Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Soms kun je beter zelf een keer lelijk doen en je grens aangeven. Ik heb gemerkt dat als je meeveert het een uitnodiging is om door te gaan met stoken/ zeuren/ je plantjes afknippen. Ze rekenen er gewoon op dat je begripvol reageert, kunnen zij weer verder met zieken en aandacht vragen.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
19-02-2021 10:16
Oh alsjeblieft niet. Deze man begint met praten en geeft je geen kans om het op een fatsoenlijke manier af te kappen. Sta je daar 20 minuten te luisteren naar geklets over alle buren. Heeft met heel veel mensen ruzie.
Nee dank je, het is lekker rustig sinds hij me niet aardig vindt :D

Ik geloof je helemaal hoor, maar waarom zijn mensen toch altijd zo bang om een gesprek af te kappen? Ik lees zo vaak "ja maar dat is bij deze persoon echt onmogelijk!" Uh... Op een gegeven moment brul ik toch echt er dwars doorheen JA IK MOET GAAN HAHA SORRY TOT DE VOLGENDE KEER. En dan loop ik weg. En als ze me dan achterna komen negeer ik ze.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik heb even wat advies nodig of jullie hier iets van zouden zeggen of zouden laten gaan. Mijn buurjongen is een jaar of 12 en voetbalt graag. Dat doet hij voornamelijk in de achtertuin tegen de schutting aan, terwijl hij muziek op een blikkerig klinkend speakertje luistert. Laten we het zo zeggen, zijn muzieksmaak is niet die van mij. In de winter is het rustig geweest maar vorig jaar zomer deed hij dit gerust een uur of 4 per dag. Hij is nu ook alweer sinds een uur of 11 aan het stuiteren met de bal en stuiteren. Het dreunt hier gigantisch door, ik zat net even in de zon buiten maar het irriteert nogal als er op 2 meter van je hoofd steeds een bal tegen een schutting wordt geschopt. Nu is het hun eigen tuin dus vind ik het een lastig onderwerp. Toen hij midden in de nacht in huis tegen de voordeur aan het voetballen en was heb ik er wel iets van gezegd. Wat zouden jullie doen? Laten gaan of iets van zeggen als dit weer dagelijks voorkomt.
Madame... oef... dit is een lastige. Ik vind mezelf wel een zeurderige buur maar ik denk niet dat ik wat van het voetballen zou zeggen maar wel als de muziek hard aan zou staan. Daar hebben ze nl. oordopjes voor gemaakt.
Lady_Day schreef:
20-02-2021 14:30
Madame... oef... dit is een lastige. Ik vind mezelf wel een zeurderige buur maar ik denk niet dat ik wat van het voetballen zou zeggen maar wel als de muziek hard aan zou staan. Daar hebben ze nl. oordopjes voor gemaakt.
Ja ik vind het ook lastig. Het is hun eigen tuin, en wil ook niet over alles klagen. Hij is nu gelukkig opgehouden 😁

Maar muziek vind ik ook een moeilijk punt. Ik houd zelf misschien te veel rekening met buren en zou dus nooit muziek draaien in de tuin. Daarom vind ik het ook lastig of het nu wel of niet geaccepteerd is.
Ik draai nooit muziek buiten. Als ik binnen muziek aan heb doe ik de ramen dicht. Ik geloof wel dat het steeds meer geaccepteerd wordt dat je herrie in je tuin maakt. Steeds vaker lees ik over mensen (of buren) met overkappingen waar een tv neer geplempt wordt.

Ik snap ook niet dat die ouders daar niets van zeggen. Wij mochten vroeger echt geen ballen tegen schuttingen trappen.

Geef de buurjongen een paar Redmi Airdots of zo. Voor 2 tientjes heb jij rust (althans geen last van de muziek) en heeft hij te gekke bluetooth oortjes.
Madame, het is hun tuin maar ook kpiw schutting toch? Lijkt me vervelend als iemand daar de hele tijd een bal tegenaan trapt.

Zit nu bij mijn moeder. Aan de overkant zijn nieuwe buren. Vandaag zijn ze aan het klussen. Alle ramen open (aan de straatkant), radio op de vensterbank, muziek keihard aan. Zo maak je meteen vrienden onder alle buren.
Zojuist stonden er 10-15 mensen voor de open ramen te joelen, nu zijn ze allemaal binnen. Ik dacht dat die aantallen niet mogen met de coronaregels.
Tvp
De buurman van de boodschappen.. Had gevraagd of vriend in de loop van de MIDDAG boodschappen kon doen. Om vervolgens om 12 uur al aan de telefoon te hangen: "je zou toch boodschappen voor me doen maar ik heb niks gehoord".
Een dag later weer te bellen of vriend even een brief kan posten. Diezelfde avond om 22 uur belt om te vragen wat de postzegel kostte om vervolgens weer een heel verhaal op te hangen over allerlei mensen die we niet kennen.
Om daarna weer te bellen dat hij zijn gft zak voor de deur heeft gezet en of vriend die weg wil brengen. Om daarna weer te bellen of vriend even iets uit de berging kan halen.
Die er nu vanuit gaat dat vriend iedere week boodschappen voor hem gaat doen.
Hij beweert dat hij niks zelf meer kan omdat hij het aan zijn hart heeft (wat ik best begrijp nu ik weet waar hij op leeft: kant en klaar maaltijden en véél alcohol)

Gelukkig maar dat hij denkt dat ik hier niet meer woon, kan hij ook niks aan me vragen ;-D
Poeh. Doet je vriend het ook allemaal?
Ik ben best voor je buren helpen, maar het moet wel redelijk zijn. Dus elke week wat boodschapjes meenemen uiteraard.
En wellicht de vuilniszakken een keer in de week naar de container, maar om elk wissewasje gebeld worden, nee dank je.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Heb met verbazing en ook vaak lachend alles door gelezen. Gek genoeg hoor ik de buren waar ik niet aan vast zit meer als de buren waar ik wel aan vast zit. Ze zijn niet het type dat je ergens op kunt aanspreken want dan worden ze boos of gaan kinderachtig doen zoals hun container voor mijn huis zetten in.p.v voor hun eigen huis. Maar daar gooi ik mijn afval dan nog quasi nonchalant bij.

Maar het allerergste vind ik hoe ze parkeren. In ons stukje straat zijn 7 parkeervakken achter elkaar. Maar ze krijgen het altijd voor elkaar dat daar maar 6 auto's kunnen staan.....

Eerste wens voor volgend huis is dan ook een eigen parkeerplaats.
Lady_Day schreef:
20-02-2021 14:38
Ik draai nooit muziek buiten. Als ik binnen muziek aan heb doe ik de ramen dicht. Ik geloof wel dat het steeds meer geaccepteerd wordt dat je herrie in je tuin maakt. Steeds vaker lees ik over mensen (of buren) met overkappingen waar een tv neer geplempt wordt.

Ik snap ook niet dat die ouders daar niets van zeggen. Wij mochten vroeger echt geen ballen tegen schuttingen trappen.

Geef de buurjongen een paar Redmi Airdots of zo. Voor 2 tientjes heb jij rust (althans geen last van de muziek) en heeft hij te gekke bluetooth oortjes.
Ik was vorige week op een meer aan het schaatsen. Daar woonden mensen in een grote luxe rijtjeshuizen met tuin en een dekje (hoe heet dat, waar een boot aan kan liggen). Hadden er 2 buren van die grote boxen op een stokje in hun tuin neergezet met van die wintersport muziek keihard. Ik zou dat als buuf echt niet leuk vinden, de godganze dag (of nog erger, meerdere dagen) die kut herrie. o_o Dan ben ik soms blij dat wij allemaal geen tuin of balkon hebben, kan er niemand buiten gaan lopen kloothommelen. :D Altijd lekker rustig dus.
Wat een ellende. Ik heb mn portie wel gehad maar sinds 4 jaar heb ik alleen maar gezellige aardige buren en stille aardige buren. We wonen in een straat met veel gezinnen en drukte en gezelligheid, maar het is weer niet zo volks dat je geacht wordt mee te doen. En de tuin achter is prive genoeg zonder aanspraak, dus ik kan kiezen.

In deze coronatijd heb ik er veel steun aan; af en toe even stoom afblazen en bijkletsen, dingen lenen en kinderen die lekkers komen brengen. Buiten covid is het soms wat rumoerig, maar nooit echt vervelend of asociaal. Ok als ik toch iets moet noemen: te veel houtkachels in tuinen (benedenwoningen) op terrassen (bovenwoningen) en vanuit binnen (alle woningen).
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
09-01-2021 21:56
:sick: Zo jammer dat soort dingen.

Nou ja, onze buren zijn nog steeds ... raar. Daarstraks keek ik even naar buiten tijdens het koken omdat ik wat hoorde, was het de buurvrouw die net langs kwam. Krijst ze naar 'Kan je het zien??' naar me, hard genoeg dat ik het door het raam heen niet alleen hoor, maar ook versta. Ik doe mijn best om me dat soort dingen niet aan te trekken, maar het is nog knap lastig. Het voelt zo onvoorspelbaar.
Zo dat zou een goeie voor mij zijn...
Ugli schreef:
25-02-2021 16:19
Ik was vorige week op een meer aan het schaatsen. Daar woonden mensen in een grote luxe rijtjeshuizen met tuin en een dekje (hoe heet dat, waar een boot aan kan liggen). Hadden er 2 buren van die grote boxen op een stokje in hun tuin neergezet met van die wintersport muziek keihard. Ik zou dat als buuf echt niet leuk vinden, de godganze dag (of nog erger, meerdere dagen) die kut herrie. o_o Dan ben ik soms blij dat wij allemaal geen tuin of balkon hebben, kan er niemand buiten gaan lopen kloothommelen. :D Altijd lekker rustig dus.
Oh verschrikkelijk! Toen ik mijn appartement kocht heb ik ook gekeken waar de 'buitens' van de buren zaten. Goddank grenst er niets aan mijn dakterras. Buren achter hebben wel dakterras maar hun 2e verdieping zit er tussen en de buren naast mij hebben een balkon maar ik heb die mensen nog nooit daar zien zitten. Volgens mij hebben ze ook een tuin. Misschien zitten ze daar maar heb ze echt nog nooit gehoord. Aan de andere kant naast mij zit een groot advocatenkantoor.
Tvp
Ik heb mijn portie wel gehad met buren gedoe. Ik vraag me af of ik ooit eens fijne buren ga hebben.
Tja, je kan overal rare buren hebben. Gelukkig zijn de meeste buren best leuk, of in ieder geval niet heel vervelend ;) Je hoeft er alleen maar één rotte appel tussen te hebben zitten, en dat beïnvloedt dan meteen heel erg hoe je het treft met de buren.

Ik zou ook niet blij worden van dagenlang dat soort herrie. Nou hebben mijn buren aan de andere kant wel regelmatig Nederlandstalig aan in de tuin 's zomers, maar dat is dan misschien een keer een uurtje of zo. Daar kan ik wel mee leven, het heeft juist ook wel wat grappigs om de buurvrouw mee te horen zingen terwijl haar man en zoon aan het mopperen zijn over voetbal. Maar als het dagenlang achter elkaar dat soort herrie zou zijn, terwijl ze er zelf al niet echt naar luisteren zoals met die boxen, dan zou ik me er ook kapot aan gaan ergeren.
mrs.lamaze schreef:
25-02-2021 09:06
Poeh. Doet je vriend het ook allemaal?
Ik ben best voor je buren helpen, maar het moet wel redelijk zijn. Dus elke week wat boodschapjes meenemen uiteraard.
En wellicht de vuilniszakken een keer in de week naar de container, maar om elk wissewasje gebeld worden, nee dank je.
Vriend zit op dit moment werkloos thuis en vindt het meestal wel fijn anderen te helpen. Hij doet in ieder geval boodschappen en de vuilnis.
Hij had de buurman ook aangesproken op het feit dat hij zo over mij had gepraat. Het antwoord: nee dat hebben jullie misschein verkeerd gehoord, je vriendin is ook heel aardig, misschien verkeerd begrepen blablabla. We weten allemaal dat hij het wél gezegd heeft maar laat maar :)

Laatst een voicemail bericht van de buurman. Vriend had die dag boodschappen gedaan maar buurman was vergeten de kant en klaarmaaltijden op het lijstje te zetten; hij had er nog maar één en hij had er wel nog meer nodig voor de rest van de week. Ik citeer: Dan moet je morgen nog een keer naar de winkel want ik heb ze wel nodig, DUS DAN WEET JE DAT.

Ik weet niet of het geschreven net zo overkomt als op de voicemail, maar het was geen vraag, gewoon een opdracht.

Ik zeg het nu ook de hele tijd: Schat ik heb honger, dus dan weet je dat.
Ik neem toch wel aan dat je vriend daar vanaf nu dus geen boodschappen meer voor doet. Voor zo een ondankbaar stuk vreten.
We hadden (gelukkig verleden tijd) twee woningen hierachter waarin mensen woonden die begeleiding nodig hadden. Geen idee wanneer die begeleiding er was, maar dat zij er woonden was duidelijk hoorbaar.

In de 13 jaar dat we hier wonen hebben daar constant mensen in gewoond waar de buurt last had. En dan heb ik het over echt genante herrie van luidruchtige seks, geschreeuw over seks met elkaars partners, dronken seks, vreemdgaan en dan betrapt worden, echt dat je de kinderen binnenhaalde voordat ze teveel rare woorden leerden als het weer zover was. Regelmatig politie aan de deur daar omdat ze te zwakbegaafd waren om bijvoorbeeld buurtkinderen niet met de dood te bedreigen of omdat er weer eens een te dikke vechthond niet onder controle stond.

Ene huis werd opgeheven voor begeleid wonen en verhuurd aan rustige reguliere huurders, in het tweede kwamen voor het eerst twee mensen waar we niks van hoorden. Totdat er eentje midden in de nacht doordraaide, de ramen insloeg en het huis in de fik zette. Het heeft de woningbouw maanden gekost om het weer bewoonbaar te maken en toen hebben ze het gelukkig verkocht omdat ze zelf denk ik ook wel klaar waren met het gedoe met deze groep kwetsbare mensen.
Ik snap nooit waarom ze dat soort opvang midden in woonwijken zetten. Dat is toch vragen om problemen?

Hier hebben ze een paar van die dingen pal naast een paar basisscholen gezet. Dan denk ik ook, is dat nou de beste plek die er was?
Geen eigenaardige buren maar wel een groepje roddeltantes (waaronder 1 man) die nu tijdens de Corona-periode nóg erger zijn geworden in hun roddels en *kucht* oplettendheid. Ergens heb ik heel veel trek wanneer een van die roddelaars tegen mij begint te lullen over een andere buurtbewoner haar de mond te snoeren. Maarja, dan weet ik wat ervan komt, dan ben ik het volgende roddelonderwerp ( als ik dat al niet al ben ).

Geen spannend verhaal maar wel oervervelend als je tussen dit soort mensen woont.
Omdat ze een paar jaar geleden weer een switch hebben gemaakt qua benadering van zorg, zoveel mogelijk in de samenleving, participatie, minder bedden in de ggz etc.
Werkt echt top. :bonk:
RikM schreef:
19-03-2021 17:21
Ik snap nooit waarom ze dat soort opvang midden in woonwijken zetten. Dat is toch vragen om problemen?

Hier hebben ze een paar van die dingen pal naast een paar basisscholen gezet. Dan denk ik ook, is dat nou de beste plek die er was?
Ik heb er helaas niet om gevraagd maar ik woon nu voor de 2e!! keer naast buren die begeleiding nodig hebben voor van alles en nog wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven