Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Hier ook zo eentje gehad met een hond, ook de hele dag door blaffen als zij weg was.
Die is gelukkig verhuisd.

Nu de andere overlastgevers nog :)
Alle reacties Link kopieren
Achter ons huis is een sloot, en daar weer achter een huizenblok waarop wij "uitkijken" (er staan bomen dus je ziet niet echt iets) op alle tuinen. Daar is een huis waar er om 8 uur twee honden naar buiten (de tuin in) gegooid worden, en dan vervolgens pas twee/drie uur later weer naar binnen gehaald worden. En al die tijd blaffen de honden in de tuin. Non stop. Ik kan helaas niet zien welk huis het is.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 25-03-2021 14:31
0.62% gewijzigd
Ttroeteltje schreef:
23-03-2021 06:16
Ooit als student in een hoge flat gewoond in een verschrikkelijke wijk. 1 flat werd bewoond door evenveel mensen als normaliter een heel dorp kent. Allerlei nationaliteit door elkaar, allerlei rangen en standen. Wirwar en mengelmoes, kwam regelmatig mensen tegen die ik liever niet tegenkwam.

Een keer midden op de dag opzet veld voor de flat vrouw aangerand.

Regelmatig mensen die de flat uitkozen om vanaf het dak een duik richting trottoir te maken.

Ik woonde heel hoog, te hoog om elke keer met trap te gaan. Hoe vaak die lift stuk was. Helemaal een ramp als die het begaf terwijl je er in stond.

Ook een keer de lift volledig besmeert met bloed, van een steekpartij.
Wat gruwelijk! Sta je daar gewoon een beetje woonachtig te wezen...
We hebben sinds kort een nieuwe buurman die erg houdt van harde muziek. Hij werkt niet dus is ook de hele dag thuis, waar hij dan ook de muziek al-tijd aanzet. Hij fluit/zingt de liedjes ook lekker hard mee.
Ik werk thuis en kon voorheen lekker in stilte werken, nu doe ik dus toch maar een hoofdtelefoon op..

Hij geniet in ieder geval enorm van het niet meer hoeven werken.
Ik woon in een flat met gehorige holle betonnen dreunvloeren. Op dit moment hoor ik al uren het gestamp van een onderbuurman, die kan blijkbaar niet stilzitten. Maar ik word gek van dat irritante dreunende geluid alsof er een olifant door het huis banjert (6)

Ga gvd naar buiten en daar rondstampen, het mag nog tot 21.00.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Uit nood een huis geaccepteerd in een slechte buurt. Veel onopgevoed tuig in de buurt die constant de boel sloopten.
Op een gegegeven moment was buurman er klaar mee en stormde hij tierend naar buiten. Was daar allemaal heel normaal.
Tot ik even later gebeld word door een vriend die langs zou komen. Hij kwam de straat niet in, afgezet door de politie omdat er een man met geweer zou rondlopen. Terwijl ik uit het raam keek werd buurman geboeid afgevoerd onder toeziend oog van een heel leger aan agenten in kogelwerende vesten en nog meer nieuwsgierige buurtgenoten.

Na een huiszoeking en een nachtje cel mocht hij weer naar huis. Bleek weinig aan de hand te zijn volgens het lokale nieuws. Maar zal het nooit vergeten....
Ik heb eigenlijk alleen "normale" buren gehad tijdens mijn jeugdjaren in het ouderlijke huis...

Appartement:
- Benedenbuurman die zijn vuilnis in de gang kieperde en voor gigantische stankoverlast zorgde
- Buurvrouw die haar vuilzakken dumpte in de gemeenschappelijke fietsenberging en die s nachts soms zat te roepen. Haar vriend was naar verluid een drugsdealer.

Huis 1:
- Buurman die helemaal door het lint ging als je in de straat thv zijn huis parkeerde. Dit was dus op de openbare weg en niet zijn eigendom ofzo.
- 2x per jaar gebruikte hij onkruidverdelger in zijn tuin en sproeide dan ook terloops onze planten dood die aan de scheiding stonden.
- Wij hadden eens een bepaalde struik gepland en die buurman vond dat dit absoluut niet mocht en ging hier een gigantische scene van maken.

Huis 2 (afgelegen en typische dorpsmentaliteit):
- Buurvrouw die enorm nieuwsgierig was en continue door te haag zat te gluren.
- Regelmatig liep ze ook over de oprit alsof het haar tuin was.
- Er stond een tijdje hout achter een haag (dus moeilijk te zien van op de straat) en daar verdween dus iedere keer wat van. Ik had ook eens oude borden buiten gezet (niet zichtbaar van op de straat) met het idee om ze naar de kringwinkel te brengen. Een half uur later waren ze al meegenomen door iemand.

Huis 3
- Constante cannabisgeur in huis door verslaafde buren.
- Buurman en buurvrouw die soms urenlang staan roepen en schelden tegen elkaar en ondertussen met de deuren gooien.

Dit waren 4 verschillende buurten. Huis 2 was in een hele rijke buurt en ook daar vertoonden de buren eigenaardigheden.

Ik begin steeds meer in het spreekwoord te geloven dat een goeie buur een verre buur is (of geen buur :bonk: )
Mutsje78 schreef:
25-03-2021 19:14
Ik woon in een flat met gehorige holle betonnen dreunvloeren. Op dit moment hoor ik al uren het gestamp van een onderbuurman, die kan blijkbaar niet stilzitten. Maar ik word gek van dat irritante dreunende geluid alsof er een olifant door het huis banjert (6)

Toen ik nog in in een appartecomplex woonde kon ik mijn onderbuurvrouw ook horen stampen, maar iedereen die ik dat vertelde zei dat dat niet kon... laminaat en contactgeluiden enzo.

Nu woon ik sinds een jaar in een appartement en heb ik 1 bovenbuurvrouw.
Ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit meer ging doen, maar dit kwam op mijn pad en voor iemand alleen ideaal!

Lang verhaal kort; dat gestamp/geloop blijft voor mij heel irritant. Gisteravond 22.30 lag ik heerlijk tot ik een heleboel gerommel en gestamp hoorde. Alsof ze op schoenen liep.
BigLizzie schreef:
19-03-2021 08:24
Ik neem toch wel aan dat je vriend daar vanaf nu dus geen boodschappen meer voor doet. Voor zo een ondankbaar stuk vreten.
Vriend wilde best een keer per week boodschappen doen maar niet de hele tijd.

Enkele dagen na dat voicemailbericht belde hij nog een keer: vriend zei meteen sorry buurman ben bij een vriend aan de andere kant van het land, doei (dat was waar).
Daarna belde hij nog een keer toen we weer thuis waren want hij was al door z'n spa rood heen en dat had hij wel nodig. Vriend zei sorry buurman ik voel me grieperig, ik mag niet naar de supermarkt (dat was ook waar).
Reactie buurman: ziek? Oh ik hoop wel dat je boodschappen voor me kan blijven doen want dat heb ik wel nodig.

O_O

Even ter aanvulling: vriend komt niet uit Nederland, buurman praat in het plaatselijk dialect. Die laatste opmerking had vriend niet begrepen, maar buurman tettert zo hard door de telefoon dat ik het hoorde. Nog een keer zoiets en ik denk dat ik de telefoon maar eens even over neem.
anoniem_64c15d5253ef6 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:42
0.75% gewijzigd
lemoos2 schreef:
22-03-2021 20:02
Zitten in voortuin: het verschilt nogal. Na bovenstaande ervaring/wijk wilde ik alleen nog naar huizen en appartementen in de zomer gaan kijken (want als er dan lui op een kratje buiten zitten is dat direct zichtbaar). Maar in het hart van deze truttige wijk is er ook een hofje met een speelveldje in het midden. Die mensen zitten gewoon aan hun verse muntthee wat te keuvelen. Zal vast wel een moeder stiekem een Long Island ‘thee’ stiekem achterover slaan maar ze verstoppen dat wat beter.
Hier zitten ze in de zomer niet eens in de voortuin maar gewoon op de stoep bij gebrek aan voortuin. Er staan een paar bankjes. Nog wat stoeltjes erbij. Paar buren bij elkaar. Het ziet er altijd heel gezellig uit en zeker niet tokkie achtig. Maar dat verschilt zeker per wijk.
Ttroeteltje schreef:
23-03-2021 06:16

Ook een keer de lift volledig besmeert met bloed, van een steekpartij.

o_o

Nou daar woon je lekker dan
AbsoFabso schreef:
26-03-2021 08:36
Hier zitten ze in de zomer niet eens in de voortuin maar gewoon op de stoep bij gebrek aan voortuin. Er staan een paar bankjes. Nog wat stoeltjes erbij. Paar buren bij elkaar. Het ziet er altijd heel gezellig uit en zeker niet tokkie achtig. Maar dat verschilt zeker per wijk.
Het verschilt inderdaad heel erg per wijk, en zelfs per straat.
Bij mijn ex zaten mensen op bankjes voor hun appartement, was vooral heel gezellig en niet aso of zo. Hier in de straat gebeurt het ook, omdat het daar soms fijner zit dan achter. Komt ook niet echt aso over of zo. Mensen zitten ook niet de hele dag voor de deur, eerder een uurtje met een kop koffie 's ochtends als de zon aan die kant staat en het net lekker is bijvoorbeeld.
Een paar straten verderop zitten ze massaal de hele dag in de voortuin of op de stoep voor het huis, luide Nederlandstalige muziek aan, roken en bier drinken aan de lopende band. En dan is het ineens wel aso, maar niet om het in de voortuin zitten, maar om de manier waarop. Aan de andere kant heeft het er ook wel weer een hele gezellige sfeer meestal. Het is niet mijn ding, en ik ben blij dat ik er niet tussen woon, maar als ik er zou wonen zou ik er ook geen moeite mee hebben dat ze in de voortuin zitten denk ik.
Ik voel me echt een zeikerd wanneer ik dit typ, maar goed.

Over in de voortuin zitten gesproken:

Ik woon sinds een jaar in een appartement en heb 1 bovenbuurvrouw. ik heb een tuin, zij heeft alleen de voortuin tot haar beschikking.
Mijn keuken kijkt op de voortuin uit en in de zomer zit ze dus als het ware voor mijn raam. Heel ongemakkelijk en ik weet niet waarom... Ik hou er sowieso niet van als mensen naar binnen kunnen kijken.
Ik heb plakplastic en een rolgordijn die altijd tot de helft dicht zit, maar het is gewoon het gevoel.
Ze is niet aso.
Noas, daar kun je weinig aan doen. In mijn vorige huis, een benedenwoning, had ik wel een tuintje aan de achterkant maar mijn bovenburen hadden geen terras of balkon. Die gingen dus vaak voor mijn huis zitten en daar aan de voorkant stond mijn bed, achter enkel glas. Ik had dat ongemakkelijke gevoel ook. Mijn buren waren ook niet aso maar ze konden daar nog wel eens een avondje met vrienden zitten drinken.

Wees in ieder geval blij dat ze niet aso is! :)
Vlamtosti schreef:
19-03-2021 21:58
Het mooie is dat ik zelf ook begeleiding krijg, maar ik heb me nog nooit zo gedragen dat ik de politie op mijn dak krijg.
Begeleiding hebben betekent niet dat je dom, asociaal of overlast veroorzakend bent.
noas_1993 schreef:
24-03-2021 14:13
Mag ik even klagen?

Het is (gelukkig) niet zo heftig als sommige verhalen die ik lees, laat ik dus voorop stellen dat ik dat dat ik dat totaal niet teniet wil doen!

Maar goed, ik was net in de tuin bezig en serieus om de paar minuten begint er een Duitse herder (vermoedt ik) te blaffen. Zwaar irritant!
Dat gaat nog wat worden als straks alle deuren en ramen weer de hele dag open gaan. Zo'n hond moet natuurlijk z'n ding kunnen doen, maar bijna heel de tijd dat luide geblaf zou verboden moeten worden in woonwijken
Heeft een Duitse herder een speciaal soort blaf? Je herkent die zo specifiek.
Mutsje78 schreef:
25-03-2021 19:14

Hier dezelfde woningbouwsoort.
Werkloze onderbuurman die pas om 13 uur zijn bed uitkomt en hele dagen thuiszit. Autistisch en hele tijd soms rondjes loopt.
Wij hebben een terrorbuurman-light, vergeleken met sommige verhalen hier. Een gluurder en stalker, op leeftijd. Het speelt zich af in een laagbouwflat in een buitenwijk. Op de eerste dag al, toen mijn dochter en ik langs de flat liepen, hing hij over zijn balkon op een hoog en vroeg 'waar we naar op zoek waren?'. Elke keer dat we naar buiten gingen zagen we hem ook plots naar buiten komen, om zijn hond uit te laten.

Hij blijkt aan alle kanten beveiligingscamera's opgehangen te hebben, om als een soort zelfbenoemde hulpsheriff over elk wissewasje de politie te bellen. En zijn buren te begluren vanuit de woonkamer en in ons geval ook naar buiten te komen als hij ons op beeld gespot heeft. Talloze malen heeft hij ons zodoende bij de buurtsuper opgewacht, om dan mee naar de flat te lopen en dan te vragen of 'hij mee mag in de lift?'

Die gast heeft natuurlijk een leeg leven, zijn vrouw heeft hem ook al verlaten. In het zeer individualistische Amsterdam valt zijn opdringerige gedrag ook niet echt lekker, behalve bij een paar andere bejaarden.
Dus om iets om handen te hebben is hij bij het bestuur van de flatcommissie toegetreden; voor hem een mooie aanleiding om bij ons aan te bellen om te vragen of hij binnen mocht komen om de boel te inspecteren (met een smoesje). Toen heb ik hem maar eens uitgelegd dat na 3 jaar gluren en achtervolgen, er echt geen enkele vertrouwensbasis meer is om hem onze woning te laten betreden.

Hij stond met zijn oren te klapperen maar de boodschap is blijkbaar aangekomen, ik heb hem sindsdien niet meer gezien...de 4 camera's hangen er nog steeds.
miminha wijzigde dit bericht op 30-03-2021 17:34
6.29% gewijzigd
Wat hebben veel mensen toch bizarre buren!
TVP
Ttroeteltje schreef:
30-03-2021 12:15
Begeleiding hebben betekent niet dat je dom, asociaal of overlast veroorzakend bent.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik reageer vanuit mijn eigen ervaring en paar pagina’s terug ging het erover.
Gisteren was het weer zo ver... urenlange scheldtirades tussen buurman en buurvrouw. Ondertussen werd er met deuren, servies,... gegooid. Die roepen dan zo luid dat je letterlijk alles woord voor woord kunt verstaan.
Heel het gedoe is pas pgehouden nadat er een gore wietlucht te ruiken was.

Ik woon hier nog niet lang en de vorige bewoonster heeft hier ook niet zo heel lang gewoond en eigenlijk verbaast me dit helemaal niet.

Nu zijn ze al de hele avond iets aan het doen waardoor er precies glazen staan te trillen in een kast. Ik word er helemaal gek van, van die twee.
Proetel schreef:
30-03-2021 20:16
Gisteren was het weer zo ver... urenlange scheldtirades tussen buurman en buurvrouw. Ondertussen werd er met deuren, servies,... gegooid. Die roepen dan zo luid dat je letterlijk alles woord voor woord kunt verstaan.
Heel het gedoe is pas pgehouden nadat er een gore wietlucht te ruiken was.

Ik woon hier nog niet lang en de vorige bewoonster heeft hier ook niet zo heel lang gewoond en eigenlijk verbaast me dit helemaal niet.

Nu zijn ze al de hele avond iets aan het doen waardoor er precies glazen staan te trillen in een kast. Ik word er helemaal gek van, van die twee.
Dit klinkt niet goed :-?
Het is weer donderdag stampdag. Lekker als je moe en al met een overprikkeld hoofd zit met dat gedreun de hele tijd (6)

Kon ik maar de jackpot winnen, dan kocht ik een vrijstaand huis.
"Goede" vrijdag, de scholen helaas vrij dus gezellig naar de rondhollende en van alles laten vallende kleuter van een ander luisteren terwijl ik moet thuiswerken (6)

Wat kunnen kinderen en kerels toch een ongelovelijke herrie maken (6)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven