Bemoeizuchtige buren
woensdag 17 juni 2020 om 08:03
Even naar aanleiding van een ander topic, waarin buren blijkbaar 24/7 paraat staan om te concluderen dat de hond nooit uitgelaten wordt.
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
Ander voorbeeld : hier in een wijk verderop was er commentaar op iemand dat dezelfde was ( binnen) op een wasrek hing, dat zou toch wel droog zijn????
Serieus, alsof je de was er moet afhalen omdat het droog is?
woensdag 17 juni 2020 om 08:10
Mijn buren zijn super, maar ik heb weleens de politie op de stoep gehad omdat iemand dacht dat mijn kind de weg kwijt was ‘want ze zat al anderhalf uur op hetzelfde bankje’. Dat klopte niet, want ze was al 3x naar huis gelopen, maar ik schrok wel, ook al was het goede bezorgdheid en de politie was aardig. Ik woon dus in zo’n dorp dacht ik toen. En sindsdien durf ik dochter niet meer los op straat te laten spelen.
Goede buur ben je dan toch
Hier valt het ook wel mee. Toen we hier net kwamen wonen kregen we steeds commentaar van een buurvrouw, paar jaar later bleek dat ze zelf door een moeilijke tijd ging. We kunnen nu prima met elkaar overweg.
Waren opmerkingen in de trant van
"Alweer een nieuwe auto?"
"Die nieuwe gordijnen van jullie zien er niet uit, het is net of ik naast een stel turken woon"
"Jullie werken ook veel, zien jullie elkaar uberhaupt wel eens?"
Daarnaast ben ik hier in het dorp geboren, heb dus een paar jaar geleden hier een huis gekocht. Andere buurvrouw vroeg waar ik vandaag kwam, ik antwoordde dus dat ik hier was geboren. Toen ze vroeg wie mijn ouders waren en ik dat zei: Ah, geen echte *dorp*ze dus.
Mijn ouders zijn hier niet in het dorp geboren. De multigenerationele dorpsinwoners hier zien mij volgens mij als allochtoon.
woensdag 17 juni 2020 om 08:11
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet in de biblebelt woon. Mijn man komt er vandaan en mijn schoonvader, niet gelovig, krijgt wel altijd stuiptrekkingen als je íets werkt in de tuin op zondag. Of het nou de was ophangen of grasmaaien is, want: de búren.Muurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
woensdag 17 juni 2020 om 08:12
???? Waar slaat dat nu weer op.2020Suzuki schreef: ↑17-06-2020 08:09Ach maak je toch niet zo druk joh. Ga lekker wat leuks doen vandaag. Werken ofzo.
woensdag 17 juni 2020 om 08:22
hahaMuurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:10Wij wonen in de Biblebelt, en zijn al twee keer aangesproken omdat mijn man op zondag in de tuin aan het werk was. En ik ga hier vast reacties op krijgen als, houd rekening met elkaar. Maar wij werken nu eenmaal graag op zondag in de tuin. Jammer dan. Mijn tuin, mijn zondag.
vriendin van mij heeft dat ook, ze krijgt regelmatig onzin naar haar hoofd als:
zondagswerk is niet sterk
een zondagse steek, houdt geen week
woensdag 17 juni 2020 om 08:22
Haha, ja precies. Ik heb daar laks aan, maar dat komt ook door mijn opvoeding. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik vrij ben om te geloven en te doen. En als ik niet geloof, mag ik schijnbaar op zondag doen wat ik wil. Overigens hing de was ook op zondag buiten en kluste mijn vader ook op zondag in de tuin. Wij waren juist verbolgen, omdat ze op elke dag goeiendag zeggen op straat, en op zondag kennen ze je opeens niet.
Overigens wonen wij in een twee-onder-een kap, en de directe buren geloven ook niet. De andere kant, waar een straat tussen zit, wel. En dat zijn dus niet de grootste vrienden. We zeggen goeiendag en dat is het.
woensdag 17 juni 2020 om 08:23
nee johCleopatraVII schreef: ↑17-06-2020 08:20Vergelijk je nu serieus het opsluiten van een hond met het niet afhalen van de was?
het gaat om: in hoeverre buren zich met elkaar bemoeien
woensdag 17 juni 2020 om 08:23
Pff je snapt er echt niets van blijkbaar.CleopatraVII schreef: ↑17-06-2020 08:20Vergelijk je nu serieus het opsluiten van een hond met het niet afhalen van de was?
Niemand weet hoe vaak die hond buiten is, of staat er iemand 24/7 naast die voordeur?
Dit gaat over bemoeienissen van buren.
woensdag 17 juni 2020 om 08:24
zo ben ik ook opgevoed, alleen was mijn vader wat opstandig, die zei me, dat als er voor het lunchen een minuut stilte werd gevraagd voor de gelovigen ik een minuut lawaai moest eisen voor de ongelovigenMuurbloempje92 schreef: ↑17-06-2020 08:22Haha, ja precies. Ik heb daar laks aan, maar dat komt ook door mijn opvoeding. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik vrij ben om te geloven en te doen. En als ik niet geloof, mag ik schijnbaar op zondag doen wat ik wil. Overigens hing de was ook op zondag buiten en kluste mijn vader ook op zondag in de tuin. Wij waren juist verbolgen, omdat ze op elke dag goeiendag zeggen op straat, en op zondag kennen ze je opeens niet.![]()
Nooit gedaan trouwens
woensdag 17 juni 2020 om 08:30
Sorry, maar zulke dingen vallen op. Bovendien hebben de buren letterlijk tegen die TO gezegd dat ze de honden niet uitlaten omdat ze geen tijd hebben. Het is juist goed dat mensen letten op dierenmishandeling/verwaarlozing aangezien die dieren niet voor zichzelf op kunnen komen. Wat ben je voor mens als je vindt dat je dieren maar lekker moet laten wegrotten omdat mensen zelf mogen weten wat ze met hun dier doen? Je zou je diep moeten schamen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
woensdag 17 juni 2020 om 08:41
Verschrikkelijk.ExodusRedux schreef: ↑17-06-2020 08:35Ik heb een keer een buurvrouw gehad die hele dagen zei dat ik de onkruid van de voortuin weg moest halen. Daar heb ik mij nooit wat van aangetrokken.
woensdag 17 juni 2020 om 08:43
Een buurman enige huizen verderop zei me eens dat hij mijn tuin niet mooi vond. Hij schrok overigens van zijn eigen woorden; ze floepten er per ongeluk uit denk ik. Toen ben ik even gaan kijken bij zijn tuin en dat was totaal mijn smaak niet. Met veel steen, zwarte bijgeharkte aarde tussen de viooltjes , tuinkabouters, barokke vijver e.d. Dus je moet je wel realiseren waar kritiek vandaan komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 17 juni 2020 om 08:44
Ik woon in een dorp met een leuke mix aan mensen. De gelovigen groeten de ongelovigen óók op zondag als ze elkaar tegenkomen op straat, de één in het zwart op weg naar de kerk, de ander in joggingpak met de hond. En de ongelovigen houden een beetje rekening met de zondagsrust van de gelovigen. Dat vind ik stukken vriendelijker, persoonlijk.