Bemoeizuchtige buren
woensdag 17 juni 2020 om 08:03
Even naar aanleiding van een ander topic, waarin buren blijkbaar 24/7 paraat staan om te concluderen dat de hond nooit uitgelaten wordt.
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
woensdag 17 juni 2020 om 08:48
Dat is sneu voor je dochter! Niks van aantrekken joh. Laat lekker buiten spelen.Mevrouw75 schreef: ↑17-06-2020 08:10Mijn buren zijn super, maar ik heb weleens de politie op de stoep gehad omdat iemand dacht dat mijn kind de weg kwijt was ‘want ze zat al anderhalf uur op hetzelfde bankje’. Dat klopte niet, want ze was al 3x naar huis gelopen, maar ik schrok wel, ook al was het goede bezorgdheid en de politie was aardig. Ik woon dus in zo’n dorp dacht ik toen. En sindsdien durf ik dochter niet meer los op straat te laten spelen.
woensdag 17 juni 2020 om 08:59
Jij bent ook wel wat jonger dan mijn schoonvader, die in de écht Christelijke periode is opgegroeid, als een van de uitzonderingen. Mijn man is daar ook opgegroeid maar kan er ook veel makkelijker mee omgaan. Dat ze je op Zondag opeens niet herkennen vertelde mijn man ook al.Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:22Haha, ja precies. Ik heb daar laks aan, maar dat komt ook door mijn opvoeding. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik vrij ben om te geloven en te doen. En als ik niet geloof, mag ik schijnbaar op zondag doen wat ik wil. Overigens hing de was ook op zondag buiten en kluste mijn vader ook op zondag in de tuin. Wij waren juist verbolgen, omdat ze op elke dag goeiendag zeggen op straat, en op zondag kennen ze je opeens niet.![]()
Overigens wonen wij in een twee-onder-een kap, en de directe buren geloven ook niet. De andere kant, waar een straat tussen zit, wel. En dat zijn dus niet de grootste vrienden. We zeggen goeiendag en dat is het.
Mijn schoonvader sprong ook in een stuip toen hij hoorde dat onze dochter naar een katholieke school gaat, want in zijn ogen is labeltje religieus dus biblebelt-achtig. Dat een katholieke school in Noord-Holland echt totaal anders is dan zwarte kousen heeft hij echt moeten ervaren.
woensdag 17 juni 2020 om 09:00
Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:22Haha, ja precies. Ik heb daar laks aan, maar dat komt ook door mijn opvoeding. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik vrij ben om te geloven en te doen. En als ik niet geloof, mag ik schijnbaar op zondag doen wat ik wil. Overigens hing de was ook op zondag buiten en kluste mijn vader ook op zondag in de tuin. Wij waren juist verbolgen, omdat ze op elke dag goeiendag zeggen op straat, en op zondag kennen ze je opeens niet.![]()
Overigens wonen wij in een twee-onder-een kap, en de directe buren geloven ook niet. De andere kant, waar een straat tussen zit, wel. En dat zijn dus niet de grootste vrienden. We zeggen goeiendag en dat is het.
Ik ben juist in de bible belt opgegroeid met de gedachte dat je rekening houdt met elkaar. We gingen dus wel naar het zwembad, maar niet de was buiten hangen of de auto poetsen op zondag.
Dus ik vind jouw opvoeding een beetje 'bijzonder'.
woensdag 17 juni 2020 om 09:01
Zo’n soort opmerking heb ik ook weleens gehad van iemand die prat ging op zijn tuinhobby. Heel andere stijl dan de onze, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik mijn tuin verwaarloos.
woensdag 17 juni 2020 om 09:06
Och hier ook zo'n buurtje, maar de opmerkingen zijn bedoeld om een praatje te starten. Laatste periode veel ziekenhuis ellende op de buurt en iedereen is dan op de hoogte. Er wordt direct een taxicentrale opgericht, cadeautjes en kaartjes gekocht. Van de een kun je meer hebben dan de ander. Maar het is prima zo.....we wonen niet anoniem.
woensdag 17 juni 2020 om 09:13
Ik heb ook eens gedurende een bepaalde periode tamelijk vaak bezoek gehad van een man. Nou dat was ontzettend verdacht, en eigenlijk wisten ze het wel zeker: ik bedroog mijn man. Dus als hij er was belde er elk moment een buur aan om iets stoms te vragen en intussen te checken of ik al mijn kleding nog aanhad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 17 juni 2020 om 09:19
retrostar schreef: ↑17-06-2020 09:13Ik heb ook eens gedurende een bepaalde periode tamelijk vaak bezoek gehad van een man. Nou dat was ontzettend verdacht, en eigenlijk wisten ze het wel zeker: ik bedroog mijn man. Dus als hij er was belde er elk moment een buur aan om iets stoms te vragen en intussen te checken of ik al mijn kleding nog aanhad.
woensdag 17 juni 2020 om 09:24
woensdag 17 juni 2020 om 09:24
Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
Daarom woon ik niet meer in de biblebelt.
De mores is daar toch echt dat je op zondag rust houdt.
Ik hield wel rekening met lawaai (geen grasmaaier, geen lawaaiige klussen), maar al het andere (geen was mogen ophangen in de tuin op zondag), daar trok ik me niet zoveel van aan.
woensdag 17 juni 2020 om 09:26
Waarom is de was ophangen op zondag geen rekening met anderen houden? Daar heeft toch niemand last van? Tenzij je er keihard vals bij zingt ofzo..MarvelousMrsMaisel schreef: ↑17-06-2020 09:00Ik ben juist in de bible belt opgegroeid met de gedachte dat je rekening houdt met elkaar. We gingen dus wel naar het zwembad, maar niet de was buiten hangen of de auto poetsen op zondag.
woensdag 17 juni 2020 om 09:32
Ik woon in Zeeland, ook veel gelovigen om mij heen. Ik laat gewoon de was buiten hangen op zondag want dat ziet niemand. Net als wanneer ik onkruid in de achteruin weg haal. Wat ik niet doe is lawaai maken zoals grasmaaien, zagen, boren en dat soort dingen. Als ik naar de supermarkt wil op zondag kan dat ook gewoon.
Ik merk wel dat ook gewoon niet gelovigen mensen in Zeeland graag zondagrust willen. Men is blij dat ze dan niet in een drukke stad wonen. Veel mensen gaan hier wandelen en fietsen op zondag.
Ik merk wel dat ook gewoon niet gelovigen mensen in Zeeland graag zondagrust willen. Men is blij dat ze dan niet in een drukke stad wonen. Veel mensen gaan hier wandelen en fietsen op zondag.
woensdag 17 juni 2020 om 09:33
Ik woon met drie kopers in een straatje vol sociale huur. De mensen uit de rest van het 'koop blok' roddelen wel graag over de huurders.
De mensen uit het huur gedeelte roddelen weer over de kopers.
De huurders hebben te dure spullen om sociaal te kunnen huren, en dumpen zomaar hun afval en doen niks leuks met de tuin, en hun kinderen zitten de hele dag binnen te gamen, en reageren niet op uitnodigingen om leuke dingen met de buurt te doen.
De kopers houden geen rekening met de 1,5 m regel, zijn arrogant, hun kinderen maken teveel lawaai in de tuinen, ze regelen stomme activiteiten en sluiten buiten.
Het is beiden grotendeels waar, al zijn er nu ook onzichtbare huurbuurtkinderen met een trampoline die heel veel lawaai maken maar die we verder nooit zien.
De mensen uit het huur gedeelte roddelen weer over de kopers.
De huurders hebben te dure spullen om sociaal te kunnen huren, en dumpen zomaar hun afval en doen niks leuks met de tuin, en hun kinderen zitten de hele dag binnen te gamen, en reageren niet op uitnodigingen om leuke dingen met de buurt te doen.
De kopers houden geen rekening met de 1,5 m regel, zijn arrogant, hun kinderen maken teveel lawaai in de tuinen, ze regelen stomme activiteiten en sluiten buiten.
Het is beiden grotendeels waar, al zijn er nu ook onzichtbare huurbuurtkinderen met een trampoline die heel veel lawaai maken maar die we verder nooit zien.
woensdag 17 juni 2020 om 09:33
woensdag 17 juni 2020 om 09:34
In mijn vorige wijk waar ik 8 jaar gewoond heb en nu alweer meer dan 4 jaar weg ben (beste beslissing ooit) kreeg ik toen ik er net woonde commentaar van mijn buurman (type bijna-tokkie) of het niet handig zou zijn om een auto te nemen. (Echt, waar bemoeit die man zich mee..)
En als ik in de voortuin aan het werk was was het 'Nou je bent er maar druk mee' (iedereen had daar grint in zn voortuin. Ja erg makkelijk maar ik vind dat heel erg verschrikkelijk) en toen we aan het opruimen waren stak hij zijn hoofd uit het raam met de vraag of wij gingen verhuizen. (Was een koophuis waar ik eerst een paar jaar met ex woonde en de laatste jaren alleen)
Maar toen ik een x mijn huis niet inkwam vroegen ze niet of ze me konden helpen, terwijl ze de voordeur open deden om iemand binnen te laten en toen ik aan het verhuizen was liep de buurman nog langs, zag dat ik aan het verhuizen was maar heeft niet eens gedag gezegd.
Ben er qua buurt heel wat op vooruit gegaan, hier helpen we elkaar en we maken een praatje maar verder bemoeien we ons niet veel met elkaar. Behalve 1 buurman, die is heel aardig en ik kan goed met hem opschieten maar hij is ook wel erg nieuwsgierig en dat vind ik soms wel lastig. (Ik heb bijvoorbeeld geen zin om mijn liefdesleven met een ieder te delen)
TO lekker laten kletsen, maar steeds commentaar krijgen is wel irritant. Ach je kan als je het zat bent zeggen dat je het niet prettig vindt als buur zich met van alles bemoeit en dat je zelf na kunt denken. (En als dat niet helpt kun je ook nog zeggen dat ze een x haar b** moet houden en zich niet met je moet bemoeien..
)
En als ik in de voortuin aan het werk was was het 'Nou je bent er maar druk mee' (iedereen had daar grint in zn voortuin. Ja erg makkelijk maar ik vind dat heel erg verschrikkelijk) en toen we aan het opruimen waren stak hij zijn hoofd uit het raam met de vraag of wij gingen verhuizen. (Was een koophuis waar ik eerst een paar jaar met ex woonde en de laatste jaren alleen)
Maar toen ik een x mijn huis niet inkwam vroegen ze niet of ze me konden helpen, terwijl ze de voordeur open deden om iemand binnen te laten en toen ik aan het verhuizen was liep de buurman nog langs, zag dat ik aan het verhuizen was maar heeft niet eens gedag gezegd.
Ben er qua buurt heel wat op vooruit gegaan, hier helpen we elkaar en we maken een praatje maar verder bemoeien we ons niet veel met elkaar. Behalve 1 buurman, die is heel aardig en ik kan goed met hem opschieten maar hij is ook wel erg nieuwsgierig en dat vind ik soms wel lastig. (Ik heb bijvoorbeeld geen zin om mijn liefdesleven met een ieder te delen)
TO lekker laten kletsen, maar steeds commentaar krijgen is wel irritant. Ach je kan als je het zat bent zeggen dat je het niet prettig vindt als buur zich met van alles bemoeit en dat je zelf na kunt denken. (En als dat niet helpt kun je ook nog zeggen dat ze een x haar b** moet houden en zich niet met je moet bemoeien..
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:36
3.45% gewijzigd
woensdag 17 juni 2020 om 09:36
retrostar schreef: ↑17-06-2020 09:13Ik heb ook eens gedurende een bepaalde periode tamelijk vaak bezoek gehad van een man. Nou dat was ontzettend verdacht, en eigenlijk wisten ze het wel zeker: ik bedroog mijn man. Dus als hij er was belde er elk moment een buur aan om iets stoms te vragen en intussen te checken of ik al mijn kleding nog aanhad.
Zo ongeveer als thuiswonen en je moeder die steeds binnenkomt met thee, en de was, etc
Dat vind ik weer bijzonder.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑17-06-2020 09:00Ik ben juist in de bible belt opgegroeid met de gedachte dat je rekening houdt met elkaar. We gingen dus wel naar het zwembad, maar niet de was buiten hangen of de auto poetsen op zondag.
Ik ben ook opgegroeid in de biblebelt en ga echt niet de regels van een religie volgen waar ik niet in geloof.
Eigenlijk maar één zo’n figuur in de wijk. Zij leeft voor het uit loeren van buurtbewoners en hen aanspreken op ‘overtredingen’. Zij vindt zichzelf heel betrokken maar het werd zelfs de wijkagent te gortig en die heeft haar uit de buurtpreventie Whatsappgroep gezet. Iedere dag wel tien foto’s van ‘verdachte’ auto’s, met bestuurders en kenteken in beeld. En dan om het uur weer jengelen of iemand al iets heeft gedaan met haar meldingen.
Was wel soms grappig. “Deze Oost-Europees uitziende vrouw is al DRIE (!!!) dagen op rij in alle vroegte door de wijk aan het lopen! #buurtpreventie #illegale prostitutie”. En dan heel droog daaronder: “Deze zogenaamde Oost-Europees uitziende mevrouw is onze kraamverzorgster en zal nog enkele dagen in alle vroegte in de wijk aanwezig zijn.” Zelfs de kinderen kennen de mantra ‘Dat gaat u niets aan’ al.
Er zullen vast mensen zijn die wat meer meekrijgen maar buiten de ‘dorpsgek’ heeft er nog nooit iemand man of mij aangesproken op tuin, ramen of kliko.
Was wel soms grappig. “Deze Oost-Europees uitziende vrouw is al DRIE (!!!) dagen op rij in alle vroegte door de wijk aan het lopen! #buurtpreventie #illegale prostitutie”. En dan heel droog daaronder: “Deze zogenaamde Oost-Europees uitziende mevrouw is onze kraamverzorgster en zal nog enkele dagen in alle vroegte in de wijk aanwezig zijn.” Zelfs de kinderen kennen de mantra ‘Dat gaat u niets aan’ al.
Er zullen vast mensen zijn die wat meer meekrijgen maar buiten de ‘dorpsgek’ heeft er nog nooit iemand man of mij aangesproken op tuin, ramen of kliko.
woensdag 17 juni 2020 om 09:42
Dat is idd een mooie dorpsgek....lemoos2 schreef: ↑17-06-2020 09:36Eigenlijk maar één zo’n figuur in de wijk. Zij leeft voor het uit loeren van buurtbewoners en hen aanspreken op ‘overtredingen’. Zij vindt zichzelf heel betrokken maar het werd zelfs de wijkagent te gortig en die heeft haar uit de buurtpreventie Whatsappgroep gezet. Iedere dag wel tien foto’s van ‘verdachte’ auto’s, met bestuurders en kenteken in beeld. En dan om het uur weer jengelen of iemand al iets heeft gedaan met haar meldingen.
woensdag 17 juni 2020 om 09:43
Mijn bff (een man) vertelde een tijdje terug dat toen ik nog in mijn vorige buurt woonde, toen woonde ik nog samen, hij van de overbuurvrouw (type ik heb geen leven dus ik houd alles en iedereen in de gaten zodat ik wat te roddelen heb) een keer te horen kreeg of hij wel wist dat ik een vriend had en wat hij kwam doen. Mijn bff is een ster in harde en botte grappen dus dit was een inkoppertje voor hemretrostar schreef: ↑17-06-2020 09:13Ik heb ook eens gedurende een bepaalde periode tamelijk vaak bezoek gehad van een man. Nou dat was ontzettend verdacht, en eigenlijk wisten ze het wel zeker: ik bedroog mijn man. Dus als hij er was belde er elk moment een buur aan om iets stoms te vragen en intussen te checken of ik al mijn kleding nog aanhad.
Dat was overigens niet zo dat we dat gingen doen
Ik snap overigens echt niet waar ze zich mee bemoeide want ik had echt niks met haar... (ik vond haar een stomme roddeltruus en vermoedelijk vond ze mij een gek kattenvrouwtje)
woensdag 17 juni 2020 om 09:49
Ik vind dit best interessant. Wij zijn voor de rust naar een kleine (redelijk gelovige) gemeente verhuisd een paar jaar terug. We proberen rekening te houden met anderen en doen dus geen herrie dingen heel vroeg/laat/weekend (behalve huilbaby dan maar daar wordt ik zelf ook niet zo blij van).
Ik heb er werkelijk nooit aan gedacht dat was ophangen al als aanstootgevend gezien kan worden. Ik ben er ook nooit op aangesproken maar misschien durft men dat niet of ik doe het zo slordig dat het niet telt als werk. Maar als was ophangen op sommige plekken al als storend wordt ervaren, waar ligt dan de grens? Mag je bijvoorbeeld wel stofzuigen? Dat kunnen buren ook horen. En mag je anders binnenshuis wel “werkjes doen” met de gordijnen dicht zodat men het niet ziet ofzo? Zijn er regels voor welke activiteiten mogen voor/na kerktijd? Mogen kinderen wel buiten spelen maar niet samen? Zijn er ontheffingen voor mantelzorg?
Misschien ga ik toch eens een wat diepzinniger praatje aanknopen met de gelovige mensen uit de straat want ik vind dit eigenlijk best wel boeien (dat is vast een neven effect van wekenlang thuiswerken en weinig spannends meemaken maargoed)
Ik heb er werkelijk nooit aan gedacht dat was ophangen al als aanstootgevend gezien kan worden. Ik ben er ook nooit op aangesproken maar misschien durft men dat niet of ik doe het zo slordig dat het niet telt als werk. Maar als was ophangen op sommige plekken al als storend wordt ervaren, waar ligt dan de grens? Mag je bijvoorbeeld wel stofzuigen? Dat kunnen buren ook horen. En mag je anders binnenshuis wel “werkjes doen” met de gordijnen dicht zodat men het niet ziet ofzo? Zijn er regels voor welke activiteiten mogen voor/na kerktijd? Mogen kinderen wel buiten spelen maar niet samen? Zijn er ontheffingen voor mantelzorg?
Misschien ga ik toch eens een wat diepzinniger praatje aanknopen met de gelovige mensen uit de straat want ik vind dit eigenlijk best wel boeien (dat is vast een neven effect van wekenlang thuiswerken en weinig spannends meemaken maargoed)
woensdag 17 juni 2020 om 09:49
Ik woonde ooit in de binnenstad van een grote studentenstad in een klein appartementje tussen de ouderen. Was een speciaal complex waar alleen 50+ mocht wonen, maar voor mijn appartement moest je veel trappen op en ook nog een trap binnen, dus ik mocht daar wonen met mijn 18 jaar. Nou, elke vriend die langs kwam werd in de gaten gehouden. Er werd me eens gevraagd of ik wel voorzichtig was met mijn lichaam, ze dachten dus serieus dat ik met iedereen naar bed ging.
Voor de rest alleen maar leuke buren gehad, ik heb altijd in grote steden gewoond in volkswijken. We zeggen hoi, doei, maken af en toe een praatje. Alleen mijn huidige buren hebben een illegale catering aan huis dus soms stinkt het naar Indisch eten in m'n huis en op het balkon. Maar verder niks geks eigenlijk. We gaan binnenkort naar een dorp verhuizen. Daar ben ik wel benieuwd of iedereen op elkaar let en alles moet gaan 'zoals het heurt'. Ik vermoed van wel
Voor de rest alleen maar leuke buren gehad, ik heb altijd in grote steden gewoond in volkswijken. We zeggen hoi, doei, maken af en toe een praatje. Alleen mijn huidige buren hebben een illegale catering aan huis dus soms stinkt het naar Indisch eten in m'n huis en op het balkon. Maar verder niks geks eigenlijk. We gaan binnenkort naar een dorp verhuizen. Daar ben ik wel benieuwd of iedereen op elkaar let en alles moet gaan 'zoals het heurt'. Ik vermoed van wel
woensdag 17 juni 2020 om 09:55
Dit! Ik lees dit echt met open mond allemaal. Buren die vinden dat je je auto niet mag schoonmaken of de tuin niet mag doen op zondag en dat je gordijnen lelijk zijn? Te bizar voor woorden. Ik zou dan bijna spontaan elke zondag de tuin gaan doen haha!vampierprinsesje schreef: ↑17-06-2020 09:38Wat gek, ik heb werkelijk nog nooit een woord gewisseld met mijn buren buiten "hallo" als we elkaar zien. Misschien ligt het eraan dat we een stuk jonger zijn dan de rest van de buurt.
Ik heb 2 van mijn directe buren weleens gezien, de andere 2 nog nooit dus geen idee wie daar woont.