Beter een goede buur..

zondag 14 april 2019 om 20:05

maandag 22 maart 2021 om 19:59
mittensz schreef: ↑21-03-2021 21:49Mijn buurvrouw woont ook begeleid, en had al eens een paar keer laten vallen dat haar dochter van haar afgenomen was en ze die nu nog maar eens in de zoveel tijd mag zien.
Een paar maanden geleden had ze ruzie met de bovenbuurvrouw, en kwamen wij op het heetste punt net thuis na een avondwandeling. Was wel even raar opkijken, die 5 politieauto’s voor de deur. Toen wij aankwamen stond de politie op het punt om te vertrekken en zag ik buurvrouw compleet overstuur, trillend haar huis in gaan.
Zijn al vaker problemen geweest tussen die twee buren, dus ik heb ooit telefoonnummer gekregen van de begeleiding. Alleen is begeleiding schijnbaar alleen doordeweeks van 9 tot 5 nodig (“maar je kan me altijd bellen!”...) dus heb ik even aangebeld om te kijken of ik haar kon helpen kalmeren. De ruzie zou gegaan zijn over dat zij haar bovenbuurvrouw had bedreigd met een mes.
“Maar dat slaat nergens op! Ik heb m’n vriend een paar jaar geleden in z’n hoofd gestoken met een mes, daarom is m’n dochter afgenomen. Dus ik heb alleen nog maar botermesjes in huis, meer niet!!”.
*smooth criminal, Michael Jackson starts*
Moonwalkend en al het huis uit geschoven.

Da, da, da, da, da
It's the motherfuckin' D-O-double-G...
Zo heb ik ooit in mijn allereerste appartementje (sloopwoningen, contracten gingen per jaar) in een echte erkende Vogelaarwijk/krachtwijk/prachtwijk gewoond. Dat ik bij mensen binnenkwam en in al mijn onschuld zei: “Joh, volgens mij zijn jullie buren dol op die wierook”. En dan die gezichten, twijfelend tussen ‘Hoe dom is deze gans’ en ‘Heb ik iets gemist in de business’. Bij mij viel het kwartje met vertraging toen de ander zei: “Oh noemen ze dat bij jullie zo...wierook”. Dat er ineens een lampje gaat branden en je bedenkt dat je heel dringend nog wat moet gaan doen of zo. Ver weg.

anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 22-03-2021 20:03
0.23% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 20:02
Zitten in voortuin: het verschilt nogal. Na bovenstaande ervaring/wijk wilde ik alleen nog naar huizen en appartementen in de zomer gaan kijken (want als er dan lui op een kratje buiten zitten is dat direct zichtbaar). Maar in het hart van deze truttige wijk is er ook een hofje met een speelveldje in het midden. Die mensen zitten gewoon aan hun verse muntthee wat te keuvelen. Zal vast wel een moeder stiekem een Long Island ‘thee’ stiekem achterover slaan maar ze verstoppen dat wat beter.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 22-03-2021 20:07
0.30% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 20:20
Denk dat als de buurvrouw en ik thee gaan leuten in de voortuin de buurtswhatsapp toch in beroering komt. Dusdanig dat de voorzitter van de wijkvereniging ‘toevallig’ even met zijn hondje langs moet komen om poolshoogte te nemen
maandag 22 maart 2021 om 22:10
Die laatste zinmittensz schreef: ↑21-03-2021 21:49Mijn buurvrouw woont ook begeleid, en had al eens een paar keer laten vallen dat haar dochter van haar afgenomen was en ze die nu nog maar eens in de zoveel tijd mag zien.
Een paar maanden geleden had ze ruzie met de bovenbuurvrouw, en kwamen wij op het heetste punt net thuis na een avondwandeling. Was wel even raar opkijken, die 5 politieauto’s voor de deur. Toen wij aankwamen stond de politie op het punt om te vertrekken en zag ik buurvrouw compleet overstuur, trillend haar huis in gaan.
Zijn al vaker problemen geweest tussen die twee buren, dus ik heb ooit telefoonnummer gekregen van de begeleiding. Alleen is begeleiding schijnbaar alleen doordeweeks van 9 tot 5 nodig (“maar je kan me altijd bellen!”...) dus heb ik even aangebeld om te kijken of ik haar kon helpen kalmeren. De ruzie zou gegaan zijn over dat zij haar bovenbuurvrouw had bedreigd met een mes.
“Maar dat slaat nergens op! Ik heb m’n vriend een paar jaar geleden in z’n hoofd gestoken met een mes, daarom is m’n dochter afgenomen. Dus ik heb alleen nog maar botermesjes in huis, meer niet!!”.

maandag 22 maart 2021 om 23:55
Vorig appartement was in zo'n jaren '60 snelbouw bouwval dat al jaren eerder had moeten worden afgebroken. Ook niet de beste wijk van de stad, al kon het veel erger.
Het was niet mijn kat.
Na hem vriendelijk duidelijk te maken dat de kat niet van mij was, was hij een beetje beteuterd dat ik het niet alsnog voor hem ging schoonmaken. Ik heb hem nog gevraagd of hij soms een emmertje met sop nodig had, maar nee.
Ik ben blij dat ik er niet meer woon, maar dat was eigenlijk nog niet eens zozeer vanwege de buren.
- Politie aan de deur vanwege straalbezopen onderbuurman die volledig door het lint ging.
- Midden in de nacht een hels kabaal omdat een overbuurman het nodig vond om bij de nieuwe onderburen van de begane grond de ruiten in te gooien. Volgens de bewoner vanwege een pakje suiker. De overbuurman werd afgevoerd.
- Politie aan de deur of ik wist waar een andere buurvrouw was gebleven want die werd gezocht. Geen flauw idee maar het viel inderdaad wel op dat haar onfrisse bezoeker niet meer in het trappenhuis dwaalde met blikjes bier.
Het was niet mijn kat.
Na hem vriendelijk duidelijk te maken dat de kat niet van mij was, was hij een beetje beteuterd dat ik het niet alsnog voor hem ging schoonmaken. Ik heb hem nog gevraagd of hij soms een emmertje met sop nodig had, maar nee.
Ik ben blij dat ik er niet meer woon, maar dat was eigenlijk nog niet eens zozeer vanwege de buren.

anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 23-03-2021 11:25
Reden: Raar woord even veranderd
Reden: Raar woord even veranderd
0.11% gewijzigd

dinsdag 23 maart 2021 om 06:16
Ooit als student in een hoge flat gewoond in een verschrikkelijke wijk. 1 flat werd bewoond door evenveel mensen als normaliter een heel dorp kent. Allerlei nationaliteit door elkaar, allerlei rangen en standen. Wirwar en mengelmoes, kwam regelmatig mensen tegen die ik liever niet tegenkwam.
Een keer midden op de dag opzet veld voor de flat vrouw aangerand.
Regelmatig mensen die de flat uitkozen om vanaf het dak een duik richting trottoir te maken.
Ik woonde heel hoog, te hoog om elke keer met trap te gaan. Hoe vaak die lift stuk was. Helemaal een ramp als die het begaf terwijl je er in stond.
Ook een keer de lift volledig besmeert met bloed, van een steekpartij.
Een keer midden op de dag opzet veld voor de flat vrouw aangerand.
Regelmatig mensen die de flat uitkozen om vanaf het dak een duik richting trottoir te maken.
Ik woonde heel hoog, te hoog om elke keer met trap te gaan. Hoe vaak die lift stuk was. Helemaal een ramp als die het begaf terwijl je er in stond.
Ook een keer de lift volledig besmeert met bloed, van een steekpartij.

dinsdag 23 maart 2021 om 21:23
Oh, mijn vorige flat was ook leuk. Onderbuurman had regelmatig een woede-aanval, waarbij hij met van alles ging gooien en zo. Buuf vond het een goed idee om er een kind mee te krijgen. Vervolgens zat ze regelmatig huilend bij ons dat ze niet meer wist wat ze ermee aan moest. Ik heb er wel eens tijdens een weekje (dus ze waren praktisch nog maar net weg) vakantie van hen de planten water mogen geven, waarbij ik het rottende fruit maar even heb weg gegooid, en de weglopende vuilnisbak maar even heb geleegd. Het was zo ver heen dat het fruit al overrijp moet zijn geweest en de vuilnisbak al moet hebben gestonken toen ze weg gingen. Ze hebben veilig thuis nog over de vloer gehad, en zijn op een gegeven moment getrouwd, verhuisd naar een andere gemeente (want andere cjg, in de hoop dan van ze af te zijn) en nog een kind gekregen. Nooit meer wat van gehoord gelukkig. Een andere buurman had regelmatig ruzie met de politie. Er werd steeds vuilnis gedumpt achter de flat. Het was een raar zooitje. Aan de andere kant was het er ook wel weer leuk, we zaten in een financiëel nare situatie en we waren niet de enige - dus als we tien pakken vla kregen (bij wijze van spreken) bij de voedselbank, gingen we wat uitdelen. Als een buurvrouw eens zo'n gratis groente/fruit-tasje kreeg bij de Jumbo en er zat iets in wat ze niet lekker vond, dan kwam er weer wat terug. Op die manier dingen met elkaar delen was er heel normaal, en dat vond ik echt geweldig.
Mijn allereerste 'eigen' appartementje had ik trouwens twee onderbuurvrouwen bij wie ik ooit in de klas gezeten heb, en een buurman met een verstandelijke beperking. Was een schat van een vent verder. Ik zie hem nog voor de deur staan: 'buurvrouw, mijn stroom is uitgevallen, wat nu????' - ik als net op mezelf wonend broekie heb hem maar geholpen met de stoppen weer goed zetten haha. Mijn broertje woont nu in dat appartement, en krijgt soms nog post van al die duizenden goede doelen die de arme man blijkbaar omgepraat hadden om te doneren. Mijn andere buurman was een drugsdealer. Ik had nooit last van hem, de bewoonster voor mij blijkbaar wel.
Mijn allereerste 'eigen' appartementje had ik trouwens twee onderbuurvrouwen bij wie ik ooit in de klas gezeten heb, en een buurman met een verstandelijke beperking. Was een schat van een vent verder. Ik zie hem nog voor de deur staan: 'buurvrouw, mijn stroom is uitgevallen, wat nu????' - ik als net op mezelf wonend broekie heb hem maar geholpen met de stoppen weer goed zetten haha. Mijn broertje woont nu in dat appartement, en krijgt soms nog post van al die duizenden goede doelen die de arme man blijkbaar omgepraat hadden om te doneren. Mijn andere buurman was een drugsdealer. Ik had nooit last van hem, de bewoonster voor mij blijkbaar wel.
woensdag 24 maart 2021 om 00:29
Ik heb dus echt nul leuke verhalen over mijn buren. :') Goddank wel. Het hoogtepunt hier is dat de lift soms naar wiet stinkt (al heel lang niet meer trouwens, zou de wietroker weg zijn?) en er soms meuk wordt gedumpt bij de postvakjes, zoals snoep papiertjes, half lege flesjes drank of een half opgegeten croissantje. Oh ja, en de huismees had zijn appartment in de fik gezet de 1e weken dat we er woonden (allemaal tegelijk opgeleverd, allemaal jongeren) dus gingen alle brandalarmen af. En er staat al een half jaar een schilderij in de gang, achtergelaten door iemand. En meer dan een jaar een bloempot voor de achterdeur, ook achtergelaten.

woensdag 24 maart 2021 om 10:21
Voorheen moest ik regelmatig de gemeente bellen omdat er steeds grofvuil naast de verzamelcontainers gedumpt werd (mensen pleuren daar een complete huisraad neer, echt niet normaal). Blijkbaar werden ze zo vaak gebeld dat ze nu een paar mensen in dienst hebben genomen die lukraak door de stad rijden met mini-vuilniswagentjes, op zoek naar zwerfafval. Alles wat ze zien nemen ze mee. Ik vind dat echt perfect geregeld. Blijkbaar werkt dat beter dan mensen proberen op te voeden. Helaas is dit jaar wel de afvalstoffenheffing fors omhoog gegaan, dat krijg je dan.
woensdag 24 maart 2021 om 10:25
mittensz schreef: ↑21-03-2021 21:49...De ruzie zou gegaan zijn over dat zij haar bovenbuurvrouw had bedreigd met een mes.

Wat geweldig omschreven!
woensdag 24 maart 2021 om 10:58
Gelukkig is het bij ons ook niet spannend, alleen grappig (vinden wij dan): we wonen in een rustig straatje, waar overduidelijk te weinig parkeerplekken zijn (dat krijg je als het meer dan 100 jaar oud is.....) maar iedereen parkeert het liefste voor z'n eigen voordeur.
Op zich is het natuurlijk wel fijn je auto lekker dicht bij je voordeur te hebben, maar hier gebeurt het dus íedere keer dat, als er toevallig iemand anders op "jouw" plekje staat als je thuis komt, en die op een gegeven moment weer weg gaat, de "eigenaar" van dat plekje als een jekko (of ie nou in pyjama is of in pak) naar buiten vliegt, om z'n eigen auto te pakken (ook al staat deze slechts vijf meter verder) om de auto weer op "den eigen plek" te zetten
Echt, het is net een sketch.
Op zich is het natuurlijk wel fijn je auto lekker dicht bij je voordeur te hebben, maar hier gebeurt het dus íedere keer dat, als er toevallig iemand anders op "jouw" plekje staat als je thuis komt, en die op een gegeven moment weer weg gaat, de "eigenaar" van dat plekje als een jekko (of ie nou in pyjama is of in pak) naar buiten vliegt, om z'n eigen auto te pakken (ook al staat deze slechts vijf meter verder) om de auto weer op "den eigen plek" te zetten

woensdag 24 maart 2021 om 11:00
Dat is wel goed geregeld ja, wel erg jammer dat het nodig is.RikM schreef: ↑24-03-2021 10:21Voorheen moest ik regelmatig de gemeente bellen omdat er steeds grofvuil naast de verzamelcontainers gedumpt werd (mensen pleuren daar een complete huisraad neer, echt niet normaal). Blijkbaar werden ze zo vaak gebeld dat ze nu een paar mensen in dienst hebben genomen die lukraak door de stad rijden met mini-vuilniswagentjes, op zoek naar zwerfafval. Alles wat ze zien nemen ze mee. Ik vind dat echt perfect geregeld. Blijkbaar werkt dat beter dan mensen proberen op te voeden. Helaas is dit jaar wel de afvalstoffenheffing fors omhoog gegaan, dat krijg je dan.
Ik moet zeggen dat ik wel eens een vuilniszak naast de ondergrondse container heb achtergelaten toen ik nog in een appartementje in de binnenstad woonde. Die containers hadden de helft van de tijd, allemaal tegelijk een storing, en in mijn appartement met 30 graden vuilniszakken maar blijven bewaren was ook geen optie.
Ik ben nu zo blij met mijn kliko's haha.

woensdag 24 maart 2021 om 11:09
Ik moet zeggen dat het soms ook wel vermakelijk is om te zien wat mensen naast zo'n container zetten. Ze weten er gewoon echt geen raad mee.
Laatst stond er bijvoorbeeld zo'n staande lamp naast de container. Gewoon rechtop, in z'n geheel.
Terwijl als je ook maar even drie hersencellen aanspreekt dan breek je zo'n ding in vier stukken en dan past 'ie gewoon in de container.
Maar denk bijvoorbeeld ook aan hometrainers, beschimmelde matrassen (ieuw) en complete fotolijsten met de foto er nog in.
Laatst stond er bijvoorbeeld zo'n staande lamp naast de container. Gewoon rechtop, in z'n geheel.

Terwijl als je ook maar even drie hersencellen aanspreekt dan breek je zo'n ding in vier stukken en dan past 'ie gewoon in de container.
Maar denk bijvoorbeeld ook aan hometrainers, beschimmelde matrassen (ieuw) en complete fotolijsten met de foto er nog in.

woensdag 24 maart 2021 om 11:57
Fijn is dat, he?
Na jaren op een verdieping te hebben gewoond ben ik ook zo blij dat ik een eigen container heb waarvoor ik niet meer vier trappen af moet en helemaal in eigen beheer

Helaas zijn er in de loop der tijd meerdere containers bij gekomen dus nu kan ik bijna iedere week met een container naar de weg lopen sjokken.

woensdag 24 maart 2021 om 13:12
Ik heb 3 kliko's: papier, rest, en gft. Plastic wordt in zakken opgehaald. Ik zou zo de restafval omruilen voor een plasticcontainer, daar heb ik veel meer van.Henk-en-Roelie schreef: ↑24-03-2021 11:57Fijn is dat, he?
Na jaren op een verdieping te hebben gewoond ben ik ook zo blij dat ik een eigen container heb waarvoor ik niet meer vier trappen af moet en helemaal in eigen beheer
Helaas zijn er in de loop der tijd meerdere containers bij gekomen dus nu kan ik bijna iedere week met een container naar de weg lopen sjokken.
En ik kan juist niet wachten tot de groene kliko weer elke week geleegd wordt ivm al mijn tuinafval haha.

woensdag 24 maart 2021 om 13:13
mittensz schreef: ↑21-03-2021 21:49Mijn buurvrouw woont ook begeleid, en had al eens een paar keer laten vallen dat haar dochter van haar afgenomen was en ze die nu nog maar eens in de zoveel tijd mag zien.

woensdag 24 maart 2021 om 14:13
Mag ik even klagen?
Het is (gelukkig) niet zo heftig als sommige verhalen die ik lees, laat ik dus voorop stellen dat ik dat dat ik dat totaal niet teniet wil doen!
Maar goed, ik was net in de tuin bezig en serieus om de paar minuten begint er een Duitse herder (vermoedt ik) te blaffen. Zwaar irritant!
Dat gaat nog wat worden als straks alle deuren en ramen weer de hele dag open gaan. Zo'n hond moet natuurlijk z'n ding kunnen doen, maar bijna heel de tijd dat luide geblaf zou verboden moeten worden in woonwijken
Het is (gelukkig) niet zo heftig als sommige verhalen die ik lees, laat ik dus voorop stellen dat ik dat dat ik dat totaal niet teniet wil doen!
Maar goed, ik was net in de tuin bezig en serieus om de paar minuten begint er een Duitse herder (vermoedt ik) te blaffen. Zwaar irritant!
Dat gaat nog wat worden als straks alle deuren en ramen weer de hele dag open gaan. Zo'n hond moet natuurlijk z'n ding kunnen doen, maar bijna heel de tijd dat luide geblaf zou verboden moeten worden in woonwijken

woensdag 24 maart 2021 om 15:16