02
Hier is de grens zolang je geen lawaai maakt zoals grasmaaien, zagen en boren. Je kunt prima stofzuigen hoor. Kinderen kunnen prima buiten spelen op zondag, doen die van mij ook. Je hoeft ook geen rekening te houden met kerktijd. Je gordijnen hoeven echt niet dicht. Mantelzorg is geen probleem.boontje89 schreef: ↑17-06-2020 09:49Ik vind dit best interessant. Wij zijn voor de rust naar een kleine (redelijk gelovige) gemeente verhuisd een paar jaar terug. We proberen rekening te houden met anderen en doen dus geen herrie dingen heel vroeg/laat/weekend (behalve huilbaby dan maar daar wordt ik zelf ook niet zo blij van).
Ik heb er werkelijk nooit aan gedacht dat was ophangen al als aanstootgevend gezien kan worden. Ik ben er ook nooit op aangesproken maar misschien durft men dat niet of ik doe het zo slordig dat het niet telt als werk. Maar als was ophangen op sommige plekken al als storend wordt ervaren, waar ligt dan de grens? Mag je bijvoorbeeld wel stofzuigen? Dat kunnen buren ook horen. En mag je anders binnenshuis wel “werkjes doen” met de gordijnen dicht zodat men het niet ziet ofzo? Zijn er regels voor welke activiteiten mogen voor/na kerktijd? Mogen kinderen wel buiten spelen maar niet samen? Zijn er ontheffingen voor mantelzorg?
Misschien ga ik toch eens een wat diepzinniger praatje aanknopen met de gelovige mensen uit de straat want ik vind dit eigenlijk best wel boeien (dat is vast een neven effect van wekenlang thuiswerken en weinig spannends meemaken maargoed)
Autowassen kan dan weer niet, net als in je voortuin werken, achtertuin kan prima. Ik hang gewoon de was buiten op. De regels zijn meer voor de gelovigen zelf, dat ze zelf niks doen op zondag naast naar de kerk gaan, op familiebezoek gaan en een rondje wandelen.
woensdag 17 juni 2020 om 10:05
Jullie doen niks verkeerd!Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
Ik kreeg vroeger (woonde in een dorpje) scheve gezichten als ik de was buiten hing op zondag.
Ja, ik had een tweeling gekregen, dan zit je tot je oren in de was!
Maar zondag was een rustdag en een dag in naar de kerk te gaan.
Prima als hun naar de kerk willen en daarna rusten.
Daar zeg ik toch ook niks over?
Leven en laten leven
woensdag 17 juni 2020 om 10:06
Haha, zo'n buurman heb ik. Daarna vroeg hij of hij me kon helpen, want hij verveelde zich vanwege de corona en is graag in de tuin bezig. Leuk toch.
woensdag 17 juni 2020 om 10:06
Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
Hier ook Bible belt. Gaan jullie met grasmaaiers en automatische heggenscharen in de weer enzo? Of een beetje schoffelen, de borders netjes maken en planten verpotten?
woensdag 17 juni 2020 om 10:07
whitewolves schreef: ↑17-06-2020 09:36Dat vind ik weer bijzonder.
Ik ben ook opgegroeid in de biblebelt en ga echt niet de regels van een religie volgen waar ik niet in geloof.
Heeft niets met het volgen van religie-regels te maken. Als je goed gelezen had, had je gezien dat we dus bijv. wel naar het zwembad gingen op zondag. Wij hielden ons niet aan regels, maar we hielden wel rekening met onze zwaargelovige buren.
Rekening houden met. Misschien goed voor veel mensen om het even op te zoeken in het woordenboek.
woensdag 17 juni 2020 om 10:08
Bij sommige flats is het verboden om was op je balkon te hangen.boontje89 schreef: ↑17-06-2020 09:49Ik vind dit best interessant. Wij zijn voor de rust naar een kleine (redelijk gelovige) gemeente verhuisd een paar jaar terug. We proberen rekening te houden met anderen en doen dus geen herrie dingen heel vroeg/laat/weekend (behalve huilbaby dan maar daar wordt ik zelf ook niet zo blij van).
Ik heb er werkelijk nooit aan gedacht dat was ophangen al als aanstootgevend gezien kan worden. Ik ben er ook nooit op aangesproken maar misschien durft men dat niet of ik doe het zo slordig dat het niet telt als werk. Maar als was ophangen op sommige plekken al als storend wordt ervaren, waar ligt dan de grens? Mag je bijvoorbeeld wel stofzuigen? Dat kunnen buren ook horen. En mag je anders binnenshuis wel “werkjes doen” met de gordijnen dicht zodat men het niet ziet ofzo? Zijn er regels voor welke activiteiten mogen voor/na kerktijd? Mogen kinderen wel buiten spelen maar niet samen? Zijn er ontheffingen voor mantelzorg?
Misschien ga ik toch eens een wat diepzinniger praatje aanknopen met de gelovige mensen uit de straat want ik vind dit eigenlijk best wel boeien (dat is vast een neven effect van wekenlang thuiswerken en weinig spannends meemaken maargoed)
woensdag 17 juni 2020 om 10:12
Ik woon ook midden biblebelt, hier geen last van. Maar ik houd wel rekening met anderen. Ikzelf vind het ook niet fijn als de buren op zondag met grasmaaiers,bladblazers en weet ik veel allemaal in de weer zijn. Het verstoort mijn rust, dus doe ik dat ook niet.Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
woensdag 17 juni 2020 om 10:15
Oh maar dat kan ik me wel weer voorstellen; veel mensen gaan juist op de eerste zonnige dagen wassen en als ze dat dan uithangen zitten je onderburen in de schaduw. En dat gewapper van andermans onderbroeken voor je raam is best irritant.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 17 juni 2020 om 10:16
Ik durf gerust de grasmaaier te pakken.
En voor diegene die mijn opvoeding 'bijzonder' vond. Iedereen is vrij om te geloven wat hij/zij wilt. En ik ben dus vrij om te geloven dat zondag een tuin-werkdag is.
Daarentegen, als we toch gaan mierenvrijen; mijn zondagsrust wordt ook door hen verstoord. Dan wil je uitslapen, gaat er zo'n kerkklok aan, jeutje, wat een herrie... En dat op zondag....
woensdag 17 juni 2020 om 10:19
woensdag 17 juni 2020 om 10:22
Nou inderdaad!!!!!!!Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 10:16Ik durf gerust de grasmaaier te pakken.
En voor diegene die mijn opvoeding 'bijzonder' vond. Iedereen is vrij om te geloven wat hij/zij wilt. En ik ben dus vrij om te geloven dat zondag een tuin-werkdag is.
Daarentegen, als we toch gaan mierenvrijen; mijn zondagsrust wordt ook door hen verstoord. Dan wil je uitslapen, gaat er zo'n kerkklok aan, jeutje, wat een herrie... En dat op zondag....Ik hoor ze ook geen rekening houden met mij... En omdat dat valt onder de noemer religie, mag het ineens wel?
![]()
Die klokken op de zondagochtend!!!!!!!!!
Kan je een keer uitslapen
Iedere kerkganger weet toch hoe laat het begint?
En anno 2020 kunnen ze ook wel een appje ontvangen dat de deuren open zijn
woensdag 17 juni 2020 om 10:31
woensdag 17 juni 2020 om 10:33
Ik ben opgegroeid in een klein dorp en daar hield iedereen elkaar in de gaten. Knettergek werd ik ervan. Iedereen wist waar je wanneer was en vonden daar waarschijnlijk ook nog iets van. Al die roddel en achterklap, vreselijk. We kwamen 'van buiten' (30km verderop). Er werd over ons gezegd dat ik van een andere moeder was dan mijn zus (we schelen veel in leeftijd) en dat we zouden gaan rentenieren in Spanje (mijn vader was ondernemer).
Zelf heb ik geen last van de buren. Ik maak muziek, maar vertel dat altijd aan de buren en check regelmatig of ze het nog okay vinden. Nooit klachten gehad.
Wel flink wat burengedoetjes meegemaakt. Tussen mijn vorige twee bovenburen was het regelmatig heibel, omdat de een een huilbaby had en soms een dag lang trassi stond te maken. De ander ging dan krijsen en op de grond stampen, tot haar buren de politie belden. Volgens mij zat ze een beetje tegen overspannenheid aan ofzo en ze was ook niet zo sterk in communicatie. (Zacht uitgedrukt, haha.)
In mijn huidige buurt is er iemand die briefjes achter de ruitenwissers doet van onbekende auto's met de mededeling dat de parkeerplekken bestemd zijn voor bewoners en dat de politie is gebeld. Niks van waar natuurlijk, iedereen mag overal parkeren, maar zij is gefrustreerd dat ze vaak niet voor haar eigen huis kan parkeren.
En er is wat haat en nijd tussen kattenbezitters en een vrouw die beweert dat ze elke dag wel acht drollen uit de tuin moet halen. Een kattenbezitter waar ze mee bevriend was bood aan om dat voor haar te doen en haar te helpen, maar dat liep uit op grote ruzie. Nu zeggen ze al jaren niet eens meer hallo.
De preventie-app is ook fantastisch. Er zit een achterbuurman in die mensen lastigvalt die volgens hem onzinnige informatie in de app zetten. Dan is ie boos omdat mensen appen over loslopende kippen. Of dan zet hij in de app: Opgepast! Vreemde donkere man loopt door de straat en dan zegt de ander: dat is mijn zoon. Hij is ook altijd de enige die wat te melden heeft, want we wonen in een heel rustig wijkje. Maar uitgerekend zijn raam wordt bekogeld met eieren...
Ik ben uit die app-groep gestapt en zit nu in een andere app waar je tenminste gewoon in mag zetten dat je nog Eftelingzegels zoekt of een kruiwagen wil lenen. Veel beter voor de sociale cohesie en veiligheid dan zo'n rare neurotische buurtbewakingsapp.
Zelf heb ik geen last van de buren. Ik maak muziek, maar vertel dat altijd aan de buren en check regelmatig of ze het nog okay vinden. Nooit klachten gehad.
Wel flink wat burengedoetjes meegemaakt. Tussen mijn vorige twee bovenburen was het regelmatig heibel, omdat de een een huilbaby had en soms een dag lang trassi stond te maken. De ander ging dan krijsen en op de grond stampen, tot haar buren de politie belden. Volgens mij zat ze een beetje tegen overspannenheid aan ofzo en ze was ook niet zo sterk in communicatie. (Zacht uitgedrukt, haha.)
In mijn huidige buurt is er iemand die briefjes achter de ruitenwissers doet van onbekende auto's met de mededeling dat de parkeerplekken bestemd zijn voor bewoners en dat de politie is gebeld. Niks van waar natuurlijk, iedereen mag overal parkeren, maar zij is gefrustreerd dat ze vaak niet voor haar eigen huis kan parkeren.
En er is wat haat en nijd tussen kattenbezitters en een vrouw die beweert dat ze elke dag wel acht drollen uit de tuin moet halen. Een kattenbezitter waar ze mee bevriend was bood aan om dat voor haar te doen en haar te helpen, maar dat liep uit op grote ruzie. Nu zeggen ze al jaren niet eens meer hallo.
De preventie-app is ook fantastisch. Er zit een achterbuurman in die mensen lastigvalt die volgens hem onzinnige informatie in de app zetten. Dan is ie boos omdat mensen appen over loslopende kippen. Of dan zet hij in de app: Opgepast! Vreemde donkere man loopt door de straat en dan zegt de ander: dat is mijn zoon. Hij is ook altijd de enige die wat te melden heeft, want we wonen in een heel rustig wijkje. Maar uitgerekend zijn raam wordt bekogeld met eieren...
Ik ben uit die app-groep gestapt en zit nu in een andere app waar je tenminste gewoon in mag zetten dat je nog Eftelingzegels zoekt of een kruiwagen wil lenen. Veel beter voor de sociale cohesie en veiligheid dan zo'n rare neurotische buurtbewakingsapp.
woensdag 17 juni 2020 om 10:36
Volgens mij zijn dit van die verhuurdersregels die gaan over het aanzicht van de flat. Als er overal was en schotelantennes hangen, ziet de flat er goedkoper uit en zijn de verhuurders bang dat het verpauperd.
woensdag 17 juni 2020 om 10:38
Hier ook oorverdovende klokken van de kerk achter ons huis. En kerkgangers die officieel niet met de auto mogen komen en daarom stiekem bij ons voor de deur parkeren.
woensdag 17 juni 2020 om 10:40
Mijn buurman is super vriendelijk en we hebben goed contact. Maar man man man man, hij is zó nieuwsgierig. Hij houdt alles in de gaten in de straat en vindt het ook heel interessant allemaal. Hij vertelt me wat hij dan en dan gezien heeft, en ik denk alleen maar: "Huh??! Oké.. boeie.."
Hij kan zich af en toe ook wel bemoeien met dingen die hem geen reet aangaan. Hij heeft al een paar keer gevraagd waarom ik geen planten bij de voordeur zet. Ik denk dat hij dat zo'n 4 keer heeft gedaan. Tot nu toe altijd vriendelijk geantwoord, maar de 5de keer zal ik toch anders reageren.
Laatst in de supermarkt kwamen we elkaar tegen, en toen maakte hij een opmerking over een product, waarom ik niet die met een bepaald keurmerk haal. Hij vindt dat namelijk heel belangrijk.
Hij vraagt regelmatig wat dingen hebben gekost als ik iets heb gekocht. Best wel ongemakkelijk.
Nu ik dit allemaal zo neerzet denk ik dat het toch wel te veel is.
Hij kan zich af en toe ook wel bemoeien met dingen die hem geen reet aangaan. Hij heeft al een paar keer gevraagd waarom ik geen planten bij de voordeur zet. Ik denk dat hij dat zo'n 4 keer heeft gedaan. Tot nu toe altijd vriendelijk geantwoord, maar de 5de keer zal ik toch anders reageren.
Laatst in de supermarkt kwamen we elkaar tegen, en toen maakte hij een opmerking over een product, waarom ik niet die met een bepaald keurmerk haal. Hij vindt dat namelijk heel belangrijk.
Hij vraagt regelmatig wat dingen hebben gekost als ik iets heb gekocht. Best wel ongemakkelijk.
Nu ik dit allemaal zo neerzet denk ik dat het toch wel te veel is.
woensdag 17 juni 2020 om 10:41
Ohh spionnen sturen dus...dat is i.m.o nog triester dan een mannelijke bezoeker melden dat ik een vriend heb... (wat is dat toch dat sommige mensen gewone vriendschappen tussen mannen en vrouwen niet snappen... we leven toch niet in de middeleeuwen?)retrostar schreef: ↑17-06-2020 09:58Haha nee, zover zijn ze in mijn geval nog nooit gegaan. Maar het ging om een heel onschuldige hobby. Kwam hij even kijken en in tussentijd zijn brood opeten. Nou tijdens dat half uur werd er soms wel twee keer aangebeld. Kinderen werden er vaak op afgestuurd; meestal kwamen ze zelf niet.
woensdag 17 juni 2020 om 11:08
Je kan overal wat van vinden, en ik zou een gruwelijk hekel hebben aan religieuze mensen die mij iets opdringen of verbieden, maar iemand die om een momentje stilte (is echt geen minuut) vraagt voor het eten, die jij ook even kan gebruiken om stil te staan bij deze luxe, is toch niet te veel gevraagd. Om daarop als tegenreactie een moment te vragen om lawaai te maken vind ik kinderachtig. Omdat dat puur pesten is.
woensdag 17 juni 2020 om 11:33
Leven en laten leven. Handig om zelf even op te zoeken.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑17-06-2020 10:07Heeft niets met het volgen van religie-regels te maken. Als je goed gelezen had, had je gezien dat we dus bijv. wel naar het zwembad gingen op zondag. Wij hielden ons niet aan regels, maar we hielden wel rekening met onze zwaargelovige buren.
Rekening houden met. Misschien goed voor veel mensen om het even op te zoeken in het woordenboek.
Maar goed, je auto niet wassen voor de buren past natuurlijk wel prachtig in het bemoeizuchtige buren topic.
woensdag 17 juni 2020 om 11:54
de smiley gezien?Maloochem schreef: ↑17-06-2020 11:08Je kan overal wat van vinden, en ik zou een gruwelijk hekel hebben aan religieuze mensen die mij iets opdringen of verbieden, maar iemand die om een momentje stilte (is echt geen minuut) vraagt voor het eten, die jij ook even kan gebruiken om stil te staan bij deze luxe, is toch niet te veel gevraagd. Om daarop als tegenreactie een moment te vragen om lawaai te maken vind ik kinderachtig. Omdat dat puur pesten is.
woensdag 17 juni 2020 om 11:55
Man en ik werkten eerst beide fulltime. We kwamen rond 19u thuis en moesten dan nog koken en eten. Daarna ga je niet meer met lawaaierig gereedschap oid aan de slag. Dan blijft het weekend over, dat doe je ook niet laat, of te vroeg. Zondag wordt hier gewoon gegrasmaaid, hogedrukreinigerd of geklopboord, ik ga niet de helft van de beschikbare tijd voor dat soort klussen opofferen voor het geval dat iemand anders een 'rustdag' heeft.
Gelukkig denkt vrijwel iedereen hier hetzelfde over noodzakelijk lawaai, onnoodzakelijk lawaai, en leefgeluiden. Dat scheelt.
Gelukkig denkt vrijwel iedereen hier hetzelfde over noodzakelijk lawaai, onnoodzakelijk lawaai, en leefgeluiden. Dat scheelt.